Ystävät

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NomenNescio kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:Osasyy on myös tämä "sisilialainen luonne". Jos yhteydenpito jää ns. yksipuoliseksi, katkaisen sen hyvin nopeasti kokonaan.
Ymmärrän hyvin tuon sisilialaisen luonteen. Olen hyvin tarkka ystävyyssuhteissani, jos yhteydenpito ei ole molemminpuolista, kyseessä on kaverisuhde, ja tiedostan asian.. En oleta sen suurempia, ja kun joku parempi tulee tilalle, kyseinen jää elämästäni.
Jos joku ihminen jota pidän hyvänä ystävänä jostain syystä ei ota yhteyttä enää kuten ennen, en todellakaan katkaise yhteydenpitoa vaan kysyn miten menee, onko ongelmia voiko auttaa, olenko loukannut? Joskus elämässä on vaan kiireisiä vaiheita ja yhteydenpito voi olla harvempaa, tämä ei kuitenkaan mielestäni mitenkään katkaise ystävyyttä vaan sitä voidaan toki jatkaa kuten ennenkin kunhan yhteistä aikaa taas löytyy enemmän.

Toki jos toiseen ottaa yhteyttä kerta kerran jälkeen eikä homma toimi vastavuoroisesti ollenkaan tulee väistämättä fiilis että ystävyyden hoitaminen ei enää toista kiinnosta.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Mullon oikeastaan kaksi ystävää. Toinen niistä on hankittu aikuisiällä. Lisäksi on sitten näitä maailmalle karanneita, joita en näe kuin todella harvoin. Heidän kanssaan voi jatkaa helposti siitä, mihin viimeksi jäi. Ajattomia ystäviä. Niitä on myös kaksi. Kirjeitä lähetellään liian harvoin, mutten kyllä ikinä katkaisisi siksi yhteydenpitoa.

Kavereita onkin sitten iso läjä, joku muu kutsuisi niistä läheisimpiä ehkä ystävikseni, mutta minulle ystävyys on ehkä isompi asia. Lisempää olen joskus harkinnut niitä hankkivani, vaan kovin monilla on aikataulut tosiaan tuollaiset ei uusille ystävyyssuhteille sopivia.
Kukkuluuruu!
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Georgina kirjoitti:
Jos joku ihminen jota pidän hyvänä ystävänä jostain syystä ei ota yhteyttä enää kuten ennen, en todellakaan katkaise yhteydenpitoa vaan kysyn miten menee, onko ongelmia voiko auttaa, olenko loukannut? Joskus elämässä on vaan kiireisiä vaiheita ja yhteydenpito voi olla harvempaa, tämä ei kuitenkaan mielestäni mitenkään katkaise ystävyyttä vaan sitä voidaan toki jatkaa kuten ennenkin kunhan yhteistä aikaa taas löytyy enemmän.

Toki jos toiseen ottaa yhteyttä kerta kerran jälkeen eikä homma toimi vastavuoroisesti ollenkaan tulee väistämättä fiilis että ystävyyden hoitaminen ei enää toista kiinnosta.

Itse pidän yhteyttä noihin kavereihin, koska se on itselleni eduksi. Siis järjestän tekemistä yms, ja kysyn kyllä suoraan että haluaako jutella.. Mutta jos ei vastetta tule, niin jääkööt.

Esimerkkinä eräs kaverini joka seurusteli 5 vuotta miehen kanssa, johonka olin hänet tutustuttanut. Hän upposi niin totaalisesti suhteeseensa että deletoin kyseisen mesestäkin, koska viestit häneltä sisältivät pääasiassa "LOL" yms roskaa.
Sanoin kyllä suoraa miksi, että "nähdään kahvilla aina joskus, mutten haaskaa aikaa noin muuten kun olet oikeasti vain liian laiska vastataksesi ajatuksella"...
n 4 vuotta sitten sanoin että "joo, jos kaikkiin ehdotuksiin vastauksesi on ei, kun haluat vain käpertyä poikaystäväsi kylkeen nojaamaan kyseiseen, niin soita, kun aikaa jälleen on..".

Kyseinen erosi suhteestansa n 4 kk sitten - kun kyllästyi 5 vuoden jälkeen siihen suhteeseensa. Olen saanut sen jälkeen jopa 3 ehdotusta kyseiseltä eri tekemisiin ja menemisiin, ja kävimme Provinssissa tms yhdessä.. Minä ehdotin tuota Provinssia, olin yllättynyt että kyseinen sanoi kyllä =), ja onhan se lähtenyt nyt muihinkin asioihin mukaan..
Aika hyvin, mutta onko hän ystävä?

Nope, koska tiedän kyseisen tod näk katoavan totaalisesti jälleen, kun joku uusi ihana mies muuttaa hänen maailmaansa. Mutta hän on hauskaa seuraa, en vain oleta hänestä sen enempää, koska tuskin hän on tuolta osin kypsynyt/muuttunut.
Mitä vaatia kauhalla, jos pikkulusikalla on annettu.. (enkä tarkoita älyä, vaan ystävyyttä). Tehdään asioita yhdessä, jutellaan suht avoimestikin kun nähdään.. mutta siinä se.

Niitä joita arvostaa, niihin panostaa.. Ihmisen ystävyyden mitta on siinä miten hän käyttäytyy pitkällä tähtäimellä. Kaikki muu on vain puhetta.
NuoriDaavid

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:Kaksi neljästä parhaasta ystävästäni olen saanut vasta yli kaksikymppisenä.
Öh. Minä puhuin ystävystymisestä jokus yli 30v vaiheen jälkeen.
BettyB.

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Täälläkö pitää ilmottautua jos haluaa uusia, aktiivisempia ystäviä vanhojen tilalle/lisäksi?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja aasi »

BettyB. kirjoitti:Täälläkö pitää ilmottautua jos haluaa uusia, aktiivisempia ystäviä vanhojen tilalle/lisäksi?
Laita keltaiseen pörssiin ilmoitus. "Ostetaan uudet ystävät."
Tasan ei mene muumit kanootissa.
BettyB.

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

aasi kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Täälläkö pitää ilmottautua jos haluaa uusia, aktiivisempia ystäviä vanhojen tilalle/lisäksi?
Laita keltaiseen pörssiin ilmoitus. "Ostetaan uudet ystävät."
Mutku en haluais maksaa niistä mitään??
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NomenNescio kirjoitti: Esimerkkinä eräs kaverini joka seurusteli 5 vuotta miehen kanssa, johonka olin hänet tutustuttanut. Hän upposi niin totaalisesti suhteeseensa että deletoin kyseisen mesestäkin, koska viestit häneltä sisältivät pääasiassa "LOL" yms roskaa.
Sanoin kyllä suoraa miksi, että "nähdään kahvilla aina joskus, mutten haaskaa aikaa noin muuten kun olet oikeasti vain liian laiska vastataksesi ajatuksella"...
n 4 vuotta sitten sanoin että "joo, jos kaikkiin ehdotuksiin vastauksesi on ei, kun haluat vain käpertyä poikaystäväsi kylkeen nojaamaan kyseiseen, niin soita, kun aikaa jälleen on..".
En tiiä onko sisälukutaidossa vikaa, mutta ei perkele tämän kappaleen merkitys oikein avaudu vaikka kuinka monesti sen luen.

Edit: Manalan lainauksesta tajusin typot
Viimeksi muokannut Georgina, 08.09.2007 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Herra Manala

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Georgina kirjoitti:
NomenNescio kirjoitti: Esimerkkinä eräs kaverini joka seurusteli 5 vuotta miehen kanssa, johonka olin hänet tutustuttanut. Hän upposi niin totaalisesti suhteeseensa että deletoin kyseisen mesestäkin, koska viestit häneltä sisältivät pääasiassa "LOL" yms roskaa.
Sanoin kyllä suoraa miksi, että "nähdään kahvilla aina joskus, mutten haaskaa aikaa noin muuten kun olet oikeasti vain liian laiska vastataksesi ajatuksella"...
n 4 vuotta sitten sanoin että "joo, jos kaikkiin ehdotuksiin vastauksesi on ei, kun haluat vain käpertyä poikaystäväsi kylkeen nojaamaan kyseiseen, niin soita, kun aikaa jälleen on..".
En tiiä onko sisälukutaidossa vikaa, mutta ei perkele tämän kappale oikein avaudu vaikka kuinka monesti sen luen.
NomenNescio = mustis.

There.
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:
Georgina kirjoitti:
NomenNescio kirjoitti: Esimerkkinä eräs kaverini joka seurusteli 5 vuotta miehen kanssa, johonka olin hänet tutustuttanut. Hän upposi niin totaalisesti suhteeseensa että deletoin kyseisen mesestäkin, koska viestit häneltä sisältivät pääasiassa "LOL" yms roskaa.
Sanoin kyllä suoraa miksi, että "nähdään kahvilla aina joskus, mutten haaskaa aikaa noin muuten kun olet oikeasti vain liian laiska vastataksesi ajatuksella"...
n 4 vuotta sitten sanoin että "joo, jos kaikkiin ehdotuksiin vastauksesi on ei, kun haluat vain käpertyä poikaystäväsi kylkeen nojaamaan kyseiseen, niin soita, kun aikaa jälleen on..".
En tiiä onko sisälukutaidossa vikaa, mutta ei perkele tämän kappale oikein avaudu vaikka kuinka monesti sen luen.
NomenNescio = mustis.

There.
NomenNescio = idiootti tai 13.

Vai että mesestä oikeen deletoinu. Voi LOL.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on monta ihmistä, jotka lasken hyviksi ystäviksi, vaikka en heitä kovin usein näekään. Suurin osa ystävistäni asuu joko ulkomailla tai on siirtynyt jonnekin landelle perustamaan perhettä tms. ja niitäkään, jotka ovat maisemissa, ei tule kovin paljoa nähtyä. Olen erakkoluonne, joten viihdyn hyvin itsekseni. Viime aikoina olen tosin tuntenut itseni yksinäisemmäksi kuin koskaan, koska puoliso on harrastustensa vuoksi todella paljon poissa kotoa.
Sheetlord kirjoitti:Osasyy on myös tämä "sisilialainen luonne". Jos yhteydenpito jää ns. yksipuoliseksi, katkaisen sen hyvin nopeasti kokonaan.
Sama juttu… kaikkein eniten harmittaa se, että yrittää kovasti sopia ns. ystävien kanssa jotain, mutta syystä tai toisesta nämä sitten peruuttavat joka helvetin kerta, eivätkä ehdota uutta tapaamista peruuntuneen tilalle. Minä ainakin pidän sitä selkeänä merkkinä siitä, ettei seuraani juuri kaivata.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

swirl kirjoitti:
Sheetlord kirjoitti:Osasyy on myös tämä "sisilialainen luonne". Jos yhteydenpito jää ns. yksipuoliseksi, katkaisen sen hyvin nopeasti kokonaan.
Sama juttu… kaikkein eniten harmittaa se, että yrittää kovasti sopia ns. ystävien kanssa jotain, mutta syystä tai toisesta nämä sitten peruuttavat joka helvetin kerta, eivätkä ehdota uutta tapaamista peruuntuneen tilalle. Minä ainakin pidän sitä selkeänä merkkinä siitä, ettei seuraani juuri kaivata.
Itse deletoin puhelimesta ja mesestä sellaiset, joiden kanssa ei tule juteltua. Miksi pitää niitä siellä?
Itseasiassa pitäisi nytkin raakata turhat yhteystiedot pois, se kun tulee tehtyä kahdesti vuodessa.. keväisin ja syksyisin. Vähän kuin koiralle matokuuri =D

Jännää sinänsä, minulla on miehiä varmaan yli puolet ystävistä, naiset... nooh, tämä palstaNinnu on hyvä esimerkki piirteistä mitä naisissa välttelen.

Hmm.. Tuo nykyinen naapurini on samanlainen kovaääninen. Sekin varmaan äänestäisi varmaan Tony Halmettakin.. vaikkei olekaan huonoimmista Hgin lähiöistä, mutta on se aika yksinkertainen.

Onneksi naisissa löytyy poikkeuksiakin.. =).. täältäkin.
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

NomenNescio kirjoitti:Jännää sinänsä, minulla on miehiä varmaan yli puolet ystävistä, naiset... nooh, tämä palstaNinnu on hyvä esimerkki piirteistä mitä naisissa välttelen.

Hmm.. Tuo nykyinen naapurini on samanlainen kovaääninen. Sekin varmaan äänestäisi varmaan Tony Halmettakin.. vaikkei olekaan huonoimmista Hgin lähiöistä, mutta on se aika yksinkertainen.
Voi vittu loppuko sulta stalkattavat jo kun miun kimppuun käyt?

Ollaan tavattu varmaan tosi usein ja sä tunnet mut siis niinku tosi hyvin. Lähettele taas yyveetä, jooko?

Herranjeesus sä olet vajaampi kuin uskoinkaan. Naurettavuuden huippu tuokin kommenttisi taas. Oikeen sääliks käy sinuu.

PS: Mä asun rauhallisella pientaloalueella omistusasunnossa, en Helsingin huonoimmassa lähiössä.
Enttu

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Ystävä? = Mikä se on? Never Heard ... mun ainoa "Ystävä" on
Internet ja sen loputtomat bittijonot (Katsoo totuutta silmiin)
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Enttu kirjoitti:Ystävä? = Mikä se on? Never Heard ... mun ainoa "Ystävä" on
Internet ja sen loputtomat bittijonot (Katsoo totuutta silmiin)
Höpsö :D
Googlebot

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

BettyB. kirjoitti:
aasi kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Täälläkö pitää ilmottautua jos haluaa uusia, aktiivisempia ystäviä vanhojen tilalle/lisäksi?
Laita keltaiseen pörssiin ilmoitus. "Ostetaan uudet ystävät."
Mutku en haluais maksaa niistä mitään??
Anna vanhat vaihdossa pois.
Herra Manala

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Voi vittu loppuko sulta stalkattavat jo kun miun kimppuun käyt?
Älä välitä. Viiden vuoden päästä sä et edes muista enää miksi se stalkkaa sua.

Se muistaa.
Sheetlord

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Suvinen kirjoitti:Siis että aikuisena voi kyllä löytää ihmisen, jonka kanssa elää loppuikänsä, mutta ei elinikäistä ystävää? Nurinkurista ja täyttä soopaa, sanon minä. Kaksi neljästä parhaasta ystävästäni olen saanut vasta yli kaksikymppisenä.
Pitää vähän pelata ikäkorttia:
Vähän yli kakskymppisenä ihminen on vielä yleesä varsin aktiivisessa ja liikkuvassa elämänvaiheessa, opiskelurientoja ja muuta sellaista. Kolkyt-nelkyt-välillä tulee asunnonostoa (rahat menee siihen eikä baarihyppelyyn), perheen perustamista, monille se ensimmäinen avioero. Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja kun siitä vähennetään nukkumiseen duuniin, perheeseen ja puolisoon investoitava aika, ei vapaa-aikaa ihan hirveästi tuppaa jäämään.
NuoriDaavid

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sheetlord kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Siis että aikuisena voi kyllä löytää ihmisen, jonka kanssa elää loppuikänsä, mutta ei elinikäistä ystävää? Nurinkurista ja täyttä soopaa, sanon minä. Kaksi neljästä parhaasta ystävästäni olen saanut vasta yli kaksikymppisenä.
Pitää vähän pelata ikäkorttia:
Vähän yli kakskymppisenä ihminen on vielä yleesä varsin aktiivisessa ja liikkuvassa elämänvaiheessa, opiskelurientoja ja muuta sellaista. Kolkyt-nelkyt-välillä tulee asunnonostoa (rahat menee siihen eikä baarihyppelyyn), perheen perustamista, monille se ensimmäinen avioero. Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja kun siitä vähennetään nukkumiseen duuniin, perheeseen ja puolisoon investoitava aika, ei vapaa-aikaa ihan hirveästi tuppaa jäämään.
Klo 04.00-04.30 varattu Kitinöintiin.
Sheetlord

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NuoriDaavid kirjoitti:Klo 04.00-04.30 varattu Kitinöintiin.
Juu, heräsin taas keskellä yötä miettimään yhtä juttua.. ei tosin kitinään liittyvää.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Mikä on Helsingin huonoin lähiö? Tai mitkä?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
BettyB.

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

sipsi kirjoitti:Mikä on Helsingin huonoin lähiö? Tai mitkä?
Kaikki Kuliksesta itään?
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja sipsi »

BettyB. kirjoitti:
sipsi kirjoitti:Mikä on Helsingin huonoin lähiö? Tai mitkä?
Kaikki Kuliksesta itään?
No just. Onko siinä sitten sitten semmosta astevaihtelua, et mitä idempään mennään niin sitä "huonommaksi" lähiöt muuttuu? Eli että jos asun Herttoniemessä, se on paljon "parempi" asia kuin, että jos asuisin vaikka Kontulasssa?

Mä äänestän ite jotain Pohjois-Helsinkiä tai vastaavaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
BettyB.

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

sipsi kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
sipsi kirjoitti:Mikä on Helsingin huonoin lähiö? Tai mitkä?
Kaikki Kuliksesta itään?
No just. Onko siinä sitten sitten semmosta astevaihtelua, et mitä idempään mennään niin sitä "huonommaksi" lähiöt muuttuu? Eli että jos asun Herttoniemessä, se on paljon "parempi" asia kuin, että jos asuisin vaikka Kontulasssa?
Näin mä tän näkisin.
Tosin, Hertsikassakin on eroja. Ranta lienee ok, muu sitten arveluttavampaa...
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja sipsi »

BettyB. kirjoitti: Ranta lienee ok
No jaa, edes jostain ollaan samaa mieltä.
Tosin mua harmittaa, ettei mulla ole merinäköalaa. Jos ois, en varmaan poistuis partsilta mihinkään. No, ehkä jonain päivänä.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Vastaa Viestiin