Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Alisuorittava G

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

exPertti kirjoitti:Tätä en muuten ymmärrä naisissa. Kukapa sitä tietty väärässä haluaisi olla, mutta naisten itsesuojelureaktioille ei ole vertaa. Ne jatkuvat niin kauan, että koko aihe on unohdettu ja mies tuntee huonoa omatuntoa että edes otti asian puheeksi.
Nääh, mä oon oikeesti alistuvaa tyyppiä. Yritän nyt vähän olla muuta kuin olen, kokeilumielessä you know.

Mut mut, oon hieman normaalia tyhmempi tapaus (noin oikeesti, tod tiedän tämän) ja häkellyn päivittäin valtaisan informaatiomäärän ja eroavaisten faktojen edessä. Kuin pikkulikka, ihan sekaisin! Mitä opetan lapsilleni apua saako ne tölkit huuhdella tai voiko niitä edes ostaa kaupasta ja miksei polteta ja minne ne tuhkatkin iik. Plöts. Miksei joku teistä vtun insinöörineroista tee joka talouteen ohjenivaskaa, ettei kaikkien meidän akkojen tarttis tapella hitto samoista asioista typerien ukkojemme kanssa viikosta toiseen??
masa

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kannattaa pahvitölkkien pesussa toimia niin kuin kaverini nuuka faija, joka keräsi aikoinaan sadeveden talteen ja käytti sitä esmes vessan huuhtelussa!
Viimeksi muokannut masa, 11.11.2008 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:
Tix kirjoitti:Kyllähän tämä alkaa hiukan itkettämään. Mä en ole kuullutkaan, että Suomessa olisi puute puhtaasta vedestä. En tiedä minne kaapin väliin tässä on kohta pakko ryömiä, kun tuolla lailla luontoa tuhlataan. Että ihan vettä valuttavat! Kohta ne varmaan kertoo, että käyvät suihkussakin useammin kuin kerran kuussa ja tiskaavat astiatkin vedellä!
Veden puhdistaminen pintavedestä maksaa, jopa suomalainen surkeatasoinen likavesien puhdistus maksaa. Kaikki maksaa Tixuliini ja suihkussa pitäisi olla lyhyen aikaa (motivako sitä suositteli, säästyy energiaa), ilmeisesti kai siksi, että muille jäisi vettä pestä tyhjiä kertakäyttöpurkkeja. :lol:
Muistaakseni ihminen käyttääpi päivässä kotitalousvettä noin 150 litraa päivässä. Kyllähän siinä aika rajusti saa vettä säästää, että se 2-3 desilitraa vettä, joka purkin huuhteluun kuluu, saadaan kasaan. Kyllä tässä nyt peiliin katsomisen paikka kaikilla jotka juovat yli 50 purkkia maitoa päivässä. Olet aivan oikeassa.
Alisuorittava G

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

masa kirjoitti:Kannattaa pahvitökkien pesussa toimia niin kuin kaverini nuuka faija, joka keräsi aikoinaan sadeven talteen ja käytti sitä esmes vessan huuhtelussa!
Joo, sama varmaan tiskirätin kostuttamisessa eiks vaa? Kraanavettä saa juoda ja käyttää peseytymiseen, that's it. Lapsillekin voisivat tarhassa opettaa, ettei tod tartte läträtä joka pissan jälkeen siinä kraanan alla, leviää ne pöpöt muutakin kautta.
Duck

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Duck »

Tix kirjoitti:Muistaakseni ihminen käyttääpi päivässä kotitalousvettä noin 150 litraa päivässä.
Pitää varmaan paikkansa, mutta se kyllä silti kuulostaa aika hurjalta luvulta, vaikka ajattelenkin siihen mukaan kaikki juomiset, suihkussä käynnit, pesemiset ja vessojen huuhtelut.

Meidän taloyhtiössä on asuntokohtaiset vedenkulutusmittarit. Olis ihan vinkeetä jos sen lukeman voisi tarkistaa silleen päivittäin.
masa

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja masa »

Alisuorittava G kirjoitti: Joo, sama varmaan tiskirätin kostuttamisessa eiks vaa?
Eikä. Varakkaat nartut käyttävät tiskirätin pesuun Eviania!
Alisuorittava G

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Mä tsekkaan vedenkulutuksen tosta omasta mittaristamme, rupes kiinnostaa. Katon sen luvun nyt ja huomenna tähän aikaan uusiks.

(No joskus uusiks. Nyt luku 145, eipä tuo kai kuutioo tarkempaan pystyyn.)
Viimeksi muokannut Alisuorittava G, 11.11.2008 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Tix »

Duck kirjoitti:
Tix kirjoitti:Muistaakseni ihminen käyttääpi päivässä kotitalousvettä noin 150 litraa päivässä.
Pitää varmaan paikkansa, mutta se kyllä silti kuulostaa aika hurjalta luvulta, vaikka ajattelenkin siihen mukaan kaikki juomiset, suihkussä käynnit, pesemiset ja vessojen huuhtelut.

Meidän taloyhtiössä on asuntokohtaiset vedenkulutusmittarit. Olis ihan vinkeetä jos sen lukeman voisi tarkistaa silleen päivittäin.
Ei se ihan metsään mennyt. Guugle kertoi keskikulutukseksi per hlö 5000 litraa kuukaudessa, se tekis noin 166 litraa / vrk. Ei se nyt kovin paljon ole, jos suikussa voi kulua minuutissa 12-25 litraa. Kaks muutaman minuutin suihkua vanhalla suihkumallilla riittäis jo siihen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tämä ei ole mikään ärsytyksen aiheuttaja, mutta silti mietityttää miksi naiset vetistelevät miehiä herkemmin stressitilanteessa, esim. riidoissa? Onko kyseessä pelkästään kulttuurillinen (opittu) tahi hormonaalinen juttu, tai jopa ihan vaan erot aivon rakenteessa, vai kokevatko naiset sanallisetkin konfliktit niin paljon uhkaavampina koska ovat ns. "heikompi sukupuoli"?

Elävän elämän lisäksi tämän huomaa selvästi myös moninaisissa reality-sarjoissa. Ensimmäisenä mieleeni tulee esim. Diili jossa jokainen jakso päättyy ryhmäläisten toistensa haukkumiseen kun vetäjä yrittää valita kuka pudotetaan pois. Miehet tuntuvat poistuvan noista väittelyistä yleensä vihaisina, naiset vetistelyä pidätellen. Turhautuminen purkautuu eri tavoin sukupuolesta riippuen.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 11.11.2008 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Kyllä miehiäkin itkettää, mutta he joutuvat sen väkisin nielemään koska muuten homotellaan ja pidetään rääpäleenä. Eli veikkaisin että toi on vaan kulttuurijuttu.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:
Tix kirjoitti:Muistaakseni ihminen käyttääpi päivässä kotitalousvettä noin 150 litraa päivässä. Kyllähän siinä aika rajusti saa vettä säästää, että se 2-3 desilitraa vettä, joka purkin huuhteluun kuluu, saadaan kasaan. Kyllä tässä nyt peiliin katsomisen paikka kaikilla jotka juovat yli 50 purkkia maitoa päivässä. Olet aivan oikeassa.
On se jännää, että kaikessa muussa toiminnassa pienistä puroista kasvaa iso virta paitsi niissä joissa on jääräpäisesti tehnyt mielestään oikein. :)
:roll:

Mikset vaan myönnä että oot laiska etkä jaksa huuhtoa niitä tölkkejä? Turha leikkiä jotain ekopyhimystä tässä asiassa, ei oikeen mee läpi.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:^ Kyllä miehiäkin itkettää, mutta he joutuvat sen väkisin nielemään koska muuten homotellaan ja pidetään rääpäleenä. Eli veikkaisin että toi on vaan kulttuurijuttu.
Yksilökohtaisia eroja varmasti on enkä tarkoittanut esittää etteikö ketä tahansa miestäkin itkettäisi silloin tällöin, mutta tarkoitin nimenomaan riitatilanteita. Ei välttämättä pelkästään puolison kanssa, vaan vaikkapa jonkun työkaverin tai tuntemattoman vastaantulijan kanssa.

Mulla ei tule mieleen että olisi tehnyt mieli vetistellä minkään riitelyn jälkimainingeissa (joskus muulloin kyllä), vituttanut lähinnä. Mietin johtuuko tämä muka pelkästään siitä että minut on ehdollistettu toimimaan näin? En muista ainakaan vanhempieni koskaan ilmaisseen millään tavoin ettei saisi itkeä jos siltä tuntuu.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 11.11.2008 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Mulla ei tule mieleen että olisi tehnyt mieli vetistellä minkään riitelyn jälkimainingeissa, vituttanut lähinnä. Mietin johtuuko tämä muka pelkästään siitä että minut on ehdollistettu toimimaan näin?
Itkuhan saattaa toki myös olla ns. krokotiilin kyyneleitä, eli keino syyllistää toista.
sanctus

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Bluntly kirjoitti:En ymmärrä miksei asioita voida sanoa suoraan vaan vihjaillaan kauttarantain ja kun en tajua niin sitten mökötetään herne nenässä.
Lisätietoja tästä. Mä olen aina luullut, että nimenomaan äijät känisee itsekseen ja hautovat salaliittoteorioita.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Mulla ei tule mieleen että olisi tehnyt mieli vetistellä minkään riitelyn jälkimainingeissa, vituttanut lähinnä. Mietin johtuuko tämä muka pelkästään siitä että minut on ehdollistettu toimimaan näin?
Itkuhan saattaa toki myös olla ns. krokotiilin kyyneleitä, eli keino syyllistää toista.
No joo, mutta keskityn mietiskelyssäni ihan niihin oikeisiin kyyneleisiin joita henkilö tuntuu yrittävän pidätellä, ja päästää valloilleen vasta jälkikäteen.

Voiko krokotiilinkyynelten vuodattamista opetella? Eikö kyynelkanavien aktivoitumiseen tarvita joko fyysistä tai voimakasta henkistä ärsykettä? Sinänsä mielenkiintoista, miksi ihminen edes kyynelehtii itkiessään? Ilmeisesti se ei aja mitään käytännön tarkoitusta, ellei sitten jossain Tiede-lehdessä ole taas todisteltu kuinka kyynelten mukana kehosta poistuu stressihormoneja, tai että apinaesi-isämme oppivat tulkitsemaan toistensa surua kostuvien silmien avulla, tms.

Tosi jännää hei.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti: Voiko krokotiilinkyynelten vuodattamista opetella?
Kyllä. Se on melko hyödyllinen taito :twisted:
Duck

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:No joo, mutta keskityn mietiskelyssäni ihan niihin oikeisiin kyyneleisiin joita henkilö tuntuu yrittävän pidätellä, ja päästää valloilleen vasta jälkikäteen.
Voi siinä kyllä olla taustalla jotain evolutiivistakin. Miesten ja naisten fysiikat kun nyt ovat mitä ovat, joten naiselle oli varmaan luolassa turvallisempaa itkeä ja alistua kuin ryhtyä käsirysyyn miehen kanssa saadakseen pointtinsa läpi. Ehkä tämä sitten vaikuttaa hämärästi taustalla edelleen nykyäänkin vaikka viitekehys onkin täysin erilainen? Vai menikö tämä taas evopsykoiluksi?
Duck

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Duck »

bliss kirjoitti:Se on melko hyödyllinen taito :twisted:
No mutta eikö sen voi myös oppia havaitsemaan? Toimiiko toi aina joka kerta pidemmässäkin suhteessa?
bliss

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Duck kirjoitti:
bliss kirjoitti:Se on melko hyödyllinen taito :twisted:
No mutta eikö sen voi myös oppia havaitsemaan? Toimiiko toi aina joka kerta pidemmässäkin suhteessa?
Mies oppii havaitsemaan... anna mä mietin hetken... mitäpä luulet? :P
Ja joo, toimii se, jos ei ihan päivittäin käytä.
Lucy

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Lucy »

bliss kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Voiko krokotiilinkyynelten vuodattamista opetella?
Kyllä. Se on melko hyödyllinen taito :twisted:
Tämä täytyy lisätä things to do-listalle kokeilumielessä.

Edit: Muutinkin mieleni. En taida sittenkään kokeilla. Olen saanut tahtoni läpi aikaisemminkin ilman suttaantunutta silmämeikkiä, joten todennäköisesti pärjään jatkossakin ilman krokotiilinkyyneleitä.
Viimeksi muokannut Lucy, 11.11.2008 11:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alisuorittava G

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Lucy kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Voiko krokotiilinkyynelten vuodattamista opetella?
Kyllä. Se on melko hyödyllinen taito :twisted:
Tämä täytyy lisätä things to do-listalle kokeilumielessä.
Mä taas itken vaan yleistä pahaa oloani. En tapellessa. Tapellessa mies usein purskahtaa itkuun, varsinkin viimeisen vuoden sisällä olen ollut tavattoman ilkeä ja täydellinen kusipää sanavalinnoissani.
prosessi

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Frederik Krueger kirjoitti:Tämä ei ole mikään ärsytyksen aiheuttaja, mutta silti mietityttää miksi naiset vetistelevät miehiä herkemmin stressitilanteessa, esim. riidoissa? Onko kyseessä pelkästään kulttuurillinen (opittu) tahi hormonaalinen juttu, tai jopa ihan vaan erot aivon rakenteessa, vai kokevatko naiset sanallisetkin konfliktit niin paljon uhkaavampina koska ovat ns. "heikompi sukupuoli"?
Allaolevasta lainauksesta voisi päätellä eron ehkä johtuvan ihan siitä, että konfliktitilanteissa miesten adrenaliinitaso nousee korkeammalle kuin naisten, eivätkä he välttämättä vielä siinä vaiheessa ole alkaneet palautua, koska adrenaliinin katoaminen elimistöstä kestää pidempään. Ilmeisesti myös miesten parasympaattinen hermosto toimii tehottomammin kuin naisten, konfliktitilanteista palautuminen on heikompaa.

Pulssin kiihtymistä ja muita tunteiden kylkiäisiä säätelee sympaattinen hermosto, joka on hermostomme alkukantaisimpia osia. Se valmistaa ihmistä stressaavaan tilanteeseen, taisteluun tai pakoon. Sen vastavoimana toimii parasympaattinen hermosto, joka laukaisee jännityksen ja palauttaa elimistön lepotilaan.

Kalifornian Berkeleyn yliopiston fysiologi James Gross tutkijaryhmineen selvitti vasta 1990-luvulla, että itkemistä kontrolloi juuri parasympaattinen hermosto. Sieltä lähtevien hermoratojen katkeaminen estää nimittäin itkemisen kokonaan.

Grossin löytö viittaa siihen, että itkemällä keskushermosto yrittää palauttaa itsensä lepotilaan. Tätä tukevat myös viimeaikaiset tutkimukset, joiden mukaan ihmiset itkevät nimenomaan tunnekuohun jälkeen eivätkä sen huipulla, vaikka katarsikseen eli laukeamiseen nojautuvissa teorioissa ja terapioissa on näin oletettu.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Krokotiilinkyyneleihin tehoaa parhaiten toisen asemaan asettuminen. Kun joku pillittää, mietit onko siihen sinun mielestäsi syytä ja jos ei ole, niin kyse on krokotiilinkyyneleistä. Sitten vain olet niin kuin et olisikaan. Oikeastaan harva asia ottaa enemmän päähän kuin nainen, joka tuhertaa oikeanmielisen itkua vailla syytä. Voi teitä kantturoita.
Paras päivä ikinä.
Tix

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Tix »

Alisuorittava G kirjoitti:Mä taas itken vaan yleistä pahaa oloani. En tapellessa. Tapellessa mies usein purskahtaa itkuun, varsinkin viimeisen vuoden sisällä olen ollut tavattoman ilkeä ja täydellinen kusipää sanavalinnoissani.
Ootko varma ettei ne oo krokotiilinkyyneleitä?
Lucy

Re: Mitä mies ei ymmärrä naisessa

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Alisuorittava G kirjoitti: Mä taas itken vaan yleistä pahaa oloani.
Komps. En osaa itkeä vihaisena, olen silloin liian keskittynyt solvaamiseen.
Vastaa Viestiin