Pinttyneet tavat

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Rouva Pupu

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geep kirjoitti:^^ Meillä myös ollu toisin päin... Mut oon kauan sitten tajunnu miten paljon paremmin suhde voi kun jätän tekemiseni kesken ja menen sinne viereen leikkimään tai ihan vaan leikisti nukahtamaan. Sitten nousen ja jatkan taas duunailuja, mies on tyytyväinen kun edes käväsin eli odotin sen nukahtavan.
:komp:
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Geep kirjoitti:^^ Meillä myös ollu toisin päin... Mut oon kauan sitten tajunnu miten paljon paremmin suhde voi kun jätän tekemiseni kesken ja menen sinne viereen leikkimään tai ihan vaan leikisti nukahtamaan. Sitten nousen ja jatkan taas duunailuja, mies on tyytyväinen kun edes käväsin eli odotin sen nukahtavan.
Kuin lasta nukuttaisi, joo...
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Quinevere

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Frederik Krueger kirjoitti:Kuin lasta nukuttaisi, joo...
Mun kokemuksen valossa tää on aika tavallinen toive. Ja herttainen sellainen.
Geep

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Geep »

Liian paljon on niitä päiviä kun se nukahtamishetki on ainoa yhteinen, tottakai se sitten yritetään jakaa. Kun on saatu ne pienetkin lapset nukutettua, joo... (Meillä se käy niin, että pussataan pilteille hyvät yöt, laitetaan univalot sänkyjen päälle ja suljetaan ovet = mies lähes yhtä helppo mut ei ihan!)
Quinevere

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

McJanne kirjoitti:Kiitos tästä henkilöön käyvästä ja pyytämättömästä hyökkäyksestä, vastakohteliaisuutena todettakoon että kuvailemasi hieno toimintatapa toimisi oivallisesti myös allekirjoittaneen tiluksilla.
Varmaan vitsailet. Susta ei aina tiedä kylläkään.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Quinevere kirjoitti:
McJanne kirjoitti:... ai mikä natsi?
Kotinatsi. ... Tuo natsius on mun mielestä tai ainakin tuossa tapauksessa vain ilmentymä siitä kun vanne kiristää päätä.
:komp:

yksin ollessa saan jättää lehtiä ja vaatteita lattioille. Tiskit laitan koneeseen hyvin huuhdeltuina ennen kuin puhtaat lautaset, veitset ja haarukat loppuvat. Ei silti ei mulle ole harvat naisytäväni koskaan siivottomuudesta valittaneet. Minä kai kierrän sellaiset täydellisyyteen pyrkijät kaukaa tai sitten he minut.
Quinevere

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

^Ei munkaan elelemistavoissa oikeasti ole mitään ihmeempää valittamista. Joissain tilanteissa tosin ilmeisesti täytyy kaivaa se valituksen aihe ihan mistä irti saa.
Rouva Pupu

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geep kirjoitti:Liian paljon on niitä päiviä kun se nukahtamishetki on ainoa yhteinen, tottakai se sitten yritetään jakaa.
:komp:
Quinevere

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

McJanne kirjoitti:Jos näet asiaksesi spekuloida stressitilojani tahi mielenterveysongelmiani, olet tervetullut tekemään sitä paikanpäällä valitsemanasi ajankohtana.

Jos et, olet vain tahallasi typerys ja se on jokseenkin ainut asia, mitä en sulata missään muodossa. Siinäkin tapauksessa olet tervetullut keskustelemaan asiasta paikanpäällä valitsemanasi ajankohtana.
Oot vähän prinsessa nyt :wink: Mut ei se mitään, voidaan kyllä puhua livenäkin, mut sen verran säikähdin, et julkisella paikalla sit. Mulla on nopeat jalat, vaikken iso olekaan.

Niin joo, sit täällä päin, muuten en jaksa vaivautua.
Herra Manala

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

0100100, miten voin auttaa?
NegaDuck

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:0100100, miten voin auttaa?
Toi on ihan vitun ihana kun se tärähtää tajuntaan kesken hiljaisen, tunnelmallisen elokuvakohtauksen. :x
Herra Manala

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:0100100, miten voin auttaa?
Toi on ihan vitun ihana kun se tärähtää tajuntaan kesken hiljaisen, tunnelmallisen elokuvakohtauksen. :x
Njoo. Sellainen täällä tosiaan tuntuikin olevan menossa Rhett Buttmanin ja Scarlett O'Horon välillä.
Quinevere

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Herra Manala kirjoitti:blaa
Mitä jos menisit leikkimään sinne omaan lihapullaketjuusi?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Quinevere kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. Yleensä seksuaalinen virittyneisyys onkin iltaisin kaikkein alhaisimmillaan.
Ei muuten voi eikä ole.
Kappas, eilinen JimTV:n poikkitieteellinen "Manswers"-sarja otti sopivasti kantaa kysymykseen:

"Mihin vuorokauden aikaan naisen seksuaaliset halut ovat korkeimmillaan?"

Vastaus oli: Naisen seksuaalista halukkuutta lisäävien hormonien (estrogeeni ja testosteroni) eritys on voimakkainta varhaisin aamulla, joten seksuaaliset halut ovat korkeimmillaan aamulla.

Onhan se tietysti totta että jos on aamulla kiire töihin, lapset kiljuvat aamupuuroa ja suussa on eilisen päivän sukka, ei seksi välttämättä hotsita juuri siinä tilanteessa, mutta fysiologisesti katsoen sekä miesten että naisten seksuaalinen virittyneisyys on korkeimmillaan aamulla johtuen hormonien voimakkaammasta erityksestä aamuyöllä unen aikana. Luonnollisesti tämä ei päde vuorotyöläisiin jotka eivät nuku yöllä.

Muistelen minuakin joskus varoitetun jo ennalta iltapeuhaamisen alkaessa että kannattaa varautua toiseen varviin aamulla, koska "aamuseksi on just parasta". Silloin olikin viikonloppu eikä pelkoa töihin joutumisesta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Herra Manala

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Quinevere kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:blaa
Mitä jos menisit leikkimään sinne omaan lihapullaketjuusi?
Täh? Eikäkö? Näinkö siis nykytietämyksesi valossa?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pinttyneet tavat

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:En ole koskaan ymmärtänyt tuota miksi pitäisi ottaa pultteja jos toinen ei tule nukkumaan juuri samalla kellonlyömällä kuin itse on menossa, ellei sitten ole EW:n mainitsema äänekäs ja hyperaktiivinen ööliö joka alkaa valmistaa ruokaa kolmelta yöllä.
No siis kuten sanoin, varsinainen ongelma ei ole nukkumaanmenoajassa, vaan siinä että puheillaan henkilö luo tekemisistään aivan vääränlaisen odotuksen. Sanoisi suoraan pääsevänsä nukkumaan vasta 3,5 h ehdottamani jälkeen, niin menisin itse heti ja nukahtaisin saman tien. Silloin en heräisi yölliseen temppuratailuun (ei se niin kovaäänistä ole), enkä ärsyyntyisi jouduttuani pitkäpiimäiseen ja epäkiitolliseen odottelukierteeseen.

Olen itsekin tottunut menemään nukkumaan epäortodoksisiin aikoihin. Muutaman kerran vuodessa käy niinkin, että vuorokausirytmi venyy ensin päälaelleen (= nukun päivällä, valvon yöllä), ja myöhemmin lisää (= takaisin yhteiskunnan odotuksia vastaavaan tilaan). Eikä kumppani suinkaan ole meistä ainoa, joka säännöllisesti epäonnistuu arviossaan siitä, kuinka kauan vielä menee, että päästään nukkumaan tai lähtemään johonkin. Häntä vain taitaa asia vähemmän ärsyttää. Itseäni se ärsyttää erityisesti nukkumaanmenon tapauksessa, koska tarvitsen poikkeuksellisen paljon unta ja olen seuraavana päivänä kärttyisä ja tehoton, jos uni on jäänyt lyhyeksi. Enkä tahdo millään päästä aamulla sängystä ylös, mikä johtaa krooniseen myöhästelyyn ja elämänhallinnan tunteen vähenemiseen.

No, on mulla sellaisiakin iltoja kun nimenomaan haluan mennä nukkumaan yhdessä toisen kanssa. Syyt vaihtelevat (esim.: ei olla nähty toisiamme pitkään aikaan vaikka samassa kämpässä asutaan / tekee mieli seksiä / maailma on ollut julma ja tekee mieli syliin / päässä pyörii liikaa intensiivisiä ajatuksia ja tekee mieli kuunnella toisen lukemaa iltasatua / haluaa nukahtaa tietynlaiseen hyvään fiilikseen, jotta luova prosessi etenisi unen aikana optimaalisella tavalla / jnejnejne.). Mutta silloin asia ilmaistaan verbaalisesti siten, ettei se jää toiselle epäselväksi, ja näinä kertoina mainitsemaani ongelmaa ei myöskään esiinny.

Pulttien ottaminen on sitten vielä asia erikseen, ja sen kannattamattomuudesta olen kanssasi samaa mieltä.
Vastaa Viestiin