Miksi et halua lapsia?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Yksi lapsi on ja se riittää mulle. Mä olen sen verran innokas harrastusten kanssa, että luulen että olisin ollut oikein tyytyväinen elämääni lapsettomanakin. Vaimon kanssa oltiin kuitenkin jo aika pitkään ehditty katselemaan maailmaa kahdestaan, joten aikoinaan teki mieli tutustua myös siihen mitä lapsi tarjoaisi elämään. Vallankin kun oli sellainen tunne, että rakkautta riittäisi jaettavaksi vielä toisellekin ihmiselle.

Onhan tuo pieni ihminen ollut ihmeellinen ja ihana. Tarjonnut paljon sellaisia kokemuksia ja tunteita, joita en usko ilman omaa lasta kokevansa. Mä en ole koskaan ollut mikään vauva ihminen. Omaa jaksoi hyvin hoitaa, mutta on ihan upeeta, että lapset kasvaa ja niiden kanssa pääsee tekemään aina uusia asioita.

Tuntuu, että yhden lapsen kanssa saa parhaan kombinaation. Pääsee kokemaan vanhemmuuden riemut, mutta on kuitenkin aika helppo ja edullista kulkea ympäri maailmaa. Samoin kotona on ihanan rauhallista iltaisin sen jälkeen kun on ajanut naapuruston lapset pois. Näin 7 vuoden jälkeen olen oikein tyytyväinen, että lapsi tuli, vaikka en asiasta ihan täysin varma tekohetkellä ollutkaan. Toista ei kiinnosta lähteä tekemään, koska vauva-aika on kuitenkin niin työlästä ja siinä oli ainakin meillä omat huonotkin vaikutuksensa parisuhteeseen. Näin on oikein hyvä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Aloin pohtimaan tätä lasten pyöräyttämistä näin nykypäivänä. Itse toki olin suht ajoissa liikenteessä, ja ihan suunnitellusti, mutta jos tuo tyttären suunniteltu opiskeluputki aukeaa, niin voi olla että mulla jää aika lapsenlapsen kanssa vähintäänkin vähiin. Jos kohta toteutuu ollenkaan. Itsekkäästi ajateltu, tiedän sen, mutta on mullakin oikeuksia!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tän ketjun nimi on Miksi ET HALUA lapsia? eikä mikään Miksi väänsin lapsia. Perustakaa oma ketju kootuille selityksillenne :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Aha. No sanotaan nyt sitten niin, että maailmaan syntyy lapsia yli tarpeen ja samaan aikaan jo syntyneiden lasten elinajan ennuste on aika huono.

Jos kohta me täällä sivistyneessä suomessa tehdään perheen sisäisestä adoptiosta sellainen byrokraattinen viidakko, että siihen tutustuttuaan tekee mieli vain todeta: Aha - vitut lapsista.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ei saamari miten hyvä, mä kopsaan tuon naamalaan :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Mäkin haluisin, mutten uskalla. Jollain menisi kuitenkin herne nenään eikä millään jaksaisi sitä kaivelua :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Liekö tuosta olemassa vanhusversiota? Ilmiöhän on sama vain sillä erolla, että heitä ei hoivaa kukaan. Ja ketjunkin voisi perustaa nimellä miksi et halua vanhuksia. Saunan taakse mahtuu.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kreitsu kirjoitti:^Mäkin haluisin, mutten uskalla. Jollain menisi kuitenkin herne nenään eikä millään jaksaisi sitä kaivelua :P
Pelkkää satiiriahan tuo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ihmisten huumorintaju on joskus arvaamaton. Ei ole intressejä edes vahingossa ketään ystiä ärsyttää.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kreitsu kirjoitti:^Ihmisten huumorintaju on joskus arvaamaton. Ei ole intressejä edes vahingossa ketään ystiä ärsyttää.
:sir:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:Liekö tuosta olemassa vanhusversiota? Ilmiöhän on sama vain sillä erolla, että heitä ei hoivaa kukaan. Ja ketjunkin voisi perustaa nimellä miksi et halua vanhuksia. Saunan taakse mahtuu.
Tarkoitatko, että lasten hankkiminen on moraalinen velvollisuus?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Liekö tuosta olemassa vanhusversiota? Ilmiöhän on sama vain sillä erolla, että heitä ei hoivaa kukaan. Ja ketjunkin voisi perustaa nimellä miksi et halua vanhuksia. Saunan taakse mahtuu.
Tarkoitatko, että lasten hankkiminen on moraalinen velvollisuus?
Tarkoititko, että samaan tapaan kuin vanhusten hoitaminen? Ei kai se mikään velvollisuus ole, biologinen pakko vain useimmille. Vanhusten hoitaminen on taas ongelma samaan tapaan kuin hautakuopan syventäminen, jotta alueelle mahtuu enemmän kalmoja. Polttohautaus olisi paljon fiksumpaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Liekö tuosta olemassa vanhusversiota? Ilmiöhän on sama vain sillä erolla, että heitä ei hoivaa kukaan. Ja ketjunkin voisi perustaa nimellä miksi et halua vanhuksia. Saunan taakse mahtuu.
Tarkoitatko, että lasten hankkiminen on moraalinen velvollisuus?
Tarkoititko, että samaan tapaan kuin vanhusten hoitaminen? Ei kai se mikään velvollisuus ole, biologinen pakko vain useimmille. Vanhusten hoitaminen on taas ongelma samaan tapaan kuin hautakuopan syventäminen, jotta alueelle mahtuu enemmän kalmoja. Polttohautaus olisi paljon fiksumpaa.
Niin. Mä en ymmärrä, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa (kuten itse esitit). Vanhusten hoitaminen on moraalinen velvollisuus. Lasten hankkiminen ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Niin. Mä en ymmärrä, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa (kuten itse esitit). Vanhusten hoitaminen on moraalinen velvollisuus. Lasten hankkiminen ei.
Ajattelin lapsia. Jos joku tekisi samanlaisen sarjiksen vanhuksista, jotka myös paskantavat housuunsa ja oksentavat tarvittaessa, sitä ei pitäisi vitsinä kukaan.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kottarainen kirjoitti:Toi on vanha, ainaski parin vuoden takaa. Muistan itse nauraneeni sille mutta en oo varma jaoinko facessa. Saa olla tulppa aika syvällä pyllyssä ellei huumori tuota kestä, oli lapsia tai ei. Vastoin tahtoaan lapsettomista en tiedä, mutta ehkä heille kaikki vauvajutut on vähän raskaita.
Mä näin sen ekan kerran pari päivää sitten täällä. Että mulle se oli ihan uutuus. Silläkin on väliä, kuka sanoo. Näin lapsettomana tuollainen huumori voi kääntyä itseään vastaan, you know. Kyllähän noita tulppia on persiissä aika monella vaiks just sulla ei olisi, että siinäkin mielessä on syytä olla varuillaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
savotta
Wannabe-kitisijä
Viestit: 4
Liittynyt: 10.03.2020 15:33

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja savotta »

Koska en halua lapsen mukana tulevia ongelmia aka. nainen.
amypang
Kitisijä
Viestit: 9
Liittynyt: 24.04.2020 12:34

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja amypang »

Olen taloudellisesti epävakaa, mikä on tärkein syy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

amypang kirjoitti: 24.04.2020 12:42 Olen taloudellisesti epävakaa, mikä on tärkein syy
Jaa-a. Tuo on syy, jos sen haluaa olevan syy. Jokainen suomalainen on globaalisti katsoen rikas. Lapsi varmuudella ei kuole nälkään, hoidon puutteeseen tai kylmyyteen rahan puutteen takia Suomessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kaikista koskaan eläneistä ihmisistä varmaan yli 95% on ollut resurssien puolesta heikommassa asemassa lapsia hankkiessaan kuin työtön suomalainen.
Vastaa Viestiin