Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Kumppanissa häiritsisi eniten ...

Uraohjusmeininki (60h duunia viikossa)
8
24%
Kolmivuorotyö
6
18%
Aikaa vievät harrastukset, joista ei itse ole kiinnostunut
5
15%
Kaikki vituttaa tasan yhtä paljon
7
21%
Ei käsitystä
2
6%
Haista paska!
6
18%
 
Ääniä yhteensä: 34

Chap

Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Chap »

Jotkut tuntuvat olen kovasti sitä mieltä, että eivät voisi seurustella uraohjuksen kanssa koska silloin jäisi liian vähän yhteistä aikaa. Samanlaista rasismia en ole havainnut kolmivuorotyön ja muiden yhteistä aikaa rajoittavien tekijöiden suhteen. Ehkä kyse onkin enemmän siitä, että kuvitellaan uraohjuksen olevan eri aaltopituudella. Mikä harmittaisi eniten kumppanissa: uraohjustelu, kolmivuorotyö vai aikaa vievät harrastukset, joista ei itse olisi kiinnostunut?
Geetzu

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kolmivuorotyö.
PerttiMakimaa

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Chap kirjoitti:Jotkut tuntuvat olen kovasti sitä mieltä, että eivät voisi seurustella uraohjuksen kanssa koska silloin jäisi liian vähän yhteistä aikaa. Samanlaista rasismia en ole havainnut kolmivuorotyön ja muiden yhteistä aikaa rajoittavien tekijöiden suhteen. Ehkä kyse onkin enemmän siitä, että kuvitellaan uraohjuksen olevan eri aaltopituudella. Mikä harmittaisi eniten kumppanissa: uraohjustelu, kolmivuorotyö vai aikaa vievät harrastukset, joista ei itse olisi kiinnostunut?
Kerrankin vaikutti olevan sopiva vaihtoehto minulle. :)
Chap

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Chap »

PerttiMakimaa kirjoitti:Kerrankin vaikutti olevan sopiva vaihtoehto minulle. :)
Minä aina ilahdun kun saan keskusteluihin ja äänestyksiin sinun haista paska -näkemykset ;)
PerttiMakimaa

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Chap kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Kerrankin vaikutti olevan sopiva vaihtoehto minulle. :)
Minä aina ilahdun kun saan keskusteluihin ja äänestyksiin sinun haista paska -näkemykset ;)
I aim to please. :)
NuoriDaavid

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Riippuu mistä roikkuu. Eri elämäntilanteissa eri asiat voivat häiriinnyttää tai miellyttää.
Mulli75

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Eihän uraohjuksen titteliin tarvita 60 h työtä/poissaoloa kotoa, sen voi saada muutenkin enkä tarkoita sitä että työ kannetaan kotia.

Siinä vaiheessa jos työsunnittelmat kaatavat useasti ennakkoon suunnitellut vapaa-ajan suunnitelmat niin sitä voi pitää häiriötekijänä.
Eikä 3-vuorotyökään vielä niin paha ole, siitä voi olla jopa hyötyäkin.
didi

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja didi »

Eniten harmittaisi kolmivuorotyö.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ei noista mikään, jos muut asiat sujuu ja sillai...
Mutta, jos se toinen ei oo ikinä koskaan kotona töitten tai harrastusten vuoks, ni kyllä sitte ärsyttää.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eniten harmittaa kolmivuorotyö.
Bliss

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kaikkein eniten häiritsisi se, jos se toinen luuhais koko ajan kotona ja jaloissa. Mikä siis on mulle sopivin vastausvaihtoehto? Haista paska?
Chap

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Chap »

Bliss kirjoitti:Kaikkein eniten häiritsisi se, jos se toinen luuhais koko ajan kotona ja jaloissa. Mikä siis on mulle sopivin vastausvaihtoehto? Haista paska?
Haista ite! Ei mun gallupin ole tarkoitus kattaa kaikkia eri kysymyksenasetteluja. Laita oma topicci pystyyn aiheesta kuinka paljon yhteistä aikaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Riippuu kuinka paljon mainittu harrastus ja työ veisivät yhteensä aikaa. Jos niihin menisi enemmän kuin se uraohjustelun yhteydessä mainittu 60 h/vko, se varmaan jonkin verran nyppisi. Etenkin jos tosiaan olisi kyse sellaisesta harrastuksesta, joka itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa edes keskustelun tasolla. Joku intohimoinen penkkiurheilu voisi olla esimerkki sellaisesta.

Muut vaihtoehdot ovat ihan ok, koska itsellänikin menee se 60 h/vko opiskeluun, ja koska voin jonkin verran vaikuttaa vapaa-aikani sijaintiin kalenterissa. Jos kumppani on persoonallisuudeltaan minulle sopiva, ajankäyttöön ja muuhun käytännön elämään liittyvät ongelmat saadaan kyllä selvitettyä.

Toisaalta joskus mulla on kyllä kausia, jolloin yöunien määrä jää äärimmäiseen minimiin, ja silloin vituttaisi varmaan suunnattomasti jos toinen könyäisi ja kolistelisi hereillä yövuoron takia. Ja jos olisi lapsia, sellainen olisi varmaan kaikille tosi rankkaa. Eli joo. Vastaan Kaikki vituttaa, koska vaikka uraohjuksessa ei niin vituttaisi se ajankäyttö, niin semmoiset ovat kuitenkin ymmärtääkseni keskimäärin persoonallisuudeltaan mun kanssa yhteensopimattomia. Ainakin jos uskon Easyn kertomuksia työkavereistaan.
Chap

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Chap »

Kolmivuorotyöläisparat! He pyörittävät meidän tehtaita ja sairaaloita ja palkkioksi heitä sorsitaan parisuhdemarkkinoilla. Barrikadeille pissavehjelisää vaatimaan seuraavaan TUPOon!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Harrastukset vituttais eniten, sitten uraohjuus. Kolmivuorotyön kestäisin sujuvasti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Varmaankin kolmivuorotyö. Mutta se häiritsisi samoin jos kyseessä olisin minä itse. Uhraohjus ei häiritse, olen itse samanlainen. Sovitaan siltä osin hyvin yhteen. Positiivista se ennemminkin on, että toinen on oikeasti hyvä alallaan. En minä itsekään tule vähään tyytymään, koska potentiaalia on. Ongelmia voisi tulla, jos kyseessä olisi samat alat = olen [vitun] kilpailuhenkinen ihminen. Työhön uppoava aika ei ole ongelma, on mullakin tekemistä. Hyvin sitä ehtii silti yhdessä puuhata kaikenlaista. Toista voisi olla perheellisenä.
Chap

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Chap »

EveryWoman kirjoitti:vaikka uraohjuksessa ei niin vituttaisi se ajankäyttö, niin semmoiset ovat kuitenkin ymmärtääkseni keskimäärin persoonallisuudeltaan mun kanssa yhteensopimattomia. Ainakin jos uskon Easyn kertomuksia työkavereistaan.
Eikö SE kuulu uraohjuskategoriaan? :shock:
bedlam

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Vastasin haista paska.

Olen huomannut, että mulle sopii kaukosuhteilu oikein hyvin. Jos saman katon alla pitää asua, niin harrastukset ja työajat sitten mielellään niin, että saa nauttia omasta rauhasta tarpeeksi. Mielellään siis uraohjus kolmivuorotyöllä ja monella harrastuksella.
Chap

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Chap »

bedlam kirjoitti:Olen huomannut, että mulle sopii kaukosuhteilu oikein hyvin. Jos saman katon alla pitää asua, niin harrastukset ja työajat sitten mielellään niin, että saa nauttia omasta rauhasta tarpeeksi. Mielellään siis uraohjus kolmivuorotyöllä ja monella harrastuksella.
Niinpä, parhautta on se kun kumppania ei näe ikinä!
bedlam

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Chap kirjoitti:Niinpä, parhautta on se kun kumppania ei näe ikinä!
Voi sitä sillon tulla kotona piipahtamaan kun naitattaa tai tarttis siivota.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Chap kirjoitti:Eikö SE kuulu uraohjuskategoriaan? :shock:
Miten se määritellään? Työtuntimäärällä? Ylennysten määrällä / vuosi? Palkkakehityksen perusteella? Yllä määrittelin uraohjuksen tietynlaisen persoonallisuustyypin edustajaksi, ja sillä kriteerillä SE ei ole uraohjus (luojan kiitos!). Muut yleisimmät kriteerit varmasti täyttyisivät tällä hetkellä - mutta kaikkeahan pitää elämässä kokeilla. Mikään henki ja elämä sellainen duunikuviointi ei hänelle ole, eli hän voisi hyvin tehdä jotain ihan muutakin (määritelmäni mukainen uraohjus taas näkee ihmisarvonsa ja onnellisuutensa riippuvan alussa mainituista kohdista).
PerttiMakimaa

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

bedlam kirjoitti:
Chap kirjoitti:Niinpä, parhautta on se kun kumppania ei näe ikinä!
Voi sitä sillon tulla kotona piipahtamaan kun naitattaa tai tarttis siivota.
Tämä alkaa kuulostaa... ...hyvältä. :)
Geetzu

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Voi sitä sillon tulla kotona piipahtamaan kun naitattaa tai tarttis siivota.
Tämä alkaa kuulostaa... ...hyvältä. :)
Mielestäni mies on tuolloin vain tiellä.
bedlam

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Voi sitä sillon tulla kotona piipahtamaan kun naitattaa tai tarttis siivota.
Tämä alkaa kuulostaa... ...hyvältä. :)
Mielestäni mies on tuolloin vain tiellä.
Kyllähän siivouksen ajaksi voisin toki lähteä vaikka kaljalle.
PerttiMakimaa

Re: Uraohjus, vuorotyöläinen vai eriharrastelija

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Voi sitä sillon tulla kotona piipahtamaan kun naitattaa tai tarttis siivota.
Tämä alkaa kuulostaa... ...hyvältä. :)
Mielestäni mies on tuolloin vain tiellä.
Jokaisessa suunnitelmassa ovat valitettavat sudenkuoppansa.
Vastaa Viestiin