Miksi et halua lapsia?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Tix

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Frederikin ja KK:n postauksiin:

Ei helvetti. Toisaalta naisille tunnustus avoimuudesta, vastapuoli ainakin tietää, mistä on kyse.
Ilmeisesti on X määrä naisia, jotka ovat varsin määrätietoisia biologisen kellonsa suhteen, mutta kyllä varsinkin tuo KK:n tarina menee jo sekopäisyyden puolelle. Toisaalta enpä tiedä miten tuo eroaa niistä maatalon isännistä, jotka kesämökkireissulla tarjoavat paikallisessa poiketessa kaupunkilaistytölle 40 hehtaaria myötäjäisiksi emännän paikasta :D
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Olen ymmärtänyt, että naimisiinmenosta ja lapsista puhuminen ensimmäisillä deiteillä on tehokkain keino karkottaa nopeasti paikalta mies, josta ei itse ole kiinnostunut. Ei takuulla soittele perään.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
masa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja masa »

Lilo kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että naimisiinmenosta ja lapsista puhuminen ensimmäisillä deiteillä on tehokkain keino karkottaa nopeasti paikalta mies, josta ei itse ole kiinnostunut. Ei takuulla soittele perään.
Hyvä pointti :D
NegaDuck

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Lilo kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että naimisiinmenosta ja lapsista puhuminen ensimmäisillä deiteillä on tehokkain keino karkottaa nopeasti paikalta mies, josta ei itse ole kiinnostunut. Ei takuulla soittele perään.
Paitsi mitä jos se onkin joku superihastunut ja superclueless ja menee täysillä mukaan hääsuunnitelmiisi?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NegaDuck kirjoitti:
Paitsi mitä jos se onkin joku superihastunut ja superclueless ja menee täysillä mukaan hääsuunnitelmiisi?
Niin, itse en ole koskaan uskaltanutkaan ottaa riskiä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Jollakin viiraa päässä, joko Frederikillä tai tarinan naisilla. Epäilen Fredrekiä, en uskoa noin typeriä naisia irl olevan.
Nettitreffeiltä löytyi vaikka mitä. Tunnen myös kaksi naista (toisen tosin vain ystävän kautta) jotka ovat toteuttaneet haaveensa biologisen lapsen hankkimisesta luonnollisin keinoin ilman pariutumistarvetta. Sitä ihmettelen että kukaan mies on suostunut vapaaehtoisesti sellaiseen järjestelyyn, kun vahingostakaan ei ollut kyse.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jollakin viiraa päässä, joko Frederikillä tai tarinan naisilla. Epäilen Fredrekiä, en uskoa noin typeriä naisia irl olevan.
Nettitreffeiltä löytyi vaikka mitä. Tunnen myös kaksi naista (toisen tosin vain ystävän kautta) jotka ovat toteuttaneet haaveensa biologisen lapsen hankkimisesta luonnollisin keinoin ilman pariutumistarvetta. Sitä ihmettelen että kukaan mies on suostunut vapaaehtoisesti sellaiseen järjestelyyn, kun vahingostakaan ei ollut kyse.
Niin. Onhan tuossa ilmeinen vaara joutua maksumieheksi.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Jotkut miehet tuntuvat vetävän puoleensa epätoivoisia valittajia kuin hunaja karhuja.
Totta, en tunnu pääsevän sinusta millään eroon.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lilo kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että naimisiinmenosta ja lapsista puhuminen ensimmäisillä deiteillä on tehokkain keino karkottaa nopeasti paikalta mies, josta ei itse ole kiinnostunut. Ei takuulla soittele perään.
Hyvä pointti, mutta ainakin yhdessä tapauksessa lapsikuumeinen nainen lähetti vihaisia ja katkeria viestejä perään kun en ollut halukas jatkotapaamisiin. Valitti kuinka joutuu ilmeisesti elämään koko loppuelämänsä yksin. Reaaally?

Epäilen myös erään toisen olleen tosissaan koska hän kuitenkin halusi tavata uudestaan (johon suostuin, ja jolla kertaa myös kertoi tarkemmin perhesuunnitelmistaan), ja perusteli varsin uskottavasti miksi on niin kiireessä. Oli kuulemma hassannut niin monta vuotta miehen kanssa joka oli siirtänyt lastenhankintaa aina eteenpäin ja nyt alkoivat hänen mielestään olla viime hetket käsillä jos äidiksi haluaisi. Mainitsi että hänen mielestään alle vuosi pitäisi riittää toisen tuntemiseen jolloin lapsenhankinta pitäisi alkaa todenteolla.

Toisaalta, ovatko kyseiset naiset sinänsä hulluja? Heillä on kova lapsi- ja perheenperustamiskuume, ja he olettavat että liikkeellä olisi miehiä samoin ajatuksin? Kyllähän monet naiset ilmoittavat jo ilmoituksissaan perheenperustamishaaveistaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Älkää vähätelkö, ei se mieheltäkään kauaa vie ilmoittaa kantansa tulevaan jälkikasvuun. Jos ei ensimmäisellä niin viimeistään toisella tapaamisella miehet onnistuvat ihan vaan yleisellä tasolla ohimennen kertomaan kantansa lapsiin ja perheeseen tulevaisuudessa.
Tix

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:nainen lähetti vihaisia ja katkeria viestejä perään kun en ollut halukas jatkotapaamisiin. Valitti kuinka joutuu ilmeisesti elämään koko loppuelämänsä yksin. Reaaally?
Kappash. Hepuli deittaili Fawkesia. Tosin eipä olisi ylittänyt uutiskynnystä toisenlainenkaan lopputulos. "Fawkes sai hepulin."
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tix kirjoitti:Kappash. Hepuli deittaili Fawkesia. Tosin eipä olisi ylittänyt uutiskynnystä toisenlainenkaan lopputulos. "Fawkes sai hepulin."
Kauhean ilkeä ja tunnevammainen kiusaajahenki tuo Tixuliini. Ei ollut Fawkes.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Lilo kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että naimisiinmenosta ja lapsista puhuminen ensimmäisillä deiteillä on tehokkain keino karkottaa nopeasti paikalta mies, josta ei itse ole kiinnostunut. Ei takuulla soittele perään.
Toi on noita leffajuttuja. Vitullisen voi antaa selittää mitä vaan ja luvata mitä vaan. Mistään ei tarvitse pitää kiinni eikä välittää. Ei se estä kotkaa jatkamasta jutusteluaan.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lolita kirjoitti:Älkää vähätelkö, ei se mieheltäkään kauaa vie ilmoittaa kantansa tulevaan jälkikasvuun. Jos ei ensimmäisellä niin viimeistään toisella tapaamisella miehet onnistuvat ihan vaan yleisellä tasolla ohimennen kertomaan kantansa lapsiin ja perheeseen tulevaisuudessa.
En usko pointin olleen siinä että ilmaisee perhehaaveitaan tai niiden puutetta yleisellä tasolla. Onhan se hyvä että nuo asiat tulevat julki jos niissä on liikaa eroa osapuolten välillä, etteivät suotta tuhlaa enempää aikaa toisiinsa.

Tosiasia kuitenkin on että lapsettomista ihmisistä puhuttaessa varsinkin tuossa 30 nurkilla ja siitä eteenpäin monille, varsinkin naisille, jälkeläisten saaminen tuntuu olevan suurin syy etsiä aktiivisesti parisuhdetta, ja joillekin näistä se lähentelee pakkomiellettä. Kitinäkansa on tästä tietenkin poikkeus.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Mulle optimaalista olis tietenkin vähän nuorempi nainen, joka ei ole vielä vauvakuumeessa. Oltaisiin iloisesti yhessä muutama vuas, ja sitten molemmat olisivat kypsiä päättämään halutako lapsea vaiko ei. Itseni ikäisiä deittaillessa, kuten Krüger tuossa totesikin, on toisinaan vaikeuttavana tekijänä biologinen kello / vauvakuume. Tai vaihtoehtoisesti se että nainen on YH, jolloin lapsi tuo lisäsekoitusta siihen "tullaanxmetoimeen ja onxmeilläaikaatoisillemme" -pakkaan. (älkää nyt täkäläiset YH:t älähtäkö vaan ymmärtäkää minun, epäkypsän ja neurootisen miehenalun, pelko aiheeseen liittyen)

Nuorilla naisilla on tietenkin paljon parempiakin vaihtoehtoja valittavanaan kuin epäkypsä ja neuroottinen kolkyt-ja-risainen, joten tuo oli vain utopistista ajatusleikittelyä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että naimisiinmenosta ja lapsista puhuminen ensimmäisillä deiteillä on tehokkain keino karkottaa nopeasti paikalta mies, josta ei itse ole kiinnostunut. Ei takuulla soittele perään.
Jos olisin lapseton sinkku ja etsisin vakavaa suhdetta, niin ihan saleen kysyisin mieheltä asap onko sillä minkälaisia ajatuksia lapsista. Jos ei missään nimessä haluais, niin tuskin sitten tapaisin toista kertaa. Kuulemani mukaan tämä on tässä iässä useillakin ratkaiseva tekijä, jos ihmisillä siis on jyrkkä kanta asiaan. Ans kattoo -tyypit voinevat sitten joustaa suuntaan ja toiseen.
Prepare for the worstest.
NegaDuck

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Vaola kirjoitti::P
Jaaha, älähdit kuiteski. :doh: Miten minun sitten pitäisi ilmaista oma suhtautumiseni asiaan ilman että kukaan suuttuu? Näen sen joka tapauksessa vain omana vajavaisuutenani.
Tix

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Tix »

NegaDuck kirjoitti:Miten minun sitten pitäisi ilmaista oma suhtautumiseni asiaan ilman että kukaan suuttuu? Näen sen joka tapauksessa vain omana vajavaisuutenani.
Ei kukaan suuttunut.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Frederik Krueger kirjoitti: Toisaalta, ovatko kyseiset naiset sinänsä hulluja? Heillä on kova lapsi- ja perheenperustamiskuume, ja he olettavat että liikkeellä olisi miehiä samoin ajatuksin? Kyllähän monet naiset ilmoittavat jo ilmoituksissaan perheenperustamishaaveistaan.
Jep. Hullua tai ei, mutta ei ne oletukset ihan tuulesta temmattuja ole, vaikka eivät ehkä ihan joka jannuun sovikaan.

Terveisin nimim. nettitreffien jälkeen 2vkon päästä yhteisellä tarkoituksella raskaana.

Ei tosin ollut tapaamispäivänä vielä ihan niin nopsa aikataulu mielessä. Ennemminkin että lähivuosina, mutta tietty selvitin mieheltä ennen tapaamista, että haluaako lapsia ylipäänsä ja suurinpiirtein millä aikataululla. Minä ketään turhaan lähteny kattomaan.
NegaDuck

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Vaola kirjoitti:Relaappa kuule vähän.
Joo. Point taken.

Taas muuten haksahdin samaan kuin viime kerralla. Kun toinen vastaa itsestäänselvyydellä ("ei meillekään mikään tahansa ukko kelpaa") tulkitsen sen alentumiseksi johon vastaaja ajautuu siksi että olen sanonut jotain tyhmää, eli tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.

Taidan olettaa liikaa.
killkill

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja killkill »

NuoriDaavid kirjoitti:Kai kuitenkin duunasit rojut tuuttiin?
En. Olen nähnyt "Fatal Attractionin" enkä halunnut että valkoinen kissani olisi päätynyt kattilaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:Itseni ikäisiä deittaillessa, kuten Krüger tuossa totesikin, on toisinaan vaikeuttavana tekijänä biologinen kello / vauvakuume. Tai vaihtoehtoisesti se että nainen on YH, jolloin lapsi tuo lisäsekoitusta siihen "tullaanxmetoimeen ja onxmeilläaikaatoisillemme" -pakkaan. (älkää nyt täkäläiset YH:t älähtäkö vaan ymmärtäkää minun, epäkypsän ja neurootisen miehenalun, pelko aiheeseen liittyen)
Älä kuitenkaan tee yh:oudesta liian ehdotonta kriteeriä, varsinkin kun iän myötä tulet kohtaamaan yhä vähemmän lapsettomia naisia.

Sitten semmoinen varoituksen sana etteivät pelkät YH:t välttämättä älähdä ylläolevan kaltaisia mielipiteitä. Ainakin yksi tuntemani lapseton sinkkunainen oli heittänyt lupaavan treffikumppanin mäkeen het sen jälkeen kun tämä oli tokaissut ensitreffeillä ettei voisi kuvitellakaan seurustelevansa naisen kanssa jolla on jo lapsia.

Kyseinen mies varmaan kuvitteli lapsettoman vastaparin olevan tästä tiedosta vain hyvillään, ikäänkuin "...joten älä huoli beibe, sulla on pullat mun suhteen hyvin uunissa kun kerran olet lapseton", mutta toisin kävi. Käsittääkseni kyseinen nainen koki loukkaavana ajatuksen että hänestäkin tulisi kyseisen miehen ja hänenkaltaistensa silmissä parisuhdemielessä täysin kelvoton heti kun sattuisi saamaan lapsen.

En tarkoita tietenkään sanoa että mielipiteistään ja preferensseistään pitäisi valehdella, mutta silti. Ehkä pikemminkin että miettii miksi oikeasti kokee eri asiat (vaikka yh:ouden) niin negatiivisena asiana ettei seurustelu sellaisen kanssa tulisi kysymykseen, ja ehkä sitä kautta pystyä hieman oikomaan pelkojaan ja käsityksiään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Eden
Kitinäaddikti
Viestit: 62
Liittynyt: 19.04.2008 8:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja Eden »

Mielipide ei ole muuttunut, mutta syyt ovat. Ennen syinä nämä "kypsät" ne haisee, kirkuu, kuolaa, puklaa ja paskoo :roll: . Nyt syy on se, että mä en halua niin suurta vastuuta. Myös muita syitä löytyy, mm. ihan tälläinen opittu käyttäytymismalli, kun vanhemmat ovat olleet tyranneja kun olin itse lapsi(no, taitavat olla vieläkin), niin mä toistan sitä samaa kaavaa. En halua olla se kusipää. Ja, en mä liiemmin edes välitä lapsista, ei vaan kolahda eikä ole se mun juttu. Haluan myös olla vapaa menemään, niin pienemmässä kuin suuremmassakin mittakaavassa.

Edit: ikää pian 27 v, sinkku.
NegaDuck

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Älä kuitenkaan tee yh:oudesta liian ehdotonta kriteeriä, varsinkin kun iän myötä tulet kohtaamaan yhä vähemmän lapsettomia naisia.
No en tietenkään.
Sitten semmoinen varoituksen sana etteivät pelkät YH:t välttämättä älähdä ylläolevan kaltaisia mielipiteitä. (...) Ehkä pikemminkin että miettii miksi oikeasti kokee eri asiat (vaikka yh:ouden) niin negatiivisena asiana ettei seurustelu sellaisen kanssa tulisi kysymykseen, ja ehkä sitä kautta pystyä hieman oikomaan pelkojaan ja käsityksiään.
En vaan taida yksinäni asiaa miettimällä päästä puusta pitkään, vaan siitä pitäisi puhua naisten kanssa - jolloin taas tulisin aika rapeaksi fleimauksesta. Aihe on arka.
MGandhi

Re: Miksi et halua lapsia?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

killkill kirjoitti:No en minäkään halunnut lapsia.
Kun sellainen kuitenkin päätti ilmestyä, ajattelin: "Svittu. Sulla on äijä ollut murrosikä reilut 20 vuotta. On ollut aikaa ja tilaisuus toteuttaa jokainen mielihalusi - muutama sellainenkin joka olisi saanut jäädä toteuttamatta. Toosaa olet saanut ainakin yhden miehen edestä ja kuppiakin olet ehtinyt ottaa vähintään tarpeeksi, on ehditty vähän matkustellakin. Olisiko kenties aika katsoa, onko sinusta antamaan jotain takaisinkin tälle maailmalle, eikä aina vaan ottamaan? Ei kai luonto tarkoittanut ihmistä elämään ns. jatkettua lapsuutta hamaan hautaan asti?"
Kuulostaa lähinnä itsepetokselliselta selittelyltä kun paskat on jo housussa. ;)
Vastaa Viestiin