Mies ja nainen kämppiksinä

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Tix

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Savannah kirjoitti:Vakuutus ei kata koska hän aiheutti itse kolarin ja oli humalassa tapahtumahetkellä.
Tämä ei ole kyllä mikään "voi sattua kenelle tahansa" -juttu. Tekee suosiolla vaan maksusuunnitelman ulosottomiehen kanssa tai hakee pankista sen 20.000 €.
Savannah

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Lolita kirjoitti:Nyt kun olet tarkemmin tilannetta selvitellyt, niin haiskahtaa aika pahasti jollein ketkuilulle tai haudatulle koiralle.
Kaveri heitti, että se haluaa muuttaa luokseni koska on edelleen ihastunut minuun. Täytyy sanoa, että jos siitä on kyse niin saan niin hyvät naurut, että se on sen arvoista.
Herra Manala kirjoitti: Ongelma ratkaistu.
Kappas vain täällä tuli jotain järkevääkin vastaan :)
Tix kirjoitti: En olisi ihan noin hyvä ystävä kellekään.
Toivottavasti kukaan ystäväsi ei luota tai oleta sinun olevan.
Tix kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Vakuutus ei kata koska hän aiheutti itse kolarin ja oli humalassa tapahtumahetkellä.
Tämä ei ole kyllä mikään "voi sattua kenelle tahansa" -juttu.
Jokainen tekee virheitä. Ihmiset eivät ole täydellisiä ja tylsäähän se olisi jos olisivat.
Herra Manala

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Savannah kirjoitti:Jokainen tekee virheitä. Ihmiset eivät ole täydellisiä ja tylsäähän se olisi jos olisivat.
Jokainen tekee virheitä, mutta rikolliset virheet joista voi olla viattomille sekä taloudellista että fyysistä että henkistä haittaa ja kärsimystä, on kuitenkin aika helppo jättää tekemättä ihan jo omatunnolta kysymällä. On eri asia vaikkapa polttaa pilveä omissa oloissaan kuin ottaa 2 tonnia rautaa alle päihtyneessä tilassa muiden keskelle ja lähteä kokeilemaan onneaan. Ei toi ole mikään "sitä sattuu" -virhe, vaan todellista välinpitämättömyyttä toisen ihmisen turvaa ja hyvinvointia kohtaan.

Ja mitä asumiseen tulee, niin jopa rakkaudentäyteisessä parisuhteessa ihmiset tarvitsemat omaa kotitilaa enemmän kuin yksiön verran. 24/7 yhdessäasuminen oman kumppanin kanssa kaksiossa on jo tiukkaa. 24/7 yhdessäasuminen ei-oman kumppanin kanssa yksiössä taasen on mahdotonta henkisen terveyden säilyttämisen kannalta.
Tix

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Savannah kirjoitti:Jokainen tekee virheitä. Ihmiset eivät ole täydellisiä ja tylsäähän se olisi jos olisivat.
Kännissä autolla ajaminen on sellainen "virhe" joka voi sattua vain erittäin välinpitämättömästi muiden terveyteen ja turvallisuuteen suhtautuville ihmisille. Jos jollekulle ystävistäni kävisi niin, toivottaisin hänelle välittömästi miellyttävää loppuelämää ja suuria sakkoja. On joitain asioita jotka saavat minut näkemään punaista ja rattijuopot ovat yksi niistä.

Edelleen, ei sen kaverisi tarvitse sitä rahaa kerralla maksaa. Maksusuunnitelmalla asiasta selviää, tai sitten hakemalla pankista lainaa. Työssäkäyvä ihminen saa yleensä luottoa jos ei ole tehnyt muunkinlaisia "virheitä" ja menettänyt luottotietojaan sen takia.
Savannah

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Herra Manala kirjoitti: Jokainen tekee virheitä, mutta rikolliset virheet joista voi olla viattomille sekä taloudellista että fyysistä että henkistä haittaa ja kärsimystä, on kuitenkin aika helppo jättää tekemättä ihan jo omatunnolta kysymällä. On eri asia vaikkapa polttaa pilveä omissa oloissaan kuin ottaa 2 tonnia rautaa alle päihtyneessä tilassa muiden keskelle ja lähteä kokeilemaan onneaan. Ei toi ole mikään "sitä sattuu" -virhe, vaan todellista välinpitämättömyyttä toisen ihmisen turvaa ja hyvinvointia kohtaan.
Ihmisillä on niin suuri tarve tuomita toisten tekoja, että oikein naurattaa. Samoin kun ihmisillä on taipumus olettaa asioita puutteellisilla tiedoilla ja vetää jyrkät johtopäätökset niiden perusteella. Kuka sanoi, että kyseinen mies on ajanut autoaan muiden keskellä? Eivät kaikki asu ruuhkaisella pk-seudulla, vaan Suomessa on sellaisiakin paikkoja kuin metsäteitä. Hän syyllistyi ainoastaan välinpitämättömyyteen omaa terveyttään kohtaan minun näkemykseni mukaan. En hyväksy rattijuopumusta, mutta vielä vähemmän hyväksyn ihmisten korostunutta tarvetta tuomita muita.
Tix kirjoitti: On joitain asioita jotka saavat minut näkemään punaista ja rattijuopot ovat yksi niistä.
Saat aivan vapaasti tuomita rattijuopumuksen, mutta minä tuomitsen tuomitsemisen.
Zeb

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Minäkin tuomitsen rattijuopumuksen ja muun muassa pettämisen, mutta olen silti ollut ja pysynyt ystävänä ihmisille jotka ovat nämä asiat tehneet. Virhe ei ole mielestäni syy katkaista ystävyyttä, ja vaikka tuomitsen kyseiset teot, en samalla pysty tai halua tuomita koko ihmistä.

Tuosta kämppäjutusta, öh, yksiö on pieni kahdelle, ja luulen että hyvätuloinen ihminen pystyy kyllä asumuksensa muutoinkin järjestämään. Eri asia ehkä suostua ihan väliaikaisratkaisuna, omalla kohdalla riippuisi rankasti ihmisestä. Itse puolisoni kanssa majoitettiin kesällä kuukaudeksi kaksioon sukulainen, mukava ja hauska sellainen. (Ei ollut kärynnyt ratista ja oli persaukinen opiskelija.)
Savannah

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Zeb kirjoitti:Virhe ei ole mielestäni syy katkaista ystävyyttä, ja vaikka tuomitsen kyseiset teot, en samalla pysty tai halua tuomita koko ihmistä.
En näe siihen edes mitään tarvetta. Yleensä ison virheen tehnyt ihminen tietää itsekin tehneensä suuren virheen ilman, että hänen haavoihinsa on tarpeellista heittää enempää suolaa.
Zeb kirjoitti: Tuosta kämppäjutusta, öh, yksiö on pieni kahdelle, ja luulen että hyvätuloinen ihminen pystyy kyllä asumuksensa muutoinkin järjestämään.
Pystyy kunhan saa psyykensä toimimaan taas normaalisti. Tilanne ottaa näemmä aika koville. Tulkoon tänne asumaan kunnes saa ryhdistäydyttyä. Veikkaan, että hän tarvitsee enemmän henkistä kuin materiaalista tukea.
Zeb

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Savannah kirjoitti:Veikkaan, että hän tarvitsee enemmän henkistä kuin materiaalista tukea.
Ja ehkä jopa fyysistä... (Anteeksi ilkeämieliset ajatukseni.)
SikaMika

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Savannah kirjoitti:
Kaveri heitti, että se haluaa muuttaa luokseni koska on edelleen ihastunut minuun.
Mutta olenhan mä :oops:
Enkä mä ollut edes pahassa kännissä kun sen auton ruttasin, se vaan lähti lapasesta. Olisi voinut sattua kenelle tahansa. Ethän heitä mua pihalle, ethän?

T. SikaTeuvo, maanteiden kuninkaasi.

P.s. Mä voin tuoda mukanani koko Viivi ja Wagner -kokoelmani, jos saan lois...asua luonasi maailman tapp...ööö...kunnes olen taas tolpillani.
SikaMika

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ahhhh, miten menikin näin pitkään tajuta asia, vaikka kaikki merkit ovat olleet koko ajan ilmassa: Savannah ei olekaan amerikkalainen mäntästara, vaan itse SAATANA!! MOT, tsekatkaapa pirulaisen rekkautumisen järjestysluku. Täällä se vokottelee sielujamme "yksiöönsä"!! :twisted:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Asuin vuoden, hyvin mänt.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Bliss

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Bliss »

SikaMika kirjoitti:Täällä se vokottelee sielujamme "yksiöönsä"!! :twisted:
Ja sä olit jo lankeamassa :o

:paavi: Paholainen pois sielusta, hus!
Mulli75

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Täällä se vokottelee sielujamme "yksiöönsä"!! :twisted:
Ja sä olit jo lankeamassa :o

:paavi: Paholainen pois sielusta, hus!
Paha on hyvän oppimateriaalia.
Smailer

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Smailer »

Herra Manala kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Jokainen tekee virheitä. Ihmiset eivät ole täydellisiä ja tylsäähän se olisi jos olisivat.
Jokainen tekee virheitä, mutta rikolliset virheet joista voi olla viattomille sekä taloudellista että fyysistä että henkistä haittaa ja kärsimystä, on kuitenkin aika helppo jättää tekemättä ihan jo omatunnolta kysymällä. On eri asia vaikkapa polttaa pilveä omissa oloissaan kuin ottaa 2 tonnia rautaa alle päihtyneessä tilassa muiden keskelle ja lähteä kokeilemaan onneaan. Ei toi ole mikään "sitä sattuu" -virhe, vaan todellista välinpitämättömyyttä toisen ihmisen turvaa ja hyvinvointia kohtaan.
Pakko kompata kun Manala puhuu asiaa.
En sitä sano, ettei ystävä voisi olla, mutta jos tää mies sanoo olevansa ystäväsi, niin aikasta paljon pyytää muutakin. No, kai ne ystävyyssuhteet on yksilöllisiä ...
Savannah

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Savannah »

SikaMika kirjoitti:Ahhhh, miten menikin näin pitkään tajuta asia, vaikka kaikki merkit ovat olleet koko ajan ilmassa: Savannah ei olekaan amerikkalainen mäntästara, vaan itse SAATANA!! MOT, tsekatkaapa pirulaisen rekkautumisen järjestysluku. Täällä se vokottelee sielujamme "yksiöönsä"!! :twisted:
Sinä petturi! Paljastit katalat aikeeni kaikelle kansalle. Toivon, että joudut rangaistukseksi taivaaseen, jossa on tuhansia naispuolisia uhkeita lutkaenkeleitä ja sinä olet impotentti!1!!1 :twisted:
Viimeksi muokannut Savannah, 06.10.2007 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Savannah

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Savannah »

Zeb kirjoitti:
Savannah kirjoitti:Veikkaan, että hän tarvitsee enemmän henkistä kuin materiaalista tukea.
Ja ehkä jopa fyysistä... (Anteeksi ilkeämieliset ajatukseni.)
Varmasti ottaisi jos saisi, mutta ei tule kyllä saamaan, koska olen nihilistipihtari.
Mylwin kirjoitti:Asuin vuoden, hyvin mänt.
Jeah beibeh!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tääpäs on viihdyttävä ketju! :D
Itse asuin pariinkin otteeseen vajaan puolenvuoden pätkät yksiössä toisen ihmisen kanssa. Hyvin mänt. Mut, se toinen olikin håmå.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Aito_Johanna

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mun sisko on asunut jo monta vuotta yksiössä toisen ihmisen kanssa. Mut se on kyllä sen oma aviomies. Ja poikkeuksellisen sosiaalista ja sopeutuvaista luonnetta moinen kyllä vaatii onnistuakseen. En itse ikinä yrittäisi moista.

(Toisaalta, kyllähän vielä muutama vuosikymmen sitten yksiössä saattoi asua kokonainen perhe! Niin että sinänsä höpöhöpöä väittää, ettei niin voisi tehdä, kun niin kuitenkin on ihan yleisesti tehty.)
Savannah

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Savannah »

mustaenkeli kirjoitti: Hyvin mänt. Mut, se toinen olikin håmå.
Tästä sain idean ehdottaa, että jos kaverini voisi alkaa homoksi siksi aikaa kun asuu täällä. Tosin sillä ehdolla, että pitää näppinsä irti kavaljeereistani.
Aito_Johanna kirjoitti:Ja poikkeuksellisen sosiaalista ja sopeutuvaista luonnetta moinen kyllä vaatii onnistuakseen. En itse ikinä yrittäisi moista.

(Toisaalta, kyllähän vielä muutama vuosikymmen sitten yksiössä saattoi asua kokonainen perhe! Niin että sinänsä höpöhöpöä väittää, ettei niin voisi tehdä, kun niin kuitenkin on ihan yleisesti tehty.)
Hmm taidan olla kyllä vastakohta sopeutuvalle luonteelle. Toisaalta saatan alkaa sopeutuvaksi kun saan lämmintä kotiruokaa joka päivä ilman, että tarvitsee kokata. Eikä tarvitse tiskatakaan. Kaveristani tulee henkilökohtainen kotiorjani. Hähä.

Ihan tosissaan puhuen on hyvä huomio, että nykyaikana ihmiset ovat tottuneet tilavampiin asuntoihin. Sanoisin, että todennäköisyys että tämä toimii on fifty-sixty.
ninnithequeen

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Omakohtainen kokemus otsikkoon liittyen: Asuin miehen, minua vanhemman kanssa tovin aikoinaan. Herra oli nelikymppinen, ja minä parikymppinen. Kiltisti nukkui sohvalla, ja lähti joka aamu klo 5 töihin. Tulin väsyneenä töistä, ja kah, oli siivottu ja tiskattu. Ja kissatkin hoidettu, vaikka hän niitä vihasi (niitä oli silloin neljä).

Hyvin toimi. Ystäviä olemme edelleen, juuri eilen soiteltiin, ja viikko sitten nähtiin. Pelkäsin ystävyytemme kuolevan asumisjärjestelyyn, mutta näin ei käynyt. Ei vaikka otin hänet sänkyyni nukkumaan, selkäsärkyjen takia. Oman peiton alla nukkui.

Siitä otin nokkiini kun vieras akka makaa mun sängyssä pillu paljaana. Mutta sekin on jo sovittu. (arvatkaa heitinkö ulos)
ninnithequeen

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eiku mä heitin sen akan ulos.

Kiva tulla umpiväsyneenä keskellä yötä kotiin ja siellä MUN sängyssä makaa joku lehmä. Vittu.
Herra Manala

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Savannah kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Jokainen tekee virheitä, mutta rikolliset virheet joista voi olla viattomille sekä taloudellista että fyysistä että henkistä haittaa ja kärsimystä, on kuitenkin aika helppo jättää tekemättä ihan jo omatunnolta kysymällä. On eri asia vaikkapa polttaa pilveä omissa oloissaan kuin ottaa 2 tonnia rautaa alle päihtyneessä tilassa muiden keskelle ja lähteä kokeilemaan onneaan. Ei toi ole mikään "sitä sattuu" -virhe, vaan todellista välinpitämättömyyttä toisen ihmisen turvaa ja hyvinvointia kohtaan.
Ihmisillä on niin suuri tarve tuomita toisten tekoja, että oikein naurattaa. Samoin kun ihmisillä on taipumus olettaa asioita puutteellisilla tiedoilla ja vetää jyrkät johtopäätökset niiden perusteella. Kuka sanoi, että kyseinen mies on ajanut autoaan muiden keskellä? Eivät kaikki asu ruuhkaisella pk-seudulla, vaan Suomessa on sellaisiakin paikkoja kuin metsäteitä. Hän syyllistyi ainoastaan välinpitämättömyyteen omaa terveyttään kohtaan minun näkemykseni mukaan. En hyväksy rattijuopumusta, mutta vielä vähemmän hyväksyn ihmisten korostunutta tarvetta tuomita muita.
Joo ja ihmiset ovat niin tyhmiä, että oikein itkettää.

Jos kaverisi teloi vain oman maksamattoman autonsa, mistä se joutuu sen parikymppiä ylimääräistä korvaamaan? Eikös sellaisessa tapauksessa autosta jääneen velan voi maksaa normaalilla osamaksulla pois ilman että elämäntilanne kiristyy yhtään mihinkään suuntaan?

Idioottikin tiedostaa ne olemassaolevat taloudelliset riskit mitä siihen liittyy, jos panoksena on vaikkapa "vain" uusi velallinen auto, ja lähtee sillä puikottamaan jurrissa. Sitten kun osuu, on turha pillittää ja kerjätä sympatiaa. Vaikka ei kyseessä ole kuitenkaan mielestäni mikään ystävyydenkatkomistilanne, millaisen käsityksen sain Tixin tekstistä, tai sitten ystävyys on todella hataralla pohjalla. Omalla kohdallani tuomitsemisen sijaan kyse on vain ihan realiteeteistä: Ihan loppumattoman tyhmä ei saa eikä tarvitse olla panoksia asetellessa, jos pöydässä ei ole voittokertoimia. Jos otat, aja paremmin kännissä.
Geetzu

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Herra Manala kirjoitti:Jos otat, aja paremmin kännissä.
Hölmö!

Ainoo kerta kun ajoin kännissä oli kamala. Halusin siirtää isin auton parkkiksella ja tumautin sen kaiteeseen, piti perää laittaa aika kalliisti ja oli kova selittäminen miten korkkareilla oli vaan niin kauheen vaikee painaa oikeaa poljinta ja vaihdekin meni siinä vaikeuden keskellä väärin...

(Ja sisko ei sit vieläkään tätä lukiessa kerro isille mitään, kiitos.)
Herra Manala

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetzu kirjoitti:Ainoo kerta kun ajoin kännissä oli kamala. Halusin siirtää isin auton parkkiksella ja tumautin sen kaiteeseen, piti perää laittaa aika kalliisti ja oli kova selittäminen miten korkkareilla oli vaan niin kauheen vaikee painaa oikeaa poljinta ja vaihdekin meni siinä vaikeuden keskellä väärin...

(Ja sisko ei sit vieläkään tätä lukiessa kerro isille mitään, kiitos.)
Ihme selittelyä. Mikset vain kertonut totuutta: "Olen nainen, ja aivojeni rakenneviasta johtuen minun on äärimmäisen vaikeaa hahmottaa kolmiulotteista avaruutta, etäisyyksiä, sekä liikkuvien esineiden nopeuksien korrelaatiota etäisyyksiin. Yritin kompensoida tätä vajaavaisuuttani vetämällä miehiset kännit, mutta naisellinen aivovaurioni oli siitä huolimatta tehtävän suorittamiseen liian raskas."
Geetzu

Re: Mies ja nainen kämppiksinä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Haha. Isi ei vaan halunnut nähdä totuutta, korjaamon miehet tajusivat heti.
Vastaa Viestiin