Seksi on kaunis lahja!

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

http://koti.phnet.fi/elohim/seksi.html

Eli linkki terveen ja kypsän seksielämän saloihin ....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Kid

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mitä mieltä Pete oot kolmenkimpasta? Tai kahden miehen/naisen välisestä rakkaudesta? Ihan niinkun omin sanoin kertoen. Ei mitään linkkejä vaan omat aivot käyttöön ja vastausta kehiin.
Vihtahousu

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Aika jännää.

Kuva
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Kid kirjoitti:Mitä mieltä Pete oot kolmenkimpasta? Tai kahden miehen/naisen välisestä rakkaudesta? Ihan niinkun omin sanoin kertoen. Ei mitään linkkejä vaan omat aivot käyttöön ja vastausta kehiin.
Kolmenkimppa on syntiä ja väärin, samoin homostelu ja lesboilu on Raamatun mukaan syntiä ja väärin ....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
ninnithequeen

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Miten mä muistelen, että Petrin mielestä suuseksi on syntiä?
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja martza »

PetriFB kirjoitti: Himo. Avioliiton seksielämä menee piloille sen takia, jos toinen tai molemmat ovat himon vankeina.
Tämähän on parisuhteen ydin, jos rakkauden lisäksi kummatkin himoitsevat toisiansa seksuaalisesti.
Vain taivas on tällöin rajana, mitä kaikkea kivaa seksielämästä saa irti toisistaan. Namnam...

Itse en voisi olla sellaisessa parisuhteessa, jossa ei ole HIMOA toista kohtaan. :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

ninnithequeen kirjoitti:Miten mä muistelen, että Petrin mielestä suuseksi on syntiä?
Tuo on asia, joka on jokaisen avioparin oman harkinnan tulos, eli toteuttavatko vai eivät ...
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Kid

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Kid »

PetriFB kirjoitti:
Kid kirjoitti:Mitä mieltä Pete oot kolmenkimpasta? Tai kahden miehen/naisen välisestä rakkaudesta? Ihan niinkun omin sanoin kertoen. Ei mitään linkkejä vaan omat aivot käyttöön ja vastausta kehiin.
Kolmenkimppa on syntiä ja väärin, samoin homostelu ja lesboilu on Raamatun mukaan syntiä ja väärin ....
Mä en kysynyt mitä raamattu sanoo vaan ois ollut kiva kuulla sun mielipide ja perustelu että miksi. Mikä siitä tekee syntiä???
Geetzu

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PetriFB kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Miten mä muistelen, että Petrin mielestä suuseksi on syntiä?
Tuo on asia, joka on jokaisen avioparin oman harkinnan tulos, eli toteuttavatko vai eivät ...
Jumala on luonut miehelle sekä naiselle sukupuolielimet, jonka tarkoituksena on mahdollisuus saada lapsia sekä kokea myös seksuaalista hyvänolon tunnetta. Kun ja jos seksi elämässä on ongelmia ettei nainen saa orgasmia, niin silloin on hyvä molempien pysähtyä miettimään tilannetta ilman toisen syyllistämistä.

... tuolloin ainakin kannattaa vähän lipasta sitä piparia.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

martza kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Himo. Avioliiton seksielämä menee piloille sen takia, jos toinen tai molemmat ovat himon vankeina.
Tämähän on parisuhteen ydin, jos rakkauden lisäksi kummatkin himoitsevat toisiansa seksuaalisesti.
Vain taivas on tällöin rajana, mitä kaikkea kivaa seksielämästä saa irti toisistaan. Namnam...

Itse en voisi olla sellaisessa parisuhteessa, jossa ei ole HIMOA toista kohtaan. :wink:
Avioliiton seksielämä menee piloille sen takia, jos toinen tai molemmat ovat himon vankeina. Tämä tarkoittaa sitä, että himon vallassa oleva haluaa vain tyydytystä itselleen, eikä siten kykene tyydyttämään aviopuolisoaan. Himo on itsekästä ja sen vallassa oleva ei kykene huomiomaan aviopuolisoaan, vaan omalla itsekkäällä seksihimonsa kautta hän toimii niin, että hänen aviopuolisonsa jää ilman seksuaalisuuden mielihyvän tunnetta (myös orgasmin). Himo on aina itsekästä eikä sen vallassa oleva voi itse kokea tyydyttävää seksielämää eikä hän voi myöskään tuottaa puolisolleen tyydyttävää seksielämää.

Himon vallassa oleva aviomies ajaa usein oman puolisonsa hakemaan seksiseuraa vieraasta sängystä. Usein käy myös niin, että jos mies on himon vallassa, niin ei hän saa kuitenkaan tyydytystä himoillensa ja hän hakeutuu siksi vieraaseen sänkyyn. Myös vaimo voi olla himon vanki ja näin hän myös useassa tapauksessa hakeutuu vieraaseen sänkyyn. Himo on siis asia, josta ihmisen olisi hyvä luopua ja sen sijasta voi aloittaa terveen nautinnon harjoittelemista oman puolison kanssa.

Jumala loi seksin miehen ja naisen välille. Samoin Jumala loi miehelle ja naiselle sukupuolielimet, joiden avulla voidaan jatkaa sukua sekä kokea seksuaalista mielihyvää aina orgasmiin asti. Terve ja kypsä sekä tyydytystä tuova seksielämä on sellaista, jossa molemmat aviopuolisot antavat itsensä puolisolleen ja ovat valmiita kummatkin tuottamaan toiselle seksuaalista hyvänolontunnetta. Koska Jumala on luonut seksin, niin siksi vain seuraamalla Hänen ohjeitaan ihminen voi kokea ja elää todeksi terveen ja kypsän seksielämän. Ainoa mahdollisuus kokea tyydytystä tuovaa seksuaalista mielihyvää on toimia siten kuin on Jumalan tahto! Ihminen voi kokea jonkin asteista mielihyvää itsekkäällä himoja seuraavalla seksielämällä, mutta kumppanilleen ei hän kykene tuottamaan mielihyvää. Jos luopuu omista itsekkäistä himoista ja opettelee huomioimaan puolisoaan seksielämän alueella, niin seksielämän laatu paranee todella paljon! Terve nautinto on siis sellaista, jossa saat nauttia seksuaalisesti aviopuolisostasi sekä huomioida puolisosi seksuaalisista tarpeista.

Eli himon ja terveen nautinnon välinen ero on on aika oleellinen tekijä avioliiiton seksielmän onnistumisessa ....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
sanctus

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kaappihomostelu on epäilemättä mielikuvituksetonta ja siten jo valistuksen ajan henkeä loukkaavaa. Siksi kannatankin porvarihallituksen hengessä Antiikin Kreikan symposiumien uudistamista ripauksella crackhuorausta ja New Age -henkistä saatananpalvontaa.
Geetzu

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Äh, siis tästä sanojen erilaisesta tulkinnastako johtuu se, että me himokkaat saamme uskiksilta väärää öögaa?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Kid kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Kid kirjoitti:Mitä mieltä Pete oot kolmenkimpasta? Tai kahden miehen/naisen välisestä rakkaudesta? Ihan niinkun omin sanoin kertoen. Ei mitään linkkejä vaan omat aivot käyttöön ja vastausta kehiin.
Kolmenkimppa on syntiä ja väärin, samoin homostelu ja lesboilu on Raamatun mukaan syntiä ja väärin ....
Mä en kysynyt mitä raamattu sanoo vaan ois ollut kiva kuulla sun mielipide ja perustelu että miksi. Mikä siitä tekee syntiä???
Minä olen samaa mieltä kuin Raamattu, eli se on myös minun mielipiteeni asiasta.

Sen tekee synniksi se, että se on vastoin Jumalan sanaa sekä vastoin Jumalan luomaa seksielämää, jonka Jumala loi miehelle ja naiselle avioliittoon, eli pysyvään parisuhteeseen ....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
didi

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja didi »

[quote="PetriFB"][/quote]
Eihän toisen himoitseminen poissulje sitä, etteikö haluaisin myös tuottaa mielihyvää. Himoitsee mielihyväntuottamista toiselle.

Petrin määritelmä himosta vaikuttaa seksiaddiktion määritelmältä.
Viimeksi muokannut didi, 29.03.2007 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja martza »

Muussa elämässä pitävät paikkansa Jeesuksen sanat: "Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille" (Matt 7:12). Mutta avioliiton kultainen sääntö kuuluu näin: "Täytä puolisosi tarpeet, niin kuin sinä tahdot hänen täyttävän sinun tarpeesi".
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

On se kaunis lahja, toivoisi vain saavansa useammin. Mutta ainahan voi antaa itselleen.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja martza »

Miesten ongelma on kyvyttömyys osoittaa ei-eroottista hellyyttä vaimoilleen. Miehen on hyvin vaikea erottaa hellyyttä ja seksiä. Jos niitä ei opita erottamaan, ei vaimokaan syty seksiin ja jos vaimo ei syty, niin mies jää tyydyttämättä. Seurauksena on pettymyksiä ja turhautuneisuutta ja kierre on valmis.

Hellyyttä pitää vaimolle osoittaa myös teoin. Kokemus on osoittanut, että imurointi on varsin hyvää esileikkiä. :lol: :lol:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Kid

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Kid »

PetriFB kirjoitti: Sen tekee synniksi se, että se on vastoin Jumalan sanaa sekä vastoin Jumalan luomaa seksielämää, jonka Jumala loi miehelle ja naiselle avioliittoon, eli pysyvään parisuhteeseen ....
Ootko sitten sitä mieltä (oon joskus jotain dokkareita kattellut) että jos tulee uskoon niin voi "parantua" homoudesta?
Luuletko sä että ihminen tosta vaan voi päättää että "hei, mä olen tyttö ja tykkäänkin enempi tytöistä ku pojista".
Ja mites toi avoliitto? Se on mun mielestä pysyvä parisuhde. Esiaviollinen seksi on syntiä vai?
Jumala loi kuitenkin miehen ja naisen. Jos on syntiä harrastaa seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa, niin miksi jumala ei "muokannut" ihmistä niin että se ei himoitse samaa sukupuolta olevaa?

Mulla on kyselyikä. Yleensä sä olet norattuna - ihan kaikessa ystävällisyydessä =)

Ai niin ja entä mitä mieltä oot Jehovan todistajista? Nekin lukee raamattua mutta uskoo ihan eritavalla ja eri asioihin. Onko Jehovan todistajat syntisiä?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

didi kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Eihän toisen himoitseminen poissulje sitä, etteikö haluaisin myös tuottaa mielihyvää. Himoitsee mielihyväntuottamista toiselle.

Petrin määritelmä himosta vaikuttaa seksiaddiktion määritelmältä.
Himon vallassa oleva ei kykene tuottamaan toiselle seksuaalista mielihyvää. koska on himojensa vanki ja näin ajattelee vain itseään ....

Hebreankielinen Raamattu käyttää seksuaalisesta halusta sanaa תְּשׁוּקָתֵךְ (teshuvkah), joka tarkoittaa halua, kaipaus. Teshuvkah sanan juurisana on shuvk, joka tarkoittaa ylitse vuotamista ja tulvimista sekä runsasta ja yltäkylläistä....

Hebreankielessä juurisanoilla on tärkeä merkitys, sillä ne antavat suuntaa myös sanojen merkityksille ...

Eli Raamatullinen seksuaalinen halu on sellaista, joka tulvii yli (ottaa toisen huomioon ja antaa itselleen ja toiselle tyydytyksen) ja tekee meidät yltäkylläiseksi .....

Mutta himokas jää kuitenkin vaille sitä täyttä täyttymystä, jonka Jumala on varannut seksielämään ... eli kannattaa tässäkin suhteessa uskoa Raamattua eikä seurata petollisen sydämen himoja ...
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Rouva Pupu

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

*haukotus*
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

PetriFB kirjoitti:
Kolmenkimppa on syntiä ja väärin, samoin homostelu ja lesboilu on Raamatun mukaan syntiä ja väärin ....
Entäs B-rappuun vetäminen? :perse: :perse: :piru:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Kid kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Sen tekee synniksi se, että se on vastoin Jumalan sanaa sekä vastoin Jumalan luomaa seksielämää, jonka Jumala loi miehelle ja naiselle avioliittoon, eli pysyvään parisuhteeseen ....
Ootko sitten sitä mieltä (oon joskus jotain dokkareita kattellut) että jos tulee uskoon niin voi "parantua" homoudesta?
Luuletko sä että ihminen tosta vaan voi päättää että "hei, mä olen tyttö ja tykkäänkin enempi tytöistä ku pojista".
Ja mites toi avoliitto? Se on mun mielestä pysyvä parisuhde. Esiaviollinen seksi on syntiä vai?
Jumala loi kuitenkin miehen ja naisen. Jos on syntiä harrastaa seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa, niin miksi jumala ei "muokannut" ihmistä niin että se ei himoitse samaa sukupuolta olevaa?

Mulla on kyselyikä. Yleensä sä olet norattuna - ihan kaikessa ystävällisyydessä =)

Ai niin ja entä mitä mieltä oot Jehovan todistajista? Nekin lukee raamattua mutta uskoo ihan eritavalla ja eri asioihin. Onko Jehovan todistajat syntisiä?
Monet homot ja lesbot ovat parantuneet tullessaan uskoon ja alkaneet elää heteroina .....

Ihmisen langetessa syntiin hänestä tuli syntinen, joka seuraa sydämen himokkaita ja petollisia syntejä mm. homous ja lesbous sekä tietysti paljon muutakin, ahneus, varastamiset jne ....

Jehovan todistajat ovat eksyksissä eivätkä usko Raamattua -->

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Onko% ... ama%20oppi
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
imbesiili

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Jeesuksen Kristuksen vittu, tänne sitä lahjaa...
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Homeboy65 kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Kolmenkimppa on syntiä ja väärin, samoin homostelu ja lesboilu on Raamatun mukaan syntiä ja väärin ....
Entäs B-rappuun vetäminen? :perse: :perse: :piru:
Anusaukko on luotu ulostamista varten, eli anusaukon tehtävänä on toimia ulostyöntäjänä, ei sisääntyöntäjänä ...
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksi on kaunis lahja!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

PetriFB kirjoitti:

Anusaukko on luotu ulostamista varten, eli anusaukon tehtävänä on toimia ulostyöntäjänä, ei sisääntyöntäjänä ...
Siis EXIT ONLY. Asia selvä. :idea: :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin