Suuri irtohauskakysely

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Kun minulla ei ole parisuhdetta...

(Mies) Harrastan irtoseksiä / vakkareita
17
24%
(Mies) Olen selibaatissa vaikken haluaisi (panettaa mutten saa)
7
10%
(Mies) Olen selibaatissa vaikken haluaisi (panettaa mutten saa)
7
10%
(Mies) Olen selibaatissa tarkoituksella (seksi kuuluu vain parisuhteeseen)
4
6%
(Nainen) Harrastan irtoseksiä / vakkareita
18
25%
(Nainen) Olen selibaatissa vaikken haluaisi (panettaa mutten saa)
1
1%
(Nainen) Olen selibaatissa tarkoituksella (seksi kuuluu vain parisuhteeseen)
3
4%
Gäh! Tästä puuttui vaihtoehto jota olisin äänestänyt! :x
14
20%
 
Ääniä yhteensä: 71

nokkaelain

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Itse kyselyyn vastasin kolmannen kohdan koska... Toinen kohta ei sovi: Saisin, mutta en tiedä, mitä toinen osapuoli oikeastaan haluaa, ja lisäksi "kolmas" osapuoli taas haluaisi seurustella. Itse taas tapailen jotakuta muuta (jo pidempään kuin teillä muilla riittäisi kärsivällisyytä:D )
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Zeb kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Lakimiestä, ellen olisi jäävi.
Saisko vielä perusteluja? Lakimiehet vaikuttaa välillä pelottavan kylmiltä. (Et tosin kyllä sinä.) Vai meinaatko että olen niin huono lääkäri et oma lakimies olis paikallaan? 8)
Ei voi tietää. Mutta jos ottaa riskin ja rakastuu lakimieheen, kannattaa harjoittaa edunvalvontaa avioerotilanteessa(kin). Win some, lose some.

Minusta kyllä tuntuu, että osaisit arvostaa insinöörin yksinkertaista ja perusrehellistä elämänasennetta. Ehkä Zäp oli oikeassa, niin kuin aina.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Zeb kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Tarkemmin ajatellen en ainakaan lakimiestä. Vältän itsekin heidän seuraansa, noin niinkuin vapaa-aikanani.
Hassua, mä kun olen vähän vältellyt noita lääkäreitä :D (Tai ainakin suurinta osaa.)
Et siis suosittele minulle lääkäritsybyä?
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vadim kirjoitti:Ei voi tietää. Mutta jos ottaa riskin ja rakastuu lakimieheen, kannattaa harjoittaa edunvalvontaa avioerotilanteessa(kin). Win some, lose some.

Minusta kyllä tuntuu, että osaisit arvostaa insinöörin yksinkertaista ja perusrehellistä elämänasennetta. Ehkä Zäp oli oikeassa, niin kuin aina.
Juu, no mä kun olen ajatellut etten koskaan edes tekisi avioehtoa jos naimisiin saakka ehtisin. Perustelen tämän sillä, että minusta pitää voida luottaa oikeastaan elämänsä toisen käsiin jos naimisiin haluaa, saati sitten rahansa. En taitaisi oikein pärjätä sellaisen lakimiehen prototyypin kanssa jonka tavoite olisi etsiä joku kiero porsaanreikä joka asiassa.
nokkaelain

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Zeb kirjoitti:Hassua, mä kun olen vähän vältellyt noita lääkäreitä :D (Tai ainakin suurinta osaa.)
Samaan aikaan yllä kirjoittamaani voisi myös muuttaa: tapailen "jotakuta muuta" -> "erästä lääkäriä" :wink:
Chap

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Chap »

Zeb kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Ei voi tietää. Mutta jos ottaa riskin ja rakastuu lakimieheen, kannattaa harjoittaa edunvalvontaa avioerotilanteessa(kin). Win some, lose some.

Minusta kyllä tuntuu, että osaisit arvostaa insinöörin yksinkertaista ja perusrehellistä elämänasennetta. Ehkä Zäp oli oikeassa, niin kuin aina.
Juu, no mä kun olen ajatellut etten koskaan edes tekisi avioehtoa jos naimisiin saakka ehtisin. Perustelen tämän sillä, että minusta pitää voida luottaa oikeastaan elämänsä toisen käsiin jos naimisiin haluaa, saati sitten rahansa. En taitaisi oikein pärjätä sellaisen lakimiehen prototyypin kanssa jonka tavoite olisi etsiä joku kiero porsaanreikä joka asiassa.
Luottamus on hyvä asia, varmuus on vielä parempi.
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vadim kirjoitti:Et siis suosittele minulle lääkäritsybyä?
No se riippuu yksilöstä, enkä oikein edes tiedä mitä etsit. Lääkärin prototyyppi on tylsä ja väärissä asioissa kunnollinen. Mut on meissä helmiäkin 8)
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Zeb kirjoitti:Juu, no mä kun olen ajatellut etten koskaan edes tekisi avioehtoa jos naimisiin saakka ehtisin. Perustelen tämän sillä, että minusta pitää voida luottaa oikeastaan elämänsä toisen käsiin jos naimisiin haluaa, saati sitten rahansa. En taitaisi oikein pärjätä sellaisen lakimiehen prototyypin kanssa jonka tavoite olisi etsiä joku kiero porsaanreikä joka asiassa.
Niin no. Miksi tuhlata elämänsä, kun voi tuhlata sekä elämänsä että rahat.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Zeb kirjoitti:Mut on meissä helmiäkin 8)
Ai niin kuin se, joka katsoo sinua peilistäsi joka aamu?
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Luottamus on hyvä asia, varmuus on vielä parempi.
En aio mennä naimisiin ihmisen kanssa josta en voi olla varma. Perusluonne ja arvomaailma eivät muutu, ei edes avioerossa. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että suurimman osan kannattaa kyllä naimisiin mennessään tehdä se avioehto.
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vadim kirjoitti:Ai niin kuin se, joka katsoo sinua peilistäsi joka aamu?
Olen jäävi vastaamaan tähän.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja ak »

Zeb kirjoitti:Juu, no mä kun olen ajatellut etten koskaan edes tekisi avioehtoa jos naimisiin saakka ehtisin. Perustelen tämän sillä, että minusta pitää voida luottaa oikeastaan elämänsä toisen käsiin jos naimisiin haluaa, saati sitten rahansa. En taitaisi oikein pärjätä sellaisen lakimiehen prototyypin kanssa jonka tavoite olisi etsiä joku kiero porsaanreikä joka asiassa.
No toihan hoituu helposti sillä, että olet vaan varakkaampi ja parempituloinen. Tuskin se toinen sillon loputtomasti vastustelee.
Chap

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Chap »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Luottamus on hyvä asia, varmuus on vielä parempi.
En aio mennä naimisiin ihmisen kanssa josta en voi olla varma. Perusluonne ja arvomaailma eivät muutu, ei edes avioerossa. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että suurimman osan kannattaa kyllä naimisiin mennessään tehdä se avioehto.
Mikä ihmeen naimisiinmeno? Tämä ketju käsittelee tiukasti irtohauskaa.
prosessi

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Luottamus on hyvä asia, varmuus on vielä parempi.
En aio mennä naimisiin ihmisen kanssa josta en voi olla varma. Perusluonne ja arvomaailma eivät muutu, ei edes avioerossa.
Tuo on kyllä niin totta. Meillä keskustelua on tullut vain kahdesta kissasta ja yhdestä koirasta, joiden kohdalla ainoa vaihtoehto on yhteishuoltajuus jollain vuoroviikkojärjestelyllä, muut eläimetkin on ollut helppoa jakaa, materiasta nyt puhumattakaan. On helppoa kun kumpikaan ei ole materialisti.
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ak kirjoitti:No toihan hoituu helposti sillä, että olet vaan varakkaampi ja parempituloinen. Tuskin se toinen sillon loputtomasti vastustelee.
Joo, no näinhän se todennäköisesti tulee menemään. Vedän puoleeni persaukisia. Mut luottaa pitää voida, isommissakin asioissa kuin puolessa omaisuutta. Rehellinen ihminen ei vie hänelle kuulumatonta erotilanteessakaan, enkä aio naida epärehellistä enkä sellaista joka pitää minua potentiaalisesti epärehellisenä.

Ihme touhotus tuosta avioehdosta nykyään Suomessa. Vaikka oltaisiin miten persaukisia, niin silti varaudutaan siihen, että se, jolle valoja ollaan menossa vannomaan saattaakin olla rosvo. Nättiä?
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Mikä ihmeen naimisiinmeno? Tämä ketju käsittelee tiukasti irtohauskaa.
Naimisiinmeno kuuluu irtohauskan sisältämiin riskeihin, vähän niinkuin raskaus ja sukupuolitaudit.
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vadim kirjoitti:Niin no. Miksi tuhlata elämänsä, kun voi tuhlata sekä elämänsä että rahat.
Älä nyt pelästy mutta mä oikeasti ajattelen näin.
nokkaelain

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Herra Manala kirjoitti:
Duckzilla kirjoitti:
Mä kun sain tuolta aiemmasta sellaisen käsityksen, että tunnet ihan oikeasti jääväsi jostain tärkeästä ja perustavanlaatuisesta elämänvaiheesta paitsi, jos et saa muutamaan otteeseen pokattua irtohauskaa baarista.

Jos sellainen fiilis jää muuten hyvässä parisuhteessa eläen, voi lopputulos olla ikävä. (vrt. Hyvä vaimo, hyvä suhde, hyvä kämppä, hyvät kakarat ja elämä muutenkin mallillaan. -> Etsin salaista seuraa.)
Oletkohan oikeasti ajatellut asiaa sen pidemälle erilaisten ihmisten kannalta?

Parisuhteessa elävistä tuollainen tunne tulee epäilemättä useimmin sellaisille, jotka ovat luonteeltaan "meneviä", mutta ovat (juuri siitä syystä) päätyneet aikaisin suhteeseen. Itselläni taas on ollut myöhemmin ihan riittämiin (ei silti niin usein) kokemuksia tilanteista, joissa voisi/olisi voinut harrastaa "irtokivaa", vaikka nuorempana siihen ei ollut mahdollisuutta. Ei silti ole koskaan tullut tunnetta, että voisin jäädä jostain paitsi, jos seurustelisin.
nokkaelain

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Zeb kirjoitti:
Googlebot kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Jos kerran olet niin kovasti irtoseksin puutteessa, niin mikset sitten ole valmis laskemaan rimaa tarpeeksi alas?
Meillä miehillä on sellainen ikävä ongelma ettei meillä seiso jos yritämme harrastaa seksiä kohteen kanssa jota kohtaan emme tunne seksuaalista mielenkiintoa. Rima täytyy siis pitää just sen verran korkealla että pystyy edelleen innostumaan toisesta.
Minusta jokamiehen oikeus seksiin ilman sitoumuksia ei ole sellainen asia, josta kannattaa tehdä valitusta amnestyyn. Jos ei tarjonta kelpaa niin olkoot ilman, mikä siinä on niin vaikea käsittää. Ymmärrystä heruisi huomattavasti enemmän jos joku valittaisi vaikka yksinäisyyttä ja vaikeuksia muodostaa ihmissuhteita. Mutkun ei, ongelma on se, ettei saa seksiä tarpeeksi hyvännäköisiltä naisilta? Typerää ruikutusta.
Tässä keskustelu harhautuu jotenkin syrjäpoluille. Ei se "vaatimustason" muuttaminen juuri mitään vaikuta. Itselleni parin-kolmen vuoden aikana baarissa tullut kymmenkunta naista ehdottelemaan enemmän tai vähemmän suoraan panemista. (Itse tietysti en ole moista ehdottanut :D ) Useimmiten ei näin kuitenkaan käy, ja oma aloitteellisuus harvemmin johtaa mihinkään, vaikka ne, joista itse kiinnostuisin, ovat tuskin yleisen mielipiteen mukaan tavoiteltavampia. Mutta eivät kuitenkaan helpommin lähestyttäviä, päinvastoin. Eli "riman" laskeminen on tuntunut epäoleelliselta, kun se ei ole vaikuttanut mihinkään.
Hermann Hoth

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:... olen utelias.
Niin taidat olla, mutta tuskin liikaa kuitenkaan. :wink:
Mutta eivätkö kaikki ole jossain määrin uteliaita? :?
Hermann Hoth

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Vadim kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mut on meissä helmiäkin 8)
Ai niin kuin se, joka katsoo sinua peilistäsi joka aamu?
Tähän kohtaan yksi vastaus on "olen jäävi sanomaan" ... :D

edit: ja kun katselin ketjua eteenpäin, niin siellähän se vastaus olikin. Enkä edes arvannut. :)
NuoriDaavid

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ei kai niillä ole silmiäkään, ne ovat vain apuvälineitä.
Äh no missä ne sielun silmät sitten sijaitsevat?
Descartesin mukaan sielu (ja siten varmaankin myös sielun silmät) sijaitsee käpyrauhasessa.
NuoriDaavid

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
ak kirjoitti:No toihan hoituu helposti sillä, että olet vaan varakkaampi ja parempituloinen. Tuskin se toinen sillon loputtomasti vastustelee.
Joo, no näinhän se todennäköisesti tulee menemään. Vedän puoleeni persaukisia. Mut luottaa pitää voida, isommissakin asioissa kuin puolessa omaisuutta. Rehellinen ihminen ei vie hänelle kuulumatonta erotilanteessakaan, enkä aio naida epärehellistä enkä sellaista joka pitää minua potentiaalisesti epärehellisenä.

Ihme touhotus tuosta avioehdosta nykyään Suomessa. Vaikka oltaisiin miten persaukisia, niin silti varaudutaan siihen, että se, jolle valoja ollaan menossa vannomaan saattaakin olla rosvo. Nättiä?
Hypoteettinen skenaario: zeb menee naimisiin itseään hyvätuloisemman miehen kanssa. 20:n avioliittovuoden jälkeen mies dumppaa zebin ja vaihtaa 20v nuorempaan sihteerin. Oletko varma, ettet halua kostaa miehelle viemällä puolet hänen rahoistaan?

Ps. Minulla ja vaimollani ei ole avioehtoa.

Pps. Älä vastaa, että et menisi naimisiin miehen kanssa, joka tekisi noin. 20 vuotta on pitkä aika.
Zeb

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Hypoteettinen skenaario: zeb menee naimisiin itseään hyvätuloisemman miehen kanssa. 20:n avioliittovuoden jälkeen mies dumppaa zebin ja vaihtaa 20v nuorempaan sihteerin. Oletko varma, ettet halua kostaa miehelle viemällä puolet hänen rahoistaan?
Jos 20 v kestänyt avioliitto päättyisi, niin siihen olisi varmaan syynsä jotka minäkin ymmärtäisin. Jos sitten erotilanne hypoteettisesti olisikin kuvaamasi kaltainen, eli mies muuttuisi 20 v aikana pinnalliseksi paskiaiseksi, joka ilman "kunnollista" syytä vaihtaisi minut uuteen siksi kun en enää ole nuori ja hehkeä, niin luulenpa että herättäisi ennemminkin jonkinlaista ylpeyttä - "Pidä tunkkisi, paskiainen, mä en sun rahojasi huoli enkä tarvitse." Joka tapauksessa tuollaisessa tilanteessa suhde olisi jo henkisesti kuollut ja sisältä tyhjä. Pitäisikö siinä kohtaa kiristää rahoilla ja saada aikaan itselleen vielä huonompi olo myymällä omat periaatteensa?
Ps. Minulla ja vaimollani ei ole avioehtoa.
Miksi ei?
NuoriDaavid

Re: Suuri irtohauskakysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
Ps. Minulla ja vaimollani ei ole avioehtoa.
Miksi ei?
Ajatus ei varmaankaan tullut edes mieleen silloin 12 vuotta sitten.

Olen hupsu romantikko.
Vastaa Viestiin