Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Paljon lutkailu vaikuttaa negatiivisesti tulevan parisuhteen kestoon
5
100%
 
Ääniä yhteensä: 5

Tix

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Tix »

Zeb kirjoitti:
Tix kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään kysyä partnerien määrää, omaan turvallisuuteen riittää se että lyö tiskiin paperin jossa seisoo ettei ole tauteja.
Vähän off topic, enkä nyt haluaisi pelotella, mutta sellaista paperia ei ole olemassakaan. Kondylooma ja herpes voivat muhia ihan onnellisina ihmisessä, eikä niitä millään testeillä kiinni saada. Molemmat voi toki saada vaikka yhdeltä ainoalta seksikumpparilta. Lisäksi muissakin taudeissa on se varoaika olemassa, jolloin taudit voivat olla itämässä, mutta eivät vielä näy testeissä (kuten ehkä tiesitkin).
Jeespoks. Kuuluvat tietoisen riskin puolelle. Uuden ihmisen kanssa kuitenkin gondoolinkäyttöaika on yleensä sen verran pitkä, että itämisajat ehtivät mennä. Kondylooma taas ei ole varsinaisesti riski miehelle ja herpes taas lienee sellainen mistä on vaikea valehdella, kun se näkyy aktiivivaiheessa. Lähinnä pointti oli se, että hepatiitit ja hivit on testattu ennen kuin alkaa vanteella ajelemaan - oli kuinka kiltti tai tuhma tahansa. Itse testautan itseni aina partnerien välissä ja odotan samaa kumppanilta jonka kanssa vanteille on aikomus siirtyä.

Itse asiassa suurin riski saada jokin tauti lienee on joltain kiltiltä tytöltä joka on ollut naimisissa jonkin veijarin kanssa. Vrt. tämä Oulun aidsmiekkonen - ei tainnut vaimo tietää että omassa sängyssä oli suhteellisen lukuisa määrä kumppaneita kerralla.
Zeb

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix kirjoitti: Kondylooma taas ei ole varsinaisesti riski miehelle ja herpes taas lienee sellainen mistä on vaikea valehdella, kun se näkyy aktiivivaiheessa.
Niinno, jos ne kukkakaalit pippelin päässä ei haittaa niin ei kai sitten 8) Herpes muuten voi tarttua myös silloin kun se ei näy. *pelottelee* Siitä en ole varma voiko olla herpeksen kantaja tietämättään (huuliherpeksen kantaja ilmeisesti voi olla tietämättään) ja voiko se silloinkin tarttua jos ei ikinä ole ollut yhtään aktiivista herpestä päällä.
Rouva Pupu

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti: Mikä näistä asioista tekee minusta lutkan? Toivon mukaan ei mikään.
NiinQ lutkana olo nyt niin kauhiaa olisi. Tai no ehkä se on kun se estää ihmisiä tekemästä haluamiaan asioita, lutkan leiman pelossa. Ja ei, en puhu tai viittaa nyt sinuun.

Uskon kyllä (ja tiedänkin) että vähän lutkailleista osa omaa sen paljon lutkailleen "asenteen" ja toisinpäin. Saanen kuitenkin muodostaa omat mielipiteeni omien kokemuksieni mukaan. Kiitos.

Koska tapanani ei ole udella seksuaalihistoriaa heti alussa (joskus kyllä olen, mielenkiintoisia tarinoita. Seksihistoriasta/kokemuksista puhuminen ei ole mikään kuuma peruna parisuhteessa. Iltasatuja, iltasatuja) niin dissannut en ole yhtäkään ihmistä seksuaalihistoriansa vuoksi. Niitä samoja piirteitä vain on löytynyt sitten ihmisistä ajan mittaan kun on saanut tarkemmin ja syvällisemmin ajatella jälkikäteen. Jos se jollekin on ongelma, sittenpähän on.

Lutkailu rinnastetaan näemmä siihen, että nussii vaikka sitä postilaatikkoa, milloin vain, missä vain. No mutta, mä en näe sitä ihan noin.
Zeb

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Rouva Pupu kirjoitti:Lutkailu rinnastetaan näemmä siihen, että nussii vaikka sitä postilaatikkoa, milloin vain, missä vain. No mutta, mä en näe sitä ihan noin.
Nyt tarvitaan EW apuun määrittelemään mitä on lutkailu.
Googlebot

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

elco kirjoitti:Enivei, vastaan, että riippuu yksilöstä ja lutkailun määrä itsessään ei vaikuta. Tunnen tapauksia kaikista neljästä ääripäästä.
Jokseenkin komppailen elcoa ja ihmettelen miksei kukaan muu tuntunut kommentoivan puolesta tai vastaan hänen näkökantaansa.

Toisaalta paljon lutkaillut ihminen voi olla saanut tarpeekseen irtohauskasta ja keskittyy parisuhteen ohella vaihteeksi kaikkeen muuhun kuin muiden perään kuolaamiseen, mutta jollekin toiselle paljon elämässään lutkailleelle vieraissa hyppiminen voi olla harrastus ja elämäntapa josta ei vaan pääse, tai edes halua päästä, eroon vaikka parisuhteeseen päätyisikin, eikä hän myöskään koe tunnontuskia asian vuoksi. Enintään pelkää jäävänsä kiinni.

Vastaavasti tahtomattaan vähän seksikumppaneita kokenut ihminen saattaa tosiaankin tuntea tarvetta asian korjaamiseen jossain vaiheessa elämäänsä vakiintuneeseen parisuhteeseen jo päädyttyään, kun taas jollekin toiselle seksi ei välttämättä edes ole niin tärkeä osa elämää että tuntisi tarvetta nähdä vaivaa sen hakemiseen suhteen ulkopuolelta tai lopettamalla nykyinen suhde, vaikka aikaisempia kumppaneitakaan ei juurikaan olisi.

Tuota vasten minäkään en näe täysin suoraa korrelaatiota lutkailun vaikutuksesta mahdollisiin pettämisiin tai haluun hakeutua pois nykyisestä parisuhteesta.

Ilmeisesti "lutkailu = kestävä parisuhde"-ajatus lähtee siitä että lutkailuun kyllästyy kun sitä on kokenut tarpeeksi? Eikö samalla tavoin voisi väittää että parisuhteisiin ja parisuhdeseksiin kyllästyy kun sitä on kokenut tarpeeksi monta vuotta?
William Somerset

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Rouva Pupu kirjoitti:Ainiin, kyse oli paljon lutkailleen "asenteesta".
No nyt tämä selkisi!! Asenteet tekevät ihmisestä lutkan, eivät teot. Asiallista! Minä olen lutka! Myönnän.

Edit: Menin sitten myöntämään ennen kuin EW on käynyt määrittelemässä lutkan. Nyt vähän jännittää mikä mä EW:n määritelmän mukaan olen.
Viimeksi muokannut William Somerset, 26.10.2007 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Googlebot kirjoitti: jollekin toiselle paljon elämässään lutkailleelle vieraissa hyppiminen voi olla harrastus ja elämäntapa josta ei vaan pääse, tai edes halua päästä, eroon vaikka parisuhteeseen päätyisikin, eikä hän myöskään koe tunnontuskia asian vuoksi. Enintään pelkää jäävänsä kiinni.
Omasta kaveripiiristäni löytyy muutama tällainen tapaus. Ikänsä seurustelleita, avio/avoliitossa, lapsi jne. Silti jokaikinen kerta, kun puolison silmä välttää ollaan jahtaamassa vierasta tussua. Helvetin älykääpiöt.
BettyB.

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Mulla on tollainen kolleega. Oli matkahommissa vielä viime vuonna, ja tunnusti ajaneensa 8 eri naista vuoden aikana. Niin ja tietysti vaimoaan.
Rouva Pupu

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

masa kirjoitti:Silti jokaikinen kerta, kun puolison silmä välttää ollaan jahtaamassa vierasta tussua. Helvetin älykääpiöt.
Ihan mielenkiinnosta kysyn: suhtaudutaanko siellä teidän piireissä tähän näkyvästi paheksuen/ hiljaa paheksuen, "kannustetaan" toimintaa vai ollaan vaan wateva?
Zeb

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Googlebot kirjoitti:Eikö (myös ykkösen huuli-)herpekseen kuitenkin ole joku vasta-ainetesti, vai näkyykö se vain silloin kun virus on taas aktiivinen tjsp.?
On näihin molempiin HSV-1 ja HSV-2 -tyyppeihin vasta-ainetestit olemassa. Eivät kuitenkaan kumpikaan osoita kummassa päässä virus piilee ja onko koskaan aktiivinen. Ykkönen on siis tavallisempi huuliherpeksen aiheuttaja ja kakkonen alapääherpeksen, mutta voivat kumpikin kyllä tarttua kumpaankin päähän.
Tix

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rouva Pupu kirjoitti:NiinQ lutkana olo nyt niin kauhiaa olisi. Tai no ehkä se on kun se estää ihmisiä tekemästä haluamiaan asioita, lutkan leiman pelossa. Ja ei, en puhu tai viittaa nyt sinuun.
Kaipa lutkailulla lähinnä viitataan korkeaan partnerimäärään ja/tai irtosuhteiden harrastamiseen.
Rouva Pupu kirjoitti:Saanen kuitenkin muodostaa omat mielipiteeni omien kokemuksieni mukaan. Kiitos.
Saat toki, mutta et saa muodostaa mielipidettä, että yrittäisin todistaa olevani lutka, koska se ei pidä paikkaansa. Jotenkin tuntuu että et nyt oikein sisäistä sitä mitä Viljami Auringkonlaxu ja minä kirjoitimme.
Rouva Pupu kirjoitti:Lutkailu rinnastetaan näemmä siihen, että nussii vaikka sitä postilaatikkoa, milloin vain, missä vain. No mutta, mä en näe sitä ihan noin.
Minä en sellaista rinnastusta ole tehnyt, jos joku on viestini niin tulkinnut niin se on väärä tulkinta.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Tix kirjoitti:Vrt. tämä Oulun aidsmiekkonen - ei tainnut vaimo tietää että omassa sängyssä oli suhteellisen lukuisa määrä kumppaneita kerralla.
Ei kai se Oulusta ollu
Rouva Pupu

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti: Saat toki, mutta et saa muodostaa mielipidettä, että yrittäisin todistaa olevani lutka, koska se ei pidä paikkaansa. Jotenkin tuntuu että et nyt oikein sisäistä sitä mitä Viljami Auringkonlaxu ja minä kirjoitimme.
Mä luulin, että tämä 8) olisi vihjannut jotain. Kyllä minä ymmärrän mitä te kirjoitatte, olen aikoinani lähestulkoon samalla tavalla ajatellut. Nyt en vain niele (niin kerrankin!) kaikkea mitä sanotte.
masa

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja masa »

Rouva Pupu kirjoitti: wateva?
En ainakaan itse jaksa välittää, mutta toisaalta en myöskään jaksa tai ole kiinnostunut ukkomiesten panoreissutarinoista. Minua kun kun ei koskaan ole pettäminen ja pettäneiden seikkailut kiinnostaneet. Halpamaista puuhaa sano.
Geetzu

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

masa kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti: wateva?
En ainakaan itse jaksa välittää, mutta toisaalta en myöskään jaksa tai ole kiinnostunut ukkomiesten panoreissutarinoista. Minua kun kun ei koskaan ole pettäminen ja pettäneiden seikkailut kiinnostaneet. Halpamaista puuhaa sano.
Niiiiiin ajankohtaista, että pakko vähän tarttua... Taisin tehdä melkoisen mokan (tj) puuttuessani tuttavapariskunnan suhteeseen. Tai siis menin yli ja vaikka en ajanut heitä eroon (vielä ainakin yhdessä) niin puutuin kyllä aivan liikaa nimenomaan kertomalla miehelle naisensa hillumisesta. Siinä mielessä moka ja ylitys, että tuskin antavat anteeksi (mies kyllä kiitti tiedosta). Naisen kanssa olin puhunut jo asiasta ja ratkaisustaan olla kertomatta... Ja todennut, etten pysty kyllä sietämään eli en voi hengata samassa tilassa kun molemmat heistä yhtä tärkeitä jne jne. Melkein jo luulin, että nainen olisi kertonut mutta ei sitten ollutkaan.

Ja mitähän tällä saavutin? Yhtään kenellekään? Jaa-a. Joskus pitäisi olla hiljaa.

(Ja silti... En olisi missään tekemisissä varmaan kaveriin, joka pihtais multa taas moista tietoa. Hiton kinkkistä ja varmaan tapauskohtaista.)
Rouva Pupu

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geetzu kirjoitti: Ja mitähän tällä saavutin? Yhtään kenellekään? Jaa-a. Joskus pitäisi olla hiljaa.
Noi on vaikeita asioita. Viestintuoja ammutaan aina. Yhden kerran olen tainnut sanoa, että joko sinä kerrot tai minä. Kertoi. Mutta olisinkohan kertonut kuitenkaan. Nykyään vaan haluan olla kuulematta, jos jotain kuulemista olisi. Se on just se raja, kun ne ei ole omia asioita ja kuinka paljon voi toisen asioihin puuttua. Tietysti voi sopia haluaako kuulla vai eikö halua, jos tälläinen tilanne olisi joskus ajankohtainen. Viestintuoja ammutaan silti. Joskus niistä selviää, joskus ei.
Geetzu

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Rouva Pupu kirjoitti:Tietysti voi sopia haluaako kuulla vai eikö halua, jos tälläinen tilanne olisi joskus ajankohtainen. Viestintuoja ammutaan silti. Joskus niistä selviää, joskus ei.
Ja ei kun nyt vaan käymään kamut läpi, että mulle et sitten kerro sitä ja tätä... Luulin kai, että näistä on puhuttu tarpeeksi aiemminkin mutta ei kai sitten. Ja ehkä mielipiteeni ovat muuttuneet paljonkin, dunno...
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Noista listoista puuttuu lutkien kohdalta kyllästyminen/katkeruus. Mikään ei ole enempää turnoff kuin mies, joka toteaa naineesa miljoonaa naista, olleensa jo kaikissa mahdollisissa asennoissa ja valuttaneensa spermaa jo niin monen korvakäytäviinkin, ettei ole enää mahdollista kokea mitään uutta. Kyllä mä teidät naiset tiedän, niih!

En panisi.

Mitä taas tuohon promiskuiteettiin tulee, niin se on aika- ja kulttuurisidonnaista. Intiassa suurin osa miehistä haluaa neitsyen kanssa naimisiin, Suomessa on normaalia olla jo alle kaksikymppisenä nainut kymmenen kanssa. Tuskin oli mummojemme aikaan.

Mikä se lutkailu sitten oikeastaan edes on?
Kukkuluuruu!
Duckzilla

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

urasiili kirjoitti:Mikä se lutkailu sitten oikeastaan edes on?
Sitä että joku antaa kaikille muille paitsi itselle.
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Siis että lutkat ei runkkaa koskaan? Vaan tyydyttää halunsa aina muiden avulla?
Kukkuluuruu!
prosessi

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ilmankos eroni eivät ole jättäneet katkeruutta jälkeensä, olen tainnut päästä vähällä kun mitään pettämisiä ei ole tapahtunut kenenkään taholta. Tai jos on, niin en ole ainakaan ollut tietoinen moisista. Silti olen edelleen sitä mieltä, että luottamus on suurempi joukko, josta uskollisuus on vain pieni osajoukko, joten niiden käsitteleminen synonyymeinä on outoa.
Rouva Pupu

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geetzu kirjoitti: Ja ei kun nyt vaan käymään kamut läpi, että mulle et sitten kerro sitä ja tätä... Luulin kai, että näistä on puhuttu tarpeeksi aiemminkin mutta ei kai sitten. Ja ehkä mielipiteeni ovat muuttuneet paljonkin, dunno...
Nämä on ihan turhia, mieli muuttuu siinä vaiheessa kun kuulee/on kuulematta.
Duckzilla

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

urasiili kirjoitti:Siis että lutkat ei runkkaa koskaan? Vaan tyydyttää halunsa aina muiden avulla?
Eiku, katkerot jotka eivät saa himoitsemaltaan henkilöltä vaikka tämä henkilö heidän mielestään touhuaa "kaikkien muiden kanssa" kutsuvat heitä lutkiksi. (vrt. Nussiva Maailma)
NuoriDaavid

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urasiili kirjoitti:
Mikä se lutkailu sitten oikeastaan edes on?
Jos gattis ei olisi bannattu, niin saisit tähän varmasti perusteellisen vastauksen.
Zeb

Re: Paljon lutkailu vs. Vähän lutkailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos gattis ei olisi bannattu, niin saisit tähän varmasti perusteellisen vastauksen.
No kyllähän se mustanikillä kirjoittelee tonne aisakeskusteluihinkin. Ehkä sitä ei enää kiinnosta kun se hukkuu fyrkkaan?
Vastaa Viestiin