Hyvännäköiset ovat lutkia

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Aava

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Aava »

Georgina kirjoitti: Se olis varmaan kyllä loukkaavaa vaan voisi kyllä joskus jollekin lasta haluavalle tokaista että voi kauhea, mitä sä sillä? Kyllä se mieli vielä tuosta muuttuu....
:D
Niin, mutta ei kai sen pitäisi olla sen loukkaavampaa kuin se, että ihmettelee, miksi joku ei halua saada lasta. Päinvastoin, ainakin periaatteessa minusta vaikuttaa tarkoituksenmukaisemmalta, että nimenomaan lapsen hankkimishalua pitäisi jotenkin pystyä puolustamaan, koska jos siihen lähtee kevytmielisesti, seuraukset voivat olla paljon katastrofaalisemmat kuin tapauksessa, jossa joku perusteettomasti kieltäytyy lasten hankkimisesta.

Sitäpaitsi, eihän sitä tarvitsisi sanoa kuin että "on vaan niin kova hinku äidiksi". Voisiko sitä lapsi silloin enää tervetulleempi olla. Fun-fun sunshine :D
Aava

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Aava »

Rouva Pupu kirjoitti: Pakko kuitenkin sanoa, että olen todella törkeidenkin sanallisten hyökkäysten kohteeksi joutunut tämän asian tiimoilta muutamia kertoja.
No onpa ikävä juttu.
Mun kohdalla selvä enemmistö kommenteista on ollut sitä sellaista varsin epämääräistä, ihmettelevää, kysyvää ja lakonista "jaa niin......... mikäs siinä... jos ei tee mieli niin... ei kai sitä sitten....." johon toisinaan sitten lisätään se, että kyllä sinäkin vielä järkiisi tulet. Jooheippa.

Joskus mietityttää, että päteeköhän vieläkin se ainakin joskus valloilla ollut mielikuva lapsentekoon haluttomasti suhtautuvien naisten kyynisestä uranaisen imagosta?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Rouva Pupu kirjoitti: Noihin uteluihin olen kyllä tottunut tässä ihan lähiaikoina, ennen menetin hermoni suhteellisen nopeasti. Johtunee lähinnä siitä alentuvasta "lässytetään nyt lapselle elämän totuuksia" asenteesta jokaisen kohdalla. Onnekseni läheiseni eivät ole tähän sortuneet *koputtaa puuta*

Pakko kuitenkin sanoa, että olen todella törkeidenkin sanallisten hyökkäysten kohteeksi joutunut tämän asian tiimoilta muutamia kertoja. Siinä ei juurikaan ole voinut kuin tuijottaa suu auki, noh kerrankin hiljaiseksi onnistuneet saamaan. Niin metsä vastaa jne.

Btw, olen nyt törmännyt myös tähän "lapseton joustaa"-toimintaan työn parissa. Lähinnä juuri työaikoja sun muita sovittaessa. Onneksi olen aika hankala tapaus pomputeltavaksi, mutta ärsyyntymättä en voi olla.
Mä olen nyt siinä hermojen menettämisvaiheessa, varmaan tähän rakentamiseen liittyen. Esimerkiksi meillä on olohuoneen lisäksi 2 huonetta. Sinnikkäästi ihmiset puhuu lastenhuoneesta, nyttemmin työhuone alkaa jo mennä jakeluun. Talokauppias suunnitteluvaiheessa vihjaili sitä sun tätä. Kun se isompaan vessaan tyrkyttämällä tyrkytti isompaa lavuaaria "että mahtuu pyllyjä pesemään" niin mulla meni hermo. Tokaisin sille että jos K*******nen ei pääse suihkuun asti pesemään sitä persettään niin sanomistahan siitä tulee. Loppui hetkeksi se lapsilässytys. Oltiin miehen työpaikan pikkujouluissa joissa joku pari selvitti jotain lapsenteosta, en kuunnellut kunnolla. Mies tuumasi siihen että me on kyllä ajateltu olla ihan kahdestaan. Nainen hymyili typeränä ja mies hymisteli että niin se oot sinä tainnut ihan yksin ajatella. (miehelle siis) Siinä vaiheessa minä siihen tokaisemaan että me on kyllä ihan molemmat ajateltu että niitä lapsia ei meidän talouteen kaivata. Se naispolo järkyttyi varmaan puolikuoliaaksi ilmeestä päätellen. Mä taidan kyllä ryhtyä soveltamaan tuota miksi sinä teet lapsia taktiikkaa tästedes...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Herra Manala

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Georgina kirjoitti:Talokauppias suunnitteluvaiheessa vihjaili sitä sun tätä. Kun se isompaan vessaan tyrkyttämällä tyrkytti isompaa lavuaaria "että mahtuu pyllyjä pesemään" niin mulla meni hermo.
Kannattaisko ehkä harkita vihanhallintakurssia? Lisäksi sä et välttämättä ole sen talon viimeinen asukas, vaikka ensimmäinen olisitkin, joten joskus kannattaa ehkä ajatella vähän pidemmällekin.
Rouva Pupu

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Aava kirjoitti: Joskus mietityttää, että päteeköhän vieläkin se ainakin joskus valloilla ollut mielikuva lapsentekoon haluttomasti suhtautuvien naisten kyynisestä uranaisen imagosta?
Noin yleisesti en osaa sanoa, mutta omalla kohdallani olen tämän ajatusmallin huomannut. Saattaa tosin johtua siitä, että olen uraani kympillä panostava nainen. Kuulemma uran ja lapset voi yhdistää, näin saan useinkin kuulla. No mutta, kun ei ole halua siihen.

Sanoisin kuitenkin, että päivän sana on itsekkyys. Tunteeton, kylmä itsekkyys. Jollain ei oikeasti ole yhtään tahdikkuutta näissä asioissa (useimmiten suurperheen äideillä), suurin osa sentään on kommentoimatta suuntaan tai toiseen. En asiaa sinänsä mainosta, vastaan jos kysytään. Mun mielestä on aika käsittämätöntä, että vielä nykyaikana tämä asia on ns. tabu. Miehiltä tämä joten kuten ymmärretään.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mjaa, itse en halua lapsia, koska en vain halua. En sinänsä koe olevani sen itsekkäämpi kuin muutkaan, vaikken levittelekään geenejäni ympäriinsä. Minulla nyt vain sattuu olemaan muita mielenkiinnonkohteita eikä hoivaaminen kiinnosta muutenkaan.

[SARKASMI]Jotenkin kauhistuttaa katsella ihmisiä, joiden jokainen lapsi on eri ihmisen kanssa tehty. Siementä pesään vaan heti, kun pitää saada joku omaa tyhjää aukkoa (enkä nyt tarkoita sitä pillua, vaan ihan henkistä puolta) täyttämään tai sitten se on keino saada kumppani nalkkiin. [SARKASMI]
elco

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja elco »

Herra Manala kirjoitti: Kannattaisko ehkä harkita vihanhallintakurssia?
Osaatko suositella hyvää?
Herra Manala

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

elco kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Kannattaisko ehkä harkita vihanhallintakurssia?
Osaatko suositella hyvää?
En. Googletanko?
masa

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja masa »

Rouva Pupu kirjoitti: Btw, olen nyt törmännyt myös tähän "lapseton joustaa"-toimintaan työn parissa. Lähinnä juuri työaikoja sun muita sovittaessa. Onneksi olen aika hankala tapaus pomputeltavaksi, mutta ärsyyntymättä en voi olla.
Aika itsekästä sano. Mä taasen annan mielläni lapsellisten viettää joulun välipäivät muksujensa kanssa. Mulla on kyllä silloin aikaa olla töissä, kun ei sinappikoineita vielä ole.

Ihmeellisen kovan ja katkeran asenteen on kyllä kaksikko georgina ja pupu muodostanut perheen perustamisesta.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

masa kirjoitti: Aika itsekästä sano. Mä taasen annan mielläni lapsellisten viettää joulun välipäivät muksujensa kanssa. Mulla on kyllä silloin aikaa olla töissä, kun ei sinappikoineita vielä ole.
Se, ettei ole lapsia, ei tarkoita etteikö olisi muuta elämää (vaikka ilmeisesti ei saisi olla?). Se muu elämä voi olla ja varmasti onkin ihan yhtä tärkeää lapsettomillekin. Minusta(kin) on aika epäreilua (työyhteisössä), että jokin ryhmä saa etuoikeuksia vain siksi, että on lapsia ja ne MUUT joutuvat joustamaan TOISTEN kustannuksella.
masa

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja masa »

Kreitsu kirjoitti:MUUT joutuvat joustamaan TOISTEN kustannuksella.
No mä en ole "joutunut" vielä ikinä joustamaan siksi että mulla ei ole lapsia ja muilla on. Sen sijaan olen jokainen joulu tarjoutunut olemaan välipäivät töissä, että sinappikoneet saisivat viettää enemmän aikaa isiensä ja äitiensä kanssa.

Ei se multa ole mistään pois. Pidän sitten vuorostani 6 viikkoa kesälomaa pahimpaan ruuhka-aikaan, enkä kusekaan duuniin päin silloin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

masa kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:MUUT joutuvat joustamaan TOISTEN kustannuksella.
No mä en ole "joutunut" vielä ikinä joustamaan siksi että mulla ei ole lapsia ja muilla on. Sen sijaan olen jokainen joulu tarjoutunut olemaan välipäivät töissä, että sinappikoneet saisivat viettää enemmän aikaa isiensä ja äitiensä kanssa.

Ei se multa ole mistään pois. Pidän sitten vuorostani 6 viikkoa kesälomaa pahimpaan ruuhka-aikaan, enkä kusekaan duuniin päin silloin.
Se on hienoa ja hyvä asia. Tarkoitin lähinnä sitä, että minusta lapsiperheiden ei pitäisi olla mitenkään etusijalla lomia päätettäessä, vaan työssä pitäisi olla tasa-arvoinen tapa jakaa lomat. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joustetaan, kunhan sitä ei tarvitse tehdä pakolla.
masa

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja masa »

Kreitsu kirjoitti:Tarkoitin lähinnä sitä, että minusta lapsiperheiden ei pitäisi olla mitenkään etusijalla lomia päätettäessä, vaan työssä pitäisi olla tasa-arvoinen tapa jakaa lomat. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että joustetaan, kunhan sitä ei tarvitse tehdä pakolla.
No joo, kyllähän toi välillä vituaa kun perheelliset on jatkuvasti sairaslomalla sairastuneiden muksujen kanssa jne, mutta täytyy lohduttautua sillä, että ne ei saa ikinä vetää lauantai tai sunnuntaiaamuna peittoa silmille ja jatkaa unia klo 7.00 jälkeen.

Mutta silti sitä vaan oma ääni kellossa on muuttunut totaalisesta "ei lapsia" asenteesta toisinpäin. Onhan se kiva sit 10 vuoden päästä, kun ei enää jaksa katsella sitä hapannaamaa kotona, voi ottaa ja lähteä "pojan" kanssa pitkälle kalareisulle kauas akasta :D
Bliss

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti: No joo, kyllähän toi välillä vituaa kun perheelliset on jatkuvasti sairaslomalla sairastuneiden muksujen kanssa
Uskoks, että sitä kotona sairaan lapsen kanssa olevaa vituttaa myös melko täysillä. Siinä ei vituta se töistä poissa oleminen eikä lapsen sairastuminen kun sillehän ei mitään voi, vaan se, että ei saatana ole vaihtoehtoja.
masa

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja masa »

Bliss kirjoitti: Uskoks, että sitä kotona sairaan lapsen kanssa olevaa vituttaa myös melko täysillä. Siinä ei vituta se töistä poissa oleminen eikä lapsen sairastuminen kun sillehän ei mitään voi, vaan se, että ei saatana ole vaihtoehtoja.
En usko, sillä monesti vanhemmat pitää ihan vaapaapäiväkin sillä verukkeella että muksu on muka kipeä. Meilläkin sitä tapahtui ihan helvetisti, kunnes iso pomo konahti. Kummasti on vähentynyt lasten sairastumiset sen jälkeen :D
Bliss

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti:
Bliss kirjoitti: Uskoks, että sitä kotona sairaan lapsen kanssa olevaa vituttaa myös melko täysillä. Siinä ei vituta se töistä poissa oleminen eikä lapsen sairastuminen kun sillehän ei mitään voi, vaan se, että ei saatana ole vaihtoehtoja.
En usko, sillä monesti vanhemmat pitää ihan vaapaapäiväkin sillä verukkeella että muksu on muka kipeä. Meilläkin sitä tapahtui ihan helvetisti, kunnes iso pomo konahti. Kummasti on vähentynyt lasten sairastumiset sen jälkeen :D
No okei. Tämä koski sitten ehkä vain minua.
Ei ole kovin mukavaa saati rentouttavaa, kun pakosta on töistä poissa muksun sairastelun takia 3-5 päivää kuukaudessa. Toivottavasti muiden lapsilla on parempi vastustuskyky eikä mitään perussairautta :?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No löytyy niitä lapsettomiakin ihmisiä, joilla on joka toinen päivä migreeni tai muu vaiva. Luulen, että tässä on kyseessä lähinnä ihmisen ominaisuus eikä se, onko lapsia vai ei (tekosyyt siis vaihtelevat).
Rouva Pupu

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

masa kirjoitti: Aika itsekästä sano. Mä taasen annan mielläni lapsellisten viettää joulun välipäivät muksujensa kanssa. Mulla on kyllä silloin aikaa olla töissä, kun ei sinappikoineita vielä ole.

Ihmeellisen kovan ja katkeran asenteen on kyllä kaksikko georgina ja pupu muodostanut perheen perustamisesta.
Tietysti se on itsekästä, sano. Ei lapsettomuus ole mikään synonyymi elämättömyydelle. Yhtälailla minulla on oikeus viettää aikaani oman perheeni kanssa lapsilla tai ilman. Ei minulla ole mitään velvollisuutta istua töissä viikonlopusta toiseen tai pyhien välipäiviä vain sen takia ettei sinappikonetta ole siunaantunut.

Katkera asenne ei, kova kyllä. Tarpeeksi kun sormella tökkii niin raja tulee vastaan, se on fakta se. Jos rauhassa annettaisiin olla niin se kovuuskin sieltä pikkuhiljaa lähtisi pois.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Clay »

masa kirjoitti:Mutta silti sitä vaan oma ääni kellossa on muuttunut totaalisesta "ei lapsia" asenteesta toisinpäin. Onhan se kiva sit 10 vuoden päästä, kun ei enää jaksa katsella sitä hapannaamaa kotona, voi ottaa ja lähteä "pojan" kanssa pitkälle kalareisulle kauas akasta :D
Tai tytön kanssa nuorten balettileirille.
Nyt penikseni on fantastinen!
Geep

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Geep »

Aina sitä jostain natistaan. Mulla on käyny erikoinen tsägä duuneissani eli en oo joutunu joustamaan vanhempien takia, ainoastaan juoppojen. Tai onkohan sekään nyt niin erikoista, en tiedä, jatkuvasti kuulen miten sisko ja mutsi valtion viroissaan kiroavat alkoholisteja työkavereitaan. Ehkä sitä ymmärrystä löytyy kaikilta vain tietylle ryhmälle...

Vaolan esiin ottamat kesälomat on kyl pebasta, miten ihmeessä en ookaan koskaan tullu miettineeks, ettei varmaan päästä yhteisille lomille perheen kesken just koskaan. Vuorotellen lomailtava jos skidit 10 viikkoa himpessä. Onneks tää kesä on vielä osahoitovapaata, duuneja kotona.
Lucas Jackson

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Lucas Jackson »

Clay kirjoitti:Tai tytön kanssa nuorten balettileirille.
Kyllä siitä tytöstäkin saa kelpo kalakaverin. Ehkä jopa paremman. Pojat kun tuppaa olemaan kokolailla rauhattomampia 10+ iässä. Inhaa yleistämistä, eikö?!
masa

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja masa »

Geep kirjoitti: Vaolan esiin ottamat kesälomat on kyl pebasta,
Paitsi jos puolisona on opettaja :D
Rouva Pupu

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kreitsu kirjoitti:Mjaa, itse en halua lapsia, koska en vain halua. En sinänsä koe olevani sen itsekkäämpi kuin muutkaan, vaikken levittelekään geenejäni ympäriinsä. Minulla nyt vain sattuu olemaan muita mielenkiinnonkohteita eikä hoivaaminen kiinnosta muutenkaan.
Samoin, ei sille sen ihmeellisempää syytä ole. Olen yhtä itsekäs kuin geenejään levittelevä ihminen tai yhtä epäitsekäs. Miten asian haluaa nähdä. Yleisimmät perustelut toisilta ovat kuitenkin olleet juuri se itsekkyys, uranluonti, huonot kokemukset omassa perheessä tjmv. Noh, ainakin omat välini perheeseeni ovat aina olleet loistavassa kunnossa, eikä tuo urakaan ole ollut kuin vasta muutaman vuoden "se" juttu.

Hassuimpaan törmäsin tuossa noin kuukausi sitten, meni jotakuinkin näin:

Pupu: Hitto kun ramasee tämän kuumeen kanssa, pakko se on kuitenkin painaa.
Toinen: Joo, mieti vaan että mulla on kolme lastakin kotona. Se vasta raskasta onkin.
Pupu: Jep jep.
Toinen: Nooh, on se sullakin edessä ja tiedossa pian. Naimisissakin ku oot.
Pupu: Ei oo edessä, ei.
Toinen: Anteeks. Jos oisin tiennyt niin en ois sanonut mitään. Ootteko lapsettomuushoitoja ajatelleet, jos saan kysyä?
Pupu: Ihan vapaaehtosesti ollaan ilman.
Toinen: Aijaa. En oo koskaan törmännyt naisiin, jotka vapaaehtosesti haluis ilman olla. Vai onko se mies vaan tätä mieltä?

Jne.

Hei, aikuisten oikeasti minä en olisi koskaan uskonut, että voisin törmätä näin vajaaälyisiin ihmisiin. Yllättäen mies ei tämmösiin törmää, enkä itsekään ennen, mutta nyt taitaa tuota ikää olla sen verran, että eteen alkaa tulemaan. Auttaahan sekin asiaa, jotta työpaikalla on suht monta masu pystyssä.
Geep

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Geep »

masa kirjoitti:Paitsi jos puolisona on opettaja :D
Harmi ku oon niin tyhmä, etten pääse opettajaks. :D
Geep

Re: Hyvännäköiset ovat lutkia

Viesti Kirjoittaja Geep »

Rouva Pupu kirjoitti:Hei, aikuisten oikeasti minä en olisi koskaan uskonut, että voisin törmätä näin vajaaälyisiin ihmisiin...
Varmaan rupee hatuttamaan jos jatkuvasti tollasta! Niiiin vaikea kuvitella itseäni utelemassa yhtään keltään...

Ei kyllä henkkoht vaivannu koskaan ihmisten utelut ja jutut, naureskelin vaan, ettei musta kyllä todellakaan ole mutsiksi. En pidä lapsista, en geeneistäni, en yhtään lisääntymis-ajatuksista. Ja sitä on suvun naisissa kovasti, siis lisääntymishaluttomuutta. Me lähdetään maailmalle ja pidetään kivaa, sit ruvetaan kasvattamaan koiria. Maha pystyssä sit myöhemmin tiuskin tyypeille, että vahinkoja sattuu mitäs pienistä, pitäkää tunkkinne saatana... Enpä usko, että ilman vahinkotyttöstäni olisin vielä nytkään yrittämällä yrittänyt lasta.
Viimeksi muokannut Geep, 11.04.2008 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin