Olen ihastunut sinuun

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
KGrilli

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

mä ymmärrän tällä hetkellä ton huiman pökerryksen. itse kuulin samat sanat kaksi päivää sitten, mutta onneksi sellaiselta ihmiseltä jolta ne halusinkin kuulla.

pyörrytti, hymyilytti, kikatutti ja itketti yhtä aikaa. en ollut niitä sanoja kuullut melkein 3 vuoteen. tai edes tuntenut että joku olisi minuun ihastunut.

se miten asiat tästä etenee jää nähtäväksi, mutta tuntuupahan oikeelta :h:
pertzi

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Edith kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Naisilla tämä odota ja katso -taktiikka toimii, kun mies yleensä jaksaa yrittää. Ja jos ei mies jaksa enempää yrittää, niin seuraava ehdokas on jo kulman takana. Miehillä tämä taktiikka ei taas toimi. Jos jahkailet, niin sinuun ihastunut tyttö päättelee, että sinua ei kiinnosta, ja etsii seuraavan ihastumisen kohteen. Joudut siis tekemään päätöksesi nopeasti. Aikaa ei ole tuhlatavaksi.
Et tainnut lukea ylläolevaa juttuani? Minä odotin miestä ihastuttuani ihan rauhassa yhteensä n. 2,5 vuotta, ilman minkäänlaista yrittämistä miehen puolelta. Älä yleistä tuolla tavalla - se johtaa vain turhiin hankaluuksiin.
Komppikset. Mäkin olen ollut parin vuoden ajan yksipuolisesti ihastunut. Mutta muahan ei kityssä naiseksi lasketakaan.
Mietin tätä asiaa ihan vakavasti. Mikä on tämä yhdistävä tekijä, minkä johdosta olette olleet valmiit odottamaan monta vuotta? Itse te sen tietenkin parhaiten tiedätte, mutta sen perusteella, mitä olen itse ymmärtänyt, näyttäisi siltä, että molemmille teistä on näytetty alusta alkaen varovaista vihreää valoa. Jos olen väärässä, niin analyysiltani putoaa pohja pois. Silloin ei kannata jatkaa lukemista.

Ihastumisen ilmaisukynnys tilanteessa, jossa ei voi olla varma vastauksesta, on hyvin korkea. Siinä laittaa itsensä ehkä pahimmin pienen kortin varaan. Tällöin pienikin positiivinen signaali ihastuksen kohteelta saattaa riittää sijoituksen voittamiseksi, jolloin kannattaa jatkaa ihastumista. Ainakin miehillä (okei, pojilla) tämä pätee selvästi. Varmin keino tytöllä päästä korviaan myöten ihastuneesta pojasta eroon on olla täysin välinpitämätön tätä kohtaan. Aina sekään ei toimi. Esimerkiksi itse olin yläaste- ja lukioaikoina kuusi vuotta (!) onnettoman ihastunut tyttöön, jolle olin täysin ilmaa. Okei, hän myös inhosi minua, mikä saattoi pidentää tätä onnetonta ihastumista (seuraava kappale).

Jos ihastuksen kohde ei ole täysin neutraali, ihastunut tulkitsee kaiken huomion positiiviseksi ja jatkaa toiveikasta odottamista. Edelleen ainakin pojissa ihastunut myös tulkitsee normaalin ystävällisen kohteliaisuuden positiiviseksi viestiksi. Hullua kyllä, myös negatiivinen inhoreaktio tulkitaan postiiviseksi viestiksi. Mikä tahansa huomio ihastuksen kohteelta on positiivista huomiota ihastuneelle.

Ajan kanssa arkisen huomion vaikutus vähenee. Ihastuminen on hassu ilmiö: se vaatii vähitellen lisää. Alkuperäisen ihastumisen vahvuudesta ja muilta saadusta huomiosta riippuen voi mennä muutamasta viikosta vuosiin ennen kuin ihastunut lopulta luovuttaa.

Muuten sukupuolella ei ole tässä prosessissa merkitystä, mutta saadussa huomiossa on. Naiset saavat miehiltä keskimäärin enemmän huomiota kuin miehet naisilta. Näin ollen naiset pääsevät nopeammin yli onnettomista ihastuksistaan kuin miehet. Tämä on tietenkin yleistys, ja poikkeuksia on molempiin suuntiin sekä miehissä että naisissa.

Jos huima ei ole varma tunteistaan, hän voi olla hiukan kiinnostunut. Taktiikka varmaan pitää ihastuneen ihastuneena hiukan kauemmin, mutta toisaalta se on aika julma taktiikka. Pelkkä luonnollinen kohtelaisisuus ei varmaankaan riitä huiman tapauksessa pitämään ihastusta yllä, sillä hauska fiksu nuori nainen saanee sellaista huomiota nuorilta miehiltä, joka auttaa unohtamaan hiukan vastahakoisen ihastuksen kohteen.

p.
Kittys

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Kittys »

:h: sä oot ihan söpö :stop:
Nowaysis

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Ah.
Faghag

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Faghag »

M-ojo kirjoitti:

... ja myös rakastuneen!
:h: :oops:
AarneAnkka

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mites muuten silloin pitäis toimia jos himoitsee jotakuta ihan sikana mutta ei tiedä onko varsinaisesti ihastunut? Työntää päänsä jääpönttöön?
Faghag

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Faghag »

AarneAnkka kirjoitti:Mites muuten silloin pitäis toimia jos himoitsee jotakuta ihan sikana mutta ei tiedä onko varsinaisesti ihastunut? Työntää päänsä jääpönttöön?
Joo, mä oon jo varattu.... :lol:
slam

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja slam »

pertzi kirjoitti: Ihastumisen ilmaisukynnys tilanteessa, jossa ei voi olla varma vastauksesta, on hyvin korkea. Siinä laittaa itsensä ehkä pahimmin pienen kortin varaan. Tällöin pienikin positiivinen signaali ihastuksen kohteelta saattaa riittää sijoituksen voittamiseksi, jolloin kannattaa jatkaa ihastumista. Ainakin miehillä (okei, pojilla) tämä pätee selvästi. Varmin keino tytöllä päästä korviaan myöten ihastuneesta pojasta eroon on olla täysin välinpitämätön tätä kohtaan. Aina sekään ei toimi. Esimerkiksi itse olin yläaste- ja lukioaikoina kuusi vuotta (!) onnettoman ihastunut tyttöön, jolle olin täysin ilmaa. Okei, hän myös inhosi minua, mikä saattoi pidentää tätä onnetonta ihastumista (seuraava kappale).
Mies on tietysti se vaikeampi osapuoli näissä asioissa. Ainakin isän kanssa ollaan joskus naureskeltu, että "taitaati olla naapurin emännällä miesvaihto käynnissä, kun rytinä käy". Räppänät hajoaa ja rytinä käy. "AmisMiehen" kallo on näiltä suhteiltaan perseestä vrt. naisen kalloon. :lol: Mies ottaa asiat tosissaan ja itsenäisyys on heikompaa laatua, kun naisella... vaikka kasvatus olisi sama.

Ilman naisia jäävät miehetkin oirehtii kovaäänisemmin, kun naiset. Tämä johtuu puhtaasti vain heidän kallojensa rakenteesta ja hormooneista. Mylviihän se sonnikin laitumella. Lauhkeet lehmät leppää, kun ei olisi mittään tapahtunut... Tai saattaahan naaras kiimassa kyyristyä kontilleen. :lol:

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa, jos joku nainen on minusta kiinnostunut. En kärsi siitä ellei päälle käy :lol: . Kait nuo naisten touhotukset on hempeempiä keskimmäräisesti katsottuna.
AarneAnkka

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Faghag kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Mites muuten silloin pitäis toimia jos himoitsee jotakuta ihan sikana mutta ei tiedä onko varsinaisesti ihastunut? Työntää päänsä jääpönttöön?
Joo, mä oon jo varattu.... :lol:
Nussusi mielestä on varmaan jännää kun teet sen jää-ämpäri päässä. No, kun et nää mitään, niin voithan sä aina kuvitella että se oon mä. ;)
slam

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja slam »

AarneAnkka kirjoitti:
Faghag kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Mites muuten silloin pitäis toimia jos himoitsee jotakuta ihan sikana mutta ei tiedä onko varsinaisesti ihastunut? Työntää päänsä jääpönttöön?
Joo, mä oon jo varattu.... :lol:
Nussusi mielestä on varmaan jännää kun teet sen jää-ämpäri päässä. No, kun et nää mitään, niin voithan sä aina kuvitella että se oon mä. ;)
Huumorin kukka kuivettuu kuin kaunoinen ruusu itäiselle ruostetaivalle. Sataa tulta ja tulikiveä tuomen päälle, mutta huumorin kukka kukkii ainiaan. Se on muutoksen lähteen etäpesäkkeen valtias :lol:
pertzi

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja pertzi »

AarneAnkka kirjoitti:Mites muuten silloin pitäis toimia jos himoitsee jotakuta ihan sikana mutta ei tiedä onko varsinaisesti ihastunut? Työntää päänsä jääpönttöön?
Pitää ihastua, jonka jälkeen saa himoita ihan luvallisesti. :)

p.
Faghag

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Faghag »

AarneAnkka kirjoitti:
Faghag kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Mites muuten silloin pitäis toimia jos himoitsee jotakuta ihan sikana mutta ei tiedä onko varsinaisesti ihastunut? Työntää päänsä jääpönttöön?
Joo, mä oon jo varattu.... :lol:
Nussusi mielestä on varmaan jännää kun teet sen jää-ämpäri päässä. No, kun et nää mitään, niin voithan sä aina kuvitella että se oon mä. ;)
*naur* Heh, lihasten rentouttamiseen käytettävää IcePoweria on jo kokeiltu tuloksin: Hei lopetetaan nyt, mä en enää tunne mitään alapäässä :-D
AarneAnkka

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

pertzi kirjoitti:Pitää ihastua, jonka jälkeen saa himoita ihan luvallisesti. :)
No mutku mulla on semmoinen olo että panisin häntä kuin ompelukoneen ja rusakon risteytys huutaen hoosiannaa ja tarzanhuutoa, mutta en oikein tiedä voisimmeko viettää loppuelämäämme yhdessä. Viikko tai pari vois kyllä tehdä ihan gutaa. :D

Tunne ei taida kuitenkaan olla molemminpuolinen. Jäitä korvan taa vaan, hoh.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

pertzi kirjoitti:Tai sitten sinä voit olla onnellinen siitä, että et ole tässä suhteessa keskiverto nuori nainen.
Hmm. No kuinkahan keskiverron nuoren naisen kanssa se huima mahtaa suhteeseen haluta?
pertzi kirjoitti:Mietin tätä asiaa ihan vakavasti. Mikä on tämä yhdistävä tekijä, minkä johdosta olette olleet valmiit odottamaan monta vuotta? Itse te sen tietenkin parhaiten tiedätte, mutta sen perusteella, mitä olen itse ymmärtänyt, näyttäisi siltä, että molemmille teistä on näytetty alusta alkaen varovaista vihreää valoa. Jos olen väärässä, niin analyysiltani putoaa pohja pois. Silloin ei kannata jatkaa lukemista.
Minulle herra oli ystävällinen, ihan yhtä ystävällinen kuin muillekin, mutta ei yhtään enempää (voit olla varma että tarkkailin hänen tekemisiään luupilla saadakseni edes jonkin merkin ihastumisesta!).

Kyllä ystävällisyyden voidaan sanoa vaikuttaneen ihastumiseni kestoon sikäli, että jos hän olisi ollut minulle vaikkapa epäystävällinen, tai ei olisi osannut suhtautua ihastumiseeni luontevasti, olisin pettyneenä todennut kuvitelleeni häneen sellaisia hyviä ominaisuuksia joita hänessä ei oikeasti ollutkaan. Se olisi tietysti vähentänyt ihastumistani. Mutta hän oli oma itsensä, eikä kieltänyt minulta seuraansa, ja minulla oli hänen kanssaan mukavaa.
Ihastumisen ilmaisukynnys tilanteessa, jossa ei voi olla varma vastauksesta, on hyvin korkea. Siinä laittaa itsensä ehkä pahimmin pienen kortin varaan.
Minä en nähnyt sitä tilannetta noin. Minusta oli ihanaa olla ihastunut sellaisella teinimäisen jänskällä tavalla. Ja koska tiesin hänen pitävän minusta ainakin ystävänä, kerroin hänelle ihastumisesta, koska arvelin että hänestä olisi mukavaa tietää siitä. Kukapa ei nauttisi tilanteesta, jossa itseen on ihastuttu (ilman vaatimuksia), jos ihastuja on lähtökohtaisesti sellainen henkilö, josta itse pitää? Suhtauduin ihastumiseen täysin harmittomana huvina ("U tulee, onx tukka hyvin?"), mitä se aluksi olikin. Siitä sai koulupäiviin lisää mielenkiintoa, huolimatta tunteen yksipuolisuudesta.

Huomio muilta miehiltä vähentää päällä olevaa ihastumista? Ei pidä paikkaansa, ainakaan minun kohdallani. Tässä vaikuttanee taas sama harhakäsitys kuin pelkästä seksin saamisestakin puhuttaessa: miehet luulevat että naisilla on jotenkin helpompaa kun heitä vongataan jatkuvalla syötöllä. Ei se niin ole. Eivät muilta tulevat huomionosoitukset ole itseisarvoisia. Jos huomio on vääränlaista tai tulee väärältä henkilöltä, se on arvoltaan negatiivista, ei positiivista (kuvittele vaikka itsesi tilanteeseen, jossa saat täysin vääränlaista huomiota - millaista se ikinä sinun kohdallasi onkin - täysin väärältä naiselta, vaikka rappioalkoholistilta tms.).

Niin suuri osa kaikista ikinä tapaamistani miehistä on niin kaukana minulle sopivasta poikaystävämateriaalista, että en minä tee heidän huomiollaan yhtään mitään. Siitä tulee pelkästään paha mieli, kun tietää tyypin tuhlaavan kummankin aikaa ja energiaa mihinkään johtamattomaan vonkuuseen, eikä edes järkipuhe auta. Eli jos minä kerrankin löydän ihmisen, joka on kaikkea sitä mitä mieheltä toivon, ja johon vielä sen lisäksi ihastun, muilta miehiltä tuleva huomio ei vaikuta asiaan mitenkään. Tuo esittämäsi "etsii seuraavan kiinnostuksen kohteen" ei todellakaan toimi minun kohdallani. Olen sellaista toteuttaakseni aivan liian harvoista ihmisistä kiinnostunut. Sama kuin sanoisi miehestä: Jos joku nainen ei osoita häntä kohtaan kiinnostustaan, hän vain menee ja etsii seuraavan häntä vonkaavan naisen. Puissako niitä kasvaa?

Kärjistäen: Miesten ongelma on se, että he eivät löydä naista jolta saisivat huomiota. Naisten ongelma taas on se, että he eivät löydä miestä jonka kanssa haluaisivat seurustella (tai seksikeskustelussa: harrastaa seksiä).
Jos ihastuksen kohde ei ole täysin neutraali, ihastunut tulkitsee kaiken huomion positiiviseksi ja jatkaa toiveikasta odottamista.
Minä ainakin jatkan toiveikasta odottamista joko hautaan, henkilön luonteeseen liittyvään pettymykseen tai seuraavaan ihastumiseen asti - sen sijaan että lähtisin etsimään seuraavaa ihastuksen kohdetta - vaikka en virheää valoa saisikaan.
Muuten sukupuolella ei ole tässä prosessissa merkitystä, mutta saadussa huomiossa on. Naiset saavat miehiltä keskimäärin enemmän huomiota kuin miehet naisilta. Näin ollen naiset pääsevät nopeammin yli onnettomista ihastuksistaan kuin miehet. Tämä on tietenkin yleistys, ja poikkeuksia on molempiin suuntiin sekä miehissä että naisissa.
Tuossa yleistät miehiä koskevan lainalaisuuden koskemaan myös naisia. Eli sen, että vastakkaisen sukupuolen edustajien suoma huomio vaikuttaisi päällä olevan ihastuksen kehittymiseen. Ehkä se miehillä meneekin noin - mistäs minä tietäisin.
Jos huima ei ole varma tunteistaan, hän voi olla hiukan kiinnostunut. Taktiikka varmaan pitää ihastuneen ihastuneena hiukan kauemmin, mutta toisaalta se on aika julma taktiikka. Pelkkä luonnollinen kohtelaisisuus ei varmaankaan riitä huiman tapauksessa pitämään ihastusta yllä, sillä hauska fiksu nuori nainen saanee sellaista huomiota nuorilta miehiltä, joka auttaa unohtamaan hiukan vastahakoisen ihastuksen kohteen.
Minä kannatan edelleen sitä, että on oma ystävällinen itsensä. Eli kohtelee naista samoin kuin aina ennenkin. Se ei ole julmaa, eikä se vaaranna toisen ihastumista - paitsi jos naisella on huimasta väärä mielikuva ja tämä paljastuu naiselle yhteisen ajan viettämisen seurauksena. Mutta silloinhan suhdetta ei olisi kannattanut aloittaa kuitenkaan.
pertzi

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja pertzi »

AarneAnkka kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Pitää ihastua, jonka jälkeen saa himoita ihan luvallisesti. :)
No mutku mulla on semmoinen olo että panisin häntä kuin ompelukoneen ja rusakon risteytys huutaen hoosiannaa ja tarzanhuutoa, mutta en oikein tiedä voisimmeko viettää loppuelämäämme yhdessä. Viikko tai pari vois kyllä tehdä ihan gutaa. :D
Kysyt onko sillä samalta näyttävää mutta paremmin sun kanssa sopivaa siskoa tai serkkua.
Tunne ei taida kuitenkaan olla molemminpuolinen. Jäitä korvan taa vaan, hoh.
Tunnetusti ihmiset eivät juurikaan kadu tekemisiään vaan tekemättä jättämisiään. Päättele tästä.

p.
pertzi

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja pertzi »

EveryWoman kirjoitti: Kärjistäen: Miesten ongelma on se, että he eivät löydä naista jolta saisivat huomiota. Naisten ongelma taas on se, että he eivät löydä miestä jonka kanssa haluaisivat seurustella (tai seksikeskustelussa: harrastaa seksiä).
Mieluummin näin:
"Miehet eivät löydä naista, jolta saisivat huomiota. Naiset eivät saa huomiota sellaiselta mieheltä, jolle he halausivat antaa huomiota."

Katkeroituneet miehet kääntävät tämän näin:
"Flirtin ja seksuaalisen häriinnän ero menee siinä, miten söpönä nainen pitää miestä." :)

(No ei se onneksi noin suoraviivaista ole. Mielestäni seksuaalinen häirintä alkaa siitä, kun kohde on ilmaissut, että huomio on ei-toivottua. Yrittää saa, jatkaa saa vain luvalla.)

p.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

pertzi kirjoitti:Mieluummin näin:
"Miehet eivät löydä naista, jolta saisivat huomiota. Naiset eivät saa huomiota sellaiselta mieheltä, jolle he haluaisivat antaa huomiota."
Muuten hyvä, mutta muuttaisin sitä kuitenkin vielä vähän: "Miehet eivät löydä naista, jolta saisivat huomiota. Naiset eivät löydä miestä, jolle haluaisivat antaa huomiota."
pertzi kirjoitti:Mielestäni seksuaalinen häirintä alkaa siitä, kun kohde on ilmaissut, että huomio on ei-toivottua. Yrittää saa, jatkaa saa vain luvalla.
Komppaan, vaikka se yrittäminenkin käy hermoille (eli häiritsee) kun sitä tapahtuu liian monien tyyppien taholta liian lyhyen ajan sisällä.
pertzi

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja pertzi »

EveryWoman kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Mielestäni seksuaalinen häirintä alkaa siitä, kun kohde on ilmaissut, että huomio on ei-toivottua. Yrittää saa, jatkaa saa vain luvalla.
Komppaan, vaikka se yrittäminenkin käy hermoille (eli häiritsee) kun sitä tapahtuu liian monien tyyppien taholta liian lyhyen ajan sisällä.
Varmasti, mutta siitä ei voi syyttää yrittäjää. Hän ei ole vastuussa aiempien yrittäjien yrityksistä ja epäonnistumisista. Tosin ei siitä voi syyttää yrityksen kohdettakaan. Jotkut asiat näemmä vain ovat tietyllä tavalla.

p.
slam

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja slam »

EveryWoman kirjoitti:
Minulle herra oli ystävällinen, ihan yhtä ystävällinen kuin muillekin, mutta ei yhtään enempää (voit olla varma että tarkkailin hänen tekemisiään luupilla saadakseni edes jonkin merkin ihastumisesta!).
oki, ihmiset on erilaisia.. Olipas seesteinen kaveri. Mie ainakin riehun, niin paljon että asiat menee jopa huonoon kuntoon. Minusta ei saa rauhallista moisen asian suhteen mitenkään. Epätoivo ehkä sävyttää liiaksikin mun toimiani naisiin kohdistuvalla urallani. siksi pakko lukea tämä uudestaan:
Faghag kirjoitti: Rakkaudessa on sellainen hassu juttu, että sen kerjääminen tai perässä juokseminen ei koskaan tuota tulosta. Rakkaus on lahja, se tulee luokse sen jälkeen, kun olet päättänyt, että elämässä on muutakin tekemistä, kuin yrittää etsiä sitä oikeaa, joka tekee onnelliseksi.
pertzi

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Faghag kirjoitti: Rakkaudessa on sellainen hassu juttu, että sen kerjääminen tai perässä juokseminen ei koskaan tuota tulosta. Rakkaus on lahja, se tulee luokse sen jälkeen, kun olet päättänyt, että elämässä on muutakin tekemistä, kuin yrittää etsiä sitä oikeaa, joka tekee onnelliseksi.
Tämä ei muuten toimi. Aktiivisesti etsimällä saavuttaa varmasti parempia tuloksia kuin pelkällä odottamisella. Pulma on siinä, että kömpelö etsijä vaikuttaa epätoivoiselta, joten hän pelottaa kelvolliset ehdokkaat pois läheltään. Taitava etsijä taas saa etsinnän vaikuttamaan luonnolliselta: "Tietenkin menen valokuvauskurssille myös tapaamaan ihmisiä, sillä heillä on sama kiinnostuksen aihe kuin minulla." Tämä taas liittyy siihen, että elämässä on oltava muutakin tekemistä kuin suhteen etsintä. Siinä sivussa tulee tilaisuuksia löytää mukavia uusia ihmissuhteita.

p.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

pertzi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Mielestäni seksuaalinen häirintä alkaa siitä, kun kohde on ilmaissut, että huomio on ei-toivottua. Yrittää saa, jatkaa saa vain luvalla.
Komppaan, vaikka se yrittäminenkin käy hermoille (eli häiritsee) kun sitä tapahtuu liian monien tyyppien taholta liian lyhyen ajan sisällä.
Varmasti, mutta siitä ei voi syyttää yrittäjää. Hän ei ole vastuussa aiempien yrittäjien yrityksistä ja epäonnistumisista.
Siksi komppaankin.
AarneAnkka

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

EveryWoman kirjoitti:"Miehet eivät löydä naista, jolta saisivat huomiota. Naiset eivät löydä miestä, jolle haluaisivat antaa huomiota."
Ikävä kyllä tämä asetelma halventaa joskus molempia; naiset kokevat olevansa vonkhuuobjekteja, ja miehet nöyryyttävät itseään jatkuvalla yrittämisellä.
Faghag

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Faghag »

pertzi kirjoitti:
Faghag kirjoitti: Rakkaudessa on sellainen hassu juttu, että sen kerjääminen tai perässä juokseminen ei koskaan tuota tulosta. Rakkaus on lahja, se tulee luokse sen jälkeen, kun olet päättänyt, että elämässä on muutakin tekemistä, kuin yrittää etsiä sitä oikeaa, joka tekee onnelliseksi.
Tämä ei muuten toimi. Aktiivisesti etsimällä saavuttaa varmasti parempia tuloksia kuin pelkällä odottamisella. Pulma on siinä, että kömpelö etsijä vaikuttaa epätoivoiselta, joten hän pelottaa kelvolliset ehdokkaat pois läheltään. Taitava etsijä taas saa etsinnän vaikuttamaan luonnolliselta: "Tietenkin menen valokuvauskurssille myös tapaamaan ihmisiä, sillä heillä on sama kiinnostuksen aihe kuin minulla." Tämä taas liittyy siihen, että elämässä on oltava muutakin tekemistä kuin suhteen etsintä. Siinä sivussa tulee tilaisuuksia löytää mukavia uusia ihmissuhteita.

p.
Olen eri mieltä. Tietoinen yrittämiseni sai minut valitsemaan aina niitä vääriä ja itselleni pidemmän päälle sopimattomia miehiä (ehkä, koska ajattelin liian paljon alapäälläni). Olen siis omalta kohdaltani todennut, että parempi heittäytyä tässä asiassa kohtalon, sattuman tai jopa todennäköisyyden varaan kuin harjoittaa aktiivista etsimistä. Tämän hetkisen tilanteeni huomioon ottaen se oli näköjään paras siirtoni pitkään aikaan :h:
tonyjl

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

EveryWoman kirjoitti: Muuten hyvä, mutta muuttaisin sitä kuitenkin vielä vähän: "Miehet eivät löydä naista, jolta saisivat huomiota. Naiset eivät löydä miestä, jolle haluaisivat antaa huomiota."
Versio 3:

"Miehet eivät löydä haluamaansa naista jolta saisivat huomiota. Naiset eivät löydä miestä, jolle haluaisivat antaa huomiota."

Kaikki on nykyään sopivan vaikeaa. Kaikki haluaa juuri sitä mitä ei voi saada.
tonyjl

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

AarneAnkka kirjoitti: Ikävä kyllä tämä asetelma halventaa joskus molempia; naiset kokevat olevansa vonkhuuobjekteja, ja miehet nöyryyttävät itseään jatkuvalla yrittämisellä.
Mutta kumpi masentaa enemmän?

Kai se jotenkin niin menee että kun naisia vonkhataan
jatkuvasti niin he luulevat saavansa aivan kenet tahansa.

Miehille taas helposti tulee kuva ettei kelpaa kenellekään
ja tyytyy vähempään. Vaikka todellisuudessa monet heitä
salaa ihailisivatkin.
Vastaa Viestiin