Nainen kosijana

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Tykkääkö mies jos nainen kosii?

Ei todellakaan, se on painostamista
3
14%
Ei koska mies haluaa itse kosia
3
14%
Ei tykkää mutta ei valitakaan
1
5%
Miehistä olisi vain hyvä jos naisetkin kosisivat
11
52%
Se olisi unelmien täyttymys!
3
14%
 
Ääniä yhteensä: 21

mustanikki

Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Voiko nainen kosia?

Olen kai vanhanaikainen, mutta haluaisin että mies kosii. Kosintaa ei kuitenkaan kuulu. Suhteen alkuaikoina päästi kerran suustaan: Pitäiskö meidän mennä kihloihin? Mutta se ei tuntunut vakavalta kysymykseltä, joten en huomioinut, eli en vastannut siihen mitään. Sen jälkeen ei ole kysellyt. Kaikki on suhteessa ilmeisesti molempien mielestä hyvin. Miksei mies halua kihloihin?

Jos kosin, niin minkälainen kosinta sopisi naiselle?
Aito_Johanna

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kiva aihe, jota ihme kyllä ei kai vielä ole keksitty käsitellä täällä, mutta miksi kysymys on aseteltu niin, etteivät naiset saa sanoa mielipidettään? :?
nypari

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja nypari »

Olen liberaali tässäkin asiassa, kuten vaikkapa avioliiton nimiasiassa. Auktoriteettiinhon lisäksi omaan muodollisuusinhon ja jonkinasteisen perinneinhon. Mutta asiaan...

Kumpi tahansa voi kosia, tottakai. Tärkempää asiassa on tilanne, olosuhteet ja muut taustatekijät.

En ole kosinut, eikä ole kosittu. Välillä ajattelen olevani sitoutumiskammoinen juuri, kun pitäisi päättää naimisiin menosta. Näin kävi edellisessä pitkässä suhteessani molemmin puolin.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

mustanikki kirjoitti:Voiko nainen kosia?
Jos kosin, niin minkälainen kosinta sopisi naiselle?
Voi,

Muista miehistä en tiedä, mutta minulle kelpaa "Kuules ukko, mennäänkös naimisiin?" - kysymys.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Naisena näkökulmani on hieman... Vastahakoinen.

Monella naisella on jo päässä se "oikeantyylinen" kosinta. Mies (korkeassa) polviasennossa, kosii kunnolla ja tunteella. Se, että vaihtaisin miehen kanssa paikkaa, ja täräyttäisin kesken suihinoton "beibi, käydään maistraatissa" tuntuu jotenkin oudolta, enkä oikein osaa kuvitella minkälaise set up:n itse moiselle kysymykselle kehittäisin; sille ei ole sitä tavanomaista muottia.

Tottahan sekin on, ettei tätä tarvitsisi jättää miesten huoleksi. Mutku mutku... mä haluan että mut hurmataan sillä hetkellä, multa viedään jalat alta, mua oikeasti kositaan; niin että muistan sen hetken lopun elämäni.

Taidan olla hieman naiivi joidenkin mielestä, mutta näin se vaan omalla kohdallani menee.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vähän lisäkysymystä:

Kuka maksaa teidän mielestänne häät? Morsiamen vanhemmat, hääpari, suku.... ?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hmm. Ekalla kertaa kukaan ei kosinut, kai. Juteltiin asioista ja päädyttiin alttarille, miten sen nyt selittäisi. Haluttiin naimisiin, haluttiin sitä toistemme kanssa, kihlauduttiin, aloitettiin hääsuunnittelut, se oli siinä.
Bileet meni osittain omaan, osittain kummankin vanhempien piikkiin.

Toisella kierroksella kun nyt ollaan; en aio kosia, vaikka sekin naiselle mielestäni sopii. Toivon edelleen romanttista yllätyskosintaa, mutta elämäni onnellisuus ei riipu siitä. Vain kumppani puuttuu.
Toisella kierroksella maksukin menee ihan pelkästään omaan piikkiin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
hermine

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja hermine »

Eipä tuolla kai niin ole väliä, kumpi kosii. Voihan olla, että monelle miehellekin olisi odotettu ja ihana yllätys romanttinen, huolella suunniteltu kosinta naisen taholta. Itse en oikein noista ymmärrä.

Jos niin oudosti käy, että joskus menen naimisiin niin että järjestän ihan juhlatkin, niistä tulee varmaan senverran omannäköiset (esim. mun on hyvin vaikea kuvitella meneväni naimisiin kenenkään kanssa, jolle olisi ihan ok että häissämme vieraille tarjottaisiin liharuokia) etten missään tapauksessa kehtaisi pyytää vanhempia maksamaan niistä mitään. Järjestelyapukin on jo vähän kyseenalaista, koska äitini on hyvin vahvatahtoinen ihminen ja hänellä on vankka visio siitä millaiset hyvien häiden kuuluu olla. (oikeastaan yksi syy miksen haaveile koko häistä on se, että tulisin jyrätyksi kuitenkin. eivät rippijuhlat tai lakkiaisetkaan olleet yhtään minun vaan äidin juhlat.) En muutenkaan ymmärrä, miksi heille kuuluisi minun juhlieni kustantaminen. Muusta suvusta puhumattakaan, mulla on vahvasti sellainen käsitys että häät (oli ne sitten järjestetty miten tahansa) ovat sellaista puolipakollista riesaa suurimmalle osalle sukulaisistani, tyyliin "helvetti kun hyvä mökkiviikonloppu pitää tuhlata täällä", ja jos heidän vielä pitäisi maksaakin. Mulle kalliit häälahjalistatkin tuntuu jo vähän rahastukselta kun toiselta puolelta suomea paikalle ajamisesta ja juhlavaatteista koituu jo vaivaa kuitenkin niin paljon ihmisille.
Lilo

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Nainen voi kosia, ilman muuta. Suosittelen karkauspäivää. Silloin kannattaa kosia niin montaa miestä kuin suinkin ehtii ja teettää sitten kaapin täydeltä hameita. :wink:
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Lilo kirjoitti:teettää sitten kaapin täydeltä hameita. :wink:
Hameita? Hyväntekeväisyyskeräys balttian naisille vai? Eikö kannattaisi mielummin ottaa suomalaisnaisille tyypillisempiä tarvikkeita, eli tuulipukuja? :mrgreen:
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Kumpi vain voi kosia.
Minä olen kerran kosinut tosissani, sain rukkaset :(
Saattaa olla, että monissa tapauksissa asiasta vain keskustellaan ja tehdään päätös; Mennään naimisiin! Toista se oli tietenkin ennen, piti pyytää kättä ja järjestellä kapioita, myötäjäisiä, sukujen yhteensopivuutta ja tulevien metsä- ja maapalstojen sijoittumista ja mahdollisia säätyeroja ja sopivuuksia...
Onneksi nykyään jokainen on sen verran itsenäinen, että voi päättää puolisonsa ja kosiakin, jos siltä tuntuu, ja vieläpä ihan sukupuolesta riippumatta.

Mutta tuohon varsinaiseen kysymykseen en osaa kyllä sanoa mitään... Luulisin, että jotkut miehet tykkää, ja jotkut taas ei. Aika tapauskohtaista, olettaisin.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Lilo

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Lilo »

SingleMalt kirjoitti:
Lilo kirjoitti:teettää sitten kaapin täydeltä hameita. :wink:
Hameita? Hyväntekeväisyyskeräys balttian naisille vai? Eikö kannattaisi mielummin ottaa suomalaisnaisille tyypillisempiä tarvikkeita, eli tuulipukuja? :mrgreen:
Näissä asioissa pitää noudattaa perinteitä. Ja koska naiselle perinteisesti kuuluu hamekangas, ei miehen pidä missään tapauksessa alentua ostamaan vaikkapa tuulipukukangasta.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Lilo kirjoitti:ei miehen pidä missään tapauksessa alentua ostamaan vaikkapa tuulipukukangasta.
Entäs nahka tai latex?
Lilo

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Lilo »

SingleMalt kirjoitti:
Lilo kirjoitti:ei miehen pidä missään tapauksessa alentua ostamaan vaikkapa tuulipukukangasta.
Entäs nahka tai latex?
Kyllähän niistä hameen saa. En tiedä mitä sanoo etiketti; kumpi valitsee materiaalin, nainen vaiko mies? Mutta kyllä näiden kinkkisempien ommeltavien kanssa minusta pitää miehen sitten etsiä myöskin pätevä ompelija ettei naiselle jää lateksikasa käteen.
MarthaFocker

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Olen vanhanaikainen. Mies kosii.
Itselläni tosin ei ole mitään hinkua naimisiin, vaikkei siitä niin haittaakaan olisi sitten joskus. Aika neutraali suhtautuminen, mutta kyllä kosinta kuuluu tulla mieheltä. Mitä yllättävämmin, sopivammassa tilanteessa, sen parempi. En halua mitään sopimis-kihlausta, tai vain heittoa notta mentäiskö naimisiin...
1108

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Rautavittu kirjoitti:Olen vanhanaikainen. Mies kosii.
Itselläni tosin ei ole mitään hinkua naimisiin, vaikkei siitä niin haittaakaan olisi sitten joskus. Aika neutraali suhtautuminen, mutta kyllä kosinta kuuluu tulla mieheltä. Mitä yllättävämmin, sopivammassa tilanteessa, sen parempi. En halua mitään sopimis-kihlausta, tai vain heittoa notta mentäiskö naimisiin...
Nyt piti lainata koko Martan naputus. Tismalleen samaa mieltä. Prkle, jos on niin munaton jätkä että ei tajua pyytää rakastamaansa naista naimisiin/kihloihin niin jo on saatana.

SE ON MIEHEN TEHTÄVÄ

Itse sen olen tehnyt kaksi (2) kertaa ja vituilleen meni kihlaukset kummassakin tilanteessa. Se että kannattaako miehen kosia on asia ihan erikseen.... Eihän naisista ole pidemmän päälle muutakuin harmia, pakkaavat pullan uuniin ja sen jälkeen on elämä tuhottu. Pahimmillaan töpsähtää vielä neloset.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Elppis »

1108 kirjoitti:Eihän naisista ole pidemmän päälle muutakuin harmia, pakkaavat pullan uuniin ja sen jälkeen on elämä tuhottu. Pahimmillaan töpsähtää vielä neloset.
Mä ihan kostun.
The great club outshines the individual, always and forever.
1108

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Elppis kirjoitti:Mä ihan kostun.
Tuunko apuun? Mulla olis kaksi keppiä ja yksi heppi.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

1108 kirjoitti:Itse sen olen tehnyt kaksi (2) kertaa ja vituilleen meni kihlaukset kummassakin tilanteessa.
Ehkä kannattaisi naisen hoitaa homma kolmannella kerralla, niin kosinnan ajoitus ja järkevyyskin voisi natsata.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Elppis »

1108 kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä ihan kostun.
Tuunko apuun? Mulla olis kaksi keppiä ja yksi heppi.
Onko se kosinta, jos laittaa peniksen ympärille pippelikiihottimen? Sehän on "sormus".
The great club outshines the individual, always and forever.
1108

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja 1108 »

SingleMalt kirjoitti:Ehkä kannattaisi naisen hoitaa homma kolmannella kerralla, niin kosinnan ajoitus ja järkevyyskin voisi natsata.
Ei, kysymys ei ole siitä. Vaan ja ainoastaan siitä että kaikki suhteet eivät yksinkertaisesti tule toimimaan. Erkaannuttiin ja erottiin, katsos aina ei voi voittaa, joskus se häviökin tulee. Mutta kokemukset kasvattaa ja luulen että kolmas kerta sanoo "tahdon" rima on meinaan niiin korkealla nyt.
Elppis kirjoitti:Onko se kosinta, jos laittaa peniksen ympärille pippelikiihottimen? Sehän on "sormus".
Ei, se on naisten moukkamaista nuolentaa. Kertoo miehestä ainoastaan sen että tahtoo olla tossun alla ja miellyttää naista.
Minulle riittää esileikkeineen 9 sekuntia peiton alla pimeässä. Ilman juomukondomia, tökitään moukkamaisesti ilman juomuja, mutta kondoomin kanssa kuminkin.
HellBell

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Kyllä nainen voi kosia, se on yleinen mielipiteeni, josta erillään on sitten se etten itse kosisi miestä, koska en halua olla kosijana.
mustanikki kirjoitti:.. Suhteen alkuaikoina päästi kerran suustaan: Pitäiskö meidän mennä kihloihin? Mutta se ei tuntunut vakavalta kysymykseltä, joten en huomioinut, eli en vastannut siihen mitään. Sen jälkeen ei ole kysellyt. Kaikki on suhteessa ilmeisesti molempien mielestä hyvin. Miksei mies halua kihloihin?
..
Pitäiskö meidän mennä kihloihin? ei kuulosta järin romanttiselta kysymykseltä - mitäänhän ei ole pakko tehdä missään milloinkaan ja rakkauden kanssa haahuiltaessa vapaaehtoisuus sidotumpaan kaksinelämiseen on se avaintekijä.. Jollei motivaatiota sitoutumiseen vapaaehtoisesti ole tarpeeksi, jollei sitoutumista koeta vapaana valintana vaan jonakin joka 'pitäisi tehdä', on ajatus kihloista liian kaukainen - halua siihen ei ole siten kuin siihen voisi olla. Ja miksei ole?

Esimerkiksi seuraavista syistä :

1) mies ei halua sitoutua, koska ei ole varma tunteistaan sinua kohden (todellista Rakkautta vai 'ihan kivaa yhdessä'-tunnetta vai intohimon sanelemaa kiihkoa vai jotain muuta)
2) mies ei halua sitoutua, koska on itse epäkypsä sitoutumaan, vaikka rakastaakin sinua - ei tajua että voi menettää sinut ennen pitkää, on toisin sanoen pösilö.
3) mies ei halua sitoutua, koska kokee ettei mikään voisi olla paremmin kuin nykyäänkään. "Ollaanhan sitä nytkin yhdessä.." Ns. kylmän logiikan käyttöä : " Mitäs hyötyä siitä liitosta olisi? Parempi vaan ettei mennä kihloihin tai naimisiin sitä myöden, aina helpompi lähteä suhteesta pois vapain askelin.. Mistäs sitä tietää jos tulee vielä jotain houkuttavampaa tilalle? Pidän kaikki kortit käsissä ja väliaikana, ennen uutta jakoa, völjyn tässä turvallisessa suhteen satamassamme.."
4) mies haluaa sitoutua, mutta ei vain tiedä/osaa päättää koska haluaisi mennä kihloihin kanssasi - hän ei näe mitään kiirettä asian suhteen. Ehkä hänellä on joitain suunnitelmia, jotka haluaa toteuttaa ennen kuin kysyy sinua kanssaan kihloihin. "Juuri silloin kysyn, sitten kun nämä jutut ovat hoidossa ja fiilis sitä mukaa hyvä.." Onko taktikointi tarpeen, eikö rakastumisen tunne riitä perusteeksi rakkauden osoittamiselle sitoutumiskysymyksin?
5) mies saattaa haluta sitoutua, mutta pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä täten halua sinua tarpeeksi haluaakseen sitoutua sinuun. Jollei suhteessa tapahdu ajan mittaan etenemistä.. ja jos sinä haluaisit edetä suhteessa, mutta hän puolestaan ei, kannattaa edetä suhteesta ulos - sinulla on vapaana taas mahdollisuudet törmätä juuri siihen mieheen, joka ei nysvää päätöksiensä kanssa vuositolkulla ja joka on ylipäätään hulluna juuri Sinuun. Hän ei päästä sinua.. :h:

Edit: typonäppi
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Mojo »

6. Mies haluaa sitoutua, mies haluaisi kosia ja mies haluaisi elää kanssasi onnellisesti kuolemaan asti.... mutta mies ei uskalla. Mies pelkää reaktiotasi. Mitä jos vastaat kieltävästi? Mitä silloin tapahtuu suhteelle, elämälle, teille? Nyt on niin hyvää olla joten miksi kosia... jos sieltä tulee pakit onko koko homma siinä? Good bye, hyvää elämänjatkoa!


Ja muista: Mies on olento joka ei kykene ymmärtämään hienovaraisia vihjeitä asioista jota nainen haluaa hänen tekevän. Helvetti, harvemmin mies ymmärtää ilmiselviäkään vihjeitä. Ohjeet pitää laukoa suoraan päin naaamaa jotta mies ymmärtäisi.

Itse aiheeseen, en näe siinä mitään väärää vaikka nainen kosisi. Ylläoleva on kuvattu aika pitkälle omasta kokemuksestä jolloin nainen, ei niin hienovaraisesti, ilmoitti että koskas meinaan kosia.... ja tuo nyt on mielestäni sama kun nainen itse kosisi. Eli tasaarvon ja nykymaailman meiningin mukaan kosi pois!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
MarthaFocker

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

M-ojo kirjoitti:

Ja muista: Mies on olento joka ei kykene ymmärtämään hienovaraisia vihjeitä asioista jota nainen haluaa hänen tekevän. Helvetti, harvemmin mies ymmärtää ilmiselviäkään vihjeitä. Ohjeet pitää laukoa suoraan päin naaamaa jotta mies ymmärtäisi.
Ai niinku "kosi mua"? Ettei vähän menettäisi hohtoaan?
Yönmustaritari

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

1108 kirjoitti:
Rautavittu kirjoitti:Olen vanhanaikainen. Mies kosii.
Itselläni tosin ei ole mitään hinkua naimisiin, vaikkei siitä niin haittaakaan olisi sitten joskus. Aika neutraali suhtautuminen, mutta kyllä kosinta kuuluu tulla mieheltä. Mitä yllättävämmin, sopivammassa tilanteessa, sen parempi. En halua mitään sopimis-kihlausta, tai vain heittoa notta mentäiskö naimisiin...
Nyt piti lainata koko Martan naputus. Tismalleen samaa mieltä. Prkle, jos on niin munaton jätkä että ei tajua pyytää rakastamaansa naista naimisiin/kihloihin niin jo on saatana.

SE ON MIEHEN TEHTÄVÄ

Itse sen olen tehnyt kaksi (2) kertaa ja vituilleen meni kihlaukset kummassakin tilanteessa. Se että kannattaako miehen kosia on asia ihan erikseen.... Eihän naisista ole pidemmän päälle muutakuin harmia, pakkaavat pullan uuniin ja sen jälkeen on elämä tuhottu. Pahimmillaan töpsähtää vielä neloset.
Näinkö se taas menee, että nainen haluaa kunnon isähahmoa, jolla itsetunto piisaa siihen mihin naisella itse se ei riitä. Täh mitä vittua. Ainoa selitys, joka tuntuu puoltavan miehen kosimistehtävää on teidän "SE VAAN ON". Että mitä vittua toistamiseen? Kyllähän se niin pitäisi mennä näin tasavertaisuutta tavoitellessa vittu, että se kosii vittu, jota vittu kiinnostaa vittu.

Niin ja itse kysymkseen. En kosisi.

Tilanteessa, jossa olisi täydelliseen henkilöhtaisen loppuelämään sopiva kumppani niin mahdollisen jälkikasvun hyvinvoinnin vuoksi olisin mahdollisesti velvoitettu maistraattikäyntiin. Silloinkin se olisi em. sopimustilanne ja avioehdot yms. tuikitarpeellinen olisi ajankohtainen. Mut miks vitus muuten. Ämmien prinsessana kohtelu ja vitun polvistelu on niiku niin vittu enenmmän vittu perseestä vittu kuin paska, vittu.
Vastaa Viestiin