Ystävät

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

BettyB. kirjoitti:Tosin, Hertsikassakin on eroja. Ranta lienee ok, muu sitten arveluttavampaa...
Hertsikan rantaa ei voi edes verrata mihinkään Kontulaan, herranjumala!

Kontula ja Jakomäki vissiin niitä pahimpia? Tai joku Myllypuro? Jakomäessä en oo tainnu koskaan käydä, Myllypurossa muutaman kerran ja Kontulassa käyn Lidlissä.

Miten helvetissä tämä muuten liittyy tähän ketjuun, ei mene jakeluun...
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja sipsi »

ninnithequeen kirjoitti:
Miten helvetissä tämä muuten liittyy tähän ketjuun, ei mene jakeluun...
Ei liity ei. Mun ikuisuuskiukutusaihe on kuitenki tää "hyi kamalaa, joku Itä-Helsinki..miten siellä voi asua??"-asenne, ja siihen piti jälleen puuttua. Mut siis joo, jatkakaa aiheesta, poistun sorvin ääreen hetkeks.

Niin joo, Myllypurosta sen verran, että mulla on ollut siellä aidosti onnellinen lapsuus.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Bliss

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Jakomäki
Ei saa yleistää. Vain ne betonimöhkäleet lähiympäristöineen on kamalia. Jakomäessä on myös kivoja rivareita ja rauhallista omakotialuetta. :)
Mun paras treenivastustaja asuu siellä.
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Jakomäki
Ei saa yleistää. Vain ne betonimöhkäleet lähiympäristöineen on kamalia. Jakomäessä on myös kivoja rivareita ja rauhallista omakotialuetta. :)
Mun paras treenivastustaja asuu siellä.
Justha mää sanoin etten oo ees käyny siel :P

Joo, sanotaanko että maineeltaan pahimmat ovat nuo yllämainitut.
Sheetlord

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Georgina kirjoitti:Toki jos toiseen ottaa yhteyttä kerta kerran jälkeen eikä homma toimi vastavuoroisesti ollenkaan tulee väistämättä fiilis että ystävyyden hoitaminen ei enää toista kiinnosta.
Juuh, olen tietoinen että voisin olla hieman vähemmän särmikäs luonne tässä(kin) asiassa. Muutenkin monet asiat -etenkin ihmissuhteisiin liittyvät - tulee otettua liian vakavasti.

Pakko myöntää, että viimeisen "oikeasti hyvän ystävän" - miespuolisen - oli oikeasti kova pala. Meni naimisiin yh-äidin kanssa joka oli hänet jo kerran lempannut. Nykyisellään aika ja välimatka on tehnyt valitettavasti tehtävänsä. Sen jälkeen ei ole hirveästi viitsinyt "panostaa" näihin ystävä-asioihin. Kaverit olkoot kavereita ja muut asiat selvittelen sitten yksin pienessä päässäni..

Jotenkin senkin asian tajuaminen että ihminen on oikeastaan yksin koko elämänsä kohdusta hautaan saakka on helpottanut ajoittain päällepuskevia yksinäisyydentunteita.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Kontula ja Jakomäki vissiin niitä pahimpia?
Ja Kontulastakin vaan osa, Keinutien päähän muuttaisin vaikka heti takaisin. Mutta se olikin melkein Kivikkoa tai Kurkimäkeä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:Mutta se olikin melkein Kivikkoa tai Kurkimäkeä.
No niinpä ;)
Vihtahousu

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

ninnithequeen kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Mutta se olikin melkein Kivikkoa tai Kurkimäkeä.
No niinpä ;)
Mulle tarjottiin kämppää Kivikosta, mutta ei pysty... Muuten olis kyl ollut unelma neliöiltään ja hinnaltaan :wink:
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Vanhemmalla iällä on tullut paljon tuttavia tiettyihin tarkoituksiin. On joku jonka kanssa voi käydä salilla kun joku toinen taas tykkää kulttuuririennoista. Varsinaisia ystäviä jotka tietäisivät enemmän elämästäni tai toisinpäin on kaksi, muut ovat jääneet. Toinen on lukiosta ja toinen lähihoitajakoulutuksen ajoilta, joten ovat aitoja nuoruudenystäviä.

Tilanne on varsin hyvä, sillä harvalle olen oikeasti halukas kertomaan itsestäni. Osin varmaan vastavuoroisuuden vuoksi, koen että jos joku kuuntelee minua olen velvollinen vähintään samaan, mieluummiin enempään. Pidän varani etten haali velvoitteita joista en suoriudu, sillä en halua aiheuttaa pettymyksiä. Osin varovaisuus johtuu huonoista kokemuksista, luulin eksäni sisarta hyväksi ystäväkseni kunnes paljastui että veri on vettä sakeampaa.

Paras ystäväni on mieheni vaikka se vähän surkealta voi kuulostaakin. Hänelle saan pohtia kaiken, hänen puolestaan olen valmis tekemään kaiken. Olen kyllä miettinyt mitä sitten jos tilanne muuttuu, tulee ero tai kuolema, jokin inhimillinen katastrofi joka jättää minut yksin. Pitäisikö olla valmiina laajempi turvaverkko? En silti tahdo yksinäisyyden pelossa varmistella, luotan selviäväni myös yksin jos tarve vaatii. Loppujen lopuksi, ei oma onneni ole muista kiinni.
Elämä kantaa, jos sen antaa
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vihtahousu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Mutta se olikin melkein Kivikkoa tai Kurkimäkeä.
No niinpä ;)
Mulle tarjottiin kämppää Kivikosta, mutta ei pysty... Muuten olis kyl ollut unelma neliöiltään ja hinnaltaan :wink:
Ja lyhyt duunimatka sulle tulevaisuudessa. Pöhkö! :P
Zeb

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Herra Manala kirjoitti:NomenNescio = mustis. There.
En nyt hirveästi viitsisi tuomita kun en tarinaansa tarkemmin tunne, mutta minusta oikea ystävä ymmärtää myös sen, että puoliso tulee ensimmäisenä, ja että varsinkin rakastumisen huuman aikana ihmisellä on yleensä parempaa tekemistä kuin mesettää.

Ystävä antaa tilaa, ystävyys voi loitontua ja taas lähetä, ystävä on ystävä, vaikkei elämäntilanne yhteistä aikaa kovin paljoa aina mahdollistakaan. Ystävä on kuitenkin aina luotettava ja ystävän puoleen voi kääntyä hädässä. Ystävä ymmärtää kuitenkin sen, ettei hänen kanssaan luoda elämää eikä perusteta perhettä. Ystävä ei ole omistushaluinen. Olenpa sellaisistakin "ystävistä" joskus kuullut kun alkavat skitsoilla siitäkin jos on töistään raatanut itsensä niin poikki ja aikataulut niin täyteen, etteivät voimat riitä aktiiviseen yhteydenpitoon juuri sillä hetkellä.
Vihtahousu

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

ninnithequeen kirjoitti:
Vihtahousu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: No niinpä ;)
Mulle tarjottiin kämppää Kivikosta, mutta ei pysty... Muuten olis kyl ollut unelma neliöiltään ja hinnaltaan :wink:
Ja lyhyt duunimatka sulle tulevaisuudessa. Pöhkö! :P
Olet pointissa kiinni, haluan LYHYEMMÄN duunimatkan ja paremmat yhteydet, kiitos :wink:
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Zeb kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:NomenNescio = mustis. There.
En nyt hirveästi viitsisi tuomita kun en tarinaansa tarkemmin tunne, mutta minusta oikea ystävä ymmärtää myös sen, että puoliso tulee ensimmäisenä, ja että varsinkin rakastumisen huuman aikana ihmisellä on yleensä parempaa tekemistä kuin mesettää.

Jännää sinänsä, sillä oli aikaa pelata Ultima Onlinea joka päivä parista tunnista useaan tuntiin päivässä.. aivan samoin kuin se pokaa miehiä WOWista nykyään =D (game of choice sille nykyään).
(Eipä silti, mitä olen niitä miehiä pari nyt nähnyt livenä, ihan syötävän pantavia kaikki, että saattaisin itsekin kehittää peliaddiktion moisilla eduilla.. =D)

Jos kyse olisi ollut vain sen siitä vakavasta parisuhteesta, ei siinä olisi ollut mitään sen enempää... se on ymmärrettävää, mutta sillä oli silti aikaa pitkiin nettipeleihin eikä se vaivaudu vastaamaan meseen LOLia enempää.

Kyllä mä sille nykyäänkin sanon saman kuin aiemmin.. että jos ei löydy aktiivisuutta jatkossa ylläpitää omaa osaansa, en mä pitkään perään soittele.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Sheetlord kirjoitti: Jotenkin senkin asian tajuaminen että ihminen on oikeastaan yksin koko elämänsä kohdusta hautaan saakka on helpottanut ajoittain päällepuskevia yksinäisyydentunteita.
no joo, viime kädessä kyllä. Ehkä mä olen nyt niin sallivalla tuulella kun sain omat välit selvitettyä hyvän ystävän kanssa. Meillä tuli jonkinasteinen välirikko ihan naurettavan asian takia. Rupesin sitten melkein vuoden hiljaisuuden jälkeen miettimään että haluanko mä oikeasti menettää tuon ystävän? Jonka kanssa on koettu monenlaista, joka on auttanut monesta pulasta. Jonkun yhden "riidan" takia mä en laita parisuhdettakaan katkolle. Otin tuossa lomalla sitten taas häneen yhteyttä, oli tosi kiva nähdä ja tunne oli molemminpuolinen. Eka tapaaminen oli ehkä hieman vaivautunut aluksi, molemmat tunnusteli että kuinka paskaa se nyt onkaan oikein tykännyt vaan sitten oltiin taas molemmat samassa vauhdissa kuin ennenkin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Sheetlord

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

NomenNescio kirjoitti:aivan samoin kuin se pokaa miehiä WOWista nykyään
Sieltä varmaan löytyy ns. laatulihaa pilvin pimein.
Pelasin aikanaan Quake II:sta naishahmolla ja nimellä. Vittu sitä iskuyritysten määrää. Ei saa edes rauhassa sahata naapuria haulikolla kahtia, kun finninaama sopottaa vieressä "hei oleksää oikeesti tyttö?"

Kuva
Zeb

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NomenNescio kirjoitti:Jos kyse olisi ollut vain sen siitä vakavasta parisuhteesta, ei siinä olisi ollut mitään sen enempää... se on ymmärrettävää, mutta sillä oli silti aikaa pitkiin nettipeleihin eikä se vaivaudu vastaamaan meseen LOLia enempää.

Kyllä mä sille nykyäänkin sanon saman kuin aiemmin.. että jos ei löydy aktiivisuutta jatkossa ylläpitää omaa osaansa, en mä pitkään perään soittele.
Ok, ymmärretty. Eihän ystävyyden tietenkään yksipuolista tule olla. Riippumatta mitenkään sun jutusta, tarkoitus oli vain tuoda esiin, että ystävä ymmärtää erilaiset elämäntilanteet.

Omalta kohdalta tulee mieleen yksi esimerkki, jonka ymmärrän, vaikka se joskus vähän kaivelikin. Mulla oli(on) hyvä opiskeluaikainen ystävä, jonka kanssa juostiin hänen sinkkuvaiheessaan kaikki kahvilat ja baarit läpi aikoinaan. Hän pariutui ja tulin hyvin juttuun myös puolisonsa kanssa. Käytiin sienessä ja otettiin uutta vuotta vastaan. Sitten ne meni ja teki kaksi lasta ja muutti maalle n. 40 km päähän keskustasta. He, kumpikaan, eivät enää tunnu poistuvan sieltä muualle kuin töihin. Kaikki tapaamiset viime vuosina ovat toteutuneet niin, että menen itse sinne kahville sellaisena päivänä kun heidän rytmeihinsä sopii. Paikalla tietysti aina nämä kaksi sinänsä sööttiä lasta, jotka vaativat vanhempiensa jatkuvaa huomiota. Olen yrittänyt aikani saada heitä, molempia tai edes jompaa kumpaa, lähtemään vaikka kylään, sieneen, mökille tai baariin. Ei onnistu. Eivät muistaakseni poistuneet edes yhdellä kesälomalla lainkaan kotoaan. Puhelimessa puhutaan, ja heille olen tarpeen tullen huoliani vuodattanut ja aina kokenut ymmärrystä saavani. Minun kannaltani olisi tietysti kiva jos voisin joskus tavata heitä muuallakin kuin niiden sunnuntaikahvien merkeissä, mutta toisaalta ymmärrän sen, ellei se juuri nyt näinä vuosina onnistu. Heillä on kädet täynnä pyörittää omaa perhettään, hoitaa lapsia, käydä töissä ja lisäksi omat murheensa. Pidän heitä aika vähästä yhteydenpidosta huolimatta edelleen erittäin rakkaina ja hyvinä ystävinä.
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä olen ihan varma että Zeb ja NomenNescio ovat sama ihminen. Ei kukaan muu juttelisi noin intensiivisesti itsensä kanssa.
Zeb

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:Mä olen ihan varma että Zeb ja NomenNescio ovat sama ihminen. Ei kukaan muu juttelisi noin intensiivisesti itsensä kanssa.
Tarkoitus oli herättää keskustelua, ei kaivaa lisää tyhmiä onelinereja edes sinulta :P
Reppuli
Kitisijä
Viestit: 11
Liittynyt: 12.09.2007 21:02

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Reppuli »

Zeb kirjoitti:Sitten ne meni ja teki kaksi lasta ja muutti maalle n. 40 km päähän keskustasta. He, kumpikaan, eivät enää tunnu poistuvan sieltä muualle kuin töihin. Kaikki tapaamiset viime vuosina ovat toteutuneet niin, että menen itse sinne kahville sellaisena päivänä kun heidän rytmeihinsä sopii. Paikalla tietysti aina nämä kaksi sinänsä sööttiä lasta, jotka vaativat vanhempiensa jatkuvaa huomiota.
Tää vois olla mun naputtelemaa tekstiä paitsi että päinvastoin eli minä olen tuo nainen joka teki pari lasta ja nyt kaikki pyörii niiden ympärillä.
Tästä huolimatta pari ihastuttavaa rakasta ystävää ovat kestäneet minua tähän päivään saakka eikä ystävyys tunnu rakoilevan huolimatta tästä minusta johtuvasta saamattomuudesta ystävyydenhoitamista kohtaan. Silloin harvoin kun ollaan tapailtu niin kaikki on entisellään, se ilmapiiri ja ymmärrys ja yhteinen hauska ei ole muuttuneet.
Tosin nyt kun olen aikani kotona taas kökkinyt niin on kodin seinätkin alkaneet siinä määrin ahdistaa että muukin maailma taas kovasti kiehtoo.

Tietysti siinä vaiheessa kun itse saan lapseni suht isoiksi ja olisin taas vapaa menemään niin kaverit rupeaa perheellisiksi.
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Reppuli kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Sitten ne meni ja teki kaksi lasta ja muutti maalle n. 40 km päähän keskustasta. He, kumpikaan, eivät enää tunnu poistuvan sieltä muualle kuin töihin. Kaikki tapaamiset viime vuosina ovat toteutuneet niin, että menen itse sinne kahville sellaisena päivänä kun heidän rytmeihinsä sopii. Paikalla tietysti aina nämä kaksi sinänsä sööttiä lasta, jotka vaativat vanhempiensa jatkuvaa huomiota.
Tää vois olla mun naputtelemaa tekstiä paitsi että päinvastoin eli minä olen tuo nainen joka teki pari lasta ja nyt kaikki pyörii niiden ympärillä.
Tästä huolimatta pari ihastuttavaa rakasta ystävää ovat kestäneet minua tähän päivään saakka eikä ystävyys tunnu rakoilevan huolimatta tästä minusta johtuvasta saamattomuudesta ystävyydenhoitamista kohtaan. Silloin harvoin kun ollaan tapailtu niin kaikki on entisellään, se ilmapiiri ja ymmärrys ja yhteinen hauska ei ole muuttuneet.
Tosin nyt kun olen aikani kotona taas kökkinyt niin on kodin seinätkin alkaneet siinä määrin ahdistaa että muukin maailma taas kovasti kiehtoo.

Tietysti siinä vaiheessa kun itse saan lapseni suht isoiksi ja olisin taas vapaa menemään niin kaverit rupeaa perheellisiksi.
Siis montako multinikkiä sä tarviit???

:D
Zeb

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:paskaa
Se, että itse harrastaa puskahuutelua mustanikin suojista ei vielä tarkoita, että kaikki muut harrastaisivat samaa.
Googlebot

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

ninnithequeen kirjoitti:Mä olen ihan varma että Zeb ja NomenNescio ovat sama ihminen. Ei kukaan muu juttelisi noin intensiivisesti itsensä kanssa.
Öööö... lue kirjoittamasi ajatuksella läpi. Kuinka intensiivisesti ninni juttelee itsensä kanssa?
Tix

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Tix »

ninnithequeen kirjoitti:Mä olen ihan varma että Zeb ja NomenNescio ovat sama ihminen. Ei kukaan muu juttelisi noin intensiivisesti itsensä kanssa.
Mä taas olen aivan varma että ovat eri ihmiset. Kukaan ei pystyisi näyttelemään niin erilaista.
ninnithequeen

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Zeb kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:paskaa
Se, että itse harrastaa puskahuutelua mustanikin suojista ei vielä tarkoita, että kaikki muut harrastaisivat samaa.
Enpä ole eläessäni käyttänyt mustanikkiä. Sä oot niin söpö kun sä ärsyynnyt :]
Zeb

Re: Ystävät

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:...
Koetetaan sitten kommunikaatiota sinun kielelläsi, josko menisi paremmin perille:


:lol: :rofl: :lol: :rofl: :lol: :rofl: :lol: :rofl: :lol: :rofl: :lol: :rofl: :lol: :rofl: :lol:

P.S. Oot ihan vitun hauska!
Vastaa Viestiin