Lukupiiri käyntiin

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Nowaysis

Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Ensimmäisenä kirjana luette kaikki Alon Gratch(saa lausua kuten haluaa, tai kuten halatte kuten Peppi Pitkätossu sanoisi) nimisen tsykologin kirjan nimeltä Jos miehet puhuisivat.

Tämä kirja antaa avaimia miehen sisäiseen maailmaan tutkimalla seitsemää miehistä ominaisuutta, jotka tarjoavat haasteita läheisille niin parisuhteessa kuin työelämässä. Asiantuntevan, huumorilla höystetyn teoksen runsaat esimerkit antavat myös positiivisia ajatusmalleja miehille, jotka haluavat kehittää tunneilmaisuaan mutta säilyttää silti miehisen tavan toimia.

Itse tartun kirjaan aina kun tunnen suurta turhautumista miehen kanssa tapahtuneen interaktion jälkeen. Kirja saa minut todellakin ymmärtämään että miehiä pitää kohdella silkkihansikkain koska

a) niillä on tunteet
b) on vaikeampi kun on tunteet mut pitää teeskennellä ettei niitä oo
c) vaiks meillä on menkat ja pitää synnyttää ni silti naisena on kivempaa. Siks varmaan monet miehet haluu naisix mut naiset ei miehix, noin niinqu yleistäen.

Ote kirjasta:
" ...hän oli perheineen juhlinut vanhempiensa luona New Jerseyssä. Miehelle oli syntynyt äitinsä kanssa äänekäs riita, ja lopuksi mies oli lyönyt äitiään päähän vaateripustimella."

Siis haloo?
ninnithequeen

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Toinen loisto-opus:
John Grayn Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja martza »

ninnithequeen kirjoitti: Toinen loisto-opus:
John Grayn Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta.
Todella hyvä kirja miehillä sekä naisille. Komppaan täysin :komp:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Faghag

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Lisää viihteellistä tietoa miehen ja naisen aivojen erilaisuudesta ja tavasta kommunikoida. Mainio opus, ostin sen viime syksynä Helsingin Kirjamessuilta Tammen erikoistarjouksesta:

http://www.tammi.net/asp/empty.asp?P=18 ... ll&C=26199
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja martza »

Menen maanantaina katsomaan UIT:n esittämän näytelmän
"Luolamies" . Näytelmä juuri miehen ja naisen erillaisesta sielunmaailmasta ja mikä parasta, Martti Suosalo pääroolissa.
http://www.uit.fi/?deptid=2813
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja Lolita »

martza kirjoitti:Menen maanantaina katsomaan UIT:n esittämän näytelmän "Luolamies". Näytelmä juuri miehen ja naisen erillaisesta sielunmaailmasta ja mikä parasta, Martti Suosalo pääroolissa.
http://www.uit.fi/?deptid=2813
Tästä olen kuullut todella paljon kehuja ja tarkoitus olisi käydä itsekin katsastamassa. Kun nyt vain saisi aikaiseksi. Suositellaan kaikille miehille ja naisille.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Äh, en lue. Aion vain viettää aikaa miehen kanssa, jos sellaisen saan pyydystettyä. En useinkaan kyllä kärsi siitä, että miehet ajattelevat ja käyttäytyvät eri tavalla, koska ne miehet, joiden kanssa olen jotenkin läheisempiin tekemisiin päätynyt, ovat kai olleet aika ymmärtäväisiä. Varmaan niillä on melkein kaikilla ollut hyvä suhde feminiiniseen puoleensa samoin kun mulla on hyvä suhde mun maskuliiniseen. Ja kyllä ne viimeistään silloin ymmärtävät minua, kun alan valittaa.
Kikkelis kokkelis.
slam

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja slam »

Yleensä luen makuultani ja nukahdan pian. Unilääkkeistä parhain.
hermine

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja hermine »

Eipä mullakaan ole koskaan ollut vaikeuksia ymmärtää ketään siksi että tämä olisi eri sukupuolta kuin minä. Tiedän kyllä ilman moisia kirjojakin, että jonkinlaisena oikopolkuna yhteiselämän sujumiseksi miehelle pitää antaa mielinmäärin pillua, pullaa ja rajaton päätösvalta ilman vastuuta, mutta kahden ihmisen aito, tasavertainen kohtaaminen jonkalaisena tahtoisin parisuhteen nähdä on siitä mielestäni aika kaukana. Noissa kirjoissa kun kummasti se puhuteltava, jonka pitäisi muuttua, ymmärtää, tulkita ja joustaa on aina naisosapuoli.

Enemmänkin tarvitsisin opaskirjaa siitä, kuinka tulla toimeen vaikkapa ekstroverttien, temperamentiltaan räjähtävien tai punaniskajunttien kanssa.
HellBell

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Aika opus sulla siinä, Novis. :wink:

Noissa lainaamissasi kohdissa paistoi oivasti läpi se perimmäinen idea, kuinka miehetKin ovat vain ihmisiä eivätkä suinkaan titaanista tehtyjä koneita ja kuinka naisen tulee nähdä tämän mitä mysteerisimmän seikan totuus, jota nainen ei ehkä muutoin millään kykenisi itsekseen selvittämään.
Tavallaan ärsyttää sekin asetelma tuossa, että nainen laitetaan ns. ymmärtäjän penkille istumaan ja mies sitten sellaiseksi kaikin puolin sympattavaksi tapaukseksi. Jos toinen ei suhteessa puhua pukahda, ei se toinen tyyppi myöskään voi leikkiä ajatustenlukijaa ja setviä asioita aina 'oikein päin' suhteen kannalta. Ihmisen tulisi etusijassa itse kehittää/muuttaa itseään..
Nowaysis

Re: Lukupiiri käyntiin

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Tyttöset kovin vakavasti otitte minun hupailuni mutta ei se mittään. :h:
Vastaa Viestiin