Elävästä elämästä..

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja syttiK »

William Munny kirjoitti:Mukavimmat keskustelut irtoavat tietenkin sillä, kun alkaa vastaamaan tällä peri miehekkäällä tavalla "emmä tiä...", jolloin nainen varmasti nousee takajaloilleen, kun huomaa saaneensa emmätiä -miehen ristiksensä. Ja jos alkaa mussutus että "et koskaan mistään mitään tiedä", niin tietenkin vastataan että "no mitäs tollasia sitten kyselet".
Tarpeeks ku tolleen toisteleen itseään, on turha pian miettiä et miks on yksinään.

Että mä sitte inhoon ihmisiä, joilla ei oo omaa mielipidettä mihinkään asiaan. Tai niinq mielipidettä yleensäkään. Niinq irl.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
PerttiMakimaa

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Mida kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Hyvä jos näin on enenevässä määrin.

Sillä jos ei osaa kertoa selkeästi ja toisia loukkaamatta (empatia aspekti ettei koko ajan tehdä tasan mitä itse haluaa) mitä itse milloinkin haluaa voi pitää kasvatuksellisena ongelmana. Jolloin syyttävä sormi osoittaisi vanhempia.
Itsekin tätä taitoa voi aivan hyvin opetella ja oppia, joten turha vanhempien kraiveleihin on suoriltaan kiinni käydä.
Toki, ja sitä on opeteltu yhdessäkin parisuhteessa.

Mutta kyllä helpompaa olisi jos vanhemmat jo olisivat katkaisseet tuhatvuotisen puhumattomuuden perinteen.

Ehkäpä seuraava sukupolvi olisi uusi ja uljaampi (tm). :)
William Munny

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja William Munny »

syttiK kirjoitti:Tarpeeks ku tolleen toisteleen itseään, on turha pian miettiä et miks on yksinään.
Totta. Menee muuten molemmin päin. Eilen illalla tuli viimeksi toivomus sarjassamme: haluaisin *kauhea kasa ympäripyöreitä määritteitä*. Eihän siihen voinut vastata kuin: ei pysty toimittamaan, palataan astialle kun olet hahmottanut kokonaisuuden ja voit kuvailla tarkasti mitä haluat. No tänään kuitenkin (rauhoituttuani) toimitin oman näkemykseni ympäripyöreistä määritteistä ja kas kummaa, se kelpasi. Naiset, ne naiset. Rauha maassa ja kaikki hyvin.
Että mä sitte inhoon ihmisiä, joilla ei oo omaa mielipidettä mihinkään asiaan. Tai niinq mielipidettä yleensäkään. Niinq irl.
Meitä on moneksi. Minua nimittäin risoo ajoittain ihmiset joilla on mielipide joka asiasta riippumatta siitä miten asianlaidat mahdollisesti oikeasti ovat, tai voisivat olla, jos toimittaisiin toisin. Ovat päättäneet oman mielipiteensä ja pitävät siitä kiinni vaikka taivas putoaisi niskaan. Sellaiset mielipideautomaatit. Pthyi!
Googlebot

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Tuollaisten megalistojen jälkeen taitaa kuulkaas olla paras että miehet ja naiset pariutuvat vain keskenään, eivät toistensa kanssa. Ei kai kukaan yritä tunkea neliskanttista palikkaa sisään pyöreästä aukosta?
Tix

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja Tix »

syttiK kirjoitti:Että mä sitte inhoon ihmisiä, joilla ei oo omaa mielipidettä mihinkään asiaan. Tai niinq mielipidettä yleensäkään. Niinq irl.
Ei kannata kysellä mielipidettä asioista, joita toinen ei ole edes miettinyt. Esim. sitä, sopiiko tuo neule tuon hameen kanssa. Se on nimittäin niin yhdentekevä kysymys, että ei kiinnosta miettiä sen vertaa että olisi joku mielipide. Eli jos miehesi vastailee sinulle kovin usein "en tiedä", mieti kysymyksiäsi. Koska vastaus on suomeksi useimmiten "en tiedä eikä kiinnostakaan tietää."
Yönmustaritari

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Tix kirjoitti:
syttiK kirjoitti:Että mä sitte inhoon ihmisiä, joilla ei oo omaa mielipidettä mihinkään asiaan. Tai niinq mielipidettä yleensäkään. Niinq irl.
Ei kannata kysellä mielipidettä asioista, joita toinen ei ole edes miettinyt. Esim. sitä, sopiiko tuo neule tuon hameen kanssa. Se on nimittäin niin yhdentekevä kysymys, että ei kiinnosta miettiä sen vertaa että olisi joku mielipide. Eli jos miehesi vastailee sinulle kovin usein "en tiedä", mieti kysymyksiäsi. Koska vastaus on suomeksi useimmiten "en tiedä eikä kiinnostakaan tietää."
JA siksi pitääkin puoltaa tilanteeseen "joo joo, rakastan rakastan", jonka jälkeen meisseli taas käteen ja kantta kiristämään.

Lisää yleispäteviä vastauksia voisi ladella "minusta sininen olisi parempi tai voisiko se olla jopa hiukan lyhyempi" saattaa tuoda lisää aikaa konehuoneeseen ennen kuin keitto kiehuu yli ja verokortti tulee postissa. Totuuden "en tiedä eikä kiinnostakaan tietää." julki tuominen on kait vitukkeiden mukaan AINA huonoa käytöstä tms.???...???
Tix

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja Tix »

Yönmustaritari kirjoitti:Totuuden "en tiedä eikä kiinnostakaan tietää." julki tuominen on kait vitukkeiden mukaan AINA huonoa käytöstä tms.???...???
No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan, joten siinä mielessä tuo on kyllä varmaan käänteiseen tavoitteeseen aika hyvä repliikki. Kerran erehdyin pyynnöstä luettelemaan siipalleni ne aiheet, joista minua ei koskaan missään olosuhteissa kiinnosta keskustella. Murjotuksen määrä ja intensiteetti oli tyrmäävä. Oppia ikä kaikki.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

PerttiMakimaa kirjoitti:Eli Mies kirjoittaa melko yleispätevät ohjeet miehisyydestä ja silti olet sitä mieltä etteivät ne päde mieheesi?
Kumman luulisit paremmin tietävän kumppanini käytöksestä ja ajatuksista eri tilanteissa: hänen kanssaan neljä vuotta seurustelleen naisen vai maailman toisella puolella asustavan miehen, joka ei ole häntä koskaan tavannut?
PerttiMakimaa kirjoitti:En sano, että poimimasi kohdat ovat totta miehesi kohdalla (miten uskaltaisinkaan), mutta varaudu mahdollisuuteen että näin sittenkin olisi. Vaikket kommentistasi päätellen niin haluaisikaan.
Aika alkeellinen provoyritelmä. Ihmiset ovat yksilöjä ja toisen voi tuntea paremmin kuin pelkkänä sukupuolistereotypiana ovat sen luokan itsestäänselvyyksiä, että edes minä en jaksaisi alkaa moisista jankuttaa.

Se tässä kuitenkin vähän kaivelee, että en jostain syystä voi olla aivan varma siitä, että tekstisi olisi pelkkä provo. Yritän kaikin voimin uskotella itselleni, että et ollut tosissasi. (Onneksi sentään So Easy ei lue Kitinää aktiivisesti! Oman sukupuolen edustajia kohtaan tunnetun raivonsekaisen myötähäpeän katselu ei ole mielipuuhiani.)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan.
Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
MGandhi

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan.
Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
Ei varmaan sinunkaan miehesi/naiseni/koirasi mielestä KAIKKI juttusi ole mielenkiintoisia.

Ja sitäpaitsi tylsä nainen saattaa silti olla hyvä pano.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

PerttiMakimaa kirjoitti:Öh, tänne laitettiin lista keskiverroista miehisistä ajatuksista ja EW säntäsi paikalle kertomaan että jos miehet vastoin hänen haluaan olisivatkin tällaisia hän (kärjistetysti) lopettaisi kanssakäymisen koko sukupuolen kanssa. :)
Öh itsellesi. Sanoin, että jos olisin kohdellut miestäni noiden lainaamieni ohjeiden mukaisesti, hän olisi nostanut kytkintä aikaa sitten.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

MGandhi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
Ei varmaan sinunkaan miehesi/naiseni/koirasi mielestä KAIKKI juttusi ole mielenkiintoisia.
Toisinaan eivät, mutta meillä on kyllä tapana sanoa suoraan, jos jonkin jutun kuuntelu jollakin hetkellä kiinnostaa vaihtoehtoista toimintaa vähemmän. Kukapa haluaisi kiduttaa puolisoaan (ja itseään!) tylsällä lässyttämisellä?
MGandhi kirjoitti:Ja sitäpaitsi tylsä nainen saattaa silti olla hyvä pano.
No sieltähän se vihdoin tuli. Jos jatkossa keskityttäisiin vain vastaamaan esitettyihin kysymyksiin lyhyesti ja ytimekkäästi. Et kai halua, että pidän juttujasi tylsinä?
NuoriDaavid

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan.
Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
Öö. Miesten ja naisten kiinnostuksen aiheet nyt kerta kaikkiaan ei aina natsaa. Esim. minua eilen kovasti kiinnosti uuden kotiteatterin säätö ja halusin sitten esitellä sitä vaimolle, jota ei kiinnostanut lainkaan. Elämä on!

Ei minuakaan kiinnosta hänen puutarhavirityksensä, mutta so not. Ei aina tarvikaan olla kiinnostunut kumpparin mielenkiinnon kohteista.
Tix kirjoitti: Kerran erehdyin pyynnöstä luettelemaan siipalleni ne aiheet, joista minua ei koskaan missään olosuhteissa kiinnosta keskustella. Murjotuksen määrä ja intensiteetti oli tyrmäävä. Oppia ikä kaikki.
Minulle on käynyt lähes samoin. Tämä varmasti kannattaisi opettaa varusmiehen värityskirjassa.
PerttiMakimaa

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

EveryWoman kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Öh, tänne laitettiin lista keskiverroista miehisistä ajatuksista ja EW säntäsi paikalle kertomaan että jos miehet vastoin hänen haluaan olisivatkin tällaisia hän (kärjistetysti) lopettaisi kanssakäymisen koko sukupuolen kanssa. :)
Öh itsellesi. Sanoin, että jos olisin kohdellut miestäni noiden lainaamieni ohjeiden mukaisesti, hän olisi nostanut kytkintä aikaa sitten.
*tarkistaa* Kyllä, sanomasi voi tulkita noinkin. Tulkitsin sen juuri toisin päin.

Viittaan sen verran edelliseen vastaukseesi ekaan viestiini, että kyllä minä oikeasti ajattelen sitä että ihmiset lopulta ovat melko samanlaisia tavoitteiltaan ja ajatuksiltaan. Siis kun mennään todella syvälle kulttuurien, tapojen ja muitten kuorrutusten alle.

"You and me baby ain't nothing but mammals, so let's do it like they do it in the discovery channel." :)
Tix

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan.
Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
Edes parhaiden ystävieni ja perheenjäsenteni jutut eivät ole läheskään aina kiinnostavia. Pitäisikö minun samalla logiikalla luopua heistäkin? Olisihan se mukavaa törmätä ihmiseen joka laskee suustaan vain kultamunia kaiken aikaa, mutta pidän tässä asiassa realismia sekä itseni että muiden suhteen parhaana vaihtoehtona. Omalta osaltani pyrin valitsemaan keskustelunaiheet aina kuuntelijan mukaan ja siksi minulla onkin varsin erilaisia ystäviä.

Onnittelen suunnattomasti, jos SE ja sinä olette vilpittömän kiinnostuneita kaikesta mitä toinen sanoo. Kenties maailmankaikkeuden paras 130% match.
PerttiMakimaa

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan.
Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
Öö. Miesten ja naisten kiinnostuksen aiheet nyt kerta kaikkiaan ei aina natsaa. Esim. minua eilen kovasti kiinnosti uuden kotiteatterin säätö ja halusin sitten esitellä sitä vaimolle, jota ei kiinnostanut lainkaan. Elämä on!

Ei minuakaan kiinnosta hänen puutarhavirityksensä, mutta so not. Ei aina tarvikaan olla kiinnostunut kumpparin mielenkiinnon kohteista.
Tix kirjoitti: Kerran erehdyin pyynnöstä luettelemaan siipalleni ne aiheet, joista minua ei koskaan missään olosuhteissa kiinnosta keskustella. Murjotuksen määrä ja intensiteetti oli tyrmäävä. Oppia ikä kaikki.
Minulle on käynyt lähes samoin. Tämä varmasti kannattaisi opettaa varusmiehen värityskirjassa.
Tärkeintä on osoittaa aitoa kiinnostusta kumppanin tekemisiin, koska juuri HÄN tekee sitä. Vaikkei itse aihe suuresti kiinnostaisikaan ehkä tämä tekeminen paljastaa jotain oleellista tästä ihmisestä.

Suurin loukkaus on tehdä juuri tuollaiset listat ja lytätä ehkä tietämättään 98% kumppaninsa mielenkiinnonaiheista. Turha odotttaa vastavuoroisuutta silloin.
Tix

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti: Toisinaan eivät, mutta meillä on kyllä tapana sanoa suoraan, jos jonkin jutun kuuntelu jollakin hetkellä kiinnostaa vaihtoehtoista toimintaa vähemmän. Kukapa haluaisi kiduttaa puolisoaan (ja itseään!) tylsällä lässyttämisellä?
Tässäpä se juju onkin. Jos mies ei osoita kiinnostusta naisen elämää kohtaan, nainen kokee ettei hänestä olla kiinnostuneita. Näin sanovat ammattilaiset. Riittää, että nainen kokee asian kertomisen tärkeäksi, oli se sitten uusin vaateostos tai jokin päivän tapahtuma. Vaikka se olisi kuulijasta tylsää lässytystä, niin oman miehen suoraan sanomana se norminaisen korvassa kääntyy aina muotoon "en välitä sinusta." Kuuntelu ja kiinnostuksen osoittaminen on välittämistä.

Ei kai kukaan ole väittänyt, että parisuhteet olisivat helppoja.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan.
Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
Edes parhaiden ystävieni ja perheenjäsenteni jutut eivät ole läheskään aina kiinnostavia. Pitäisikö minun samalla logiikalla luopua heistäkin? Olisihan se mukavaa törmätä ihmiseen joka laskee suustaan vain kultamunia kaiken aikaa
eikä ne mielettömän upeat jutut edes riitä, joskus ei vaan ihan tosi kiinnosta vaikka toisella olisi ratkaisu elämän tarkoitukseen. kaikki ei ole koko ajan siinä parhaassa kuuntelumoodissa.

tosin jos toisen mitkään jutut milloinkaan ei ole kiinnostavia/hyviä tai edes kuunneltavia niin miksi silloin jatkaa juttua? ei auta vaikka se ois kuinka mieletön pano, kyllä siinä halut karisee jos pannessakin se horisee jotain tympeää.
Me transmitte sursum, Caledoni!
MGandhi

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

par-sky kirjoitti: ei auta vaikka se ois kuinka mieletön pano, kyllä siinä halut karisee jos pannessakin se horisee jotain tympeää.
Ette te tunnu tietävän mistään mitään. Hyvät panot eivät horise tympeitä pannessaan. Hyvät panot panevat hyvin pannessaan!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:No ainakin moni sekologi toitottaa, että jos haluat pitää naisesi, niin pitää osoittaa kiinnostusta juttujaan kohtaan, vaikka eivät oikeasti kiinnostaisikaan.
Miksi kannattaisi yrittää pitää nainen, jonka jutut eivät ole kiinnostavia?
Edes parhaiden ystävieni ja perheenjäsenteni jutut eivät ole läheskään aina kiinnostavia. Pitäisikö minun samalla logiikalla luopua heistäkin?
Veikkaatko, että menettäisit heidät, ellet teeskentelisi olevasi kiinnostunut heidän niistä jutuistaan, joita tosiasiassa pidät tylsinä? Itse annan semmoisten sukulaisten ja tuttavien mieluummin mennä kuin ryhdyn kotiteatteriksi. Sinä tosin saat mielestäni toimia juuri siten kuin parhaaksi näet, aivan kuten kaikki muutkin.
Olisihan se mukavaa törmätä ihmiseen joka laskee suustaan vain kultamunia kaiken aikaa, mutta pidän tässä asiassa realismia sekä itseni että muiden suhteen parhaana vaihtoehtona.
Pointti oli siinä, että toiselle pitäisi voida sanoa jos juuri sillä hetkellä ei kiinnosta jotakin juttua kuunnella.
Omalta osaltani pyrin valitsemaan keskustelunaiheet aina kuuntelijan mukaan ja siksi minulla onkin varsin erilaisia ystäviä.
Vaikuttaa hienolta pyrkimykseltä. Etenkin tuo "varsin erilaisia ystäviä" kuulostaa upealta. Suositan teille pysymistä valitsemallanne tiellä!
Onnittelen suunnattomasti, jos SE ja sinä olette vilpittömän kiinnostuneita kaikesta mitä toinen sanoo. Kenties maailmankaikkeuden paras 130% match.
Valitettavasti onnittelusi menevät hukkaan. Etenkin silloin kun toisella tai molemmilla on paljon tekemistä ja ajateltavaa, läpänheittoon ja/tai kuuntelemiseen voi olla vaikea motivoitua. En tosin ymmärrä miksi siitä pitäisi tehdä joku vääjäämättömästi eroon johtava mörkö, jolta piiloutuakseen ihmisten tulisi jättää omat tärkeät ajattelunsa ajattelematta ja sen sijaan keskittyä teeskentelemään mielenkiintoa kumppanin paitavalikoimaa yms. kohtaan. Ei semmoinen suhde kestä, ainakaan onnellisena, jossa joutuu teeskentelemään pitääkseen toisen kiinnostuneena.

Hankalammaksi asetelma muuttuu silloin, jos epäkiinnostuneisuus toiselle tärkeisiin asioihin ei ole tilapäistä ja olosuhteista johtuvaa. Sellaisen kumppanin pitääkseni en kyllä itse jaksaisi nähdä mitenkään erityistä vaivaa - kiinnostuneisuuden teeskentelyyn pakottautuminen kun vie elämänlaatuindeksiä aika rankasti miinukselle (ja kun kerran elän parisuhteessa juuri elämänlaatuani parantaakseni). Tällaisessa tapauksessa pohtisin kenties hetkisen sitä, johtuuko epäkiinnostuneisuuteni
a) siitä, että kumppanini käsittelee potentiaalisesti kiinnostavia aiheita epäkiinnostavalla tavalla (jolloin suhteella ei ole tulevaisuutta), vai
b) siitä että oma ajatusmaailmani on vain toistaiseksi liian suppea jotta voisin samastua kumppanini kiinnostuksen kohteisiin (= aiheiden tyrmääminen vain otsikon, ei niinkään käsittelytavan, perusteella).
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei minuakaan kiinnosta hänen puutarhavirityksensä, mutta so not.
Arvaanko oikein, että kuitenkin sinusta on mukava oleilla kyseisessä puutarhassa, ja että se ei olisi yhtä mukavaa ellei kumppanisi olisi nähnyt sen eteen vaivaa? En oikein ymmärrä miksi et olisi tällaisesta asiasta kiinnostunut (edes joskus). Mitä mieltä olisit, jos puutarha jätettäisiinkin yhtäkkiä kokonaan vaille huolenpitoa?

Tuosta on vain lyhyt matka niihin idioottijeppeihin, jotka valittavat että nainen esim. pukeutuu rumasti, mutta eivät kuitenkaan ole kiinnostuneita lähtemään mukaan vaateostoksille tai miettimään, millaisesta pukeutumisesta sitten pitäisivät.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti: Kerran erehdyin pyynnöstä luettelemaan siipalleni ne aiheet, joista minua ei koskaan missään olosuhteissa kiinnosta keskustella. Murjotuksen määrä ja intensiteetti oli tyrmäävä. Oppia ikä kaikki.
Mitäs mieltä ne "varsin erilaiset ystävät" mahtaisivat tuollaisesta luetteloinnista olla? Ovatkohan he sitten kuitenkaan niin varsin erilaisia? :P
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:Jos mies ei osoita kiinnostusta naisen elämää kohtaan, nainen kokee ettei hänestä olla kiinnostuneita. Näin sanovat ammattilaiset.
Jos mies ei osoita kiinnostusta naisen elämää kohtaan, mies ei ole kiinnostunut naisen elämästä. Tämän toteamiseen ei ammattilaisia tarvita. Jos mies ei ole kiinnostunut naisen elämästä, miksi hän haluaisi seurustella kyseisen naisen kanssa? Ymmärrän seksiaspektin, mutta en suosittele sitä pitkään kestäväksi tarkoitetun parisuhteen ainoaksi rakennuspalikaksi.
Riittää, että nainen kokee asian kertomisen tärkeäksi, oli se sitten uusin vaateostos tai jokin päivän tapahtuma. Vaikka se olisi kuulijasta tylsää lässytystä, niin oman miehen suoraan sanomana se norminaisen korvassa kääntyy aina muotoon "en välitä sinusta." Kuuntelu ja kiinnostuksen osoittaminen on välittämistä.
No öh. Jos mies on kiinnostunut naisen elämästä, hän kyllä osoittaa sen mitä erilaisimmin tavoin. Joka päivä ja automaattisesti. Silloin hänen ei tarvitse teeskennellä olevansa kiinnostunut kuuntelemaan jotakin yksittäistä lässynläätä hetkenä, jolloin hänellä on tärkeämpääkin ajateltavaa. Jos mies sanoo naiselle (tai - huijjui - nainen miehelle!) vaikkapa: Hei mulla on tässä tällainen työjuttu / tärkeä ajatus / joku muu tekeminen kesken ja haluaisin keskittyä siihen rauhassa - jutellaanko myöhemmin?, sitä on aika vaikea tulkita epäkiinnostuneisuudeksi naisen elämästä. Siis tilanteessa jossa mies on lähtökohtaisesti kiinnostunut.

Tuollaisia ammattilaisten laatimia ohjeistoja ei edes tarvittaisi, jos ihmiset älyäisivät pariutua sellaisten tyyppien kanssa, joita pitävät kiinnostavina. :D
Ei kai kukaan ole väittänyt, että parisuhteet olisivat helppoja.
Suhteesta saa helposti turhankin hankalan, jos hyväksyy lähtöasetelmaksi sen, että kumppanin asiat ja elämä eivät kiinnosta itseä.
Tix

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti: Kerran erehdyin pyynnöstä luettelemaan siipalleni ne aiheet, joista minua ei koskaan missään olosuhteissa kiinnosta keskustella. Murjotuksen määrä ja intensiteetti oli tyrmäävä. Oppia ikä kaikki.
Mitäs mieltä ne "varsin erilaiset ystävät" mahtaisivat tuollaisesta luetteloinnista olla? Ovatkohan he sitten kuitenkaan niin varsin erilaisia? :P
Luulisin, että suurin osa ymmärtäisi melko tarkkaan miksi jokin aihepiiri ei minua kiinnosta, en usko että siitä kovin suurta draamaa saisi aikaiseksi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Elävästä elämästä..

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:aiheet, joista minua ei koskaan missään olosuhteissa kiinnosta keskustella
Kävin avaamassa ketjun ihan sinua varten. Kerro mitä listasi sisältää, niin katsotaan mikä on verdict.
Vastaa Viestiin