Valehtelu suhteen kantavana voimana

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Tix

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Tix »

Puliveivari kirjoitti:Niiden kantajat ovat kuitenkin erilaisia. Seksi on aivoissa. Ei pimpsa sinänsä mitään tyydytä, vaan tyydyttävää on ehjä ja persoonaan sulautuva ja sitä ruokkiva seksuaalinen kokemus.
Omat kokemukset irtoseksistä ovat toki melko vähäiset, mutta niiden perusteella väittäisin, että ilman emotionaalista sidettä pillu on vain pillu, sama se missä paketissa tulee. Jos taas ajattelit rinnakkaissuhdetta, niin se on sellainen bingo jossa on vain häviäviä numeroita jaossa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:Jos noin pahasti tekee vierasta mieli, niin lienee kyse siitä että ei ole nussinut tarpeeksi tietääkseen, että pohjimmiltaan samanlaisia ne pimpsat ovat kaikki.
Pöh. Et selkeesti ole nussinut tarpeeksi tietääksesi, että mun on ainakin paras ja ainutlaatuinen!
Bliss

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä nyt en ole (taaskaan) lukenut mitä kaikkea tähän ketjuun on kirjoitettu, mutta eikö jo tuo otsikko Valehtelu suhteen kantavana voimana ole mahdoton yhtälö?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Puliveivari kirjoitti:Tässä tilanteessa yleinen sosiaalinen malli ohjaa tyytymään ja olemaan kiitollinen siitä hyvästä, mitä välillämme on. Sitä nimitetään vastuullisuudeksi ja kypsyydeksi. Toisinaan minusta kuitenkin tuntuu, ettei omaa käytöstäni ohjaa niinkään vastuu kuin pelko ja laiskuus.
Niin, keski-ikäiset nimittävät vastuullisuudeksi sitä, että alistuu tekemään samoin kuin kaikki muutkin tekevät, eikä sitä että toimisi tavalla, josta voisi ottaa henkilökohtaisen vastuun. Outoa, mutta käsittääkseni pirun yleistä, ja tästä saamme toisinaan myös kinasteluja aikaan kumppanini vanhempien kanssa. :) Sinä näytät kuitenkin tässäkin asiassa olevan aivan hilkulla tajuta, mistä on oikeasti kyse (mukautumisen halu johtuu laiskuudesta eikä "vastuullisuudesta").
Viisasta varmasti olisi tyytyä keskiluokkaiseen oloon ja hiljaiseen näivettymiseen, mutta persoonaa se ei kasvata ja ruoki. Jonkinlaista kamppailua tämä on siitä, pitäisikö vielä hyökätä pystypäin kohti elämää vai vetäytyä syvemmälle bunkkeriin ja ampua summittaisesti sinne ja tänne.
Jännä tilanne; tsemppiä päätöksentekoon!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Bliss kirjoitti:Mä nyt en ole (taaskaan) lukenut mitä kaikkea tähän ketjuun on kirjoitettu, mutta eikö jo tuo otsikko Valehtelu suhteen kantavana voimana ole mahdoton yhtälö?
Sepä juuri tekeekin keskustelusta mielenkiintoista. Tai no, mielenkiintoa kyllä lisää sekin, että aloittaja on selvästi myös miettinyt aihetta ennen kirjoittamista, ja tekee niin myös keskustelun edetessä. Tyhjät provot harvemmin jaksavat kauan kiinnostaa.
Tix

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Jos noin pahasti tekee vierasta mieli, niin lienee kyse siitä että ei ole nussinut tarpeeksi tietääkseen, että pohjimmiltaan samanlaisia ne pimpsat ovat kaikki.
Pöh. Et selkeesti ole nussinut tarpeeksi tietääksesi, että mun on ainakin paras ja ainutlaatuinen!
Oliks toi tarjous?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Tix kirjoitti:Jos noin pahasti tekee vierasta mieli, niin lienee kyse siitä että ei ole nussinut tarpeeksi tietääkseen, että pohjimmiltaan samanlaisia ne pimpsat ovat kaikki.
Pöh. Et selkeesti ole nussinut tarpeeksi tietääksesi, että mun on ainakin paras ja ainutlaatuinen!
Oliks toi tarjous?
Valitan, en voi auttaa: ei toistaiseksi ole tehnyt mieli vierasta.
Avatar
Puliveivari
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2008 17:36

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

EveryWoman kirjoitti:Niin, keski-ikäiset nimittävät vastuullisuudeksi sitä, että alistuu tekemään samoin kuin kaikki muutkin tekevät, eikä sitä että toimisi tavalla, josta voisi ottaa henkilökohtaisen vastuun.
Vastuun käsite yksilölle itselleen ja yhteisölle on monivarjoinen ja -syinen. Sen paketoiminen selväpiirteiseksi on suoranaista vastuuttomuutta, pyrkimystä ulottaa oma käsitys tai jopa omat valinnat yleiseksi malliksi.

Sehän näissä tilanteissa hankalaa onkin, että vastuu on vastuuta vasta suhteessa johonkin valittuun normiin.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Tix kirjoitti:

Minulla on vähän toisenlaiset mallit kunnes dementia meidät -erottaa suhteesta. Reseptiä en osaa sanoa varmaksi, mutta ennen muuta se tuntuu perustuvan riittävään henkilökemiaan, keskinäiseen kunnioitukseen ja loputtomalta tuntuvaan haluun huolehtia toisesta, pitää kummankin kaikenlaisesta hyvinvoinnista huolta ja riittävään määrään yhteisiä kiinnostuksen kohteita/tavoitteita.

Jos noin pahasti tekee vierasta mieli, niin lienee kyse siitä että ei ole nussinut tarpeeksi tietääkseen, että pohjimmiltaan samanlaisia ne pimpsat ovat kaikki. Seksielämän laadun ratkaisevat ihan muut seikat kuin se että onko tiskissä erilainen tissipari ja kolmio.
Kumma juttu että minun sanomani tuo on naistenlehti-soopaa. Keskinäinen kunnioitus, toimiva henkilökemia, toisen vaaliminen, yhteiset mielenkiinnon aiheet ovat suhteen perusasioita, joita puliveivari ei todellakaan sisäistä. Alkujaankin he valitsivat toisensa väärin perustein.. voihan hän ajatella että turha on hiiren haukotella, kun pää kissan rektumissa. Toista ei voi muuttaa, vain itseänsä, mutta puliveivarille se ei edes tule mieleen kun toisen mielipide on kyseiselle"naistenlehtisoopaa", ja toisenkin vain pitäisi sopeutua siihen että puliveivari on kylmä jne.

Ennemmin sinkkuna, kuin kuuntelemassa moista miestä. Kiitän onneani, jälleen kerran =).
Yleinen mielipide = Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; p**** on hyvää... =D
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Puliveivari kirjoitti:Sehän näissä tilanteissa hankalaa onkin, että vastuu on vastuuta vasta suhteessa johonkin valittuun normiin.
Minulle taas vastuu on nimenomaan sitä, että ei turvaudu valmiisiin malleihin siitä miten kuuluisi käyttäytyä, vaan opettelee elämään tavalla, joka on itselle pitkällä aikavälillä niin hyvä ja luonnollinen, että siihen voi itseään pakottamatta sitoutua. Parisuhteen kontekstissa tähän pitäisi lisätä vielä se, että on itsestään ja elämäntavastaan kumppanilleen rehellinen. Joka näin toimii, on minun mielestäni vastuullinen. Jos taas ulkoistaa vastuun yhteiskunnalle, eli etenee kyseenalaistamatta sen luomien normien varassa, on todennäköistä että jonakin päivänä ei enää jaksa eikä kestä. Ulkoisten odotusten mukaan eläminen kun harvoin tuntuu mielekkäältä.

Sinua taitaa nyt kuormittaa se, että yhteiskunnalla ei ole tilanteeseesi mitään normatiivista käyttäytymiskoodistoa valmiina, joten joutuisit itse miettimään mitä tehdä ja millä perusteella. Ymmärrän hyvin, että sellainen voi kauhistuttaa ja ahdistaa, jos siihen ei ole elämänsä aikana totutellut, ja varsinkin jos parisuhde on rakennettu nimenomaan ulkoa annettujen normien varaan. Vaikka itse tässä tilanteessa haluaisitkin alkaa opetella elämään itselähtöisesti, se voi olla hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta ilman vaimosi tukea (jos ja kun siis vaimo yrittää edelleen pitää kiinni niistä ulkoa annetuista normeista).

Enpä minä tähän oikeastaan muuta sanottavaa keksi. Vaikka voin jollakin tavalla hämärästi kuvitella tilannettasi, minulle on mahdotonta kovin kattavasti asettua asemaasi jotta oikeasti ymmärtäisin sitä (ja kenties keksisin, mitä itse tekisin samassa tilanteessa). Skaala ei riitä. Nostan kädet pystyyn.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:Jos taas ajattelit rinnakkaissuhdetta, niin se on sellainen bingo jossa on vain häviäviä numeroita jaossa.
Komppaan. Ja rinnakkaissuhteeseen on monilla toistuvasti vieraissa hyppivillä tapana "ajautua", vaikka se alunperin ei olisi ollut tarkoituksenakaan.
Avatar
Ellu-makkara
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 25.06.2008 12:14
Paikkakunta: Turku

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Ellu-makkara »

En jaksanut lukea aiempia vastauksia, sori.. : )

Ymmärrän Puliveivaria. Rehellistä puhetta. Olen itsekkin hyvin rehellinen ihminen. Itseasiassa puolisoni on sanonut rakastavansa rehellisyyttäni, vaikka se välillä häneen sattuu.

Meillä on suht nuori parisuhde: 2-3 vuotta seurustelua takana ja vajaa puolet siitä yhteiseloa. Täytyy sanoa, että välillä on aikoja, jolloin itse ainakin katselen muita miehiä. Saatan kuvitella jopa intiimejä hetkiä muiden kanssa. Kerron näistä ajatuksista toisinaan miehelleni LIIAN rehellisenä ihmisenä (no eipä se mitään, kerta mua sellaisena rakastaa). Mieheni taas sanoo ihan suoraan jos näkee hyvännäköisiä naisia tai perseitä. Ilmeisesti ei ole ollut vielä tarvetta ajatella muita naisia sen intiimimmin. :)

Useimmiten olemme tyytyväisiä toisiimme kaikin puolin. Mutta osaan kuvitella miten 10 vuoden päästä intohimo voi vähentyä.

Ollaan kuitenkin erilaisia ihmisiä kaikki. Eli, Puliveri, sunko suhteeseen ei sopisi tällainen rehellisyys mitä mun suhteeseen? Se on ainakin minusta helpointa, TUHTI REHELLISYYS.

Tässä sitten jotain vinkkejä mitä minä saattaisin käyttää kaltaisessasi parisuhteessa:

Voisko noista sivusuhteista "jutella" toisen kanssa pienin vihjaisuin ja saada sitä kautta selvitettyä toistenne mielipiteet asiasta?

Miten emäntäsi reagoi jos kehut jonkun nuoren naisen persettä ja vitsailet miten kiva siihen ois vähän "tökpök"? : ) Tai kysyt siltä jostain seksikkäästä miehestä et onko ihku mies? Onko liian suoraa? Entä kehua jotain naista emännän kuullen ja viettää aikaa hieman epäilyttävän paljon naisten kanssa. Ehkä emännän mielipide selviää ja asiat alkavat luistaa itsestään haluamaanne suuntaan.

Siinä vain ehdotuksia. Toivottavasti tässä oli mitään teikäläiselle hyödyllistä. : )
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hei Ellu!

Me ollaan tehty täällä sellainen soppari, että naisista ei käytetä nimitystä "emäntä". Kaikki muu sitten käykin.

Tervetuloa joukkoon!
Prepare for the worstest.
Avatar
Ellu-makkara
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 25.06.2008 12:14
Paikkakunta: Turku

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Ellu-makkara »

Aijaa. Kiitos tiedosta ja tervetuliaistoivotuksesta Nowaysis!

Haluan vielä sanoa tuohon aiheeseen..

Omasta (tietenkin subjektiivisesta näkökulmastani, mikä nyt on sanomattakin selvää) olen huomannut, että kun aloittaa valehtelun, on valehdeltava aina enemmän jotta homma pysyy kasassa. Kun on alusta asti suora, niin homma pysyy kasassa ilman valehtelua.
Avatar
Ellu-makkara
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 25.06.2008 12:14
Paikkakunta: Turku

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Ellu-makkara »

Hehhehheh.

No ite oon emäntä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Lolita »

nowaysis kirjoitti:Me ollaan tehty täällä sellainen soppari, että naisista ei käytetä nimitystä "emäntä". Kaikki muu sitten käykin.
Myöskään "misu" ei käy.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vihtahousu

Re: Valehtelu suhteen kantavana voimana

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Lolita kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Me ollaan tehty täällä sellainen soppari, että naisista ei käytetä nimitystä "emäntä". Kaikki muu sitten käykin.
Myöskään "misu" ei käy.
Eikä tyttöystävä, koska se viittaa naisen kypsymättömyyteen, sen pitää olla naisystävä.
Vastaa Viestiin