Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Chap kirjoitti:Miten esim. musamausta kysyminen voi olla niin instant turn-off?
Jos joku kysyy, mistä genrestä pidän, hän paljastaa olettavansa että olisi jokin tietty genre (tai useampia) josta pidän ylitse muiden, ja että hahmotan musiikkia lajityyppien kautta, mikä merkitsee tietynlaista näköalattomuutta. Sama leffojen suhteen. "Tykkäätkö action-leffoista?" on typerä kysymys, koska totta kai tykkään hyvistä action-leffoista siinä missä hyvistä draamoista ja hyvistä fantasia-animaatioistakin. Huonoista sen sijaan en. Ihminen, joka ajattelee näistä asioista samoin kuin minä, ei esitä aiemmin mainittua kysymystä vaan keskustelee aiheesta muilla tavoilla.

Eiväthän nuo kysymykset tietenkään maailmaa kaada, eikä niiden esittäminen välttämättä vaikuta tilanteen etenemiseen millään tavalla. Keskustelen sen jälkeenkin ihan normaalisti enkä suinkaan Tixin esimerkin hengessä poistu paikalta, ala opettamaan mitä saa sanoa ja mitä ei, tai muutu kylmäkiskoiseksi; voihan sitä näet ihmisten kanssa lämpimikseen jutustella jos sattuu sellaisessa tilanteessa olemaan. Mutta kumppaninetsintäsensorin laitan tuossa vaiheessa pois päältä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:- minkä genren leffoista / mistä musiikkityylistä pidän,
- missä baareissa tykkään käydä,
- mitä mieltä olen hänen vaatteistaan, kun selviää että olen vaatesuunnittelija,
- olisinko kiinnostunut 2N+M -setistä, kun selviää että olen biseksuaali,
- puhuu tv-ohjelmista pitäen itsestäänselvänä, että tiedän mistä puhutaan,
- kertoilee kännitoilailuistaan ikään kuin se olisi hauskaa tai kunnioitusta herättävää,
- mainitsee että kaveripiirissä on paljon homoja, tai että kaveripiirissä ei ole ketään homoa, ikään kuin sillä saisi lisäpisteitä,
- kehuu ulkonäköäni ensimmäisellä tapaamisella,
- yrittää päteä tuomalla esiin kyynisyyttään,
- ryhtyy ivalliseksi, pilkalliseksi tai turvautuu huumoriin, jos sanon esimerkiksi sanan "usko",
- taipumus ivaan ja pilkkaan yleensäkin, kohdistuvatpa ne mihin tahansa.
Et taida itsekään uskoa tuohon^. Tuontyyppinen lähes kokonaisvaltainen "kontrollointi" ei voi kohdata käytöntöä. Listasi ei millään voi olla ehdoton. Ihminen on aina kokonaisuus, etkä edes sinä ole sen yläpuolella, että varsinkin tutustumisvaiheessa ihmiset tekevät virheitä ja ylilyöntejä, kuten yrittäessään liikaa. Ehkä ymmärsin jotain väärin, mutta listasta sai kuvan sinusta erittäin ylemmyydentuntoisena.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tix kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Hymyn kehuminen ei välttämättä ole ulkonäön kehumista.
Nenän tai hiusten kehuminen olisi? Määrittele ulkonäkö.
Ihmisen kuori. Hymyyn vaikuttaa myös olemisen tapa.

Mutta siis siihen, mitä ulkonäöstä ajatellaan, vaikuttaa väkisinkin se mitä henkilöstä muuten ajatellaan. Jos siis kehuja tuntee minut ihmisenä, ulkonäönkin kehuminen on ok (paitsi lipevästi ja läpinäkyvästi tehtynä). Sen sijaan minuutin jutustelun jälkeen (ilman taustatietoja) ulkonäön kehuminen kohdistuu pelkkään kuoreen, ja kuulostaa helposti siltä kuin toinen sanoisi: "Oletpa viehättävän näköinen esine. Haluaisin sinut palkintokaappiini, jotta ympäristöni pitäisi minua suuremmassa arvossa." Tai vaihtoehtoisesti: "Haluan sinulta pillua, joten kehun ulkonäköäsi jotta tuntisit itsesi imarrelluksi".
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Et taida itsekään uskoa tuohon^. Tuontyyppinen lähes kokonaisvaltainen "kontrollointi" ei voi kohdata käytöntöä. Listasi ei millään voi olla ehdoton. Ihminen on aina kokonaisuus, etkä edes sinä ole sen yläpuolella, että varsinkin tutustumisvaiheessa ihmiset tekevät virheitä ja ylilyöntejä, kuten yrittäessään liikaa. Ehkä ymmärsin jotain väärin, mutta listasta sai kuvan sinusta erittäin ylemmyydentuntoisena.
Kyseessä ei ole tietoinen kontrollointi. Mietin vain menneitä tilanteita, joissa kiinnostukseni johonkuhun on lopahtanut (tai pitäisi varmaan ennemmin sanoa, että se ei ole alkanutkaan - en nimittäin muista olleeni alun alkaenkaan kiinnostunut noista tapauksista).

Kyllä tuo aika ehdoton lista on, mutta suurin osa lukijoista varmaan lukee sen eri tavalla kuin tarkoitin. Esim. kysymys: "Mistä musiikkityylistä pidät?", ymmärrettiin niin että musiikista ei saisi keskustella ollenkaan. Todellisuudessa turn-off on vain se, että olettaa minun pitävän erityisesti jostakin tietystä tyylistä.

Ilman muuta virheitä ja ylilyöntejä tapahtuu, mutta tietyntyyppiset ihmiset tekevät tietynlaisia virheitä ja toisentyyppiset taas toisenlaisia. Ne ihmiset, joista itse olen kiinnostunut, eivät fanita ainoastaan tietyntyyppisiä leffoja silloinkaan kun yrittävät liikaa, koska he nyt vain eivät ole sellaisia ihmisiä. Televisio ei ole itsestäänselvä osa heidän elämäänsä vahingossakaan, eivätkä he rehentele juopotteluretkillään edes suurimman paineen alla - ihan vain siksi että he eivät harrasta juoputtelua.

Ylemmyydentuntoisena tekstini voi ehkä nähdä, jos etsii siitä jonkinlaisia yleispäteviä vinkkejä omaan kosiokäyttäytymiseensä. Mikä siis tietenkin olisi suuri virhe; ihmiset kun ovat niin erilaisia. Turha sinun tai kenenkään muunkaan täällä on siitä loukkaantua, että juuri minä en kokisi teitä unelmapartneriksi. Tuskin tekään haluaisitte juuri minun parikseni! Kyllä se samanhenkinen tyyppi löytyy kunhan uskaltaa olla rehellisesti ja avoimesti oma itsensä.
Geep

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Geep »

EveryWoman kirjoitti:Mietin vain menneitä tilanteita, joissa kiinnostukseni johonkuhun on lopahtanut (tai pitäisi varmaan ennemmin sanoa, että se ei ole alkanutkaan - en nimittäin muista olleeni alun alkaenkaan kiinnostunut noista tapauksista).
Tuon jos olisit alkuun lisännyt, niin tuskin olisi kukaan kummastellut.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Turha sinun tai kenenkään muunkaan täällä on siitä loukkaantua, että juuri minä en kokisi teitä unelmapartneriksi.
Älä imartele itseäsi.
Tix

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Rouva Pupu kirjoitti:Annatko jokaisen koskettaa sitä taskussa olevaa simpukkaa?
En tietenkään. Mä haluan itse päättää kuka koskettaa mun katkarapua.
Storia

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Tix kirjoitti: Mä haluan itse päättää kuka koskettaa mun katkarapua.
Tässä sinkkuutesi salaisuus. Pysyvän suhteen kulmakivi on hieman (huom. hieman, tuskin huomattavasti!) alistuva mies, joka antautuu vietäväksi ensi treffeillä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Turha sinun tai kenenkään muunkaan täällä on siitä loukkaantua, että juuri minä en kokisi teitä unelmapartneriksi.
Älä imartele itseäsi.
No miten on sen ylemmyydentunnon kanssa?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Geep kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mietin vain menneitä tilanteita, joissa kiinnostukseni johonkuhun on lopahtanut (tai pitäisi varmaan ennemmin sanoa, että se ei ole alkanutkaan - en nimittäin muista olleeni alun alkaenkaan kiinnostunut noista tapauksista).
Tuon jos olisit alkuun lisännyt, niin tuskin olisi kukaan kummastellut.
En oikein ymmärrä, miksi kummasteluun olisi aihetta ilmankaan.
nastamuumio

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mun mielestä EW:n lista on varsin ymmärrettävä. Ei pidempää tekstiä tähän nyt, koska oon menossa jo muualle, joo, joo, enkä, kuten tiedätte, oo seurusteluihmisiä, mutta ivallisuus ja liika ironia varsinkin on mun mielestä epämiellyttäviä ominaisuuksia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:No miten on sen ylemmyydentunnon kanssa?
Tarkennetko, kiitos.
Tix

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Storia kirjoitti:Pysyvän suhteen kulmakivi on hieman alistuva mies, joka antautuu vietäväksi ensi treffeillä.
Jos tuo on pysyvän suhteen kulmakivi, minulla ei ole määritelmän mukaan ollut koskaan pysyvää suhdetta eikä sellaista koskaan tulekaan. Lainassa kaikki vain, riippumatta vuosimäärästä!
masa

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti:Ja aiheesta sitten.. Esimerkkejähän olisi loputtomasti, mutta otetaan summanmutikassa.

.
Sä kuulostat yhtä helpolta naiselta, kuin se duunipaikkailmoitus jossa oli listattu kaikki IT-alan alueet, työkokemusta 30 vuotta ja ikää 20 vuotta :D
Storia

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Tix kirjoitti:
Storia kirjoitti:Pysyvän suhteen kulmakivi on hieman alistuva mies, joka antautuu vietäväksi ensi treffeillä.
Lainassa kaikki vain, riippumatta vuosimäärästä!
Olet asian ytimessä! :wink:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:Sä kuulostat yhtä helpolta naiselta, kuin se duunipaikkailmoitus jossa oli listattu kaikki IT-alan alueet, työkokemusta 30 vuotta ja ikää 20 vuotta :D
Markkina-arvoteoreetikoille luu kurkkuun, sano. Sillähän ei ole mitään merkitystä, löytyykö minulle sopivia miehiä suuria määriä (eli onko markkina-arvoni korkea), kunhan löytyy yksi. Mutta toki yleisin kommentti näihin mieltymyksiini on joko "eihän tuollaista ole olemassa" tai "sulla on rima liian korkealla".
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:No miten on sen ylemmyydentunnon kanssa?
Tarkennatko, kiitos.
Jos sinä näet ylemmyydentuntoa siinä, kun kuvailen millaiset ihmiset eivät sopisi parisuhteeseen minun kanssani, olet väkisinkin yrittänyt jollakin tavalla sijoittaa itseäsi niihin kuvailuihin. Uskon sen kuitenkin tapahtuneen tiedostamatta ja automaattisesti (ihmisethän varsin tyypillisesti vertailevat asioita suhteessa itseensä), ja että todellisuudessa et olisi kiinnostunut seurustelemaan kaltaiseni henkilön kanssa (kuten heti perään sanoinkin).
masa

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja masa »

EW on pahalla päällä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:EW on pahalla päällä.
:h: :dream:
Monsieur Manala

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Hitto, tätä ketjua lukiessa oon alkanut tuntemaan olevani huono mies. Ensinnäkin käyn käytännössä vain joka toinen päivä suihkussa normaalisti. Tosin poikkeuksiakin on, kuten aion käydä tänään suihkussa koska lähden liikenteeseen, siitäkin huolimatta että kävin eilenkin suihkussa. Joka päivä suihkussakäyminen kuivuttaa ihoa varsinkin naamasta häiritsevästi, iho tuntuu olevan tyytyväisempi joka toinen päivä tahtiin. Ainoastaan pippeliä pesen useammin.

Tämän lisäksi pesen ilman sientä pelkällä suihkusaippualla ihoni, ja niistäkin yleensä vain strategisimmat paikat normisuihkukäynneillä, kuten kainalot, hiukset, suvunjatkovälineet ja pyllyn. Karkealla vampulla kuuraan itseni läpikotaisin vain noin kerran kuussa. Kaikesta tästä huolimatta exäni oli kyllä sitä mieltä etten tuoksu käytännössä koskaan pahalta, ja että tuoksuni vain paranee ikääntyessään kun se ei ole saippuahajusteiden peittämä.

Mutta ehkä nolointa on kuitenkin se, että olen kuvitellut löytäneeni Tarjoustalosta moniakin kivoja T-paitoja. :oops:
masa

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti: Mutta ehkä nolointa on kuitenkin se, että olen kuvitellut löytäneeni Tarjoustalosta moniakin kivoja T-paitoja. :oops:

Komppi tälle. Aikoinaan kyllä shoppasin stockalla ja mualla sandeja gantteja ja muita merkkikledjuja kunnes huomasin että se on harvinaisen typerää puuhaa.

Loppujen lopuksi on paljon mukavampi suorittaa vaateostoksensa marketti/tavarataloakselilla, niin ei tarvitse heittää aikaa, rahaa ja järkeä hukkaan stadin shoppailureissuilla.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Suunnilleen kaikki T-paitani taitavat olla Prismasta ostettuja, silloin kun sieltä saa muutamalla eurolla useamman paidan paketin. Sama pätee sukkiini, jotka ovat myös yksivärisiä ilman Adidas-logoja tai muita.

Panostan enemmän alushousuihini, joista monet ovat jopa DRESSMANISTA ostettuja. Ou jeah.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:
Panostan enemmän alushousuihini, joista monet ovat jopa DRESSMANISTA ostettuja. Ou jeah.
Sama vika. Naaras osti mulle jotain mukamas nätimpiä, niin olivat juurikin niitä kalsonkeja joita jokainen ukko inhoaa. Lahkeet lepattavat ja nousevat persvakoon. Dressman-kalsongit rulaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti: Panostan enemmän alushousuihini, joista monet ovat jopa DRESSMANISTA ostettuja. Ou jeah.
Farkkusi roikkuvat lohkojen puolivälissä, jolloin resorin Björn Borg-logo näkyy Moskovaan asti?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:Näitä juttuja on niin vaikea selittää näin näppäimistön välityksellä, jos saisi filmattua sellaista kärpäsenä katossa -matskua, niin asia olisi varmasti ulkopuolisen huomattavasti helpompi ymmärtää. 'Läskiperse'-kommentti kumppanin heittäessä sipsipussin ostoskärryyn voi tuntua ajatuksena jonkun mielestä karmaisevalle, mutta meillä se nyt on ihan normaalia kommunikointia :D Tärkeintä on, että tietää toisen sanovan heti, jos kokee jonkun jutun oikeasti loukkaavana.
Kuulostaa hyvältä, mutta varoa pitää ettei tilanne mene siihen ettei toinen uskalla ilmaista epämiellyttävää tunnetta sisällään, varsinkin jos pelkää toisen vähättelevän tunnetta "Äh, kai sä tajusit että se oli vain leikkiä?".

Oman kokemukseni mukaan suhteessa jossa harrastimme jonkinlaista huumorimielistä naljailua jonka molemmat kokivat hauskana, siinä myös lopulta haukuttiin suoremminkin toista ristiriitatilanteissa, ja taidettiin ainakin jälkikäteen molemminpuolin mainita ulkopuolisille tahoille negatiivisia asioita toisistamme. Suhteessa jossa ei naljailtu, noin ei käynyt ja jälkikäteenkin oltiin hyvää pataa. Tuli vain enemmän sellainen tunne ettei halua pahoittaa toisen mieltä ja uskoi ettei toinenkaan halua.

Voi olla pelkkää yhteensattumaa, mutta silti. Ja uskon sinun tietävän mikä just teidän tapauksessa on mukava mauste.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin