Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Storia

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Frederik Krueger kirjoitti:
Storia kirjoitti:Kokeilkaapa joskus.
Käytän aina (pehmeää) pesusientä, mutta lähinnä sen takia koska sen kanssa kuluu varmaan viideosa siitä pesuainemäärästä kuin ilman pesusientä. Suihkusaippua vaahtoutuu aika paljon paremmin sellaisen kanssa kuin pelkillä käsillä.
No niin, et siis varmaan haise. Siinä sen salaisuus! Ei sen väliä MIKSI sitä käytät, pääasia, että käytät.

Taidanpa mennä nyt pirskottelemaan luomuruusuvettä kasvoilleni. Kaapissani oikeasti on sellaista - sitä käytetään aina, kun tarvitaan vähän lisää hehkua ja piristystä!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:On toi haisujuttu myös melkoisen tapauskohtainen. Itse voin olla muutaman päivän käymättä suihkussa enkä dunkkaa lainkaan. Jotkut taas dunkaavat puhtaalta hieltä pesujenkin jälkeen, vaikka miten jynssäisivät.
Totta. Pelästyin kun veli kertoi käyvänsä suihkussa vain 1-2 krt viikossa, saunan yhteydessä. Ainakaan noin niinku normaalissa kanssakäymisessä hän ei vaikuta haisulilta ja muutenkin näyttää siistiltä.

Aika kumma juttu, mulle ainakin enemmän kuin yhden päivän suihkuskippaaminen saa tuntumaan ettei ainakaan pitäisi mennä muiden ihmisten läheisyyteen, vaikka armeija-aikoina tulikin parhaimmillaan viikon tauko peseytymiseen, minkä jälkeen en enää hikoillut edes saunassa koska kaikki ihohuokoset olivat tukossa. Varmaan pesutarve johtuu siitäkin että ihoni on ehkä rasvaisempi kuin normi-ihmisellä.

Erikseen tietenkin urheilu joka myös lisää tarvetta peseytymiseen.

EDIT: Dödön käytölläkin olen havainnut olevan asiassa paljon merkitystä. Jos on laittanut dödöä edellisen suihkussakäynnin jälkeen, tuntuu pystyvän olemaan suihkutta paljon kauemmin ilman merkittäviä hajuhaittoja. Minä vaan en monesti arkena käytä dödöjä koska olen huomannut monien niistä olevan huono juttu esim. hikitreenejä ajatellen (alkavat valua hien mukana käsivarsiinkin, hikisillä käsillä silmiä hieraistessaan huomaakin ai saatana kuinka alkaakin kirvellä silmiä jne.).
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 26.09.2008 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Geep kirjoitti: Kuivahko iho ei vaan tarvitse saippuoita ja sieniä. En haise, en!!11
:komp: (Paitsi et käytän kyl suihkugeeliä ihan vaan omaksi tuoksuilokseni...ja kyllä, tämäkin tieto oli taas pakko jakaa kaikkien kanssa.)

Mutta jos jynssäisin karkealla sienellä ja kuorisin jatkuvalla syötöllä niin ainakin talvisin olisin varmaan pian ilman nahkaa. :shock:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Riemumieli kirjoitti:Mietityttää vain, miten kauan leikkimielistä vittuilua jaksaa? Entä sitten, kun "leikkimieliset" aiheet on käyty läpi, aletaanko vittuilla muuten vain? Totuus (TM) lienee kuitenkin se, että elämä on suurimmaksi osaksi arkea ja tärkeintä on seesteinen yhteiselo ilman vittuiluja ja sujuvat rutiinit ilman turhiä kitinöitä (TM).
Jepjep. Kumppanini vanhemmat harrastavat moista leikkimielistä vittuilua toisiaan kohtaan, mutta näkeehän siitä että pinnan alla kytee ja aiheet vituttavat oikeastikin. Usein ne tilanteet päättyvät vaivautuneeseen hiljaisuuteen, koska kaikki huomaavat etteivät he itsekään vittuilusta nauti. En silti sano etteikö joku voisi nauttia.

Voin kuvitella, että rakastuneena vittuilu tuntuu mukavalta, mutta voin yhtä hyvin kuvitella että vuosikymmeniä jatkuttuaan se kääntyy itseään vastaan. Tietysti jos pariskunnan osapuolet ovat keskenään niin erilaisia, että toista on välillä vaikea ymmärtää, vittuilu voi toimia välineenä tuoda eroavaisuuksia esiin ja jollakin tasolla myös käsitellä niitä, mikä sinänsä on ihan hyvä juttu.

Omassa parisuhteessani eräs merkittävä alkuvaiheen riitelyä lieventävä tekijä oli se, kun tajusimme olevamme yksinkertaisesti luonteeltamme erilaisia ja aloimme hahmottaa asiaa kissa/koira -vertauksien kautta (toinen käyttäytyy monissa tilanteissa kissalle luonteenomaisesti, toinen taas koiralle). Olen jossakin aiemmassa suhteessa myös vittuillut toiselle, mutta en aio tehdä niin enää. Se jotenkin vähitellen kaivaa maata omienkin fiiliksien alta ja alentaa toista väärällä tavalla, vaikka olisikin ystävällismielistä. Sanon mieluummin mielipiteeni kielteisistä asioista suoraan ja kertaluontoisesti. Ei siihen vittuilua tarvita, että myönteinen palaute tuntuu uskottavalta. Pelkkää rehellisyyttä vain.
Storia

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ehkä isoin ongelma onkin, että haisulit eivät itse tiedä olevansa haisuleita. Vaikea sitä kyllä on käsittää, että omaa pistävää hikeään ei haista!
masa

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja masa »

Storia kirjoitti:Ehkä isoin ongelma onkin, että haisulit eivät itse tiedä olevansa haisuleita. Vaikea sitä kyllä on käsittää, että omaa pistävää hikeään ei haista!

Onneksi puoliso haistaa.
Lucy

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Bliss kirjoitti: Eli.
Mitkä ominaisuudet tökkäävät heti alussa?
- Huono huumorintaju
- Huonot käytöstavat
- Liian voimakas aatteellisuus
- Huono tilannetaju (okei, tämä voi olla myös hauskaa)
- Kyvyttömyys ilmaista tunteitaan sanallisesti
- Machoilu ja naurettava pullistelu
- Mustasukkaisuus
- Perheenlisäyssuunnitelmat
- Eläinkielteisyys (vaikka en omistakaan kotieläimiä, niin mielestäni eläimiä vihaavat ihmiset ovat epäilyttäviä)
- Huono henkilöhygienia
- Rumat vaatteet (kyllä, olen pinnallinen)
- Huonot hampaat
- Haiseva hengitys
- Pitkät hiukset

....ja niin edelleen. Tiedän olevani naurettavan nirso :D
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

EveryWoman kirjoitti:Kumppanini vanhemmat harrastavat moista leikkimielistä vittuilua toisiaan kohtaan, mutta näkeehän siitä että pinnan alla kytee ja aiheet vituttavat oikeastikin.
Mun vanhemmat ovat leikkimielisesti vittuilleet toisilleen 45 vuotta ja ymmärtävät toisiaan täydellisesti. Vittuilu on siis pysynyt leikkimielisenä ja kaikella rakkaudella -tasolla. Samaa tekivät äitini vanhemmat kun vielä molemmat olivat elossa - yli 60 vuotta.
Vähän sivuun aiheesta, mutta toisinaan tuo jopa toimii niin kuin sen on tarkoitettu toimivan. :)
bedlam

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Kumppanini vanhemmat harrastavat moista leikkimielistä vittuilua toisiaan kohtaan, mutta näkeehän siitä että pinnan alla kytee ja aiheet vituttavat oikeastikin.
Mun vanhemmat ovat leikkimielisesti vittuilleet toisilleen 45 vuotta ja ymmärtävät toisiaan täydellisesti. Vittuilu on siis pysynyt leikkimielisenä ja kaikella rakkaudella -tasolla. Samaa tekivät äitini vanhemmat kun vielä molemmat olivat elossa - yli 60 vuotta.
Vähän sivuun aiheesta, mutta toisinaan tuo jopa toimii niin kuin sen on tarkoitettu toimivan. :)
Niin siis pitää nyt lisätä se, että tottakai se vittuilu (tai parempi sana kai naljailu) loppuu heti, jos huomaa sen oikeasti koskettavan muutakin kuin huumorihermostoa. Se nyt vain on niin vahva osa omaa huumorintajua ja luonnetta, että samantyylisen kumppanin löytyminen on parempi juttu kuin koko ominaisuuden poistaminen väkisin itsestään.

Näitä juttuja on niin vaikea selittää näin näppäimistön välityksellä, jos saisi filmattua sellaista kärpäsenä katossa -matskua, niin asia olisi varmasti ulkopuolisen huomattavasti helpompi ymmärtää. 'Läskiperse'-kommentti kumppanin heittäessä sipsipussin ostoskärryyn voi tuntua ajatuksena jonkun mielestä karmaisevalle, mutta meillä se nyt on ihan normaalia kommunikointia :D Tärkeintä on, että tietää toisen sanovan heti, jos kokee jonkun jutun oikeasti loukkaavana.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ja aiheesta sitten.. Esimerkkejähän olisi loputtomasti, mutta otetaan summanmutikassa.

Joku, joka kysyy minulta yhdenkin seuraavista jutuista, menettää mahdollisen kiinnostavuutensa välittömästi:

- minkä genren leffoista / mistä musiikkityylistä pidän,
- missä baareissa tykkään käydä,
- mitä mieltä olen hänen vaatteistaan, kun selviää että olen vaatesuunnittelija,
- olisinko kiinnostunut 2N+M -setistä, kun selviää että olen biseksuaali,

tai:

- puhuu tv-ohjelmista pitäen itsestäänselvänä, että tiedän mistä puhutaan,
- kertoilee kännitoilailuistaan ikään kuin se olisi hauskaa tai kunnioitusta herättävää,
- mainitsee että kaveripiirissä on paljon homoja, tai että kaveripiirissä ei ole ketään homoa, ikään kuin sillä saisi lisäpisteitä,
- kehuu ulkonäköäni ensimmäisellä tapaamisella,
- yrittää päteä tuomalla esiin kyynisyyttään,
- ryhtyy ivalliseksi, pilkalliseksi tai turvautuu huumoriin, jos sanon esimerkiksi sanan "usko",
- taipumus ivaan ja pilkkaan yleensäkin, kohdistuvatpa ne mihin tahansa.

Lisäksi tietenkin rasismi, typeryys, tunnevammaisuus, hukassa oleminen, toiseen ripustautuminen, huono ja/tai liian itsestäänselvä huumorintaju, joustamattomuus, fasismi, itsekorostus, muiden syyttäminen omista virheistä ja muut pahoinvoinnin muodot laukaisevat väistörefleksin.
Geep

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Geep »

Omg.
Tix

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:- kehuu ulkonäköäni ensimmäisellä tapaamisella
...

M: "... ja siksi minusta Nietsche oli väärässä. Tiedätkös, en voi olla sanomatta että sulla on tosi kaunis hymy."
EW: "Kiitos, tämä oliki sitten tässä."
M: "Täh?"
EW: "Niin, katsos tapaamme ensimmäistä kertaa."
M: "Miten se hymyysi liittyy?"
EW: "Ei mitenkään, mutta ei noin saa sanoa."
M: "Miksei?"
EW: "Koska en halua että minua määritellään ulkonäköni kautta, paitsi jos kyseessä on määritelmällisesti toinen tapaaminen. Määrittelen mielenkiintoni nollaksi."

...
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bedlam kirjoitti:Tärkeintä on, että tietää toisen sanovan heti, jos kokee jonkun jutun oikeasti loukkaavana.
Tällä saatte synninpäästöni. :D Mainitsemassani suhteessa ennemminkin pidetään itsestäänselvänä, että vittuilu loukkaa toista, ja vittuillaan silti. Vastavittuilu puolestaan oikeutetaan sillä että toinenkin loukkasi itseä, jne.

Se mahdollinen ongelma tuossakin vielä on, että jotkut eivät itsekään tajua loukkaantuvansa (monen vuoden jälkeen vasta asia vaikutuksineen tajutaan, jolloin voi olla liian myöhäistä enää rakentaa luottamusta). Mutta nämä toivottavasti ovat vähemmistössä, ja kaikkia riskejä ei voi koskaan kontrolloida, joten antakaa palaa niin kauan kuin toimii!
Chap

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Chap »

EveryWoman kirjoitti:Ja aiheesta sitten.. Esimerkkejähän olisi loputtomasti, mutta otetaan summanmutikassa.

Joku, joka kysyy minulta yhdenkin seuraavista jutuista, menettää mahdollisen kiinnostavuutensa välittömästi:

- minkä genren leffoista / mistä musiikkityylistä pidän,
- missä baareissa tykkään käydä,
- mitä mieltä olen hänen vaatteistaan, kun selviää että olen vaatesuunnittelija,
- olisinko kiinnostunut 2N+M -setistä, kun selviää että olen biseksuaali,

tai:

- puhuu tv-ohjelmista pitäen itsestäänselvänä, että tiedän mistä puhutaan,
- kertoilee kännitoilailuistaan ikään kuin se olisi hauskaa tai kunnioitusta herättävää,
- mainitsee että kaveripiirissä on paljon homoja, tai että kaveripiirissä ei ole ketään homoa, ikään kuin sillä saisi lisäpisteitä,
- kehuu ulkonäköäni ensimmäisellä tapaamisella,
- yrittää päteä tuomalla esiin kyynisyyttään,
- ryhtyy ivalliseksi, pilkalliseksi tai turvautuu huumoriin, jos sanon esimerkiksi sanan "usko",
- taipumus ivaan ja pilkkaan yleensäkin, kohdistuvatpa ne mihin tahansa.

Lisäksi tietenkin rasismi, typeryys, tunnevammaisuus, hukassa oleminen, toiseen ripustautuminen, huono ja/tai liian itsestäänselvä huumorintaju, joustamattomuus, fasismi, itsekorostus, muiden syyttäminen omista virheistä ja muut pahoinvoinnin muodot laukaisevat väistörefleksin.
Kummallinen lista kokonaisuutena IMHO. Miten esim. musamausta kysyminen voi olla niin instant turn-off?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:"Tiedätkös, en voi olla sanomatta että sulla on tosi kaunis hymy."
Hymyn kehuminen ei välttämättä ole ulkonäön kehumista.
Tix

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Tix »

EveryWoman kirjoitti:Hymyn kehuminen ei välttämättä ole ulkonäön kehumista.
Nenän tai hiusten kehuminen olisi? Määrittele ulkonäkö.
bedlam

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Chap kirjoitti:Kummallinen lista kokonaisuutena IMHO. Miten esim. musamausta kysyminen voi olla niin instant turn-off?
Joo, en itsekään ymmärrä tuota kyllä yhtään. Mulle esimerkiksi musiikki on niin suuri osa elämää, että väkisinkin siitä tulee puhetta jos pidempään jutustelee.
Rouva Pupu

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jos ei kosketa simpukkaa niin ei oo sopiva. Simppelii.
Rouva Pupu

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bedlam kirjoitti: että väkisinkin siitä tulee puhetta jos pidempään jutustelee.
Mitä tästä opimme? Suoraan vaan punkkaan niin ei tarvi jutustella.
Tix

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rouva Pupu kirjoitti:Jos ei kosketa simpukkaa niin ei oo sopiva. Simppelii.
Just ton takia mulla on aina treffeillä taskussa simpukka jota hiplailen. Kosketan aina simpukkaa kenen seurassa tahansa.
Rouva Pupu

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Jos ei kosketa simpukkaa niin ei oo sopiva. Simppelii.
Just ton takia mulla on aina treffeillä taskussa simpukka jota hiplailen. Kosketan aina simpukkaa kenen seurassa tahansa.
Annatko jokaisen koskettaa sitä taskussa olevaa simpukkaa?
Chap

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Rouva Pupu kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Jos ei kosketa simpukkaa niin ei oo sopiva. Simppelii.
Just ton takia mulla on aina treffeillä taskussa simpukka jota hiplailen. Kosketan aina simpukkaa kenen seurassa tahansa.
Annatko jokaisen koskettaa sitä taskussa olevaa simpukkaa?
Annatko sinä?
bedlam

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Chap kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
Tix kirjoitti:
Just ton takia mulla on aina treffeillä taskussa simpukka jota hiplailen. Kosketan aina simpukkaa kenen seurassa tahansa.
Annatko jokaisen koskettaa sitä taskussa olevaa simpukkaa?
Annatko sinä?
Siis taskussako se simpukka onkin?
Chap

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Chap »

bedlam kirjoitti:
Chap kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
Annatko jokaisen koskettaa sitä taskussa olevaa simpukkaa?
Annatko sinä?
Siis taskussako se simpukka onkin?
Jos taskussa on reikä.
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tix kirjoitti: Just ton takia mulla on aina treffeillä taskussa simpukka jota hiplailen.
Taskussa hiplailu voi aiheuttaa ihan vääriä mielikuvia tekemisistäsi. Selitä siinä sitten simpukkajuttua... :roll:
Vastaa Viestiin