Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ann kirjoitti:..
Tarvitaan enempi semmosta jengiä jotka ei anna paskanaamojen hyppiä silmille. Miehiä ja naisia, koiria ja kissoja.
Särmää on hyvä olla. Selvä se. "Helvetin hankala.." Kyllä, otamme kohteliaisuutena.
Dr.Diarrhea

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Ann kirjoitti:Höpötitihöpsis..
Kiltteys tuo helposti mieleen huonon itsetunnon. Miksi olla aina kiltti, mukava ja myötäilevä? Siis mikä on palkinto? Mun lähin esimies on itse asiassa mielestäni liian kiltti. Oikeastaan hänen taustaansa tuntematta on vaikea sanoa, onko hänellä huono itsetunto? Mutta täytyy sanoa, että ihailen häntä toisinaan siitä kuinka hän AINA jaksaa olla auttava, huomioonottava jne. Se antaa usein mietittävää, palauttaa turhat leijumisfiilikset sun muut. Myös luodessaan kontrastia äijäilyyn ja kyynisyyteen se lunastaa sijaansa nykypäivänäkin. Eli...ristiriitaista.
Yönmustaritari

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

HellBell kirjoitti: Just tuossa on koko asian ydin: tiedostamisessa.
Nii.

Sikälimikäli viimeistään siinä vaiheessa katoaa "hahmojen etsimiset" kun huomaa kasvaneensa ohi tai yli vanhempiensa. Ehkä viimeistään siinä ylimenovaiheessa sitten ne moottoripyörät ja/tai urheiluautot :). Eihän se mikään kriisi ole vaan oman identiteetin vahvistaminen.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Yönmustaritari kirjoitti:Omaa ero-prosessia käsitellessä ja vertaistukea etsiessä huomasin, että parisuhde kaikkine pyöristyksineen kestää keskimäärin 3-4 vuotta. Onko siis ihmisen elämä täynnä keskimäärin 3-4 vuoteen kestäviä enemmän tai vähemmän tärkeitä ihmissuhteita. Miksi niin?
En ole ollut koskaan "parisuhteessa" kenenkään sopivalta tuntuvan kanssa. Ajaudun aivan liian helposti seurustelemaan, koska en totta puhuakseni usko koskaan tapaavani "oikeantuntuista" henkilöä. Kaipaan samanoloista ihmistä kuin itse olen, mutta sekopäitä ei ole helppo löytää. Siksi voin seurustella melkein kenen tahansa kanssa - sopivaa ei kuitenkaan tule vastaan ja lähes kaikista voi sitä paitsi oppia välittämään. Haluaisin miehen, joka olisi yhdistelmä Oscar Wildea, John Lennonia ja Jarvis Cockeria. Jos tapaisin tuollaisen Yoko Onon, voisi varmaan tuntua kivalta rakastua.
Opitteko te suhteistanne mitään vai jatkatteko aina vain näissä em. jaksoissa kunnes joko kuolo korjaa tai ehkä ette vain enää jaksa odottaa sopivaa kumppania tai korjata mahdollisesti karille menossa olevaa suhdetta ja tyydytte siihen mitä teillä sillä hetkellä on käsillä?
Parisuhde on absurdi väline, jonka kautta havaita uusia puolia itsestään. Siksi on kiinnostavaa olla täydellisen epäsopivienkin ihmisten kanssa. Elämä on loppujen lopuksi vain kummallinen koe.
Yönmustaritari

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

-Superior- kirjoitti: Parisuhde on absurdi väline, jonka kautta havaita uusia puolia itsestään. Siksi on kiinnostavaa olla täydellisen epäsopivienkin ihmisten kanssa. Elämä on loppujen lopuksi vain kummallinen koe.
Hyvä teroitus. Ei vastuuta omasta onnellisuudesta voi sysätä muiden niskaan sano.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Yönmustaritari kirjoitti:
Miksi et toivoisi itselle sitä mitä ihailet? Voiko ihailemassasi asiassa olla jotain mitä et tiselle salli? Miksi ihailet?
Jaaha. Joku on alkanut vetää naishormoneja.

:on:
Mielestäni ennen vanhaan ei hyvällä katsottu tuollaista kerskailua ulkomaanmatkoilla eikä pientä koskettamista voida katsoa hyväksikäytöksi vaan aikuisen ja lapsen väliseksi vuorovaikutukseksi. Roosa Meriläiselläkin on pillu, mutta viime tiedon mukaan se olikin vain huono idea.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
NuoriDaavid

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hellu kirjoitti:[
Eilen just näistä juteltiin, mies ei usko avioliittoon ollenkaan mutta onhan se surullista jos se ei koskaan tee musta kunniallista naista!
Olet varma, että avioliitto riittäisi tuon saavuttamiseksi?
Yönmustaritari

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Crowbar kirjoitti: Jaaha. Joku on alkanut vetää naishormoneja.
Älä sano noin. Vaikka en pihojen kutinaan en olekaan vielä löytänyt selitystä niin kenen tahansa nännit on pystyssä näillä pakkasilla.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Yönmustaritari kirjoitti:Miksi et toivoisi itselle sitä mitä ihailet? Voiko ihailemassasi asiassa olla jotain mitä et tiselle salli? Miksi ihailet?
Ihailen äitiäni koska se on antanu faijan olla aina oma itsensä huolimatta siitä ettei se ymmärrä sitä.
Niillä on omat elämänsä, mutsi elää lapsille ja faija omille jutuilleen.
Niillä on lämmin suhde, mutta en usko että se on mitään elämää suurempaa rakkautta kuitenkaan.
Mä olin se "iloinen yllätys" joka ne sitoi toisiinsa.

Mä en halua elää omaa elämääni vaan yhteistä, sellasta että molemmilla on hyvä olla.

Joskus nuorempana ajattelin etten koskaan rakastu mieheen jolla ei oo kunnianhimoa ja tarvetta menestyä elämässä,
faija kun ei koskaan oo viihtyny yhdessä työpaikassa vuotta pidempään, se vaan hommailee omia juttujaan ja mutsi on perheen uraohjus.
Nyt hävettää kun oon ollu niin tyhmä, ihan ku sillä olis merkitystä.
Kotoa varmasti tulee opit siitä että kaikki on yhteistä, ei sillä oo merkitystä kuka sen rahan kotiin tuo kunhan sitä on.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Hellu kirjoitti:[
Eilen just näistä juteltiin, mies ei usko avioliittoon ollenkaan mutta onhan se surullista jos se ei koskaan tee musta kunniallista naista!
Olet varma, että avioliitto riittäisi tuon saavuttamiseksi?
Itsepetos on jalo taito!
segma

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja segma »

Hellu kirjoitti:Niillä on lämmin suhde, mutta en usko että se on mitään elämää suurempaa rakkautta kuitenkaan.
Taitaa olla aika epätodennäköistä (luultavasti täysin mahdotonta), että kaksi ihmistä, jotka ovat eläneet yhdessä niin kauan että ovat saaneet lapset pukattua maailmalle, voivat olla "elämää suuremmin rakastuneita". Rakkaus on keskimäärin laskeva suora - se, kuinka syvälle se laskee ennen tasoittumista määrää, kuinka kauan suhde kestää ja kuinka kauan siinä ollaan onnellisia.

Mitä halusin sanoa on, että taitaa olla täydellisen turhaa ajan haaskuuta metsästää jotain "Elämää suurempaa rakkautta", kun sellaista ei oikeasti ole.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja saira »

segma kirjoitti: Mitä halusin sanoa on, että taitaa olla täydellisen turhaa ajan haaskuuta metsästää jotain "Elämää suurempaa rakkautta", kun sellaista ei oikeasti ole.
Äläs sano. Kun katselin lapsena isovanhempiani (ukki on jo poistunut) saatoin nähdä ja tuntea sen Rakkauden, mitä he toisiaan kohtaan tunsivat. Ja jota mummini edelleen ukkia kohtaan tuntee. Saman näen nykyäänkin omissa vanhemmissani. Tottakai se vaatii työtä molemmilta, kompromisseja ja halua rakentaa suhdetta, samoin tottumista toisen pieniin omituisiin tapoihin, mutta sivusta katsottuna se näyttää palkitsevan työn aika hyvin. Toivon olevani edelleen yhtä rakastunut mieheeni eläkeiällä, ja olen todellakin valmis näkemään vaivaa sen eteen.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

saira kirjoitti:
segma kirjoitti: Mitä halusin sanoa on, että taitaa olla täydellisen turhaa ajan haaskuuta metsästää jotain "Elämää suurempaa rakkautta", kun sellaista ei oikeasti ole.
Äläs sano. Kun katselin lapsena isovanhempiani (ukki on jo poistunut) saatoin nähdä ja tuntea sen Rakkauden, mitä he toisiaan kohtaan tunsivat. Ja jota mummini edelleen ukkia kohtaan tuntee.
komps. edesmenneet isoisosetäni ja hänen vaimonsa ovat malliesimerkki. se suorastaan väreili ilmassa kuinka paljon he toisiaan rakastivat. kun tuo vaimo menehtyi kävi isoisosetäni joka päivä hänen haudallaan omaan kuolemaansa asti, vaikka oli tuolloin jo sadan tietämillä. jotenkin kovin suloista ja koskettavaa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
slam

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja slam »

"Äitiäkin melkein ennemmin joskus kuin tytärtä" - sovellettu lukioaikaisen kaverini lasunto.
segma

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja segma »

saira kirjoitti: Äläs sano. Kun katselin lapsena isovanhempiani (ukki on jo poistunut) saatoin nähdä ja tuntea sen Rakkauden, mitä he toisiaan kohtaan tunsivat. Ja jota mummini edelleen ukkia kohtaan tuntee. Saman näen nykyäänkin omissa vanhemmissani. Tottakai se vaatii työtä molemmilta, kompromisseja ja halua rakentaa suhdetta, samoin tottumista toisen pieniin omituisiin tapoihin, mutta sivusta katsottuna se näyttää palkitsevan työn aika hyvin. Toivon olevani edelleen yhtä rakastunut mieheeni eläkeiällä, ja olen todellakin valmis näkemään vaivaa sen eteen.
Tokihan tuo riippuu siitä, minkä käsittää "Elämää suuremmaksi rakkaudeksi". Mulla ainakin on rakkauskäsitys muuttunut aika radikaalisti viimeisten vuosien aikana ja jos minulta olisi muutama vuosi sitten kysytty, mitä on elämää suurempi rakkaus, olisi vastaukseni ollut jotain sellaista, mikä ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista. Oletan, että monella muulla on samanlainen idealisoitu käsitys (tai ainakin on joskus ollut).
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja saira »

Joo, se kuuluisa elokuvarakkaus, Se Juuri Oikea Ihminen ja Oikeat Olosuhteet... Mä uskon itse siihen, et ihmiset tekevät itse sen rakkauden. Ei ole sitä yhtä oikeaa ihmistä eikä se lopu auringonlaskuun. Mutta niinkuin edelliseen laitoin, se Elämää Suuremman Rakkauden saavuttaminen vaatii Työtä, ja siihen ei moni ihminen ole valmis. Helpompihan se on itselleen ja muille selittää, ettei toinen ollut Oikea. Toisaalta taas mikään ei ole turhauttavampaa kuin huomata itse tehneensä työtä kolmen ihmisen edestä, eikä sekään riitä, koska toista ei vaan kiinnosta, sille on aivan sama kunhan joku on siinä vieressä.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja brona »

HellBell kirjoitti:On mun koirallakin mieltymyksensä. Tykkää valkoisista, pörröisistä koirista - silloin antaa jopa anteeksi sen, onko mieltymyksen kohde kenties sittenkin uros. "Homostelua.. Mitä väliä.. valkoinen ja pörröinen!"
Hemmetin meksikolaiset.
Kyllä mun welshiläinen töppöjalkakin on heikkona valkoisiin pörhikkeihin. Olis vissiin pitänyt hankkia sille synttärilahjaksi joku bichon- tai "hot poodles"- kalenteri.
...
Avatar
HellBell
Kitinän uhri
Viestit: 891
Liittynyt: 01.01.2007 18:57

Re: Äiti ja vaimo, yhtäläisyyksiä?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

brona kirjoitti: Kyllä mun welshiläinen töppöjalkakin on heikkona valkoisiin pörhikkeihin. Olis vissiin pitänyt hankkia sille synttärilahjaksi joku bichon- tai "hot poodles"- kalenteri.
Ja ei unohdeta valkoisia, pörröisiä westieitä.. Hullu meksikolainen oli yhteen sellaiseen neitiin niin palavasti pihkaantunut että sai aikanaan kunnon raivarit koirapuistossa, kun pari muuta koiraa olisi halunnut vähän moikata kyseistä westie-neitiäkin. [Ylimäär.huomautus: westiellä ei ollut juoksuja, kyse oli meksikaanon puolelta ihastuksesta au naturel] Silloin meksikaano kirjaimellisesti piiritti westietä .. kipitti pikkukintuillaan vinhaa vauhtia tytskän ympärillä näyttäen kasvoiltaan hurjistuneelta kääpiö-mafiasolta. Mutta Herra 47-Rintakarva, niin tulisieluinen kuin onkin, ei käynyt ja ei ole koskaan tehnyt niin, röyhkeäksi raiskariksi ja yrittänyt yhtymisiä (lähentelynsä röyhkeimmillään hullaantuneita haisteluita) vaan tyytyi piiritykseen ja sen yhteydessä ihastuksensa omistavaan suojeluun muilta koirilta. Westie säilytti tyyneytensä ja tietyllä buddhalaisen vankalla tavalla lopulta (oli hämääviä välivaiheita, jolloin pyörähteli kuin melkein inspiroituneena pikku-ukkelista) torjui meksikolaisen, joka rukkasista välittämäti piti ihastuksensa kohdetta silmällä sellaisella omistautumisella, etten yhtä vahvaa ihastumista ole kohdallaan aiemmin enkä sen jälkeen nähnyt. Ilmeensä.. Kuin olisi samaan aikaan kärsinyt että palanut innolla liekeissä.. Läähätti itsensä lähes astmakohtauksen partaalle. Rakkaus! Intohimo!

Tässä pin-up-kuvaa westieistä. Kuvan otsikosta ei kannata välittää, nappasin kuvan vaan googlesta, kun muuten näytti just sopivalta tähän väliin.. Näytä welshillesikin..;-) Ehkä silmänsä tuikahtavat kerran ellei parikin!

Kuva
Vastaa Viestiin