Kiusaamisen sietämätön houkuttavuus

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Jos joku käyttäytyy sinua kohtaan inhottavasti, miten reagoit?

Olen kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka tuntuu paskalta. Yleensä kiusaaminen loppuu siihen.
1
5%
Olen kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka tuntuu paskalta. Yleensä tämä ei auta.
0
Ei ääniä
Kerron kiusaajalle neutraalisti, että kärsin hänen toiminnastaan. Yleensä kiusaaminen loppuu siihen.
4
21%
Kerron kiusaajalle neutraalisti, että kärsin hänen toiminnastaan. Yleensä tämä ei auta.
1
5%
Uhkailen kiusaajaa ja/tai yritän antaa samalla mitalla takaisin. Yleensä kiusaaminen loppuu siihen.
4
21%
Uhkailen kiusaajaa ja/tai yritän antaa samalla mitalla takaisin. Yleensä tämä ei auta.
1
5%
Minulla ei ole yhtä selkeää toimintamallia. / En halua vastata. / En tiedä.
8
42%
 
Ääniä yhteensä: 19

Sheetlord

Re: Kiusaamisen sietämätön houkuttavuus

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

add "olla" ;)
Googlebot

Re: Kiusaamisen sietämätön houkuttavuus

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Finn_Monster kirjoitti:Ja kai tuo aseenkanto lupakin hommattiin ihan omaksi turvaksi.

Vapaa suomi !
Ei kai aseenkantolupaa saa Suomessa yleensäkään "omaksi turvaksi", vaan siinä pitäisi olla taustalla ampumaharrastus? Ei sitä taideta edes kutsua miksikään "aseenkantoluvaksi" vaan aseen hankkimis- ja hallussapitoluvaksi. Siviileille ei yleisesti anneta lupaa kuljetella asetta ympäri kaupunkia esim. povarissa.

Alkoi kiinnostaa sen verran että piti ihan alkaa selata poliisin sivustoja:
Aseen hankkimislupa voidaan myöntää vain, jos aseen hankkimiseen on hyväksyttävä käyttötarkoitus.

Hyväksyttäviä käyttötarkoituksia ovat:

metsästyslainsäädännön mukaan sallittu eläinten ampuminen
ampumaurheilu ja –harrastus
työ, jossa ase on välttämätön
näytös, kuvaus tai muu vastaava esitys
museossa tai kokoelmassa pitäminen
muistoesineenä säilyttäminen
merkinanto

Lupa voidaan antaa vain sellaiselle aseelle tai aseen osalle, joka soveltuu hyvin hakijan ilmoittamaan käyttötarkoitukseen, eikä ole tarpeetoman tulivoimainen tai tehokas.
Aiemmin minulla oli rinnakkaislupa silhuettiammuntaan tarkoitettuun Dan&Wesson .357 Magnumiin, mutta kyllästyin + en syystä tai toisesta halunnut enää säilyttää ampuma-asetta kotonani, joten hankkiuduin eroon (tai itseasiassa se on tällä hetkellä säilytyksessä varsinaisen luvan haltijalla, pitäis varmaan vihdoinkin koittaa myydä pois kun hänkään ei halua sitä säilyttää. Anyone?).

Ehkä joku päivä saan itsestäni tarpeeksi irti practical shooting-harrastuksen aloittamiselle, mutta oletettavasti kyllästyisin siihenkin alta aikayksikön. Vähän niinkuin tikanheitto.
Elukka

Re: Kiusaamisen sietämätön houkuttavuus

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Finn_Monster kirjoitti:taltan kiusaajan aivoihin.


Ja kai tuo aseenkanto lupakin hommattiin ihan omaksi turvaksi.

Vapaa suomi !
Ooooh-kei.
Nyt olen aika tyytyväinen etten juuri kirjoittanut siihen yhteen ketjuun.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kiusaamisen sietämätön houkuttavuus

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Herra Manala kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Mä olen epäkunniottavaa käytöstä kohdatessani ilmoittanut varsin selkeäsanaisesti etten tule kyseistä käytöstä sietämään.
Siis odotatko ihan oikeasti ihmisiltä kunnioittavaa käytöstä internetin keskustelufoorumeilla? Onnea vain odotukseen. Kunnioittaminen on ehkä hölmöin sana mitä tuossa yhteydessä voi käyttää. Se kun vaatii ihan oikeasti jo jotain muutakin taakseen kuin tuntemattomana hyvääpäivää-viikonpäiväketjupölöttäjänä olemassaolemisen.
Ajattelin kyllä manala hyvä ihan RL tilanteita joita oletin ketjunkin koskevan. Ei, en odota samaa netissä, ja kyllä tiedän että jos sitä odottaisin, se vaatisi minultakin enemmän.

Tosin netin perusteellakin olen muutamasta ihmisestä muodostanut sen idiootti mielipiteen, täällä ei vaan ole pakko toimia niiden idioottien kanssa, RL saattaa joissain tilanteissa ollakin. Tää ehkä liittyy mun nykyiseen duuniinkin jossa olen selkeästi auktoriteetti, jo ihan turvallisuuden takia.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin