Tähdet ja tapetti

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
PerttiMakimaa

Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Mitä olette mieltä? Toimiiko naisten keskinäinen ryhmädynamiikka tosiaan näin?

Tähti voi loistaa vain jos hänen ympärillään on riittävän huomaamatonta tapettia?

Tähtiä ja tapettia:
http://sata.laif.fi/2007/10/05/6-tahtia ... ttia-2100/

"Suski ole nyt kyllä yhtään oma itsensä. Kun se yleensä on niin iloinen ja energinen ja ihan sillai hullu ja kreisi, tiedätteks te? Ja nyt se vaan tuijottelee ja istuskelee ja itkeskelee omien tapettikavereittensa perään."

Tosielämän esimerkki aiheesta (Muitten tähtien keskellä Kristiina ei ollut oma kreisi itsensä):
http://www.iltalehti.fi/viihde/200710146716648_vi.shtml
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Ihan viihteellistä luettavaa ja hauskaa keittiöpsykologiaa. Jatketaan.

Naisten ryhmä- ja lajidynamiikka on miehen silmin joskus omituista. Tämä ei käsittääkseni päde ihan kaikkiin peruspirkkoihin mutta tällaisilla esiintymistyrkyillä tähdillä on omien kokemuksienkin mukaan tapana käyttäytyä dominoivasti ryhmässä. Varsinkin vieraita tähtiä kohtaan minkäänlaista yhteislajihenkeä ei näiltä yksilöiltä löydy. Itse seurasin kahden tutun (toisilleen tuntemattoman) samaan tilaisuuten sattuman oikusta joutuneen tähti+tapetti-ryhmän toimintaa lähietäisyydeltä. Molemmin puolin toinen tähti oli vosuileva pillutyrkky nauta. Varsin erikoista.

Ei tämä kuitenkaan täysin ole poissuljettua miessukupuoleltakaan, kun katselee noita metroseksuaalien metkuja. On vaan hiukan toisella tavalla ilmenevää..
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
prosessi

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ihminen kirjoitti:Naisten ryhmä- ja lajidynamiikka on miehen silmin joskus omituista. Tämä ei käsittääkseni päde ihan kaikkiin peruspirkkoihin mutta tällaisilla esiintymistyrkyillä tähdillä on omien kokemuksienkin mukaan tapana käyttäytyä dominoivasti ryhmässä. Varsinkin vieraita tähtiä kohtaan minkäänlaista yhteislajihenkeä ei näiltä yksilöiltä löydy.
Yksi taso jää kyllä nyt herroilta huomaamatta. Ei ongelma ole toiset tähdet, vaan se, jos tapettia kohdellaan julkisesti tähtenä. Niin ei vain saa tehdä.
Rouva Pupu

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tunnetusti heikompi persoona jää vahvemman persoonan varjoon. Onko se sitten vahvemman persoonan ongelma onkin toinen juttu.
PerttiMakimaa

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

prosessi kirjoitti:Yksi taso jää kyllä nyt herroilta huomaamatta. Ei ongelma ole toiset tähdet, vaan se, jos tapettia kohdellaan julkisesti tähtenä. Niin ei vain saa tehdä.
Disneyllä taitaa olla jotakin prinsessaleffojakin aiheesta, jolloin osat kääntyvät. Siksi kai niitä kutsutaankin saduiksi? :)
PerttiMakimaa

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Rouva Pupu kirjoitti:Tunnetusti heikompi persoona jää vahvemman persoonan varjoon. Onko se sitten vahvemman persoonan ongelma onkin toinen juttu.
Totta kai jää. Ulkopuolisesta tarkkailijasta vaan vaikuttaa, että naisten puolelle vahvempi persoona tuntuu pitävän huolen ettei kategorista ylösnousemusta tapahdu. Eli ettei tapetille saa antaa kerrottavaa.

Miesten puolella sentään ylitsevuotava :) naistarjonta ripotellaan ryhmän kesken tasaisemmin.
prosessi

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja prosessi »

PerttiMakimaa kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Yksi taso jää kyllä nyt herroilta huomaamatta. Ei ongelma ole toiset tähdet, vaan se, jos tapettia kohdellaan julkisesti tähtenä. Niin ei vain saa tehdä.
Disneyllä taitaa olla jotakin prinsessaleffojakin aiheesta, jolloin osat kääntyvät. Siksi kai niitä kutsutaankin saduiksi? :)
Aivan. Eikä saa unohtaa, että kyseiset sadut ovat miesten kirjoittamia. Mitä muita syitä niiden kirjoittamiselle olisikaan voinut olla, kuin että se on jotenkin huvittavaa?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Clay »

Ihminen kirjoitti:Ei tämä kuitenkaan täysin ole poissuljettua miessukupuoleltakaan, kun katselee noita metroseksuaalien metkuja. On vaan hiukan toisella tavalla ilmenevää..
Itse asiassa kouluympäristössä ainakin miehillä tämä tapetti-ilmiö on mun mielestä näkyvämpi - jokasessa porukassa on aina ne, jotka roikkuu siellä alfojen liepeillä. Ajan kanssa liepeilijät, tai tapetit, kyllä karsiintuu sitten.

Naisilla on mielestäni ollut enempi sellasia tasapuolisia kaveruussuhteita.
Nyt penikseni on fantastinen!
PerttiMakimaa

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

prosessi kirjoitti:Mitä muita syitä niiden kirjoittamiselle olisikaan voinut olla, kuin että se on jotenkin huvittavaa?
Osa miehistä haluaisi "tapetoida" sänkynsä? :)
PerttiMakimaa

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Clay kirjoitti:Itse asiassa kouluympäristössä ainakin miehillä tämä tapetti-ilmiö on mun mielestä näkyvämpi - jokasessa porukassa on aina ne, jotka roikkuu siellä alfojen liepeillä. Ajan kanssa liepeilijät, tai tapetit, kyllä karsiintuu sitten.
Kyllä miehillä puhuisin enemmän kärpäspaperi-ilmiöstä. Kuvaa paremmin myös näitä hang aroundeja.
prosessi

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja prosessi »

PerttiMakimaa kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mitä muita syitä niiden kirjoittamiselle olisikaan voinut olla, kuin että se on jotenkin huvittavaa?
Osa miehistä haluaisi "tapetoida" sänkynsä? :)
Kuulostaa - tuota - häiriintyneeltä.
Zeb

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mitäs jos homma meneekin niin, että joillekin tapetit ovat tähtiä ja päinvastoin? Vähän sama kuin nämä alfat, beetat ja omegat heittää ainakin mulla kummasti ristiin.
PerttiMakimaa

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

prosessi kirjoitti:Kuulostaa - tuota - häiriintyneeltä.
Höh, minusta selkeästi nokkelalta, fiksulta, oivaltavalta - suorastaan nerokkaalta. Unohdin vaatimattoman. :)
PerttiMakimaa

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Zeb kirjoitti:Mitäs jos homma meneekin niin, että joillekin tapetit ovat tähtiä ja päinvastoin? Vähän sama kuin nämä alfat, beetat ja omegat heittää ainakin mulla kummasti ristiin.
Tämä on yksi olennainen pointti. Itse en uskoisi kaipaavani näitä tähtiä oikein mihinkään. Tietysti ainahan säännössä on poikkeuksia.
Zeb

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Kuulostaa - tuota - häiriintyneeltä.
Älä nyt, ei tapetti vielä ole edes kummallista sen rinnalla, että olen tuntenut sellaisenkin ihmisen joka käytti lateksivuodevaatteita :D
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Clay »

Zeb kirjoitti:Mitäs jos homma meneekin niin, että joillekin tapetit ovat tähtiä ja päinvastoin? Vähän sama kuin nämä alfat, beetat ja omegat heittää ainakin mulla kummasti ristiin.
Ja riippuu perspektiivistä kiertääkö aurinko maata vai maa aurinkoa. Tai ehkä kaikki kiertää minua?
Nyt penikseni on fantastinen!
Zeb

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Zeb »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mitäs jos homma meneekin niin, että joillekin tapetit ovat tähtiä ja päinvastoin? Vähän sama kuin nämä alfat, beetat ja omegat heittää ainakin mulla kummasti ristiin.
Tämä on yksi olennainen pointti. Itse en uskoisi kaipaavani näitä tähtiä oikein mihinkään. Tietysti ainahan säännössä on poikkeuksia.
Joo, tämä menee vähän näin, että ystäväni aina kuolaa näitä ns. alfoja, eikä ikinä saa lopulta mitään järkevää aikaan. Mä olen yrittänyt selittää sille, ettei ne ole mitään oikeita alfoja vaan mitä lie sucker-fucker-kusipääpukkeja, joilta se tulee aina saamaan vaan henkisesti turpaansa. Mutta minkäs teet.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Clay »

Zeb kirjoitti:Mä olen yrittänyt selittää sille, ettei ne ole mitään oikeita alfoja vaan mitä lie sucker-fucker-kusipääpukkeja, joilta se tulee aina saamaan vaan henkisesti turpaansa. Mutta minkäs teet.
Eli tyydyt huonompaan, koska pelkäät saavas turpiin. Mut minkäs teet.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Clay kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mä olen yrittänyt selittää sille, ettei ne ole mitään oikeita alfoja vaan mitä lie sucker-fucker-kusipääpukkeja, joilta se tulee aina saamaan vaan henkisesti turpaansa. Mutta minkäs teet.
Eli tyydyt huonompaan, koska pelkäät saavas turpiin. Mut minkäs teet.
Eikös ne just ole huonompia ne sisältä huonot?
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
NuoriDaavid

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Clay kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mitäs jos homma meneekin niin, että joillekin tapetit ovat tähtiä ja päinvastoin? Vähän sama kuin nämä alfat, beetat ja omegat heittää ainakin mulla kummasti ristiin.
Ja riippuu perspektiivistä kiertääkö aurinko maata vai maa aurinkoa. Tai ehkä kaikki kiertää minua?
:hail:
Duckzilla

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

prosessi kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Disneyllä taitaa olla jotakin prinsessaleffojakin aiheesta, jolloin osat kääntyvät. Siksi kai niitä kutsutaankin saduiksi? :)
Aivan. Eikä saa unohtaa, että kyseiset sadut ovat miesten kirjoittamia. Mitä muita syitä niiden kirjoittamiselle olisikaan voinut olla, kuin että se on jotenkin huvittavaa?
Onneksi siinä Disney -versiossa se tapetti oli piirretty klassisen kauniiksi ja ne tähdet rumiksi, jotta minäkin tajusin kenen puolella sympatioiden piti olla.
prosessi

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Duckzilla kirjoitti:Onneksi siinä Disney -versiossa se tapetti oli piirretty klassisen kauniiksi ja ne tähdet rumiksi, jotta minäkin tajusin kenen puolella sympatioiden piti olla.
:P
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Clay »

Ihminen kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Mä olen yrittänyt selittää sille, ettei ne ole mitään oikeita alfoja vaan mitä lie sucker-fucker-kusipääpukkeja, joilta se tulee aina saamaan vaan henkisesti turpaansa. Mutta minkäs teet.
Eli tyydyt huonompaan, koska pelkäät saavas turpiin. Mut minkäs teet.
Eikös ne just ole huonompia ne sisältä huonot?
Kerran törmäsin mädäntyneeseen munaan, en pystynyt yli kuukauteen panemaan munaa suuhun sen jälkeen. Toki pääsin yli traumasta, ja edelleen tykkään munasta.
Nyt penikseni on fantastinen!
NuoriDaavid

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Clay kirjoitti:
Ihminen kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Eli tyydyt huonompaan, koska pelkäät saavas turpiin. Mut minkäs teet.
Eikös ne just ole huonompia ne sisältä huonot?
Kerran törmäsin mädäntyneeseen munaan, en pystynyt yli kuukauteen panemaan munaa suuhun sen jälkeen. Toki pääsin yli traumasta, ja edelleen tykkään munasta.
Mulla tuli nuoruuden kirsikkaviinijuopottelun jälkeen niin voimakas aversio, että meinasin oksentaa, kun myöhemmin haistoin tavallista puutarhamarjoista tehtyä mehutiivistettä. Onneksi olen parantunut. Viini putoaa hyvin.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Tähdet ja tapetti

Viesti Kirjoittaja Melnais »

PerttiMakimaa kirjoitti:Mitä olette mieltä? Toimiiko naisten keskinäinen ryhmädynamiikka tosiaan näin?

Tähti voi loistaa vain jos hänen ympärillään on riittävän huomaamatonta tapettia?

Tähtiä ja tapettia:
http://sata.laif.fi/2007/10/05/6-tahtia ... ttia-2100/
Aika halpa käsitys tyttöjen välisestä ystävyydestä. Kirjoittajahan oli mitä...37-vuotias aviosuhteesta eronnut ja nyt etsimässä sataa naista vuoden aikana baarista. Ehkä oma kokemattomuus ja kapakoiden nokkimisjärjestykseen perustuva ilmapiiri oikeuttavan tuon havainnon. Epänormaalilta kuulostaa blokata toisten mahdollinen huomiointi siksi että tahtoo itse kaiken. Tai ehkä enemmän kypsymättömyydeltä.

Muistan kyllä tavanneeni muutaman hovia pitäneen neidin. Muiden naisten tehtävä oli vahvistaa miten hän onkaan kaunis ja upea, korostaa omalla lihavuudellaan tai kömpelyydellään kontrastia joutseneen. Tai sellaisen kuvan ulkopuolinen tilannetta tarkkailemalla sai. Kaiketi jossain elämänvaiheessa ystävyyttä tärkeämpää on jokin muu mitä tietyssä seurassa liikkumalla saa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin