Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Bliss

Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tää oli ihan pakko. Syylliset tähän ovat oikeastaan bedlam ja Suvinen.

Toisaalta lainattua:
Suvinen kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Jos ihmisestä kiinnostuminen olisi kiinni siitä, että muutaman elokuvan kanssa mielipiteet menee hieman ristiin, niin minkälaiset liuskat informaatiota sinun pitää toisen ihmisen mielenkiinnonkohteista saada jo ennen kiinnostumista?
No vähintäänkin horoskooppimerkit, lapsuuden haaveet, lempikirjailijat, poliittinen kanta ja ne hampaiden väliset raot, tietysti. Mutta sä ootkin niin suurpiirteinen! *menee nurkkaan häpeämään*

Siis niinkun suomeksi; ei mun tarvitse tietää ihmisestä kaikkea. Joistakin jutuista vaan tietää, ettei ole toisen kanssa samalla aaltopituudella alun alkaenkaan. Kuten siitä, että vaikkapa tilaa kotiinsa seiskaa (ja lukee sitä ja kommentoi juttuja), tai että pitää T-paitaa jossa lukee ISÄNTÄ, tai että pitää kaljan lasista juomista homomaisena hommana. Jotenkin sitä ei vaan usko, että sen henkilön kanssa voisi tulevaisuudessa olla edessä ruusuinen yhteiselo ja henkinen hyvinvointi.
Eli.
Mitkä ominaisuudet tökkäävät heti alussa?
Tix

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Bliss kirjoitti:Mitkä ominaisuudet tökkäävät heti alussa?
Tämä tulee kaikille suurena yllätyksenä, mutta liian korkea rasvaprosentti on aika hyvä karsinogeino!!1! Jos henkisistä ominaisuuksista puhutaan, niin huumorintajuttomuus, itsevarmuuden puute ja avoin typeryys. Kaikki käyvät ilmi yleensä viimeistään 5 minuutin keskustelun jälkeen.

Jos nyt oikeasti alkaa turnoffeja ja nöynöytä listaamaan niin näin nirsolla olisi helpompi listata mikä ei tökkää kuin mikä tökkää, mutta kyllä ne tärkeimmät ovat tuossa yllä. Omituista kyllä, kiinnostuminen ei silti yleensä vaadi kovinkaan paljon enempää informaatiota kuin se 5 minuuttia keskustelua tarjoaa.
SikaMika

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tix kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Mitkä ominaisuudet tökkäävät heti alussa?
Tämä tulee kaikille suurena yllätyksenä, mutta liian korkea rasvaprosentti on aika hyvä karsinogeino!!1! Jos henkisistä ominaisuuksista puhutaan, niin huumorintajuttomuus, itsevarmuuden puute ja avoin typeryys. Kaikki käyvät ilmi yleensä viimeistään 5 minuutin keskustelun jälkeen.
Tässä on aika hyvin tungettu pähkinänkuoreen omat ajatukseni. Lisäksi muutenkin silmää miellyttämätön ulkonäkö estää syvemmän kiinnostuksen.

Yksi totaalinen turn-off on (sairaalloinen) mustasukkaisuus. Selkeä parisuhteen purku-/syntymättömyysperuste. Liikunta edes jossain muodossa on puolestaan sellainen "yhteinen harrastus" ja suoranainen elämäntapa jonka näkisin melkein pakollisena tulevalle siipalleni.
bedlam

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Musiikkimaun olisi hyvä olla edes jokseenkin yhteneväinen. Kellään ei joka tapauksessa ole samanlaista musiikkimakua, mutta edes joitakin yhteisiä suosikkeja saisi olla. Jos stereoissa paukkuisi jatkuvasti Yön balladit ja trance-rytke, niin vaikea kuvitella että muutenkaan täydellinen paketti jaksaisi kauaa viehättää. Toisaalta eipä sitäkään voi varmaksi sanoa, kun ei ole kokemusta.
Tix

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Tix »

SikaMika kirjoitti:Yksi totaalinen turn-off on (sairaalloinen) mustasukkaisuus. Selkeä parisuhteen purku-/syntymättömyysperuste.
Useimmissa tapauksissa (sairaalloinen) mustasukkaisuus on juuri sen itsevarmuuden puutteesta johtuvaa riittämättömyyden tunteen tuotosta. Mikään vakuuttelu ei riitä ja mikään asia ei ole uskottava jos epävarmuus on vallitseva olotila. Been there, never again.
SikaMika

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tix kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Yksi totaalinen turn-off on (sairaalloinen) mustasukkaisuus. Selkeä parisuhteen purku-/syntymättömyysperuste.
Useimmissa tapauksissa (sairaalloinen) mustasukkaisuus on juuri sen itsevarmuuden puutteesta johtuvaa riittämättömyyden tunteen tuotosta. Mikään vakuuttelu ei riitä ja mikään asia ei ole uskottava jos epävarmuus on vallitseva olotila. Been there, never again.
Mä en ole omissa suhteissani sairaalloiseen mustasukkaisuuteen onnekseni törmännyt (itsevarmuuden puutteeseen kylläkin), mutta olen nähnyt sitä niin paljon lähipiirissä että tiedän ettei asia ole korjattavissa muuten kuin näyttämällä ovea.
Kohta joku puuta halaava/siitä pudonnut keittiöpsykopaatti tulee kertomaan keskustelun ja toisen itsetunnon pönkittämisen tärkeydestä, mutta mulla on hyviä uutisia teille: saatte pitää kaikki maailman sairaalloisen mustasukkaiset ja muutkin parantumattomasti persoonallisushäiriöiset naiset/miehet/hahmot itsellänne!
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Pitäisköhän itsekin vastata tähän jotain... Vai onko mulla vielä jotain, jota joku ei tiedä?

-Täysin erilainen harrastusmaailma! Esim. jos TheTäydellinen on sitä mieltä, että autot ja moottoripyörät ja niihin liittyvät asiat ja oheistapahtumat ovat täysin yhdentekeviä tai tylsiä asioita, kiinnostus kuolee takuulla
-Viherpiipertäjät ei innosta.
-Minkä tahansa aatteen liian innokas kannatus on pelottavaa. Saati sen tyrkyttäminen sivullisille.
-Julkisuus (iltapäivälehdet/7päivää-tyyppinen) tekee tyypistä ei-haluttavan.
-Rumat ja läskit pysyköön omassa karsinassaan (täs on niiiin hyvä huudella, kun on itse täydellisyys :])
-Liikaa punttisalilihaksia = hyi saatana

Muka-vitsikkäät teksti-t-paidat on muuten aika kamalia jos niitä käyttää muualla kuin esim. lenkillä tai salilla.
Tai olutmerkkiä mainostavat lippikset. Tai liian ylös kiskotut housut. Nämä kyllä inhottaa kaikkialla
:D
Yönmustaritari

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Bliss kirjoitti: -Rumat ja läskit pysyköön omassa karsinassaan
Muka-vitsikkäät teksti-t-paidat on muuten aika kamalia
Tai olutmerkkiä mainostavat lippikset. Tai liian ylös kiskotut housut. Nämä kyllä inhottaa kaikkialla
Mutta....Eihän sen pukineen pitäisi merkata vaan sen asenteen miten sitä kantaa yllään.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Bliss kirjoitti:Muka-vitsikkäät teksti-t-paidat on muuten aika kamalia jos niitä käyttää muualla kuin esim. lenkillä tai salilla.
Tai olutmerkkiä mainostavat lippikset. Tai liian ylös kiskotut housut. Nämä kyllä inhottaa kaikkialla
:D
On siis parempi käyttää huosuja, jotka roikkuvat puolitangossa?? Yööök!!

Tai miten olisi valmiiksi sotketut uudet farkut, joita nykyään myydään muotifarkkuina.

T-paidoista

Mitä muita paitoja löytyy miehille kuin liekkipaidat, vitsikkäät tekstipaidat ja tavaramerkki t-paidat kuten adidas tai muut sellaset. Sitten on tietysti yksiväriset, no ne nyt on vaan niin tylsiä.
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Yönmustaritari kirjoitti: Mutta....Eihän sen pukineen pitäisi merkata vaan sen asenteen miten sitä kantaa yllään.
Jo se asenne, että "laitanpa tän kivan Karjala-lippiksen ja Karhu-t-paidan päälle ja lähden kylille" on aika... no... vastenmielinen


Jyrki73 kirjoitti: On siis parempi käyttää huosuja, jotka roikkuvat puolitangossa?? Yööök!!

Tai miten olisi valmiiksi sotketut uudet farkut, joita nykyään myydään muotifarkkuina.
Ei. Eikö niitä voi pitää siinä kohdassa kuin on tarkoitettu. Kainalofarkut (kts. Matti Nykänen) nyt vaan on kamalat. Ei siinä mitään jos tykkäät käyttää, mä en.
Mitä on valmiiksi sotketut farkut?
Jyrki73 kirjoitti: T-paidoista
Mitä muita paitoja löytyy miehille kuin liekkipaidat, vitsikkäät tekstipaidat ja tavaramerkki t-paidat kuten adidas tai muut sellaset. Sitten on tietysti yksiväriset, no ne nyt on vaan niin tylsiä.
Jos osaa käydä ostoksilla muualla kuin Tarjoustalossa tai H&M:lla niin taatusti löytyy. Yksivärinen paita ei ole tylsä. Värejä on ihan totta olemassa muitakin kuin musta ja harmaa.
elco

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja elco »

Jyrki73 kirjoitti: Mitä muita paitoja löytyy miehille kuin liekkipaidat, vitsikkäät tekstipaidat ja tavaramerkki t-paidat kuten adidas tai muut sellaset.
Ei mitään.
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

exPertti kirjoitti: Mitä tarjoustaloilla on tekemistä tämän kanssa? Itse pidän visusti yksivärisiä t-paitoja, kun kirjavuus ärsyttää. Niitä saa hinnat alkaen 2 euroa joka marketista, kun ei niitä ole tarkoitus kymmentä vuotta omistaa.
Se oli yksi pikainen esimerkki.
Havaittua on, että iso osa vitsikäitä tekstipaitoja ja liekkipaitoja käyttävistä käy vaateostoksilla halpiskaupoissa.
Otanta on tuttavapiiristäni, ei tartte alkaa siitä nillittää!

(ne joka marketin 2 euron paidat on mallia säkki :? - onneks mun ei tarvitsekaan tykätä)
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

exPertti kirjoitti:En pidä siitä mihin tämä keskustelu on kääntymässä. :)
No itsehän aloitit :P
Mä nyt yritän sanoa, että jos jonkun pukeutumistyyli on valovuosien päässä siitä, mitä pidän kivan näköisenä, tuskin pystyn kiinnostumaan vaatteiden sisällä olevasta tyypistäkään. On siis epäsopivaa materiaalia.
Kiersin ehkä vähän pitempää reittiä.
NegaDuck

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Minä olisin kaivannut myös "mistä tiedät, että jokin on epäsopivaa?" -ketjua...
Tix kirjoitti:itsevarmuuden puute ja avoin typeryys. Kaikki käyvät ilmi yleensä viimeistään 5 minuutin keskustelun jälkeen.
Mut mitä jos tyttöä vaan ujostuttaa kauheasti? Sehän saattaa vaikuttaa itsevarmuuden puutteelta / typeryydeltä.
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NegaDuck kirjoitti:Minä olisin kaivannut myös "mistä tiedät, että jokin on epäsopivaa?" -ketjua...
Kai jokainen itse tietää mikä omasta mielestä on epäsopivaa?
NegaDuck

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Bliss kirjoitti:Kai jokainen itse tietää mikä omasta mielestä on epäsopivaa?
Joo, mutta muiden mielestä. Mulla on aukkoja ns. kirjoittamattomissa säännöissä, joka johtaa ikäviin tilanteisiin. :( Ehkä 80-vuotiaana olen sitten oppinut ne kaikki kantapään kautta.
Bliss

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^No aloita sellainen ketju :)
Ellei tässä nyt sivutuotteena tule vastauksia
NegaDuck

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Joo, älkää vastatko tänne, pidetään tää ketju aiheessa.
:on:
Geep

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Geep »

Bliss kirjoitti:Eli.
Mitkä ominaisuudet tökkäävät heti alussa?
Oon ajautunu oikein mukavaan suhteeseen ns. kaveripohjalta ilman mitään perhostelua vatsassa tai valuvia paikkoja, mutta silti olen sitä mieltä, että kemiat kemiat kemiat! Tutina kropassa päättää onko joku sopiva. Haluan olla ihan eläin näissä jutuissa.
NegaDuck

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Mutta vaikka kaikki natsaisikin alussa, voi myöhemmin jokin asia osoittautua kestämättömäksi. Eli ei sitä voi aina heti tietää onko joku epäsopiva after all.
Geep

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Geep »

NegaDuck kirjoitti:Mutta vaikka kaikki natsaisikin alussa, voi myöhemmin jokin asia osoittautua kestämättömäksi. Eli ei sitä voi aina heti tietää onko joku epäsopiva after all.
Niinpä. Se on sit sen ajan murhe. Saipahan hyvää seksiä!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ensimmäisiä turnoffeja:
-epäsiisteys
- huono ulosanti
- liikalihavuus/laihuus
- tyhmyys

Sitten:
- suvaitsemattomuus
- sosiaalinen kyvyttömyys
- huono tunneilmaisu
- erilainen huumorintaju
- tyylittömyys

...tässä näitä ensiksi mieleen tulleita.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Yhteiset harrastukset ovat kiva juttu alussa, mutta pidemmän päälle on parempi, että harrastukset eroavat toisistaan, koska erilläänkin on osattava olla. Se, että nainen tykkää kullista ja mies pillusta, takaa usein hyvän laadun parisuhteessa ja vieläpä niin, että tykkääminen jatkuu aktiivisena myöhemminkin. Niin ja tietysti isot tissit isoilla nänninpihoilla tarvitaan jåå.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Keskityn mainitsemaan tuosta aloituksessa olleesta leffa-, elokuva- ja harrastemausta.

Minusta tuntuu ettei minulle ole kuitenkaan yleensä niin paljon väliä millaisia mieltymyksiä toisella on varsinkaan leffa- ja elokuvamaussaan, siis sitä kautta että hän pitää _myös_ leffoista tai TV-sarjoista mistä minä en niin välitä.

Enemmän minua häiritsee se jos hän kokee että minun leffa- ja musiikkimakuni on ihan perseestä, ja vieläpä tuo sen esille. Ei siksi että pitäisi ehdottomasti pitää samanlaisista asioista, vaan koska toisen puolelta koettu vähättely ja halveksunta ei vaan tunnu kivalta. Tämä pätee myös siihen jos toinen osapuoli pitää esim. tietokonepeleistä pitämistä kovin lapsellisena ja turhana touhuna, tai nujakointilajien harrastamista merkkinä piilevästä väkivaltaisuudesta ja hulluudesta. Keskustelu erään lääkärinaisen kanssa lopahti samantien kun huuliltani lipsahtivat sanat "krav maga", vastaus oli "Olen kuullut sen olevan sellainen lyödään toista pesismailalla päähän-laji", ylettömän halveksuvan katseen saattelemana.

Pätee tämä moneen muuhunkin asiaan. Kun eräs naikkonen kävi ekaa kertaa silloisessa kämpässäni, alkoi hän välittömästi arvostella kämpän sisustusta, esim. kuinka mauton kattolamppuni oli, ja mitkä hirveät boordinauhat seinillä menevät (eivät olleet minun sinne kiinnittämät, vaan exäni; minulle oli yksi ja sama että hän halusi ne sinne, kun oli valmis itse vaivautumaan). Tuntui pahalta tuollainen, minä kun vaan niin toivon että minut hyväksyttäisiin. :cry:

Tokihan toivon että edes joitakin yhteisiä leffamakuja ja harrastetoiveita löytyy jotta on yhteistä tekemistä, mutta siedän noissa suhteissa paljon sellaistakin joista en yksin ollessani niin nauti. Olen esim. katsonut romanttisia elokuvia tai kuunnellut rakkauslauluja toista miellyttääkseni, eivätkä kaikki niistä niin paskoja suinkaan olekaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Mistä tiedät, että joku on epäsopiva?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Frederik Krueger kirjoitti:Enemmän minua häiritsee se jos hän kokee että minun leffa- ja musiikkimakuni on ihan perseestä, ja vieläpä tuo sen esille. Ei siksi että pitäisi ehdottomasti pitää samanlaisista asioista, vaan koska toisen puolelta koettu vähättely ja halveksunta ei vaan tunnu kivalta.
Meillä taas suuri osa keskinäisestä huumorista perustuu just tällaisista asioista vittuilulle. Leikkimieliselle, mutta totuuspohjaiselle sellaiselle.
Vastaa Viestiin