Olen ihastunut sinuun

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Zeb

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Zeb »

tonyjl kirjoitti:Muistan hiljattain lukeneeni että perheväkivallan kärsijänä on yhä useammin mies. Olikohan jopa yli puolessa tapauksista?
:shock: Tää on jo varsin paksua. Saisko lähteitä, kiitos !!
AarneAnkka

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

WanhaPervo kirjoitti:Aivanko tosiaan kaikki naiset etsivät uniikkien persoonallisuuksien matchia.
Ainakin kuulostaa väremmän raadolliselta nimetä se niin... :)
tonyjl

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Zeb kirjoitti: :shock: Tää on jo varsin paksua. Saisko lähteitä, kiitos !!
Olisin laittanut lähteen jos olisin muistanut mistä sen kuulin. Voi olla että se on tullut telkkaristakin? Ehkä A-Studio tai kolmosen uutiset tms? Mutta niin ne varmasti väittivät.
ninnithequeen

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

tonyjl kirjoitti:
Zeb kirjoitti: :shock: Tää on jo varsin paksua. Saisko lähteitä, kiitos !!
Olisin laittanut lähteen jos olisin muistanut mistä sen kuulin. Voi olla että se on tullut telkkaristakin? Ehkä A-Studio tai kolmosen uutiset tms? Mutta niin ne varmasti väittivät.
Muistelen lukeneeni lehdestä samasta jutusta.
Tosin luku ei ollut puolet, vaan 1/3.
nypari

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja nypari »

tonyjl kirjoitti:
Zeb kirjoitti: :shock: Tää on jo varsin paksua. Saisko lähteitä, kiitos !!
Olisin laittanut lähteen jos olisin muistanut mistä sen kuulin. Voi olla että se on tullut telkkaristakin? Ehkä A-Studio tai kolmosen uutiset tms? Mutta niin ne varmasti väittivät.
Väittivät kyllä ja varmasti. Joku asiaohjelma se oli. Väkivallan luonteesta en mene sanomaan, eli kyseessähän voi olla myös henkinen ja fyysinen yhdessä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Huima, mikä on meininki nyt? Haluan tietää!
Kikkelis kokkelis.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja aasi »

"Poliisin tietoon tulleista pahoinpitelyistä yhä useammassa epäilty tekijä on nainen. Vaikka naisten osuus on yhä pieni, on se kuitenkin parissakymmenessä vuodessa kaksinkertaistunut seitsemästä prosentista viiteentoista. Törkeästä parisuhdeväkivallasta osuus oli vuonna 1998 vielä suurempi: peräti 37 prosenttia."

http://www.stakes.fi/dialogi/05/dia605/pk.htm
Tasan ei mene muumit kanootissa.
tonyjl

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

nypari kirjoitti: Väittivät kyllä ja varmasti. Joku asiaohjelma se oli. Väkivallan luonteesta en mene sanomaan, eli kyseessähän voi olla myös henkinen ja fyysinen yhdessä.
Kohta ne keksivät miten tehdään custom-siemennestettä ja me miehet jäämme täysin tarpeettomiksi. :roll: Ettekö näe? Nais-pareja varten tehdään jo lakialoitteita että he saisivat adoptoida suunnittelemansa mukulan..
nypari

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja nypari »

aasi kirjoitti:"Poliisin tietoon tulleista pahoinpitelyistä yhä useammassa epäilty tekijä on nainen. Vaikka naisten osuus on yhä pieni, on se kuitenkin parissakymmenessä vuodessa kaksinkertaistunut seitsemästä prosentista viiteentoista. Törkeästä parisuhdeväkivallasta osuus oli vuonna 1998 vielä suurempi: peräti 37 prosenttia."

http://www.stakes.fi/dialogi/05/dia605/pk.htm
Tuskin käyrä laskusuuntaan on kääntynyt. Voisin myös ajatella, että miesten ilmoituskynnys (poliisille) on korkeampi. Vai mihin STAKES tilastonsa perustaa?
Zeb

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Zeb »

nypari kirjoitti:
tonyjl kirjoitti:
Zeb kirjoitti: :shock: Tää on jo varsin paksua. Saisko lähteitä, kiitos !!
Olisin laittanut lähteen jos olisin muistanut mistä sen kuulin. Voi olla että se on tullut telkkaristakin? Ehkä A-Studio tai kolmosen uutiset tms? Mutta niin ne varmasti väittivät.
Väittivät kyllä ja varmasti. Joku asiaohjelma se oli. Väkivallan luonteesta en mene sanomaan, eli kyseessähän voi olla myös henkinen ja fyysinen yhdessä.
Ja niitä lähteitä, please. Olen aika vakuuttunut siitä, ettei kyseinen tutkimusasetelma kestä läheisempää tarkastelua.

Ja tuosta väkivallan muodosta; mitenkään henkistä väkivaltaa aliarvioimatta on kuitenkin eri asia haistattaa ja haukkua kuin täräyttää nyrkillä. Ehkä käyttökelpoisin mittari väkivallan merkityksestä olisi kuitenkin arvio siitä, joutuuko mies tai nainen pelkäämään terveytensä tai henkensä puolesta toisen väkivaltaisuuden johdosta.
nypari

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ja jottei kenellekään sukupuoleen katsomatta jäisi epäselväksi, niin tiedän jo 7 vuoden ammattikokemuksella perheväkivallan yleisestä luonteesta ja miesten siihen syyllistyvän useammin ja raaemmilla keinoin, joten tarkoitukseni ei ollut vähätellä ongelmaa naisnäkökulmasta päin tarkasteltuna. Mutta tuollaisen em. kommentin asiaohjelmassa kuulin ja hämmästyin siitä itsekin todella.
Zeb

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Zeb »

aasi kirjoitti:"Poliisin tietoon tulleista pahoinpitelyistä yhä useammassa epäilty tekijä on nainen. Vaikka naisten osuus on yhä pieni, on se kuitenkin parissakymmenessä vuodessa kaksinkertaistunut seitsemästä prosentista viiteentoista. Törkeästä parisuhdeväkivallasta osuus oli vuonna 1998 vielä suurempi: peräti 37 prosenttia."

http://www.stakes.fi/dialogi/05/dia605/pk.htm
No en mä tästä nyt ihan vielä vakuuttunut, tarvittaisiin tarkempaa tilastointia ja taustoja ennen kuin osaisin näppituntumaani muuttaa. Ja juu, onhan niitä naisissakin törkeän väkivaltaisia yksilöitä, jotka vahingoittavat toista fyysisesti ilman että kyseessä olisi itsepuolustus. Hämeenlinnan naisvankilasta löytyy varmaan esimerkkejä ihan kohtuullisesti. Ja tunnen mä itsekin yhden pariskunnan missä vetävät toisiaan nyrkillä lättyyn ihan tasapuolisen oloisesti ja akka on vielä hiukka miestä harteikkaampi kapistus. Silti uskon että kyseessä on marginaalinen ilmiö, kunnes toisenlaista todistusaineistoa esitetään.
nypari

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja nypari »

Zeb kirjoitti: Silti uskon että kyseessä on marginaalinen ilmiö, kunnes toisenlaista todistusaineistoa esitetään.
Kyseisestä ilmiöstä - jos sitä siksi haluaa kutsua - ei vaan ole käyty kansalaiskeskustelua, ei mediassa eikä muutenkaan. Kuten totesin, onhan se miehen hieman noloa tunnustaa olevansa se väkivallan uhri. Vapaaehtoiset miesuhrit vain riviin puhumaan tästä ilmiöstä! Toistan, vapaaeh... no, eikö sana kuulu?
Zeb

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Zeb »

nypari kirjoitti:
Zeb kirjoitti: Silti uskon että kyseessä on marginaalinen ilmiö, kunnes toisenlaista todistusaineistoa esitetään.
Kyseisestä ilmiöstä - jos sitä siksi haluaa kutsua - ei vaan ole käyty kansalaiskeskustelua, ei mediassa eikä muutenkaan. Kuten totesin, onhan se miehen hieman noloa tunnustaa olevansa se väkivallan uhri. Vapaaehtoiset miesuhrit vain riviin puhumaan tästä ilmiöstä! Toistan, vapaaeh... no, eikö sana kuulu?
No siis, en epäile, etteikö perheväkivallan uhreja miehissä olisi, enkä sitä, että aihe on arka. Esitetyt prosenttiluvut vain ovat selkeän sensaatiohakuista tuubaa. Uskottava luku olisi varmaan jotain max 5 % luokkaa, kun puhutaan jälkiä jättävästä tai pelkoja aiheuttavasta parisuhdeväkivallasta ilman itsepuolustustarkoitusta tai taustalla olevaa vuosien hakkaamista toisin päin. En sano, että oma tuttavapiirini tai edes työn kautta saamani kokemus aiheesta olisi mikään kattava otos parisuhdesceneä, mutta joku tuntuma asiaan meillä jokaisella on varmaan jo ihan oman elämänkokemuksenkin kautta.
nypari

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja nypari »

Muistan nähneeni tilastoja 10-20 prosentin haarukassa, joka tuntuu myös ammatillisesti katsoen oikealta. Kyllä "laji" on miesvoittoinen.
Zeb

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Zeb »

nypari kirjoitti:Muistan nähneeni tilastoja 10-20 prosentin haarukassa, joka tuntuu myös ammatillisesti katsoen oikealta. Kyllä "laji" on miesvoittoinen.
Nooh, tämä nyt ehkä juuri ja juuri voisi olla uskottavuuden rajamailla... Ehkä. Minkä tyyppisestä väkivallasta tuossa prosenttihaarukassasi oli kyse ?
huima

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja huima »

Keikaus kirjoitti:Huima, mikä on meininki nyt? Haluan tietää!
Muistutin parin päivän aikana mieleeni, mitä ovat ne elämisen ja rakastamisen syyt - ja mitä oikeasti haluan tai tarvitsen. Viimeinkin on pakko uskoa, että ihastun ja rakastun vain toivottomiin tapauksiin - mutta että tarvitsen sitä tunnetta: tunnetta jota ei voi perustella järkisyillä, mutta joka sanoo että tuossa on ihminen jonka kanssa haluan olla.

Tuo ihastunut nuori nainen on aivan ihana - ja häntä kohtaan olisi fyysinen kiinnostus, mutta se vatsanpohjaa kiertävä tunne ja kaipaus poissaollessa puuttuu. Ja vaikka mieltä kutittaisi ajatus, että tuossa on ihminen jonka kanssa yhdessä oleminen olisi helppoa, jonka kanssa olisi helppoa jakaa aikaa ja hellyyttä - ei se olisi oikein hänelle tai edes minulle.

Tapasin tänään ohimennen ex-tyttöystäväni, jonka kanssa meillä on pysynyt erittäin hyvät välit, ja hänen intohimoisesti selittäessään hänelle rakasta asiaa silmät loistaen, muistin niin voimakkaasti ne tunteet ja ajatukset, joiden takia häneen aikoinaan ihastuin ja rakastuin. Viimeistään sinä hetkenä oli selvää, että ei ole mitään järkeä kokeilla voisiko se toimia.. sillä vaikka se toimisi, kaipaisin edelleen sitä intohimoisen ihastumisen ja rakastumisen tunnetta.

... ja kun se tunne on kerran ollut kahden ihmisen välillä, sen pystyy löytämään myös uudestaan niin halutessaan. Mikäli sitä tunnetta ei koskaan ole ollutkaan, ei siihen voi myöskään palata -- vaan se olisi löydettävä ensiksi jostain.

Jatkan siis edelleen elämääni huonolla reseptillä, jossa elän tunteella ja isolla liekillä -- enkä kaipaa muuta kuin TosiRakkautta. Ihan kiva ja mukava jääköön tunteina muille.
slam

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja slam »

[quote="huima"][/quote]

Aivan oikein.
Näin juuri asia pitää hoitaa. Minulla on ollut vastaavanlainen tilanne, mutta tunteet olivat täysin nolla. Lähinnä pakoon pääsemisen tunne oli ylinmäisenä mielessä. Enää en rupea itsekkään harrastamaan väkinäisiä suhteita. 20kymmenen vuoden päästä saattaisi olla päästään jo aika vajaa, jos jatkaisi näyttelemistä. Oksentelisi nurkan takana piilossa ja yrittäisi väkisin miellyttää toista. :lol: Raadollista, mutta ei kemiat pelaa välttämättä.

huumorta:

Tosin, jos MINÄ olen ihastunut, niin minut pitää ottaa heti turhia mutisematta. :lol: Tai ainakin ihastuksissani olen siihen pyrkinyt, että toinen ymmärtäisi moisen liikesarjan tehdä hyväkseni. Asia tietysti harmittaa ja vituttaa pitkän aikaa.

Itse olen tietysti, niin itsekeskeinen ja itseriittoinen mörkö, että menee pitkän aikaa ennen kuin tajuan, että nainen taitaa paremmin pärjätä ilman minua. Totta, hemmetissä nainen olisi rento vääntää väkisin vierelleen, mutta eipä siihen taida olla kenelläkään valtuuksia.

Miehenä naisen ajatuksen juoksun ymmärtäminen on mahdotonta, että kaikkein varmin tapa minuakin vastaan on pysyä täysin hiljaa. Kuten joku tuossa jo mainitsi.

Haluaisin miekin tietysti "saada olla, joskus rakastaja" :lol: vittu, mikä sana "rakastaja" naur* Haluaisin pitää hyvänä ja koputella pillun pieluksia. :ohyeah:
Faghag

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Faghag »

slam kirjoitti:Haluaisin miekin tietysti "saada olla, joskus rakastaja" :lol: vittu, mikä sana "rakastaja" naur* Pitää hyvänä ja koputella pillun pieluksia. :ohyeah:
Mista lova lova :-D *lausuu silleen hiphopisti jamaikalaisittain*
slam

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja slam »

Faghag kirjoitti:
slam kirjoitti:Haluaisin miekin tietysti "saada olla, joskus rakastaja" :lol: vittu, mikä sana "rakastaja" naur* Pitää hyvänä ja koputella pillun pieluksia. :ohyeah:
Mista lova lova :-D *lausuu silleen hiphopisti jamaikalaisittain*
"Kova, kova" mutisi nainen ja tarttui penikseen kaksin käsin. "Ime sitä horo" ajatteli Ristoreipas housut puolisääressä ja laitoi kädet rennosti selän taakse. Keppi kuumeni julmaan seisoma asentoon. "Nyt tutkitaan pimsa" mies murahti ja käänsi naisen selälleen. "Älä, koske siihen" nainen naukaisi. "Nyt vain pussaillaan" Miehen panovimma koveni.

"se verme otetaan nyt esille" mies ärisi itsekseen. Naiselle hän pehmeästi sanoi; "Entä jos vähän varovasti kokeilen?" "Minun penistänihän, sinä rassaat ja saat raassata ihan mielinmäärin" "Nii-i, mutta minuun, et koske" Mies istuu hetken mietteissään sängyllä ja toteaa, että nainen on nainen ja rupeaa nukkumaan. :)

Esimerkki naisen oikkuilusta. :lol:
nypari

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja nypari »

Zeb kirjoitti:
nypari kirjoitti:Muistan nähneeni tilastoja 10-20 prosentin haarukassa, joka tuntuu myös ammatillisesti katsoen oikealta. Kyllä "laji" on miesvoittoinen.
Nooh, tämä nyt ehkä juuri ja juuri voisi olla uskottavuuden rajamailla... Ehkä. Minkä tyyppisestä väkivallasta tuossa prosenttihaarukassasi oli kyse ?
En muista varmasti, enkä lähde veikkaamaan. Ja tilastothan ovat VAIN tilastoja.
Avatar
Pirjo
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 16.10.2005 16:23
Paikkakunta: HeLLsinki

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

en tiedä miten ihastumisesta puhuminen siirtyi domestic violenceen mutta palaan jauhamaan alk.peräisestä aiheesta.

olen taas ehkä tilanteessa jossa olen ihastunut mutta huonojen aiempien kokemusten vuoksi en aio sano mitään. yleensä jos olen ihastunut haluaisin sanoa sen heti enkä odottaa. ja jos sanon tai osoitan jotain ja vastapuoli ei vastaa tunteisiin mitenkään, siirryn eteenpäin. Niin, huoh, tai siis yritän. siksi olisi ihan siedettävää jos pojat sanoisi ihan niiqu silleen heti kans jos ne tykkäis. niiQu.

Mutta täähän on vain mun ongelma koska löydän aina vain vääriä ja moniongelmaisia tapauksia. Vahvistaa ilmeisesti teoriaa että samanlaiset vetää samanlaisia puoleen.

Toivottavasti Huima on päässyt johonki tulokseen/pisteeseen tyttöjen kaa ja minä suunnallani yritän TAAS siirtyä eteenpäin.
coldheart cynic
that's what's become of me
coldheart cynic
that's what you've made of me
aimohaiku

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Pirjo kirjoitti:yleensä jos olen ihastunut haluaisin sanoa sen heti enkä odottaa. ja jos sanon tai osoitan jotain ja vastapuoli ei vastaa tunteisiin mitenkään, siirryn eteenpäin. Niin, huoh, tai siis yritän. siksi olisi ihan siedettävää jos pojat sanoisi ihan niiqu silleen heti kans jos ne tykkäis.
Minäkin haluaisin sanoa nuo ihanat sanat eräälle ihmiselle, jota tälläkin hetkellä ajattelen. Se, miksi en ole hänelle tunteistani kertonut, johtuu ensinnäkin siitä, että pelkään pettymystä ja toiseksi pelkään sitä, että mikäli tunne ei ole molemminpuolinen, menetän mahdollisuuteni olla hänen ystävänsä. Tiedän, tämä on naurettavaa. :?

Kaikki menee monimutkaiseksi, kun ajattelee liikaa. Tiettyjen asioiden suhteen pitäisi toimia spontaanisti. Pitäisi uskaltaa elää, tämä päivä on tässä, huomisesta ei koskaan tiedä. Mikä minusta on tehnyt näin estyneen, en tiedä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Clay »

RolloTomasi kirjoitti: Jos ihminen telkeytyy sisalle asuntoonsa eika lahde sielta ulos millaan, tilaa elintarvikkeetkin netin kautta, koska han on paattanyt, etta elamassa on muutakin tekemista kuin olla ihmisten keskella, ei avaa ovea muille kuin kaupan lahetille, eika vastaa puhelimeen, niin miten rakkaus tulee hanen luokseen? Jos ihminen eristaytyy niin taydellisesti ihmiskunnasta kuin vain voi, ei edes paasta ketaan luokseen ja tekee jotain muuta, niin miten Se Oikea loytaa hanet?
Aika-avaruuden kudokseen tulee repeämä, jonka läpi nainen (ihminen) putoaa suoraan miehen (ihmisen) yllättyneille käsivarsille.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Olen ihastunut sinuun

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

tonyjl kirjoitti:Jos mä vaivaudun jonkinlaisen aloitteen tekemään niin
en ainakaan tee sitä sellaiselle kohteelle jonka koen
olevan itseni "alapuolella". Tulevaisuutta voisi riittää
ehkä 20 minuuttia.
Pitäisi vaan lakata tekemästä niitä aloitteita, ja alkaa jutella ulkonäköön katsomatta, sillä niillä rumemmilla tai tukevammillakin naisilla on kumminkin mukavia ystäviä. Usein he ovat myös kauniita.

Tämä kommentti on tosin kehotus ennen kaikkea itselleni.
tonyjl kirjoitti:Miten voi etsiä uniikkien persoonallisuuksien matchia ja
ampua alas toisen lähestymisyrityksen ennenkuin se on
kunnolla edes alkanutkaan? Tässä muutama viikko sitten
menin baarissa juttelemaan yhdelle mukavan oloiselle
tytölle. Vastaus oli niin ruma ettei sitä voi tähän edes kirjoittaa.
Juuri näihin tapauksiin lienee helpompi tutustua ystävien kautta. On sitten eri asia haluaisitko sittenkään hänen seuraansa, kun oppisit tuntemaan hänen v**tumaisen luonteensa.

Siihen menee aikaa mutta, yksinäisillä miehillä on aikaa miettiä. Lopulta ainakin osa meistä varmaankin jossain vaiheessa oppii edes hiukan ymmärrystä.
Vastaa Viestiin