Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tiedä onko vika minussa, toisessa vai tähtien asennossa, mutta olen tässä jo useamman päivän miettinyt onko minua kumminkaan tarkoitettu elämään loppuikääni tämän ihmisen kanssa.

Olen toki akkainlehdistä lukenut kaikki kliseet tyyliin suhteen eteen pitää tehdä töitä... Vastapuoli vaan tuntuu tulkitsevan tämän niin että kun kakarat taintuvat niin hän on osansa tehmyt ja voi tsiigata jotain paskasarjaa tabletilta loppuillan. Siinähän käyt sitten koputtelemassa vertaiskuvanmollisen oven takana että kai tässä olis muitakin ajanviettotapoja.. Eikä arki mene meillä todellakaan niin että mä istun perse homeessa sohvan nurkassa kun toinen hoitaa kaikki juoksevat. Alkaa vaan pikkuhiljaa vituttamaan kun kakarat ja koira kyllä saavat huomiota mutta minä saan tyytyä tähteisiin.

Sama keskustelu muuten on käyty tässävuosien varrella aika saatanan monta kertaa. Mikään ei ole muuttunut.
Amazing shit happens!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

KKK kirjoitti:Sama keskustelu muuten on käyty tässävuosien varrella aika saatanan monta kertaa. Mikään ei ole muuttunut.
Toistan itseni, ja sanon vaan että:

Kuva
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Toistan itseni
Aina valmiina auttamaan!
Bertrand Russell kirjoitti:The man who has fed the chicken every day throughout its life at last wrings its neck instead, showing that more refined views as to the uniformity of nature would have been useful to the chicken.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kumpi on kivempi tyttö?
A. Ei lähde kanssasi teelle vaikka olet jo pyytänyt kolmesti.
B. Kymmenen minuutin juttelun jälkeen haluaa lähteä kanssasi teatteriin ja olisi valmis ottamaan suihin samana iltana.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^En tiedä, mutta vaikuttaa siltä, että molempien käytös aiheuttaa sulle silkkaa harmitusta.

Valehtelin. Kyllä mä tiedän tähän oikean vastauksen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaikea juttu. Avasin tämän kirjoitusikkunan ajatuksella, että sun ei tarvitse ottaa huomioon sitä, mitä miehellesi tapahtuu, jos eroatte. Mutta sitten tuli mieleen, että jos (kun) alkoholi on määrätyllä tavalla myös sairaus, asia ei ole aivan niin yksinkertainen. Ei sairasta puolisoa jätetä sairauden takia.

En tiedä, mitä pitäisi tehdä. Todennäköisesti helppoa oikeaa vastausta ei ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onko Al-anon- toiminta tuttua? Ryhmiin pääseminen voi olla haaste tai kynnys, mutta matskua löytyy sähköisenäkin jonkun verran. http://www.al-anon.fi/

Mun mielestä alkoholistin jättäminen siinä kohtaa kun lapsi on hoksaavassa iässä ei ole mikään tekosyy. Elämisen ehdot on vaan muuttuneet siitä 13 vuoden takaisesta, etkä voi vaatia lasta kestämään samaa, minkä voit vaatia/pakottaa itsesi kestämään. Tietenkin ensin voi halutessaan vaatia hoitoon/muutokseen sitoutumista. Päihteettömyyteen sitoutuminen vaatii sen, että mies ottaa itse vastuun touhusta, eikä ole sinun kontrollisi varassa. Se voi vaatia sen, että pohtii tilannetta ihan itsekseen. Riippuvaiselle tietty läheisten tuki näyttäytyy helposti mahdollistamisena ja sitä kautta hiljaisena hyväksymisenä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oletko Suvinen selkeästi ilmoittanut miehelle, että jos juopottelu jatkuu, sinä ja lapsi lähdette?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Vaikea juttu. Avasin tämän kirjoitusikkunan ajatuksella, että sun ei tarvitse ottaa huomioon sitä, mitä miehellesi tapahtuu, jos eroatte. Mutta sitten tuli mieleen, että jos (kun) alkoholi on määrätyllä tavalla myös sairaus, asia ei ole aivan niin yksinkertainen. Ei sairasta puolisoa jätetä sairauden takia.
Tässä enemmänkin kuulostaa siltä, että tämä "sairaus" on ainoa syy miksi ollaan yhdessä. Ts. ei uskalleta elää omaa elämää siinä pelossa, että toisen elämä surkistuu.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Onko Al-anon- toiminta tuttua?
Olen ehkä kysynyt aiemminkin, mutta onko kaikissa AA-ryhmissä uskonnollinen perusta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Suvinen selkeästi ilmoittanut miehelle, että jos juopottelu jatkuu, sinä ja lapsi lähdette?
En ole. Mies toistuvasti krapula/morkkispäivinä, yleensä jo juopotteluiltana, ilmoittaa että ero on tultava. Ongelma on sekin etten osaa sanoa haluaako se eroa siksi että a) saisi vapaasti ryypätä vai b) ajatteleeko se meidän parasta. Yhdessä ollaan noin 70% mun valinnasta. Siksi koen että tää on niin vahvasti mun päätettävissä oleva asia. Toisaalta hyvin vahvasti myös tunnen että olen se voima joka tätä perhettä pitää kasassa.

Pääsiäisen aikaan mies sanoi olensa surullinen koska tietää että meidän pitää erota, vaikka ei haluaisi. Vähän samat fiilikset itsellä. Tää on tämmöstä kipeän hampaan irti nitkuttamista. Muksu ei oireile vielä millään tavalla; mieshän oli täysraittiina lapsen ikävuodet 2-4. Silloin kyllä uskoin että jos vaan tahtoa on tarpeeksi homma saadaan toimimaan. Nyt taas tuntuu että en vaan jaksa.
Ehkä olisi kuitenkin hyvä sanoa asia hyvin selkeästi silloin, kun mies ei ole kännissä/morkkiksessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti:
exsu kirjoitti:Onko Al-anon- toiminta tuttua?
Olen ehkä kysynyt aiemminkin, mutta onko kaikissa AA-ryhmissä uskonnollinen perusta?
Ei ja on. :D Ne puhuu "korkeammasta voimasta", mutta sen saa itse määritellä, että mitä se itselle tarkoittaa. Eli eivät käy raamattua tai koraania tai muutakaan pyhää kirjaa läpi, vaan se korkeampi voima (voi olla myös kohtalo tai karma tai mihin kukakin katsoo uskovansa) on mukana puheissa. Tietysti sitten eri ryhmien välillä on hyvin yksilölliset puhetavat, eli on varmasti olemassa hyvin vahvastikin julistuksellisia ryhmiä ja sitten niitä, joissa aihetta vain sivutaan.

Lisään vielä. Mulla on asiakkaita, jotka on aika vahvasti uskonnonvastaisia, ja joille noi voimista puhumiset on olleet aika iso haaste. Ovat yleensä tulkinneet sen "korkeamman voiman" esim. ryhmissä olevaksi ryhmähengeksi ja ryhmän voimaksi/tueksi.
Viimeksi muokannut exsu, 07.04.2015 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Ei ja on. :D Ne puhuu "korkeammasta voimasta", mutta sen saa itse määritellä, että mitä se itselle tarkoittaa.
En tunnista muita korkeampia voimia kuin vaimo. Vaimolla on kieltämättä merkittävä vaikutus alkoholinkäytön määrään. :think:
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Tässä enemmänkin kuulostaa siltä, että tämä "sairaus" on ainoa syy miksi ollaan yhdessä. Ts. ei uskalleta elää omaa elämää siinä pelossa, että toisen elämä surkistuu.
Mun mielestä tämä on puolittain esillä tekstissä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
exsu kirjoitti:Onko Al-anon- toiminta tuttua?
Olen ehkä kysynyt aiemminkin, mutta onko kaikissa AA-ryhmissä uskonnollinen perusta?
Ei ja on. :D Ne puhuu "korkeammasta voimasta", mutta sen saa itse määritellä, että mitä se itselle tarkoittaa. Eli eivät käy raamattua tai koraania tai muutakaan pyhää kirjaa läpi, vaan se korkeampi voima (voi olla myös kohtalo tai karma tai mihin kukakin katsoo uskovansa) on mukana puheissa. Tietysti sitten eri ryhmien välillä on hyvin yksilölliset puhetavat, eli on varmasti olemassa hyvin vahvastikin julistuksellisia ryhmiä ja sitten niitä, joissa aihetta vain sivutaan.

Lisään vielä. Mulla on asiakkaita, jotka on aika vahvasti uskonnonvastaisia, ja joille noi voimista puhumiset on olleet aika iso haaste. Ovat yleensä tulkinneet sen "korkeamman voiman" esim. ryhmissä olevaksi ryhmähengeksi ja ryhmän voimaksi/tueksi.

:?

Mun olisi ehkä vaikea osallistua tuollaiseen. Mutta en tietenkään AA:ta kritisoi. Jos joku haluaa toisenlaisen ryhmän, voi halutessaan perustaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Tässä enemmänkin kuulostaa siltä, että tämä "sairaus" on ainoa syy miksi ollaan yhdessä. Ts. ei uskalleta elää omaa elämää siinä pelossa, että toisen elämä surkistuu.
Mun mielestä tämä on puolittain esillä tekstissä.
En tiedä kuinka onnellinen voisin olla jos tietäisin olevani osasyy toisen alamäkeen.

Mullahan on jo takana yksi alkkissuhde, se tosin oli väkivaltainen ja muutenkin kieroutunut. Siitä eroon pääseminen vaati kaikkien välien katkaisun. Lapsen kanssa välit olisi vähän pakko pitää. Jos lasta ei olisi voisi silmät sulkea paljon helpommin.
Kun tässä kohta kuuluu tietysti katsoa asiaa zsykologisen värisilmän kautta, niin oletko ajatellut, miksi päädyt alkkissuhteisiin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:Mieshän ei kuulu kirkkoon ja kävi AA:ssa sen pari vuotta, ei kauhean usein mutta kuitenkin. Ei kokenut jeesusjuttuja mitenkään ahdistaviksi.
Sitä paitsi Jessehän muutti veden viiniksi ja heräsi kolme päivää myöhemmin jostain luolasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ovatko eo. miehet olleet samalla alalla? Ravintolatyöntekijäthän kallistelevat kuppia keskimääräistä enemmän.

Toki tosiaan voi olla pelkkää sattumaa. Alkoholiongelmaisia on niin paljon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:En tiedä kuinka onnellinen voisin olla jos tietäisin olevani osasyy toisen alamäkeen.
Mutta kun et ole, et tulisi olemaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suvinen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^Ovatko eo. miehet olleet samalla alalla? Ravintolatyöntekijäthän kallistelevat kuppia keskimääräistä enemmän.
Paradoksaalista kyllä, en ole koskaan seurustellut oman alani työntekijän kanssa. Mun suhteissani siis ravintolatyöntekijä on kallistellut kuppia keskimääräistä vähemmän!

Et vaan osaa!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Suvinen kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Tässä enemmänkin kuulostaa siltä, että tämä "sairaus" on ainoa syy miksi ollaan yhdessä. Ts. ei uskalleta elää omaa elämää siinä pelossa, että toisen elämä surkistuu.
Mun mielestä tämä on puolittain esillä tekstissä.
Lapsen kanssa välit olisi vähän pakko pitää. Jos lasta ei olisi voisi silmät sulkea paljon helpommin.
Tässä tulee vastaan myös se, että epäiletkö ettei korkki pysy kiinni edes lapsen takia? Koska epäilen että et vie lasta tapaamaan umpikännissä olevaa miestä.

Krapula/morkkis-sanomiset nyt ei merkkaa mitään, eiköhän sinä päivänä tehdä aika monta raittiuslupausta. Komppaan tohtoria, keskustelu alkoholin käytöstä pitää käydä selvinpäin, erillisessä tilanteessa.

Sulla on jo lapsi, tuon toisen pitäisi olla aikuinen. Jos se ei ota vastuuta omista tekemisistään, niin ei sun tarvitse ottaa sitä vastuuta sen puolesta. Onko se edes sen arvoista, kenenkään teistä kannalta?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mistä nuo luvut on kehitetty kun ne eivät täsmää keskenään?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sama kehitys on ollut tietysti Suomessakin. Vapaa nainen on vapaa harrastamaan seksiä avioliiton ulkopuolella ja vapaa myös eroamaan. Yhteiskunnassa, jossa nainen on olemassa vain (avio)miehen omaisuutena, ovat erot (ja myös esiaviollinen seksi markkina-arvoa laskevana tekijänä) harvinaisempia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Kuvasta nähdään, että trendi kääntyy yli 20 partnerin jälkeen!

Kuten olen monasti sanonutkin niin pidän vilkasta esiaviollista seksielämää yksinomaan positiivisena juttuna. Ei tarvi pingottaa eikä harjotella suikkareita joillain fucking banaaneilla. Jos hintana on avioliiton päättyminen kymmenen vuoden päästä niin ei kun uutta matoa koukkuun (ja rojuja uusiin tuutteihin!).
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin