Nainen kosijana

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Tykkääkö mies jos nainen kosii?

Ei todellakaan, se on painostamista
3
14%
Ei koska mies haluaa itse kosia
3
14%
Ei tykkää mutta ei valitakaan
1
5%
Miehistä olisi vain hyvä jos naisetkin kosisivat
11
52%
Se olisi unelmien täyttymys!
3
14%
 
Ääniä yhteensä: 21

gullible

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja gullible »

Elppis kirjoitti:täräyttäisin kesken suihinoton "beibi, käydään maistraatissa"
Aijjai. Käsittämätön kauhuskenario - voittaa jopa unen suihinottavasta vampyyrista. Ultra-asiallisuudesta lamauttavaan kauhuun yhdessä sekunnissa. Kyllä jotain pseudoinhimillisyyttä naisiltakin olettaisi. Mutta ei.

Häät maksaa tietty mies. Hänhän se kosikin.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Rautavittu kirjoitti:
M-ojo kirjoitti:

Ja muista: Mies on olento joka ei kykene ymmärtämään hienovaraisia vihjeitä asioista jota nainen haluaa hänen tekevän. Helvetti, harvemmin mies ymmärtää ilmiselviäkään vihjeitä. Ohjeet pitää laukoa suoraan päin naaamaa jotta mies ymmärtäisi.
Ai niinku "kosi mua"? Ettei vähän menettäisi hohtoaan?
Varmasti jos rinsessa unelmoi hiekkarannalla vastaan ratsastavasta prinssistä joka taikoo siihen paikkaan kauniissa auringonlaskussa romanttisen illallisen live-musiikkineen. Ja kaiken kruunaa ruuanjälkeinen polvistuminen, syvä intohimoinen katseiden kohtaaminen ja nuo maagiset sanat "Armaani, tuletko vaimokseni?"

Löysin muuten tässä yhtenä päiväna sanakirjaa innolla selatessani sellaisen sanan kun "sarkasmi". Yritin ymmärtää sen tarkoitusta ja hiukan sisäistää sen teksitiini mutta näemmä köyhällä menestyksellä. Taidan vielä olla umpiamatööri!

Niin ja jottaa pääsen avautumaan. Tuo viittaus omaan kokemukseen tulee tilanteesta serkkuni häsitä jossa silloinen "lempivitukkeeni" (loistava sana, pakko käyttää) tokaisi hääparia katsellessamme kutakuinkin näin: Voi kun olisi kivaa jos mekin joku päivä istuttais tuossa tilanteessa. Oli mukamas ihan muuten vaan kommenttia heittävinään, mutta tuolloin hetkellisesti omaksuin "nainen - suomi" sanakirjan sisällön ja tajusin ottaa neuvosta vaariin. (Nyt kun ajattelee ei ois ehkä kannattanut, mutta helppo olla jälkiviisas) Toisaalta ei se vihjailu tuon selvemmäksi pysty vääntämään. Mutta kuten jo ilmaisin asiani: Kyllä kai nainenkin voi kosia, ei kai se vaikuta mahdolliseen aviolittoon sen enempää kun jos mies kosisi.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
gullible

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja gullible »

HellBell kirjoitti: Esimerkiksi seuraavista syistä :
Vaadin sanan "mies" korvaamista stereotypialistauksessasi termillä "henkilö" koska me ollaan kaikki yksilöitä eikä voi yleistää.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Esimerkiksi seuraavista syistä :
Vaadin sanan "mies" korvaamista..
Mjaha. Taas alkoi sota.
Leilah

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Minä en enää edes muista kosiko kumpikaan, mutta jotenkin sitä vaan maistraattiin talsittiin. Tosin jos asia olisi ollut sulhasesta kiinni, emme olisi aviossa vielä tänä päivänäkään, sellaista jahkailua se oli. Joskus woman has got do mitä naisen pitää tehdä. Enkä minä edes odottanut mitään romattista kosintaa, koska tiesin jo silloin, että miehet eivät juuri romantiikasta perusta, ainakaan em. jahkailija. Muutenkaan minun elämään ei romantiikka kuulu. Saan sellaisesta näppylöitä.
MarthaFocker

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

M-ojo kirjoitti:
Rautavittu kirjoitti:
M-ojo kirjoitti:

Ja muista: Mies on olento joka ei kykene ymmärtämään hienovaraisia vihjeitä asioista jota nainen haluaa hänen tekevän. Helvetti, harvemmin mies ymmärtää ilmiselviäkään vihjeitä. Ohjeet pitää laukoa suoraan päin naaamaa jotta mies ymmärtäisi.
Ai niinku "kosi mua"? Ettei vähän menettäisi hohtoaan?
Löysin muuten tässä yhtenä päiväna sanakirjaa innolla selatessani sellaisen sanan kun "sarkasmi". Yritin ymmärtää sen tarkoitusta ja hiukan sisäistää sen teksitiini mutta näemmä köyhällä menestyksellä. Taidan vielä olla umpiamatööri!
Tajusin, ja tajusin. Kohtaan sarkasmilla vastaaminen kannattaa ehkä vielä palata.
Geetzu

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mustanikki kirjoitti:Voiko nainen kosia?
Voi. Ehkä olisin itsekin kyennyt.
MarthaFocker

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Yönmustaritari kirjoitti: Täh mitä vittua. Että mitä vittua? vittu, vittu, vittu vittu.

MIMIMIMIMIMIMIMIMIMIMIMIMIMI

Ämmien vitun niiku vittu vittu perseestä vittu paska, vittu.
Niin Letku. Keksisit välillä jotain uutta. Vaikkapa kerran kahdessa vuodessa yrittäisit miettiä jonkun ihan tuoreen jutun josta mussuttaa.

Katsopas, kun ei ketään kiinnosta.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Voisin aivan hyviä kosia. Saattaisi jopa sopia kontrollifriikille luonteelleni paremmin kuin se, että toinen kosii.
Kikkelis kokkelis.
Exsat

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja Exsat »

gullible kirjoitti: Häät maksaa tietty mies. Hänhän se kosikin.
Meinasin jo sanoa, että kumpi vain voi kosia, mutta tämä sai minut tarkastamaan asenteitani. :wink:
pertzi

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Lilo kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:
Lilo kirjoitti:ei miehen pidä missään tapauksessa alentua ostamaan vaikkapa tuulipukukangasta.
Entäs nahka tai latex?
Kyllähän niistä hameen saa. En tiedä mitä sanoo etiketti; kumpi valitsee materiaalin, nainen vaiko mies? Mutta kyllä näiden kinkkisempien ommeltavien kanssa minusta pitää miehen sitten etsiä myöskin pätevä ompelija ettei naiselle jää lateksikasa käteen.
Etiketti sanoo vain, että kosinnasta kieltäytynyt mies ostaa hamekankaan. Tulkitsen sen niin, että mies valitsee materiaalin. Tämä on sikäli kätevää, että samalla nainen näkee, miten pihiä miestä hän tuli kosineeksi. Jos miehen ostama hamekangas on oikein laadukas, niin ehkä miehen seurassa kannattaa viettää enemmänkin aikaa - ja kosia uudestaan seuraavana karkauspäivänä.

p.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

pertzi kirjoitti:Jos miehen ostama hamekangas on oikein laadukas, niin ehkä miehen seurassa kannattaa viettää enemmänkin aikaa - ja kosia uudestaan seuraavana karkauspäivänä.
Herää vain kysymys, että miksi mies ostaisi kieltäydyttyään laadukasta kangasta? Mitäs järkeä on ostaa kallista kangasta sellaiselle naiselle, josta ei ole kiinnostunut.
Toisaalta, tuo antaaa hyvän mahdollisuuden kertoa, miksi ei ole kiinnostunut. Esimerkiksi lainapeite voisi antaa hyvän vinkin kieltäytymisen syystä..
pertzi

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja pertzi »

hermine kirjoitti:Eipä tuolla kai niin ole väliä, kumpi kosii. Voihan olla, että monelle miehellekin olisi odotettu ja ihana yllätys romanttinen, huolella suunniteltu kosinta naisen taholta. Itse en oikein noista ymmärrä.
Todennäköisesti keskivertomies olisi hiukan hämillään tilanteesta. "Tuosta vaan kosi minua... ööh.) No olen ehkä vähän vanha(naikainen). Itse olen Elppa-linjalla: miehen kuuluu kosia, paitsi karkauspäivänä. Kosinnassa ja tanssilattialla mies vielä vie. Muualla on tasa-arvo.
Jos niin oudosti käy, että joskus menen naimisiin niin että järjestän ihan juhlatkin, niistä tulee varmaan senverran omannäköiset (esim. mun on hyvin vaikea kuvitella meneväni naimisiin kenenkään kanssa, jolle olisi ihan ok että häissämme vieraille tarjottaisiin liharuokia) etten missään tapauksessa kehtaisi pyytää vanhempia maksamaan niistä mitään.
Hyvä pointti. Usein aiheestakin maksajalla on oikeus asettaa ehtoja juhlalle.
Järjestelyapukin on jo vähän kyseenalaista, koska äitini on hyvin vahvatahtoinen ihminen ja hänellä on vankka visio siitä millaiset hyvien häiden kuuluu olla. (oikeastaan yksi syy miksen haaveile koko häistä on se, että tulisin jyrätyksi kuitenkin. eivät rippijuhlat tai lakkiaisetkaan olleet yhtään minun vaan äidin juhlat.)
Niin minunkin äitini on, ja myös hänen visionsa on todella vahva. Äidit tosin yleensä lopulta uskovat, kun heille sanoo kunnolla, että mene itse uudestaan naimisiin, jos haluat itsesi näköiset häät. Loppujen lopuksi juhla on sinun.

Voi tietenkin olla, että äitisi pitää sinua vielä äidin pikkutyttönä, jolle pitää järjestää juhlat. Jos näin on, niin huoli pois: tämä vaihe helpottaa pahimmillakin äideillä ajan kanssa. Sitten kun olet oikeasti menossa naimisiin, niin äitisi saattaa hyvinkin antaa sinun järjestää itsesi näköiset häät.
En muutenkaan ymmärrä, miksi heille kuuluisi minun juhlieni kustantaminen.
Se on perinne. Lisäksi kunnon häiden järjestäminen on aika kallista. Yleensä köyhällä nuoriparilla ei ole moiseen varaa.
Muusta suvusta puhumattakaan, mulla on vahvasti sellainen käsitys että häät (oli ne sitten järjestetty miten tahansa) ovat sellaista puolipakollista riesaa suurimmalle osalle sukulaisistani, tyyliin "helvetti kun hyvä mökkiviikonloppu pitää tuhlata täällä", ja jos heidän vielä pitäisi maksaakin. Mulle kalliit häälahjalistatkin tuntuu jo vähän rahastukselta kun toiselta puolelta suomea paikalle ajamisesta ja juhlavaatteista koituu jo vaivaa kuitenkin niin paljon ihmisille.
Itse asiassa varsinkin vanhemmat sukulaiset tulevat todella mielellään häihin, kunhan hääviikonloppu ei ole muuten kiireinen. Siksi esim. juhannushäät eivät ole kaikkien suosiossa. Häissä on mukava tavata vähän kaukaisempiakin sukulaisia puhumattakaan siitä, että samalla näkee, miten kamalia hääparin toisen puoliskon sukulaiset ovat. :)

Semmoinen vihje vielä, että mielestäni häihin ei kannata kutsua kuin muutama paras ystävä ja painottaa heille, että avec on kova juttu. Itse olin kerran avecina tyttöystävän äidin ystävän häissä, ja täytyy sanoa, että tunsin siellä oloni jokseenkin ulkopuoliseksi.
Sen sijaan molempien ystäville kannattaa pitää varjojuhlat, johon varsinkaan vanhemmat sukulaiset eivät sitten saa tulla.

p.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

mustanikki kirjoitti:Voiko nainen kosia?

Olen kai vanhanaikainen, mutta haluaisin että mies kosii. Kosintaa ei kuitenkaan kuulu. Suhteen alkuaikoina päästi kerran suustaan: Pitäiskö meidän mennä kihloihin? Mutta se ei tuntunut vakavalta kysymykseltä, joten en huomioinut, eli en vastannut siihen mitään. Sen jälkeen ei ole kysellyt. Kaikki on suhteessa ilmeisesti molempien mielestä hyvin. Miksei mies halua kihloihin?

Jos kosin, niin minkälainen kosinta sopisi naiselle?
Komppaan Hellbelliä ja M-ojoa niiden syiden osalta, jotka mahdollisesti estävät miestäsi toistaiseksi kosimasta. En tiedä millainen miehesi on persoonallisuudeltaan, mutta yksi mahdollinen syy on sekin että tilanteenne ja suhteenne eivät vielä hänen mielestään ole sellaiset, että naimisiin kannattaisi mennä. Sanoit, että teidän kummankin mielestä suhteenne on kunnossa. Minkä verran olet keskustellut miehesi kanssa asiasta? Oletko varma ettei tuo ole vain sinun mielipiteesi? Jos edelleen pitäydyn sukupuolisteretypioissani (joita yleensä kieltäydyn tekemästä), niin miehet ovat usein naisia haluttomampia ottamaan ongelmia puheeksi. Siis se, että hän ei ole maininnut ongelmista ei välttämättä vielä tarkoita ettei niitä hänen mielestään olisi. Ehkä hän vain haluaa varmistaa saavansa niin hyvän kumppanin, ettei erota tarvitse. Sehän olisi teidän molempien etu. Et kyllä kertonut miten kauan olette seurustelleet / minkä ikäisiä olette. Tietysti jossakin vaiheessa päättämättömyys muuttuu edusta haitaksi.

Pitäiskö meidän mennä kihloihin? Olenpa tainnut itsekin kuulla vastaavan kysymyksen joskus. Siinä ikään kuin velvoitetaan toinen ensin sanomaan mielipiteensä kihlauksesta, paljastamatta omia kortteja liiaksi. Eli se on tunteiden ja toiveiden ilmaisun puolesta epäavointa kommunikointia. Kovin varovaiselta se kuulostaa vielä siksikin, että siinä pyydetään henkilöä kihloihin eikä naimisiin, vaikka kihlaus kuitenkin on lupaus avioliitosta - eli kihlaus syntyy silloin kun päätetään mennä naimisiin. Kysymys kuulostaa siltä, että kysyjä ei oikein itsekään tiedä mitä haluaa ja aikoo.

Toisaalta, jos kihlaukseen suhtautuu nimenomaan lupauksena avioliitosta, saattaa tulla myös ajatelleeksi että toista ei voi kihlata ellei hääpäivää sovita siinä samalla. Itsekin olen joskus nähnyt asian näin - nykyisin en ajattele enää yhtä jyrkästi. Etenkin jos pari haluaa suuret häät, joiden järjestelyt maksavat ja vievät aikaa, niiden pitäminen saattaa elämäntilanteiden vuoksi olla mahdollista vasta monen vuoden kuluttua siitä hetkestä kun pari alkaa haluta mennä naimisiin. Tällaisessa tilanteessa ei ole minusta syytä odotella kihlauksen kanssa.

Voiko nainen kosia? No miksipä ei voisi. Riippunee täysin suhteesta, millaisen reaktion naisen kosinta aiheuttaa ja miten se kannattaisi tehdä. Itse olen sitä mieltä, että sen, joka haluaa toisen vaihtavan sukunimensä omaansa, olisi luontevinta kosia (eli pyytää toista sukuunsa). Meillä se oman nimen säilyttäminen taitaa olla selvästi tärkeämpää miehelle, ja jompi kumpi joutuu vaihtamaan koska haluamme kuitenkin olla samannimisiä. Tuntisin oloni vähän hölmöksi, jos ryhtyisin kosinta-aktissa modernin aloitteelliseksi, ja nimiasiassa olisin kuitenkin miehen tossun alla. Mutta näin vain meillä - tehkää te miten parhaaksi näette.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

pertzi kirjoitti: Hyvä pointti. Usein aiheestakin maksajalla on oikeus asettaa ehtoja juhlalle.
Juuri näin. Suomalainen tapa, jossa kaikki suvun mummin kummin kaiman sylikummitkin ovat paikalla, ei tule toteutumaan minun häissäni. (jos nyt sellaisia ikinä onnistun saamaan)
Kutsuvieraslistalla ovat muutama harva ja valittu sukulainen, sekä kaikki kännykästä löytyvät hyvät ystävät, joiden kanssa tulee oltua tekemisissä viimeisten parin vuoden aikana. Häät ovat tuomarin vihkimiset ja musiikkina kunnon reipas rokki ja räminä. Häävalssinakin ehkä Procol Harumin A Whiter Shade Of Pale.

Niissä häissä ei jyrnytetä hiljaa ja hissukkana, vaan kovalla metelillä ja naurulla. Kukaan ei lähde paikalta omalla autolla, eikä bileet lopu, ennen kuin aurinko nousee.

Nimimerkillä: Jälleen kerran maailman tylsimmät häät nähneenä tänä kesänä..
pertzi

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja pertzi »

SingleMalt kirjoitti:
Niissä häissä ei jyrnytetä hiljaa ja hissukkana, vaan kovalla metelillä ja naurulla. Kukaan ei lähde paikalta omalla autolla, eikä bileet lopu, ennen kuin aurinko nousee.

Nimimerkillä: Jälleen kerran maailman tylsimmät häät nähneenä tänä kesänä..
Asiaa.

p.
gullible

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti: Kutsuvieraslistalla ovat muutama harva ja valittu sukulainen..
Hehe. Tästä tulee taas mieleen se kilpailevan hääfoorumin naisenpuolikas, jolla ei ole miehestä tietoakaan, mutta joka osallistuu aktiivisesti hääkeskusteluun omat häänsä vimoista yksityiskohtaa myöden selvillä.

Ne bileethän siinä se tärkein juttu on ja etenkin se miten kaverit viihtyy - vittuako sitä mitään hääkarkkeja, vaikka nyt sattuisivatkin olemaan morsion, joka on tässä vaiheessa kuvitteellinen, mielestä tosi kiva juttu.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti: mielestä tosi kiva juttu.
Pue sinä itsesi vaikka muskettisoturiksi häissäsi, jos eukkosi niin haluaa. Meillä se ei tule toimimaan niin.
WanhaPervo

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Meillä tuo kosinta sujui siihen malliin, että tuleva vaimo kertoi, että nyt voisit kosia ja minä sitten kuuliaisesti kosin.
MarthaFocker

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

SingleMalt kirjoitti:
Juuri näin. Suomalainen tapa, jossa kaikki suvun mummin kummin kaiman sylikummitkin ovat paikalla, ei tule toteutumaan minun häissäni.
Kutsuvieraslistalla ovat muutama harva ja valittu sukulainen, sekä kaikki kännykästä löytyvät hyvät ystävät, joiden kanssa tulee oltua tekemisissä viimeisten parin vuoden aikana.
Nimimerkillä: Jälleen kerran maailman tylsimmät häät nähneenä tänä kesänä..
Tämä on niiiiin totta. Jos ajatellaan, että juuri sen päivän, olisi tarkoitus olla elämän tärkein päivä, niin typerää, että se pitää viettää sellaisten ihmisten kanssa, joita ei ole lähelleen valinnut.
Aion kutsua vain hyviä tyyppejä. Hölmärit kärvistelkööt.
Onneksi sukulaisvelvoitteita ei paljoa olekaan, koska meidän suvussa ei ole ollut tapana pahemmin
pidellä yhteyksiä muuta kuin omaa perheeseen.
gullible

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti:Meillä se ei tule toimimaan niin.
You misspelled "sinulla". HTH.

Kannattaa harkita naimisiinmenoa yksin niin ei tarvitse nähdä vaivaa sen jokaista mielitekoasi tottelevan hissukan hommaamiseen.
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:Kannattaa harkita naimisiinmenoa yksin niin ei tarvitse nähdä vaivaa sen jokaista mielitekoasi tottelevan hissukan hommaamiseen.
Sinulle ei ilmeisesti mene jakeluun, että kaikki naisetkaan eivät halua vaaleanpunaisia häitä? Oletkos tietoinen että myös maistraatti on mahdollinen?
gullible

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti:Oletkos tietoinen että myös maistraatti on mahdollinen?
Aijjaa. Swiddu?!1 Mikäs tämä maisrtaati oikein sitten on?
SingleMalt

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:Aijjaa. Swiddu?!1 Mikäs tämä maisrtaati oikein sitten on?
Se on se paikka, jossa käyvät ne ihmiset, jotka eivät piittaa ylimääräisestä höpöttämisestä, hössöttämisestä ja saatanallisesta stressistä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nainen kosijana

Viesti Kirjoittaja saira »

Kosin miestä karkauspäivänä, ajatuksena, että edes kerran elämässäni kosisin itse. Enkä saanut edes hamekangasta! Tosin sovimme, että kun tulee ajankohtaiseksi, mies kosii vielä sitten minua...

Parhaat häät missä olen ollut järjestettiin Tampereella eräässä ravintolassa. Sulhanen on rumpali, suht nimekäskin sellainen, eli siellä oli suurin osa kavereista ja ystävistä muusikoita. Itse vihkiminen oli tapahtunut pienellä porukalla suvun kesken, jatkoille sitten koko jengi kokoon. Ohjelma oli loistavaa, hevikaraokea jne. Morsiamen ryöstössä sulhasen piti arvata bändinsä biiseistä se, josta morsian piti eniten ja esittää se. Soittajat tottakai revittiin yleisöstä. Aivan loistavat häät, suku ja kaverit bailasivat rinta rinnan sulassa sovussa eikä tylsää ollut!
Vastaa Viestiin