Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Parisuhdekysely XXXIV: Ihminen...

...ei tarvitse harjoittelusuhteita
4
11%
...tarvitsee harjoittelusuhteita
11
30%
...ei suoranaisesti tarvitse harjoittelusuhteita, mutta ei niistä haittaakaan ole
17
46%
...ei suoranaisesti tarvitse harjoittelusuhteita ja useat suhteet ovat henkinen rasite
1
3%
...tarvitsee vaihtoehdon muu, mikä?
2
5%
...tarvitsee Niba vaihtoehdon.
2
5%
 
Ääniä yhteensä: 37

prosessi

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minä olen itse asiassa tajunnut, mitkä omat luonteenpiirteeni ovat häirinneet parisuhteitteni tarkoituksenmukaista toimintaa. Toisaalta olisin voinut tajuta sen jo suhteistani vanhempiini, mutta kun on kova pää niin sitä täytyy hakata seinään vähän enemmän. Nyt pitäisi enää selvittää, että miten saan kitkettyä moiset häiriötekijät päästäni.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Pyry-Matias kirjoitti:Sinusta, Rollo, paistaa läpi erakkoluonne ja sen oikeuttaminen väärin perustein.
Höpö höpö. Erakkoluonnetta ei ensinnäkään tarvitse oikeuttaa. Jotkut ihmiset ovat erakkoja, ja se on ihan okei. Ja koska sitä ei tarvitse oikeuttaa, "perusteetkaan" eivät voi olla vääriä (sen enempää kuin oikeitakaan). Itse asiassa Rollolla oli mielestäni varsin hyvä ja asiallinen pointti, jos nyt sen oikein ymmärsin.

Ihminen elää koko elämänsä yksin. Jos et osaa olla onnellinen yksin, et osaa sitä parisuhteessakaan, koska myös parisuhde perustuu itsensä kanssa elämisen taidolle. Moni vain valitsee sen lyhytnäköisesti helpomman ja mukavamman tavan, eli kumppanin syyttämisen siitä että itsellä on kurjat fiilikset - tai, mikä vielä pahempaa, siitä ettei suhde olekaan jatkuvaa super-duper ihqudaata. Kumma kyllä moni myös törmää niihin täsmälleen samanlaisiin kurjiin fiiliksiin jokaisessa parisuhteessaan, samalla kun syyllistetyt ex-kumppanit jatkavat elämäänsä muissa suhteissa vailla häivääkään näistä ongelmista. En siis sano että ilman ongelmia, vaan ilman niitä ongelmia jotka johtuivat syyllistävästä osapuolesta itsestään, ja jotka juuri siksi toistuvat juuri hänen omissa parisuhteissaan.

Tämän aasinsillan kautta itse aiheeseen. Jotkin asiat ovat useimmille meistä mahdollisia oppia ainoastaan tuon iänikuisen kuvion toistumiseen havahtumalla. Ja jotta siihen voisi havahtua, tarvitaan useampia erillisiä suhteita eri ihmisten kanssa. Jotkut eivät tietenkään opi edes toistuvasti samoihin ongelmiin törmätessään, vaan selittävät asian esimerkiksi vastakkaisen sukupuolen kollektiivisella puutteellisuudella, mutta haluaisin kuitenkin uskoa että useimmille tämän lajin oppiminen olisi ihan mahdollisuusavaruudessa sijaitseva juttu. Toisaalta jos suhtautuu parisuhteeseensa harjoittelusuhteena sen vielä jatkuessa, on jo menettänyt mahdollisuutensa oppia. Todellista oppimista tapahtuu silloin, kun ihminen laittaa itsensä likoon niin avoimesti ja kokonaisvaltaisesti, että on altis myös vahingoittumaan, eli toisin sanoen on suhteessa tosissaan.

Siispä vastaan ketjun kysymykseen: ihminen ei tarvitse sellaisia suhteita, jotka osapuolet mieltävät harjoitteluksi jo suhteen aikana.
Pyry-Matias

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

EveryWoman kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Sinusta, Rollo, paistaa läpi erakkoluonne ja sen oikeuttaminen väärin perustein.
Höpö höpö. Erakkoluonnetta ei ensinnäkään tarvitse oikeuttaa. Jotkut ihmiset ovat erakkoja, ja se on ihan okei.
Joku siis on erakko, toinen ei. Ei siihen silti tarvitse etsiä väkisin perustetta siitä, ettei silloin ainakaan ole lähesriippuvainen. En pyrkinyt tuomitsemaan erakkoutta. Mielestäni alla oleva kyyninyys kumpuaa jonkin sortin erakkoudesta.
RolloTomasi kirjoitti:...ainoat parisuhteelle löytämäni merkitykset olivat nussiminen, johon myös kai voi laskea muunkaltaisen seksuaalisesti latautuneen läheisyyden, sekä lasten teon ja kasvattamisen.
prosessi

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:Jotkin asiat ovat useimmille meistä mahdollisia oppia ainoastaan tuon iänikuisen kuvion toistumiseen havahtumalla.
Minun suurin ongelmani on tainnut olla tarvitsevuuden näyttäminen. Jostain syystä olen aina luonut mielikuvaa siitä, etteivät vastoinkäymiset juurikaan kosketa minua, vaikka ne koskettaisivat paljonkin. Viimeisen puolen vuoden aikana olenkin kovasti harjoitellut tarvitsevuuteni näyttämistä sekä ystäville että sukulaisille, ja lopputulos on ollut aika pelottava. Heistä melkein kukaan ei osaa suhtautua tähän uuteen tarvitsevuuteeni, joten lopputuloksena on ollut paljon torjuntaa ja suoranaisia kiukunpurkauksia suuntaani, enemmän kuin koskaan. Surullisimpana tapauksena äitini. Onneksi pari poikkeustakin löytyy, ilman niitä olisi varmaan pakko palata entiseen rooliini.

Parisuhteissahan tuollaisesta voi seurata mitä erilaisimpia ongelmia, eli välttämättä suhteesta toiseen ei edes toistu sama kuvio, vaan pelkkä ongelmien aiheuttaja on sama. Lopputulos riippuu hyvinkin paljon siitä, miten tarkkanäköinen se toinen osapuoli on, ja toisaalta miten hyvin hän osaa arvaamalla vastata oikein niihin nimeämättömiin tarpeisiin. Lisämutkia matkaan tuo sekin, että olen huono vastaanottamaan mitään lohdutteluja, joten on hyvin mahdollista, ettei tietyissä tilanteissa kukaan osaisi tai edes voisi toimia oikein, koska tepsivää toimintamallia ei ole olemassakaan. Pitäisi oppia aivan uusi suhtautumistapa, hankalaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Pyry-Matias kirjoitti:Joku siis on erakko, toinen ei. Ei siihen silti tarvitse etsiä väkisin perustetta siitä, ettei silloin ainakaan ole lähesriippuvainen.
Minusta Rollo ei etsinyt mitään perusteita, kunhan totesi aika monen lähentelevän läheisriippuvuutta. Se on nähdäkseni totta, vaikka läheisriippuvuus todellisessa merkityksessään ei kovin yleistä olekaan. Pitäisi varmaan keksiä uusi sana sille lievemmälle versiolle, jossa oletetaan muiden ihmisten olevan vastuussa omasta onnellisuudesta.
Pyry-Matias kirjoitti:En pyrkinyt tuomitsemaan erakkoutta. Mielestäni alla oleva kyyninyys kumpuaa jonkin sortin erakkoudesta.
RolloTomasi kirjoitti:...ainoat parisuhteelle löytämäni merkitykset olivat nussiminen, johon myös kai voi laskea muunkaltaisen seksuaalisesti latautuneen läheisyyden, sekä lasten teon ja kasvattamisen.
Tai sitten vain siitä, ettei ole vielä tavannut itselleen sopivaa kumppania.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

exPertti kirjoitti:Erakkoluonnetta ei tarvitse perustella. Ei varsinkaan väittämällä, että normaalissa parisuhteessa elävät ovat henkisesti sairaita (läheisriippuvuus ei ole ihan normaali tila). Olkoon erakko, mutta jättäkööt meidät muut rauhaan. (Hetkinen, sitähän hän taitaakin yrittää?)
Kaikki ihmiset ovat henkisesti sairaita tavalla tai toisella. Jos olit ajatellut olevasi henkisesti täydellinen, ajattele uudestaan.
Kakkoskappaletta lukiessa tuli tiettyjä ihmisiä mieleen tuosta. On sinullakin tainnut olla aika mielenkiintoinen elämä.
En ymmärtänyt. Sano asiasi selvästi, jos sinulla sellainen on.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Minun suurin ongelmani on tainnut olla tarvitsevuuden näyttäminen. Jostain syystä olen aina luonut mielikuvaa siitä, etteivät vastoinkäymiset juurikaan kosketa minua, vaikka ne koskettaisivat paljonkin.
Kuulostaa kyllä ongelmalta. Määrittelisin tuon ongelmaluokkaan 'Avoimuuden puute' kuuluvaksi.
Viimeisen puolen vuoden aikana olenkin kovasti harjoitellut tarvitsevuuteni näyttämistä sekä ystäville että sukulaisille, ja lopputulos on ollut aika pelottava. Heistä melkein kukaan ei osaa suhtautua tähän uuteen tarvitsevuuteeni, joten lopputuloksena on ollut paljon torjuntaa ja suoranaisia kiukunpurkauksia suuntaani, enemmän kuin koskaan. Surullisimpana tapauksena äitini. Onneksi pari poikkeustakin löytyy, ilman niitä olisi varmaan pakko palata entiseen rooliini.
Hmm, oletko siis sitä mieltä, että itse tarvitsevuudelle ei ole mahdollista tehdä mitään? Sen voi vain joko näyttää tai piilottaa?
Pitäisi oppia aivan uusi suhtautumistapa, hankalaa.
Sinäpä sen sanoit. :)
elco

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Kaikki ihmiset ovat henkisesti sairaita tavalla tai toisella.
Kuuluuko tämä doktriiniin vai mitä? Henkinen terveys on jotain, mitä tavoitellaan, muttei ikinä saavuteta?
prosessi

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:Hmm, oletko siis sitä mieltä, että itse tarvitsevuudelle ei ole mahdollista tehdä mitään? Sen voi vain joko näyttää tai piilottaa?
Jos ei ole tarvitsevuutta, on mikä tahansa parisuhde turha. Miksi lähteä tekemään mitään kompromisseja kenenkään kanssa, jos ei koe suhteen vastaavan mihinkään tarpeisiin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

exPertti kirjoitti:Tarkoitin, että lukiessani kappaletta jossa puhuit ihmisistä jotka menevät parisuhteesta toiseen valittaen elämänsä ongelmia parisuhdekumppaneilleen tuli mieleen muutamia oikean elämän ihmisiä. Ja kun epäilen näitten mielipiteitten kumpuavan todellisista elämänkokemuksistasi arvelin sinulla olleen "mielenkiintoisia" parisuhteita. Jep, itsellänikin on ollut...
Joo, olen kyllä toistanut suhteissani samoja virheitä sitä toista osapuolta syytellen, kunnes tajusin missä päässä vika oikeasti on. Muiden parisuhdetoilailuista tuo kuvion toistuminen on kyllä vielä helpompi huomata. Ja kuten sanottu, kun joku aloittaa jankutuksen siitä, kuinka miehet aina sitä tai naiset aina tätä, totuus on usein jo melkein naurettavan läpinäkyvä (paitsi tietenkin jankuttajalle itselleen).

Muunlaisissa kuin mielenkiintoisissa suhteissahan minulla ei ole tapana jumittaa. :D
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Hmm, oletko siis sitä mieltä, että itse tarvitsevuudelle ei ole mahdollista tehdä mitään? Sen voi vain joko näyttää tai piilottaa?
Jos ei ole tarvitsevuutta, on mikä tahansa parisuhde turha. Miksi lähteä tekemään mitään kompromisseja kenenkään kanssa, jos ei koe suhteen vastaavan mihinkään tarpeisiin?
Tarvitsevuutta on karkeasti pilkottuna kahta lajia: muiden elämää rajoittavaa ja sitten sitä, joka ei rajoita. Aika monella esiintyy tuota ensimmäistä lajia, joka on omiaan tukahduttamaan minkä tahansa ihmissuhteen, kun toisen oletetaan olevan olemassa vain siksi että omat tarpeet tulisivat tyydytetyiksi. Mutku mä haluun! muka riittää perusteluksi mihin tahansa pyyntöön, jonka toteuttaminen vaikuttaa sen toisenkin elämään.

Oikeasti tilanteet eivät tietenkään ole noin karikatyyrisiä (paitsi joissakin suhteissa, yhtä sellaista olen päässyt lähietäisyydeltä todistamaankin). Kärjistän, jotta pointti tulisi ymmärretyksi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Kaikki ihmiset ovat henkisesti sairaita tavalla tai toisella.
Kuuluuko tämä doktriiniin vai mitä? Henkinen terveys on jotain, mitä tavoitellaan, muttei ikinä saavuteta?
No kääntäen muotoiltuna se, mitä pidämme mielisairautena, on usein vain sitä samaa mitä kaikilla ihmisillä esiintyy - ainoastaan hieman kärjistyneemmässä muodossa (kaikkiin mielenterveydellisiin häiriöihin tuo ei päde). Esimerkiksi vainoharhaisuutta kokee moni, jotkut sairauden määritelmän täyttävässä mittakaavassa ja moni muu vähän vähemmän. Läheisriippuvuuden osalta sama homma. Tai persoonallisuuden disintegroitumista tai ahdistusta tai mitä ikinä.

Mihin sä muuten tarvitset tuota doktriini-ajattelua? Auttaako se jotenkin sua paremmin hahmottamaan mun ajatuksia tai kirjoitteluja (itse kuvittelisin, että se pikemminkin hankaloittaa ymmärrystä, tai ainakin siihen tukeutuvat ovat useimmiten samoja tyyppejä, jotka ymmärtävät väärin)?
MGandhi

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

BettyB. kirjoitti:Äh, tajusin just etten oo varmaan oppinut yhtään mitään.
Taasko sä oot löytänyt jonkun urpån, joka ei tajua hyvän päälle?
Pyry-Matias

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

EveryWoman kirjoitti:Pitäisi varmaan keksiä uusi sana sille lievemmälle versiolle, jossa oletetaan muiden ihmisten olevan vastuussa omasta onnellisuudesta.
Tähän tartuin itsekin jo aiemmin. Siis läheisriippuvaisuuden lievempiin muotoihin, jotka eivät lähtökohtaisesti ole usein traumaperäisiä.
elco

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: Mihin sä muuten tarvitset tuota doktriini-ajattelua? Auttaako se jotenkin sua paremmin hahmottamaan mun ajatuksia tai kirjoitteluja (itse kuvittelisin, että se pikemminkin hankaloittaa ymmärrystä, tai ainakin siihen tukeutuvat ovat useimmiten samoja tyyppejä, jotka ymmärtävät väärin)?
Niin siis minähän en meistä kahdesta ole se, joka nojaa ajattelussaan hämmentäviin opinkappaleisiin saavuttamattoman itsetuntemuksen tavoittelun autuaaksi tekevästä vaikutuksesta. Ajattelin vain, että tämä "Kaikki on hulluja" on yksi samanmoinen opinkappale.

Kuules, ei minulla ole vuosiin ollut hajuakaan siitä mitä kirjoitat. Eikä taaskaan.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Läheisriippuvuus on nykykäsityksen mukaan täyttä paskaa ja sitä pidetään yhtenä psykologian pahimmista kämmeistä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö löytyisi iso läjä lekureita löpisemästä siitä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Niin siis minähän en meistä kahdesta ole se, joka nojaa ajattelussaan hämmentäviin opinkappaleisiin saavuttamattoman itsetuntemuksen tavoittelun autuaaksi tekevästä vaikutuksesta.
En minäkään. Sinä puolestasi olet meistä kahdesta se, joka kommenteissaan jatkuvasti tuo esiin noita (olemattomia) opinkappaleita. Yritin kysyä sinulta, mistä tämä mahtaa johtua - ehkä koet sen hyödyttävän itseäsi jollakin tavalla?
Ajattelin vain, että tämä "Kaikki on hulluja" on yksi samanmoinen opinkappale.
No oletko jotenkin eri mieltä siitä, mitä sanoin aiheesta edellisessä viestissäni?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Crowbar kirjoitti:Läheisriippuvuus on nykykäsityksen mukaan täyttä paskaa ja sitä pidetään yhtenä psykologian pahimmista kämmeistä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö löytyisi iso läjä lekureita löpisemästä siitä.
Kätevä sana joka tapauksessa kuvaamaan sellaista yleistä kannattamattomuutta, jota moni suhteissaan harjoittaa.

Kiitos muuten ihanista linkeistä Ketä panisit? -ketjussa. En jaksanut silloin mitään kommentoida, kunhan hiljaa tykkäilin.
elco

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti: No oletko jotenkin eri mieltä siitä, mitä sanoin aiheesta edellisessä viestissäni?
Olen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Olen.
No ei tartte täsmentää jos ei halua. Tykkään susta kuitenkin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Mihin sä muuten tarvitset tuota doktriini-ajattelua? ...itse kuvittelisin, että se pikemminkin hankaloittaa ymmärrystä, tai ainakin siihen tukeutuvat ovat useimmiten samoja tyyppejä, jotka ymmärtävät väärin.
Kuules, ei minulla ole vuosiin ollut hajuakaan siitä mitä kirjoitat. Eikä taaskaan.
1+1= :?:
prosessi

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Hmm, oletko siis sitä mieltä, että itse tarvitsevuudelle ei ole mahdollista tehdä mitään? Sen voi vain joko näyttää tai piilottaa?
Jos ei ole tarvitsevuutta, on mikä tahansa parisuhde turha. Miksi lähteä tekemään mitään kompromisseja kenenkään kanssa, jos ei koe suhteen vastaavan mihinkään tarpeisiin?
Tarvitsevuutta on karkeasti pilkottuna kahta lajia: muiden elämää rajoittavaa ja sitten sitä, joka ei rajoita. Aika monella esiintyy tuota ensimmäistä lajia, joka on omiaan tukahduttamaan minkä tahansa ihmissuhteen, kun toisen oletetaan olevan olemassa vain siksi että omat tarpeet tulisivat tyydytetyiksi.
Yleensä ihmisillä on myös tarve olla tarvittuja. Esimerkiksi äitini purkaukset ovat liittyneet siihen. Nyt, kun olen tuonut esiin tarvitsevuuteni, hän on ollut silmittömän vihainen siitä, etten ennen ole tuonut moista esiin. Melkein kuin hän kostaisi minulle nyt sitä, miten turhaksi hän on itsensä ennen tuntenut. Silloin kun en ole tuonut tarvitsevuutta esiin, hänellä ei ole ollut mitään aseita minua vastaan. Nyt hän tietää jo pelkän läsnäolosta kieltäytymisen satuttavan pahasti. Eihän hänellä itselläänkään tietenkään ole mikään helppo elämäntilanne, mutta kyllä tuo on silti pelottavaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Yleensä ihmisillä on myös tarve olla tarvittuja.
Totta. Omat hankaluuteni ihmissuhteissa (ei onneksi parisuhteissa) johtuvat yleensä juuri siitä, että ihmiset ottavat jotenkin itseensä, kun en tarvitse heitä juuri sillä tavalla miten he haluaisivat minun heitä tarvitsevan. :think:
BettyB.

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

MGandhi kirjoitti:Taasko sä oot löytänyt jonkun urpån, joka ei tajua hyvän päälle?
En tosiaankaan. Oon tähän asti etsinyt niitä toistuvia virheitä miehistä, mutta nyt kun asiaa tarkemmin ajattelen, olen näiden virhekäyttäytyvien miesten ainoa yhdistävä tekijä, jotan vian täytyy olla minussa. Taidan siis olla tuomittu elämään loppuikäni all by myself. Uusia temppujahan ei tällänen vanha narttu enää opi.
BettyB.

Re: Parisuhteet: Tekeekö harjoitus mestarin?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

exPertti kirjoitti:Hyvin vaikea muodostaa kokonaiskuvaa ihmisestä nettipalstalle heitettyjen keskustelujen perusteella, mutta en lähtökohtaisesti pitäisi sinua mitenkään erityisen vastemmielisenä parisuhdemateriaalina.
Mulla on katsos sellanen pieni vika etten mitenkään siedä valehtelua enkä vieraissa juoksentelua. Oon siis nykymittareilla niuho ja sellastahan ei kukaan halua.
Vastaa Viestiin