Romanssi sai alkunsa netistä?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Löytyykö se oikea/sopiva Internetistä?

Kyllä löytyy, koeajan juuri uusinta mallia/virityksiä löytyy.
33
67%
Ei löydy, chattimimmeissä/-kundeissa on jotakin feelua.
7
14%
En ole vielä tutustunut tähän romanssinhankitatapaan, pitääpä kokeilla.
1
2%
Ei ole ajankohtaista, katsotaan sitten kun sinkkuunnun.
8
16%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Niin, tässä nettikirjoittelussa on seKIN huono puoli, että toiset ihmiset tajuavat milloin kukin kirjoittaa tosissaan ja milloin vain puolitosissaan. Toiset eivät. Henkilökohtaisesti minulle on yksi paskan hailee miten kukin on kumppaninsa tavannut, itseni mukaan lukien. Osa lukijoista ei myöskään ymmärrä, että ihmistä kuvailevat termit ovat lähes aina subjektiivisia. Lihava, laiha, kaunis ja rikas ovat toki kuvaavia, mutta kauneus, kuten rumuuskin, on kuitenkin lopulta katsojan silmässä.

Minusta kumppania etsittäessä aika lailla tärkein kriteeri on se, että koen hänet viehättäväksi. Ihminen voi olla helvetin hauska, ystävällinen ja kaikkien muiden mielestä sikahyvännäköinen ja täydellisen sopiva matchi juuri minulle, juuri tänään. Jos minusta ei kuitenkaan tunnu tältä, why bother? Jos etsin ystävää, en juuri vaadi muuta kuin sitä, että viihdyn ja tunnen oloni hyväksi ko. ihmisen seurassa. Kauneus ja rikkaus tuovat tietty lisäpisteitä(LEIKISTI!!1) Kumppania etsiessä mielessä saattaa taas kummitella ajatus siitä, minkä näköisiä mukuloita hänen kanssaan saattaisi joskus ehkä mahdollisesti, ei kuitenkaan enää nelikymppisenä, saada. Jos niistä, lumoavasta kauneudestani(VITSI, tai PUOLIVITSI) huolimatta, tulisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä karmeita rupikonnia, olisi pakko jättää väliin. Se, mitä kukin pitää kauniina ja tavoiteltavana, riippuu ihmisestä itsestään.

Uskoisin, että itselleni nettideittailussa ikävintä olisi se, että oletetusti
sadoista(leikkimielisesti suuret luulot itsestäni!1) ilmoitukseeni vastanneista miehistä olisi mielestäni jollain tapaa "epätyydyttäviä" joka tapauksessa. Tällöin olisin pahimmassa tapauksessa ehtinyt jo ihastua ihmisen nettipersoonaan, joka toki voisi olla täysin hurmaava myös irl :)
Mutta mutta, herkkänä neitosena olen kuitenkin aina pyrkinyt minimoimaan suruja ja pettymyksiä(en siis oikeesti). Minä luulisin vaipuvani epätoivoon, jos panostaisin nettideittailuun, eikä käsiin useiden kymmenien deittien jälkeenkään jäisi muuta kuin märkä hansikas, so to say.

However, jos päästän nykyisen hansikkaan joskus livahtamaan kätösistäni, lupaan nettideitata todistaakseni itseni ennakkoluulottomaksi ja kolhuja kestäväksi nuoreksi naiseksi.
Prepare for the worstest.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

nowaysis kirjoitti:Niin, tässä nettikirjoittelussa on seKIN huono puoli, että toiset ihmiset tajuavat milloin kukin kirjoittaa tosissaan ja milloin vain puolitosissaan. Toiset eivät.
Ehkä tämä sangen tulikivenkatkuiselta vaikuttava postauksesi on esimerkki sellaisesta ei-ollenkaan-niin-tosissaan-kuin-luulette kirjoitetusta viestistä? :) Ei se mitään: minullahan on tapana suhtautua kaikkeen netissä niin kuin se olisi tosissaan kirjoitettua.

No, itse muotoilisin asian ehkä ennemmin niin, että joku tajuaa jonkun viestintää, toinen toisen, ja joitakuita (minä mukaanluettuna) ei tajua oikein kukaan. Siispä en näe tätä varsinaisesti pahana, vaan sopivan kumppanin löytämistä helpottavana asiaintilana. Viittaan monesti onnistuneita tuloksia katalysoineeseen tekniikkaan, jossa ei pyritä miellyttämään sitä satojen vastaajien massaa kokonaisuutena, vaan pannaan kaikki rahat yhteen, täydelliseen salkkuun. Riski, ettei ketään sopivaa löydy, kasvaa, mutta niin kasvaa palkkiosummakin siinä onnekkaassa tapauksessa että tähdet sattuvat olemaan oikeassa asennossa.
Osa lukijoista ei myöskään ymmärrä, että ihmistä kuvailevat termit ovat lähes aina subjektiivisia. Lihava, laiha, kaunis ja rikas ovat toki kuvaavia, mutta kauneus, kuten rumuuskin, on kuitenkin lopulta katsojan silmässä.
Lähes aina mutta ei kuitenkaan ihan?

Markkina-arvoon liittyvistäkin keskusteluista huomaa, että universaaleja tai vähintään tiettyjen kulttuurien yli toteutuvia kauneuskäsityksiä toki on olemassa. Se, minkä verran näillä kenellekin on painoarvoa, vaikuttaa vaihtelevan rajusti. Itselleni merkitsee vain subjektiivisesti kokemani esteettinen mielihyvä, jolla ei ole paljonkaan tekemistä kulttuurissamme vallitsevan yleisen kauneuskäsityksen kanssa, mutta on ihmisiä jotka avoimesti myöntävät haluavansa muiden mielestä hyvännäköisen puolison. Ja vielä enemmän niitä, jotka eivät myönnä sitä avoimesti vaan sanovat haluavansa omasta mielestään hyvännäköisen ja heti perään yrittävät saada läpi ajatusta, jonka mukaan kaikki pitävät samanlaisesta ulkonäöstä!
Minusta kumppania etsittäessä aika lailla tärkein kriteeri on se, että koen hänet viehättäväksi. Ihminen voi olla helvetin hauska, ystävällinen ja kaikkien muiden mielestä sikahyvännäköinen ja täydellisen sopiva matchi juuri minulle, juuri tänään. Jos minusta ei kuitenkaan tunnu tältä, why bother?
Koska silloin hän ei ole sinulle täydellinen match. Siitä en ole vielä päässyt kiinni, miksi arvelet vian olevan lähinnä kuoren ominaisuuksissa, jos toinen ei vaikuta viehättävältä. Toki toisen viehätysvoima on helppo (ellei helpoin) aistia visuaalisen nautinnon muodossa, mutta sehän ei merkitse että tämän nautinnon alkuunpaneva voima olisi luonteeltaan visuaalinen. Vai olenko tosiaan lähes yksin tällä planeetalla sen kokemukseni kanssa, että ylivoimaisen ihastuttavan luonteen omistaja näyttää silmissäni vetoavalta, siitä riippumatta missä kohdassa hän sijaitsee objektiivisella kauneusasteikolla?
Jos etsin ystävää, en juuri vaadi muuta kuin sitä, että viihdyn ja tunnen oloni hyväksi ko. ihmisen seurassa. Kauneus ja rikkaus tuovat tietty lisäpisteitä(LEIKISTI!!1) Kumppania etsiessä mielessä saattaa taas kummitella ajatus siitä, minkä näköisiä mukuloita hänen kanssaan saattaisi joskus ehkä mahdollisesti, ei kuitenkaan enää nelikymppisenä, saada. Jos niistä, lumoavasta kauneudestani(VITSI, tai PUOLIVITSI) huolimatta, tulisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä karmeita rupikonnia, olisi pakko jättää väliin. Se, mitä kukin pitää kauniina ja tavoiteltavana, riippuu ihmisestä itsestään.
Itse en ajattele kauneuden olevan ollenkaan noin geneettisesti määrittyvää. Otetaan vaikkapa nainen, jota pidettiin kauniina ja joka joutui auto-onnettomuuteen, jossa loukkaantui vakavasti. Useiden vuosien hoitokierrosten jälkeen hän oli fyysisesti entisensä, mutta henkisesti hyvin masentunut ja lannistunut. Useampi hänen ystävistään huomioi, että hänen kauneutensa oli jotenkin kadonnut - hän näytti aivan kuin eri ihmiseltä.

Jos kuka tahansa elää ilkeän, välinpitämättömän, laiskan ja epärehellisen ihmisen elämää, hänestä tulee ruma. Sitten taas ihmisestä, joka elää rakastavan, välittävän, aktiivisen ja suoraselkäisen ihmisen elämää, ei uskomukseni mukaan voi kovin helposti tulla sen näköistä, jota ihmiset yleisesti ottaen pitäisivät rumana (pl. vakavat sairaudet jms.). Jos joku ei ole ruma, hänessä on potentiaalia näyttää jonkun subjektiivisen ihailun myötä viehättävältä. Joillekuille ei tuota suurempia vaikeuksia nähdä Oikeasti Rumiakaan viehättävinä, mutta jätetään se keskustelun ulkopuolelle, koska uskon ettei tämä kaikilta (harjoittelematta) onnistu.
Uskoisin, että itselleni nettideittailussa ikävintä olisi se, että oletetusti
sadoista(leikkimielisesti suuret luulot itsestäni!1) ilmoitukseeni vastanneista miehistä olisi mielestäni jollain tapaa "epätyydyttäviä" joka tapauksessa. Tällöin olisin pahimmassa tapauksessa ehtinyt jo ihastua ihmisen nettipersoonaan, joka toki voisi olla täysin hurmaava myös irl :)
Jos oletetaan, että olit ainakin puoliksi tosissasi sanoessasi, että ulkonäöllä on osuutta ihastumiseesi, niin miten voisit ihastua toiseen näkemättä häntä? Ja olisiko tuo nyt sitten graavimpi juttu kuin se (joka kuulemma monille käy), että ihastuu toiseen ulkonäön perusteella ja seurustelun alettua toteaa tämän persoonallisuudeltaan itselleen sopimattomaksi?
However, jos päästän nykyisen hansikkaan joskus livahtamaan kätösistäni, lupaan nettideitata todistaakseni itseni ennakkoluulottomaksi ja kolhuja kestäväksi nuoreksi naiseksi.
En itse asiassa hetkeäkään epäillyt että olisit jotenkin fundamentaalisti nettideittailua vastaan.
William Munny

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Vastatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niin kyllä. Mutta silti vähän niin kuin puolivahingossa. Itse en tositarkoituksella ollut mitään etsimässä. Avioeron jäljiltä olin vähän häröilemässä, opettelemassa pelimiehen elkeitä kun siihen oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässä oli mahdollisuus. Myös netissä.

Mutta siis jutun juoni oli selkeä. Fiksasin frendille koneen ja opetin hänelle netin saloja. Laitoin siinä sivussa heebolle mesen. No jäbähän hyvin nopeasti omatoimisesti oli hankkiutunut mesen valikkojen kautta match.com –palveluun ja hehkutti virtuaalisuudelmia aina kun oltiin mestoilla tsekkailemassa efektejä. Leikkimielinen kisahan siitä lähti pystyyn. Poikien pientä skabailua, ei sen vakavampaa. Pikkusen aloin asian suhteen vakavoitumaan kun kansainvälisen treffipalvelun toiseen päähän ilmestyi melkoisen håttis tsiksi juttelemaan mulle mukavia. Meseosoitteet vaihtoon ja siitä se lähti. Jälkeenpäin kotibööna kertoi, ettei aluksi ottanut minua mitenkään vakavasti – oli kuulemma melkoisia pelimiehen elkeitä. Olin siis lyhyessä ajassa oppinut jotain. Keskusteluyhteyden auettua kanssakäyminen syveni ja tiivistyi. 2 kk tiivistä meseilyä, sähköposteilua ja puhelimessa notkumista. Koko aikana ei treffattu kertaakaan. Siinä ajassa ehtii syväluotamaan toisen aika hyvin. Ehdittiin siinä ajassa käydä jo ensimmäinen pienimuotoinen kriisikin läpi tapaamatta edes kertaakaan. Ajattelin jo että pidä tunkkis bööna, mutta siitä se vaan jatku ja jatku. Onni onnettomuudessa ehkä oli juuri se, että maantieteellistä etäisyyttä oli niin paljon ettei treffaaminen onnistunut. Oli aikaa kääntää kaikki kivet. Tai no, ainakin iso osa kivikosta. Ja kun treffien aika tuli, niin sitä jännitti ihan helvetisti miten netin kautta täydelliseltä vaikuttavan naisen kanssa sujuisi live –sessio. Nootta miten ne Keikauksen markkinoimat tuoksut osuu yksiin, kaikenmaailman elkeet ja manööverit. Ihan järjettömän hyvin meni.

Mullehan tämä marssijärjestys sopi kuin lasagne Karviselle. Kerran elämässäni kun olen ihan oikeilla treffeillä käynyt (ja sekin siis nyt vasta aikuisiällä), niin oli vähän sellanen olo, etten millään handlaa noita treffailujuttuja. Tää tapahtu mukavasti itekseen, eteni huolettomasti omalla painollaan. Ja ylpeästi olen aina kertonut jutun juonen kun joku sitä kysyy. Toimihan tää setti mulle, niin miksei muillekin. Sen aikaa kun ehdin tossa pääkaupunkiseudun baariskenessä häröillä, niin vahvistui vaan se tunne, että ei ole mun juttu. Ei sitten ollenkaan.
BettyB.

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tiiättekö, mulle on ihan sama että missä saa alkunsa kunhan ALKAA!!!1
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

BettyB. kirjoitti:...kunhan ALKAA!!!1
*Nettivonkaa*
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
BettyB.

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bluntly kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:...kunhan ALKAA!!!1
*Nettivonkaa*
No oho, oho, täähän alkaa vaikuttaa lupaavalta!
elco

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:...kunhan ALKAA!!!1
*Nettivonkaa*
Äijä pisti ison kaliiberin pokauksen päälle!
BettyB.

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

elco kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:...kunhan ALKAA!!!1
*Nettivonkaa*
Äijä pisti ison kaliiberin pokauksen päälle!
No en mä nyt NIIN läski ole...
elco

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja elco »

BettyB. kirjoitti: No en mä nyt NIIN läski ole...
Naiset, jumalauta! isonkaliiberinpokaus eikä isonkaliiberin pokaus.

Mene kouluun!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Bluntly kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:...kunhan ALKAA!!!1
*Nettivonkaa*
Taidat vaan pyrkiä puristelemaan the tissejä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lolita kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:...kunhan ALKAA!!!1
*Nettivonkaa*
Taidat vaan pyrkiä puristelemaan the tissejä.
Siis eikös tissit ole olemassa juuri puristelua varten?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
BettyB.

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

elco kirjoitti:Mene kouluun!
Ei ku mä ajattelin mennä LOMALLE!
elco

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja elco »

BettyB. kirjoitti:
elco kirjoitti:Mene kouluun!
Ei ku mä ajattelin mennä LOMALLE!
Ison kaliiberin?
BettyB.

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

elco kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
elco kirjoitti:Mene kouluun!
Ei ku mä ajattelin mennä LOMALLE!
Ison kaliiberin?
Njääh, jätän kolme viikkoa talveen eli ihan normille, neljän viikon lomalle.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

[quote="EveryWoman"]
Lähes aina mutta ei kuitenkaan ihan?
[=quote]

Noh, sairaalloisen laiha on sairaalloisen laiha, ja 200kg painava ei ole kenenkään mielestä normaalipainoinen, ellei sitten ole about 3m pitkä. Mainittakkoon, koska tähänkin olisit varmasti tapasi mukaan puuttunut.


ew:
Vai olenko tosiaan lähes yksin tällä planeetalla sen kokemukseni kanssa, että ylivoimaisen ihastuttavan luonteen omistaja näyttää silmissäni vetoavalta, siitä riippumatta missä kohdassa hän sijaitsee objektiivisella kauneusasteikolla?
-----------
Tuskin olet ainoa, mutta itse olen tästä eri mieltä. Hyväluonteisesta ihmisestä on helppo pitää, tykätä ja rakastaa, mutta jos hänen ulkoinen tomumajansa ei näytä silmissäni "siinä" mielessä viehättävältä, se ei sitä tee. Ihminen voi olla sangen viehättävä olematta seksuaalimielessä vetoava, tämä pätee mm. lapsiin.



ew:
Itse en ajattele kauneuden olevan ollenkaan noin geneettisesti määrittyvää. Otetaan vaikkapa nainen, jota pidettiin kauniina ja joka joutui auto-onnettomuuteen, jossa loukkaantui vakavasti. Useiden vuosien hoitokierrosten jälkeen hän oli fyysisesti entisensä, mutta henkisesti hyvin masentunut ja lannistunut. Useampi hänen ystävistään huomioi, että hänen kauneutensa oli jotenkin kadonnut - hän näytti aivan kuin eri ihmiseltä.

--

Tok', tok', kauneus se on katoavaista, rummuus senku lissääntyy.



ew:
Jos joku ei ole ruma, hänessä on potentiaalia näyttää jonkun subjektiivisen ihailun myötä viehättävältä. Joillekuille ei tuota suurempia vaikeuksia nähdä Oikeasti Rumiakaan viehättävinä, mutta jätetään se keskustelun ulkopuolelle, koska uskon ettei tämä kaikilta (harjoittelematta) onnistu.
---------


Minusta ihminen kuin ihminen voi olla tietyllä tapaa viehättävä, mutta tämä ei merkitse sitä, että kokisin heitä kohtaan seksuaalista halua, jonka olemassaoloa taas pidän perustavanlaatuisena tekijänä parisuhdetta etsiessä. Hiffaax?



ew:
Jos oletetaan, että olit ainakin puoliksi tosissasi sanoessasi, että ulkonäöllä on osuutta ihastumiseesi, niin miten voisit ihastua toiseen näkemättä häntä? Ja olisiko tuo nyt sitten graavimpi juttu kuin se (joka kuulemma monille käy), että ihastuu toiseen ulkonäön perusteella ja seurustelun alettua toteaa tämän persoonallisuudeltaan itselleen sopimattomaksi?

-------

Tottakai minkä tahansa tason ihastuminen vaatisi sen, että olisin nähnyt toisen ihmisen kuvissa, ja ne olisivat miellyttäneet minua. Sen sijaan rl-ihastumiseen vaikuttavat monet muutkin seikat; koko olemus, eleet, liikehdintä, ääni, tuoksu. Ihmisissä on satoja juuri sen himpun verran ärsyttäviä ominaisuuksia, jotka voivat olla turn-off. Kukin hyväksyy joitakin, ainakin ajan kanssa oppii hyväksymään. Itse olen huomannut, että ruodin melko tarkkaan jokaisen tapaamani ihmisen ärsyttäviä piirteitä, kuinka hullulta se sitten kuulostaakaan :P

Kyllä monet voivat luokitella viehättäväksi kokemansa ihmiset panisin/seukkaisin -jaottelun avulla. Jos pelkkä ulkokuori ja fyysinen mielihyvä toisesta kiinnostaa, mutta paketin sisältö ei niinkään, voisi mielestäni puhua, omaperäisesti, fyysisestä ihastumisesta. Se, että toiseen tuntee muunkinlaista viehätystä, vaatii ainakin minulta kiinnostusta myös sisältöön, vikoineen päivineen.

Ugh, näiden lainauksien kanssa tulee hulluksi, kun ei vaan osaa. Ew, sinä pieni vänkäävä apina! En usko, että sinulle on tässä asiassa mitään epäselvää. Tiedät, että meitä on moneen junaan. Suklaisiin ja banskuisiin. Tykkäät vaan kiusia ihmisiä huviksesi, mokoma julmuri. Kiitos kuitenkin minulle osoittamastasi huomiosta, yritän jatkossakin bongailla kirjotuksistasi selkeästi kysyvät virkkeet ja vastailla niihin parhaani mukaan. Pus!
Prepare for the worstest.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Jos haluaa rakentaa tulevaisuutta, voi tehdä vaikka lahjoituksia vanhustenhuoltoon, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tunteiden kanssa. Eikä se ole mikään peruste kompromisseihin, että oon niin erilainen uniikki kukaan ei leiki munkaa .
Nyt penikseni on fantastinen!
prosessi

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vaola kirjoitti:Mun mielestäni (ja voi olla että muutkin ovat jo tässä ketjussa todenneet saman) voi olla aikasta lailla eri juttu löytää kumppani netistä deitti-ilmoituksen avulla, kuin esim. keskustelufoorumin tai vastaavan toiminnan kautta.
Jäin oikein miettimään, että mikä tekee deitti-ilmoituksesta niin epäilyttävän. Elukka nimittäin löytyi juuri deitti.netin kautta, tämännäköisellä ilmoituksella:
Pirulle pikkusormi...

Mahdoton, mahdottomampi, minä. Olen ristiriitaisuuksien taistelukenttä: Maalla asuva kaupunkilainen, tunteileva loogikko, utopistinen realisti, autoa (joskus ojaankin) ajava linkolalainen, luonnonläheinen pupupaistikokki, lukeva ja kirjoittava ulkoilija, kotonaviihtyvä seikkailija, hiljaisuudesta nauttiva keskustelija ja väittelijä, sanoinko jo mahdoton?

Ulkonäössä ei mitään valittamista, mitä nyt yksi vähän höröllään oleva korva, muodokkuutta yli nykyihanteen (ei kuitenkaan ylipainoinen), tummat hiukset jotka eivät pysy kampauksessaan, nykerönenä sinisten silmien välissä ja pituuskin alle mallimittojen (eli 164 cm).

Jos kuitenkin uskot, että tämä piru saattaisi viedä vaikka koko käden, niin kerro minulle syy.
Kyseinen ilmoitus keräsi kätevästi vain kuusitoista vastausta, joista yllättäen kokonaista neljätoista tuli erittäin mielenkiintoisen oloisilta henkilöiltä. Vastaajien joukossa oli mm. Intiassa pari vuotta haahuillut Suomeen takaisin muuttamista harkitseva mies, eräs luontodokumenttien tekijä, eräs puolituttuni (oli kovin helppo tunnistaa niiden parin faktan perusteella, jotka hän sattui mainitsemaan), jonka esitelmiä olin käynyt kuuntelemassa ja kommentoimassa ja todennut hänet jo aiemmin erittäin mielenkiintoiseksi noin seurustelumielessäkin, pari tavallani maalle muuttanutta ex-kaupunkilaista, Elukka ja noin kuriositeettina myös AarneAnkka, eli sitä kautta alunperin tutustuin Aarneenkin.

Lopulta päädyin kuitenkin vastaamaan vain kolmelle, joista yksi oli toinen niistä epämielenkiintoisista, ja jonka viesti oli jotain tyyliin "Hei olen Eki 32v Helsingistä, kirjoita minulle.". Oli ihan pakko vastata yhden sanan viestillä: "Miksi?" Toinen jolle vastasin oli Aarne, ja hänelle lähinnä siksi, että hän mainitsi koko nimensä jo ensimmäisessä viestissä, ja minua ihmetytti hänen varomattomuutensa. Halusin tietää mistä siinä oikein oli kyse, joten otin selvää. Kolmas oli tietenkin Elukka, ja kaikki täällä tietänevät missä nyt mennään. Aarnestakin tuli harvinaisen hyvä ystävä, eikä sitäkään tilannetta ole ollenkaan haitannut, että se sai alkunsa kuten sai.

Kuten ilmoituksestani varmasti näkeekin, en ollut ollenkaan niin tosissani, vaan ennemminkin olin utelias näkemään, että vastaisiko kukaan tuollaiseen ilmoitukseen, joten niinpä kolmetoista niistä neljästätoista mielenkiintoisesta olikin kirjoitettu juuri yhtä kepeästi kuin oma ilmoitukseni. Poikkeuksen teki Aarnen vastaus, josta näki että hänen osaltaan kyseessä oli vain hakuammunta (on myöntänyt sen itsekin jälkeenpäin), mutta kun vilkaisi netistä kenestä oikein oli kyse, täytyi hänetkin lisätä mielenkiintoisten listaan.

Lopputulos oli siis minullekin suuri yllätys, mutta olen aivan varma, että ketään noista neljästätoista en olisi voinut kohdata millään muulla tavalla, enkä voi muuta kuin vannoa deitti.netin nimiin. Täydellinen keino jos on tietynlainen ihminen ja myös osaa hyödyntää sitä oikein.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pyry-Matias kirjoitti:No tietenkin. Mutta kai ymmärrät sen faktan, että on eri asia luonnollisessa tilanteessa (esmes harrastukset ja työ) törmätä potentiaaliseen kumppaniin ja tutustua luonnollista kautta, jos kemiat kohtaa ja kipinä syntyy kuin suodattaa 100 nettivastauksen joukosta 5-10 potentiaalisinta ja käydä se treffirumba lävitse?

Tässä on se vissi lähtökohtainen ero, että tuo nettirumba vaatii oikeasti paljon energiaa, asennetta ja aikaa, niin ja kärsivällisyyttä. Ei se ainakaan kovin romanttista ole.
Oho, itse näen asian aivan toisin. Mielestäni on huomattavasti vaivalloisempaa kartoittaa RL tilanteissa esim. 50-100 henkilön aivoitukset kuin netissä. Ihan mielenkiinnosta Pyry-Marias: monenko kiinnostavan haku päällä olevan sinkun kanssa olet heittänyt läppää esim. tämän kuun aikana enemmän kuin 5 minuuttia?

En kiistä, etteikö RL tapaisi ihmisiä, mutta ihan oikeasti: kuinka monta sinkkua vastaan tulee ja kuinka helposti noiden sinkkujen joukosta löytyy niitä, joiden kanssa oikeasti haluaa jotain vakavampaa yrittää viritellä? Jos judokerhon 2 kiinnostavaa tapausta ei johda mihinkään, niin mitä sitten tehdään? Vaihdetaan dojoa vai odotellaan pari kuukautta uusia jäseniä?

Olen naimisissa netissä tapaamani naisen kanssa ja seurustelevia tai naimisissa olevia pareja tiedän aika monta tuttavapiiristä. Arvioisin netin olevan aika monessa sosiaalisessa ryhmässä se tärkein yksittäinen kanava parinmuodostuksessa, vaikka netti ei olisikaan suurempi kuin kaikki muut yhteensä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vaola kirjoitti:Mutta muistan kuitenkin sen olleen vähän vaivaannuttavaa, kun huomasi olevansa tilanteessa, jossa periaatteessa pitäisi kahvitella viikon sisään enemmän kuin viisi poikamiestä. Mulle kun yhteenkin keskittyminen on joskus liikaa, puhumattakaan siitä miten paljon mulla on mahdollisuuksia irtautua kotoa näille "treffeille".
Muistan erään pienelle paikkakunnalle muuttaneen naisen kehuneen parinmuodostuksen helppoutta: jos kumpikaan kylän sopivan ikäisistä poikamiehistä ei kelvannut, niin sitten oltiin vanhaa piikaa.

Itse tykkään vaihtoehtojen paljoudesta, mutta tällöin informaatiota seulontaan täytyy olla paljon. Tästä syystä kai tykkäsin netistä kun haku oli päällä.
Googlebot

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

sivustahuutaja kirjoitti:En kiistä, etteikö RL tapaisi ihmisiä, mutta ihan oikeasti: kuinka monta sinkkua vastaan tulee ja kuinka helposti noiden sinkkujen joukosta löytyy niitä, joiden kanssa oikeasti haluaa jotain vakavampaa yrittää viritellä? Jos judokerhon 2 kiinnostavaa tapausta ei johda mihinkään, niin mitä sitten tehdään? Vaihdetaan dojoa vai odotellaan pari kuukautta uusia jäseniä?
Haluaako joku oikeasti nähdä kumppaninsa halailevan ja olevan sylikkäin lukossa seurakavereiden kanssa? Judo on niin intiimiä että jos sitä tekisi ilman housuja, tulisi moni sitä harrastava nainen huomaamattaan paksuksi.
elco

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja elco »

Googlebot kirjoitti:Judo on niin intiimiä että jos sitä tekisi ilman housuja, tulisi moni sitä harrastava nainen huomaamattaan paksuksi.
Siksikö niillä on niin löysät housut!

Kyllä se varmaan pistää vähän rimpuilemaan, kun bulgaarialaisen vastustajan meisseli painautuu pakaraa vasten.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

nowaysis kirjoitti:Ew, sinä pieni vänkäävä apina! En usko, että sinulle on tässä asiassa mitään epäselvää. Tiedät, että meitä on moneen junaan. Suklaisiin ja banskuisiin. Tykkäät vaan kiusia ihmisiä huviksesi, mokoma julmuri. Kiitos kuitenkin minulle osoittamastasi huomiosta, yritän jatkossakin bongailla kirjotuksistasi selkeästi kysyvät virkkeet ja vastailla niihin parhaani mukaan. Pus!
Itse asiassa kaikissa asioissa on aina jotakin epäselvää, muutenhan maailma olisi jo valmis! Vänkään vielä, kun en älynnyt muotoilla edellisen viestini olennaisinta kohtaa selkeästi kysyväksi:

Mistä tiedät, että henkilö, jonka koet fyysisesti/seksuaalisesti vetoavaksi, on sitä (ainakin osittain) nimenomaan ulkoisten ominaisuuksiensa johdosta? Se, että vetovoima havaitaan ja koetaan ensisijaisesti visuaalisena, ei merkitse että se saisi alkunsa visuaaliselta pohjalta, eihän?
Kyllä monet voivat luokitella viehättäväksi kokemansa ihmiset panisin/seukkaisin -jaottelun avulla.
Ymmärrän, että jonkun voi tietyssä ulottuvuudessa kokea seksuaalisesti kiinnostavaksi, vaikka hän olisikin ihmisenä aivan susi - mutta määrittelisin tämän tyyppisen kiinnostavuuden eri asiaksi kuin se veto, jota koen itselleni sopivaa kumppaniehdokasta tai kumppaniani kohtaan. Ainakin se tuntuu hyvin erilaiselta. Eikä tämäkään jaottelu silti auta minua ymmärtämään vetoavuuden rajoittumista tietynlaiseen ulkonäköön - molempia lajeja uskoisin esiintyvän koko ulkonäöllisen diversiteetin yli aika tasaisesti, itselläni siis (ja tiettyjen ominaisuuksien äärimmäiset kärjistymät poisluettuna).

Muutkin kuin nowa saavat vastata!
elco

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:Eikä tämäkään jaottelu silti auta minua ymmärtämään vetoavuuden rajoittumista tietynlaiseen ulkonäköön - molempia lajeja uskoisin esiintyvän koko ulkonäöllisen diversiteetin yli aika tasaisesti, itselläni siis
Haluatko, että tästä järjestetään gallup: "Tunnetko yleensä zeksuaalista himoa hyvän- vai pahannäköisiin ihmisiin?"
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vaola kirjoitti:muistan kuitenkin sen olleen vähän vaivaannuttavaa, kun huomasi olevansa tilanteessa, jossa periaatteessa pitäisi kahvitella viikon sisään enemmän kuin viisi poikamiestä.
Itse niitä paria ensimmäistä vähemmän kiinnostavaa lukuunottamatta kahvittelin vasta pitkän ja intensiivisen kirjoittelun jälkeen, jos vastapuoli osoittautui kaikilla mahdollisilla tavoilla niin kiinnostavaksi, että kahvittelematta jättäminen ei olisi tullut kysymykseenkään. Ei ollut ollenkaan vaivaannuttavaa.
Vaola kirjoitti:Ehkäpä olisin osannut välttää noita huonoja puolia, kun ei olisi ollut ekaa kertaa pappia kyydissä.
Noin poikaystävänikin sanoi. Ekat treffit olivat onnistuneet yli odotusten vähän niin kuin moukan tuurilla, mutta muutama seuraava olikin ollut pettymyksiä. Pikku hiljaa siinä kuulemma kuitenkin oppi huomaamaan toisen tekstistä yhä tarkemmin ja nopeammin, millainen ihminen ruudun toisella puolella kirjoitteli, jolloin osumatarkkuus alkoi lisääntyä eksponentiaalisesti. Samoin voi sanoa käyneen itselleni: ne pari tyyppiä tavattuani opin mm. välttämään ihmisiä, jotka kertovat itsestään eksplisiittisesti moniselitteisiä asioita, kuten: "Olen huumorintajuinen" tai luettelivat yksittäisiä meriittejään ("Ystäväni sanoo, että saisin kenet tahansa naisen").

Olettaisin, että systeemi on ihan sama IRL-deittailussakin. Harva kai heti ensi yrittämällä on törmännyt täysosumaan, ja jos on, ei liene väärin sanoa että kyse oli enimmäkseen tuurista. Parhaat palat tulevat useimmiten framille vasta harjaantumisen myötä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Romanssi sai alkunsa netistä?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Haluatko, että tästä järjestetään gallup: "Tunnetko yleensä zeksuaalista himoa hyvän- vai pahannäköisiin ihmisiin?"
Ei tarvitse, koska jostain syystä ihmiset määrittelevät yleensä hyvännäköisiksi ne, joihin tuntevat seksuaalista vetoa.
Vastaa Viestiin