Status-päivitys

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

No miten on?

Mies, sinkku, tykkää tytöist
39
32%
Mies, sinkku, tykkää pojist
0
Ei ääniä
Mies, seurustelee/avo-/avioliitossa, tykkää pojist
0
Ei ääniä
Nainen, sinkku, tykkää pojist
20
17%
Nainen, seurustelee/avo-/avioliitossa, tykkää pojist
32
26%
Nainen, sinkku, tykkää tytöist
1
1%
Nainen, seurustelee/avo-/avioliitossa, tykkää tytöist
2
2%
Mies, sinkku, kaikki käy
2
2%
Mies, seurustelee/avo-/avioliitossa, kaikki käy
3
2%
Nainen, sinkku, kaikki käy
4
3%
Nainen, seurustelee/avo-/avioliitossa, kaikki käy
12
10%
Panen kaikkea kaikkiin reikiin ikään, sukupuoleen, rotuun, siviilisäätyyn katsomatta ja raivolla
6
5%
 
Ääniä yhteensä: 121

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ahaa, eli ajattelit että naisen haluttavuus määräytyisi samoin kuin miehillä? Eihän se noin mene. Miehelle naisen tulotaso esim. ei ole niin iso juttu. Mutta ei siitä siis mitään haittaa ole. Kyllä mies valitsee mieluummin hotin 40v johtajan kuin hotin 40v sairaanhoitajan.

Tilastokeskus on myös ditä mieltä, että jakauman yläpäässä ei ole pariutumispngelmaa. Jakauman alapääsdä naiset alkavat tienata miehiä enemmän ja moni toteaa, että tuollaiselle sohvaperunalle ei ole käyttöä perheessä.
https://www.stat.fi/artikkelit/2014/art ... 6.html?s=0

”Puolisoiden tuloja vertailtaessa pariskunnittain havaitaan, että lähes neljällä viidestä äidistä (71 %) on pienemmät tai korkeintaan yhtä suuret tulot kuin puolisollaan. ”

”Pienituloiset miehet ovat hyvin usein puolisoaan pienituloisempia ja päinvastoin: suurituloiset miehet ovat lähes aina puolisoaan suurituloisempia.”
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tää ketju auttoi mua just ymmärtämään miksi olen sinkku. Ajattelen selkeästi jotenkin todella eri tavalla kuin muut, sillä mulle on ihan sama onko kumppani rikas tai komea, pääasia on että pärjää itsenäisesti. Älykkyys, kiinnostus asioihin ja intohimot/itsensä toteuttaminen korvaavat ulkonäköä 6-0 (panohistoria todistaa, lisäksi vanhat palstalaiset ehkä muistavat perversioni esim. Hjallikseen). Ja en nyt tässä väitä, etteikö ulkonäölläkin olis merkitystä (täällä jo mainittu vastenmielisyys), mutta kummasti alkaa vastakappale myös näyttää paremmalle, kun noihin muihin ruutuihin saadaan rastit. Ja just tästä syystä ei oikein Tinderit toimi parinhaussa. Panemisessa varmaan toimis, mutta sekin on helpompaa kun vaan nostaa luurin ylös ja soittaa (olipas vanha kielikuva = oon vanha!!!).
Viimeksi muokannut Vesper, 19.01.2019 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 19.01.2019 12:04 Tää ketju auttoi mua just ymmärtämään miksi olen sinkku. Ajattelen selkeästi jotenkin todella eri tavalla kuin muut, sillä mulle on ihan sama onko kumppani rikas tai komea, pääasia on pärjää itsenäisesti.
Eikös tuon pitäisi päin vastoin auttaa pariutumisessa? Vai tarkoitatko, että komeita ja rikkaita kyllä olisi tyrkyllä, mutta itsepärjääviä, älykkäitä ja kiinnostuksien kohteen natsaavia ei?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.01.2019 12:15Eikös tuon pitäisi päin vastoin auttaa pariutumisessa? Vai tarkoitatko, että komeita ja rikkaita kyllä olisi tyrkyllä, mutta itsepärjääviä, älykkäitä ja kiinnostuksien kohteen natsaavia ei?
Mun kohdallahan pariutumisessa (joka siis ei ole mulle mitenkään välttämätöntä) auttais eniten se, että menisin ihmisten ilmoille tapaamaan muita ihmisiä. Ja ihan tosissaan en edes muista, milloin olisin tavannut henkilön, joka olis saanut simpukan kostumaan muussa kuin panomielessä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja Fiona »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.01.2019 20:52 En tosin sanonut, että hullut työtunnit ovat ainoa statusta tuova tekijä. Tämä keskustelu vain kimposi siitä ihmetyksestä, että miten sama ammatti voisi houkutella naisen treffeille jos mies ei muuten iske. Käytännössä tuolloin kyse on yleensä sellaisista ammateista, jossa on iso hajonta ammattinharjoittajien kesken, jotta mies voi olla selvästi naista korkeammalla. Juristi on aika hyvä streoreotyyppi. Lentäjä taas on huono vaihtoehto, koska tuskin lentäjämies on lentäjänaiselle hyvä catch.
Ok, tämä selvensi tarkoitustasi. Näin kerran tutkimuksen, jossa juristinaisten yleisimmät aviopuolisot olivat juristi, ekonomi ja DI, joten tästä olemme samoilla linjoilla. Railakas opiskelijaelämä ja pitkät työpäivät takaavat sen, että en usko ainakaan ensimmäisen ammatin muuttuvan ihan heti. Mututuntumalla sanoisin, että juristinaisten kumppanit tuppaavat olemaan joko akateemisia tai sitten palomiehiä, poliiseja yms. Suuret tuloerot aiheuttavat nähdäkseni parisuhteessa sukupuolesta riippumatta ongelmia. Tähän väliin mahtuu kuitenkin aika paljon. Minua ei haittaisi, jos mies tienaisi jonkun verran vähemmän.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei ne miehen isommat tulot mitään ongelmia aiheuta paitsi miesten tulojakauman huipulla. Siellä miehet alkavat vaihtaa nuorempaan kun fyrkkaa on tarpeeksi. Isotuloiset miehet saavat tutkitusti enemmän lapsia useampien naisten kanssa.

Miesten liian pienet tulot aiheuttavatkin sitten reilusti ongelmia. Köyhimmät miehet eivät pariudu tai saa lapsia lainkaan. Ja vaikla miehen tulot riittäisivät pariutumiseen, niin naiset eroavat sitä helpommin mitä vähemmän ero vaikuttaa kulutusmahdollisuuksiin. Lapsiluvun täytyttyä keskituloisen miehen nainen voi erota ja jatkaa kuluttamista kuten ennenkin. Tuollaiselle keskituloiselle miehelle ei elatusmaksujen ym. jälkeen ole luvassa toista rundis.

Koko yhteiskunnan kannalta olisi parempi, että miehet saataisiin kautta linjan tienaamaan selvästi enemmän kuin naiset.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja Fiona »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.01.2019 17:44 ^ ei ne miehen isommat tulot mitään ongelmia aiheuta paitsi miesten tulojakauman huipulla. Siellä miehet alkavat vaihtaa nuorempaan kun fyrkkaa on tarpeeksi. Isotuloiset miehet saavat tutkitusti enemmän lapsia useampien naisten kanssa.

Miesten liian pienet tulot aiheuttavatkin sitten reilusti ongelmia. Köyhimmät miehet eivät pariudu tai saa lapsia lainkaan. Ja vaikla miehen tulot riittäisivät pariutumiseen, niin naiset eroavat sitä helpommin mitä vähemmän ero vaikuttaa kulutusmahdollisuuksiin. Lapsiluvun täytyttyä keskituloisen miehen nainen voi erota ja jatkaa kuluttamista kuten ennenkin. Tuollaiselle keskituloiselle miehelle ei elatusmaksujen ym. jälkeen ole luvassa toista rundis.

Koko yhteiskunnan kannalta olisi parempi, että miehet saataisiin kautta linjan tienaamaan selvästi enemmän kuin naiset.
Perheitä on monenlaisia. Itse näen tärkeäksi, että naisilla on mahdollisuus taloudelliseen itsenäisyyteen, koska se tuo vapautta ja turvaa. Huonompituloisen naisen ja erittäin hyvätuloisen miehen liitto saattaa tarkoittaa käytännössä sitä, että perheen sisällä on kahden portaan väkeä. En itse lähtisi tällaiseen kuvioon, vaikka se tarkoittaisi oman elintason nousua. Ei siitä ole historiassa pitkä aika kun naisilla ei ollut pääsyä työelämään lainkaan ja nähdäkseni se ei ollut millään tavalla yhteiskunnan etu. Ainoastaan sellaisten miesten etu, joista nykyaikana nainen voisi taloudellisen itsenäisyyden turvin ottaa avioeron. https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmis ... tasoa-mies
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei miesten tulot ole pois naisten itsenäisyydestä. Meille kaikille olisi parempi jos homie tienaisi mediaanin ja olisi perheellinen.

Omien kokemusten mukaan miehen paremmat tulot ovat vain ja ainoastaan hyvö juttu kunnes miehen tulot nousevat niin korkealle että nuorempaan vaihto on realistista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon varmaan råmanttinen hupakko, mutta ei mulle tulisi mieleenkään vaihtaa nuorempaan, vaikka se varmasti olisi mulle mahdollista. Kuulostaa kauhean raskaaltakin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2019 13:59 Kuulostaa kauhean raskaaltakin.
Joutuis paneenkin jopa kerran viikossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.01.2019 14:48
James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2019 13:59 Kuulostaa kauhean raskaaltakin.
Joutuis paneenkin jopa kerran viikossa.
:shock:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2019 13:59 Oon varmaan råmanttinen hupakko, mutta ei mulle tulisi mieleenkään vaihtaa nuorempaan, vaikka se varmasti olisi mulle mahdollista. Kuulostaa kauhean raskaaltakin.
Eroaminen on johtajillakin harvinaisempaa kuin yhdessä pysyminen:
https://www.stat.fi/tup/hyvinvointikats ... ovaara.pdf

Selkeesti miehen status ja tulot kuitenkin mahdollistavat uuden perheen perustamisen, jolloin tuota myös tapahtuu. Elatusmaksuja maksava keski-ikäinen keskituloinen mies taas on haluttavuusasteikon alapääsdä. Nettona tuollainen mies ei paljoa tuo suhteeseen.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Status-päivitys

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Back to the original subject.

Nainen, sinkku, on lapsia, tykkään miehistä.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Vastaa Viestiin