Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Duck

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Duck »

Sitäpaitsi siitä munanke(h)ittimestä on ihan oikeasti mulle käytännön hyötyä. :leuhka:
prosessi

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

vispilä kirjoitti:
Quinevere kirjoitti:Tee toiselle niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän tjsp.
Käytöksen kultainen, mutta huono sääntö.

Tee toiselle niin kuin hän toivoo itselleen tehtävän.
Entä jos toinen on kovin huono toivomaan yhtään mitään? Jos se vaan sanoo ettei se oikeastaan tarvitse yhtään mitään? Lapsena oli helpompaa, kun vielä osasin toivoa kaikkea hauskaa, kuten täälläkin ennen viime joulua manitsemiani käyriä lautoja veneen rakentamista varten. En kylläkään saanut sellaisia...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jos lahjatoiveeni liittyvät esim. viihde-elektroniikkaan, toivon yli kaiken ettei toinen missään tapauksessa mene ostamaan mitään sellaista minulle, koska luultavasti osto menee kuitenkin ihan vituiksi ja saan jotain minkä puolesta olisin mieluummin ottanut jotain muuta. Tuollaisten munausten puolesta ehkä mieluummin jokin tunteella ostettu epäkäytännöllinen lahja. Tai sitten lahjakortti johonkin viihde-elektroniikkaliikkeeseen, mutta raha- tai lahjakorttilahja on yleensä vähän öh. Jeejee, annetaan toisillemme rahaa lahjaksi, nollasummapeliä.

Ehkä parhaat aikuisiällä saamani lahjatavarat ovat olleet aiemmin mainitsemani lasiumpiotyjiölieriössä oleva "ikuisesti kestävä" ruusuasetelma (koriste-esine), sekä The best of The Who-musakokoelma, kun toinen oli ollut tarkkana ja tiesi minun pitävän mm. kyseisen laulusoitinyhtyeen tuotannosta.

Sinänsähän lahjojen molemminpuoleisessa antamisessa on tärkeintä ajatus ja tunne, ei se että "tällaistahan sä just tarvitset". Käytännölliset lahjat jokainen pystyy paremmin ostamaan itse itselleen, mitä sitä suotta toisen kontolle sälyttää. Ostin auton itselleni joululahjaksi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Sinänsähän lahjojen molemminpuoleisessa antamisessa on tärkeintä ajatus ja tunne, ei se että "tällaistahan sä just tarvitset".
Kun olin 18-vuotias, äitini antoi minulle joululahjaksi lasten Junior -kuvatietosanakirjan. "Kun se oli niin nätti, ja tarjouksessakin vielä!". Omalla sekavalla tavallaan hyvää hän kuitenkin tarkoitti. :)
prosessi

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Sinänsä hassua, että minusta lahjojen antaminen on paljon hauskempaa kuin niiden saaminen. Ja en ole koskaan kysynyt mitä vastaanottaja haluaa, koska arvaaminen on paljon hauskempaa. Arvauksen nappiin osumista voi sitten testailla mm. sillä, miten pitkään vastaanottaja perehtyy saamaansa lahjaan. En halua antaa kenellekään lahjoja, jotka lasketaan kädestä heti tai kovin pian paketin avaamisen jälkeen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

prosessi kirjoitti:Sinänsä hassua, että minusta lahjojen antaminen on paljon hauskempaa kuin niiden saaminen.
Pätee moneen muuhunkin asiaan, kuten ruoanlaitto.
vispilä
Kitisijä
Viestit: 20
Liittynyt: 03.09.2008 19:09
Paikkakunta: Kattilakaappi

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja vispilä »

prosessi kirjoitti:Entä jos toinen on kovin huono toivomaan yhtään mitään? Jos se vaan sanoo ettei se oikeastaan tarvitse yhtään mitään?
Onko silloin pakko antaa jotain? Voisiko sitten vaikka lahjoittaa omaa aikaa? Elämyksiä?

Ei tehdä tästä nyt liian vaikeaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

vispilä kirjoitti:Onko silloin pakko antaa jotain?
On. Itse olen edustanut koulukuntaa, jonka mukaan lahjaa ei ole pakko antaa, mutta jos antaa, niin se voi sitten olla epätavallisen kallistakin jos lahja muuten sopii saajalleen. Turpaan on vain tullut tuolla periaatteella, joten suosittelen antamaan aina jotain jos sitä odotetaan.
vispilä
Kitisijä
Viestit: 20
Liittynyt: 03.09.2008 19:09
Paikkakunta: Kattilakaappi

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja vispilä »

sivustahuutaja kirjoitti:suosittelen antamaan aina jotain jos sitä odotetaan.
Siksipä ehdotinkin antamaan tavaran sijaan omaa aikaa tai vaikka elämyksiä.
prosessi

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

vispilä kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Entä jos toinen on kovin huono toivomaan yhtään mitään? Jos se vaan sanoo ettei se oikeastaan tarvitse yhtään mitään?
Onko silloin pakko antaa jotain? Voisiko sitten vaikka lahjoittaa omaa aikaa? Elämyksiä?
Voisi. Mielestäni merkittävintä on juuri tunne siitä, että vastaanottajaa on todella ajateltu lahjaa suunniteltaessa.
Ei tehdä tästä nyt liian vaikeaa.
:D
ninnithequeen

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Quinevere kirjoitti:
Voi jeesus olet sä tyypin löytänyt. Vastoin tapojani on nyt pakko todeta että :ditchthepig: ennen kuin oikeasti tulee hommia oikeus- tai muille lääkäreille. Jos sun kuvaus pitää paikkansa etkä liioitellut, niin toihan on patologisen mustasukkainen ja erittäin todennäköisesti jatkossa väkivaltainen.
Emmie vielä ainakaan dumppaa sitä. Katotaan ny kuin mennään jatkossa. Viina sille ei ainakaan sovi, muuten aevan ihana mies.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Niba »

ninnithequeen kirjoitti:
Quinevere kirjoitti:
Voi jeesus olet sä tyypin löytänyt. Vastoin tapojani on nyt pakko todeta että :ditchthepig: ennen kuin oikeasti tulee hommia oikeus- tai muille lääkäreille. Jos sun kuvaus pitää paikkansa etkä liioitellut, niin toihan on patologisen mustasukkainen ja erittäin todennäköisesti jatkossa väkivaltainen.
Emmie vielä ainakaan dumppaa sitä. Katotaan ny kuin mennään jatkossa. Viina sille ei ainakaan sovi, muuten aevan ihana mies.

Mustasukkaisuus on vain heikon itsetunnon osoitus ja samalla sairaalloisen omistamishalun ensimerkki. Jaksa paasata asiasta mutta monilla miehenpuolikkailla on tuollaisia ongelmia, eivät naisetkaan ole niistä vapaita.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

ninnithequeen kirjoitti:Viina sille ei ainakaan sovi, muuten aevan ihana mies.
Kuuluisat viimeiset sanat. Ajattelet ehkä, että rakkaus korjaa tuon virheen ja kohta ukkokultasi v.2.0 on absolutisti.
Paras päivä ikinä.
Tix

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Kyllä se vaan on niin, että ei aikuista ihmistä voi neuvoa, jokaisen täytyy tehdä omat virheensä kun kyse on ihmissuhteista. Minusta kuullostaa jo aikamoiselta virheeltä muuttaa lennosta yhteen toisen miehen kanssa, kukaan meistähän ei tuota miestä tunne ja jokainen tyylillään. Aina vaan vähän pelottaa kun lapsi on kuviossa mukana.
Rouva Pupu

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tix kirjoitti:Minusta kuullostaa jo aikamoiselta virheeltä muuttaa lennosta yhteen toisen miehen kanssa
Ihana virhe voipi olla :]

En neuvo, en saarnaa, en varoittele. Pääpiirteittäin suhteellisen turhaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Rouva Pupu kirjoitti:
Tix kirjoitti:Minusta kuullostaa jo aikamoiselta virheeltä muuttaa lennosta yhteen toisen miehen kanssa
Ihana virhe voipi olla :]
Samaan tapaan kuin auto-onnettomuus voi olla ihana virhe ja johtaa haluun elää täysillä, tehdä asioita joita ei aiemmin uskaltanut tehdä ymsp. Säännön vahvistavia poikkeuksia aina löytyy, mutta uskoisin, että tilastollisesti tarkasteltuna vaihtaminen lennosta ei ole mikään järin järkevä ratkaisu.

Ero niin kuin mikä muu elämänmuutos/kriisi tulisi käsitellä eikä toimia alkushokin vaikutuksen alaisena tehden mitä oudoimpia juttuja. Itsekin olen ollut lähdössä vetämään turpaan kilpakosijaa, mutta järjen miehenä jätin sen kuitenkin tekemättä. Ja jos minut tuntee, voi vain ihmetellä, millainen poikkeustila saa minut moisia ajattelemaan.
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ihanaa kun te välitätte mun lapsesta täällä. Tietämättä mitään mistään.
Taatusti on lapsella kaikki hyvin ja hampaat pesty.

Kerroin hälle että ny täällä asuu äitin kanssa semmonen Mikki-setä. Tyttö kirkkain silmin sanoi että aijaa, kai sä silti rakastat isiä? Katsoin ukkokultaa ja purskahdin itkuun.
Tix

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ninni hyvä, mitään pahaa en tarkoittanut. Juurihan totesin, että kukaan meistä ei tuota miestä tunne, joten ei voi myöskään sanoa mitään.

Tuollainen muutosvauhti on vain melko hämmentävää sinulle itsellekin, eikö? Toivon nyt kovasti että kaikki sopeutuvat uuteen tilanteeseen ja asiat menevät hyvin, mutta halusit tai et, olet kuitenkin tilanteessa jossa kaikki mitä teet (ja mitä muut osalliset tekevät) vaikuttaa myös siihen pieneen ihmiseen jonka perusturvallisuus on täysin teidän vanhempien varassa.

Lapsi ei ole mikään syy pysyä yhdessä jos suhde ei toimi, mutta se on hyvä syy harkita tarkkaan millaisia muutoksia haluaa ympärilleen, millä tahdilla lapsi niitä kohtaa ja miten ne selitetään niin, että ymmärrys pysyy mukana. Se voi olla melko vaikeaa, jos ei oikein itsekään tiedä missä menee. Harva pienen lapsen vanhempi voi olla onnistuneesti impulsiivinen ihmissuhteissaan.
SikaMika

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

ninnithequeen kirjoitti:Ihanaa kun te välitätte mun lapsesta täällä. Tietämättä mitään mistään.
Taatusti on lapsella kaikki hyvin ja hampaat pesty.

Kerroin hälle että ny täällä asuu äitin kanssa semmonen Mikki-setä. Tyttö kirkkain silmin sanoi että aijaa, kai sä silti rakastat isiä? Katsoin ukkokultaa ja purskahdin itkuun.
Reps.

Ensimmäinen kappale lähti mahtipontisesti liikkeelle, mutta heti kahden virkkeen jälkeen ammuit oman ajatuksesi alas jälkimmäisessä kappaleessa. Tää oli hauska.
prosessi

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tix kirjoitti:Lapsi on hyvä syy harkita tarkkaan millaisia muutoksia haluaa ympärilleen, millä tahdilla lapsi niitä kohtaa ja miten ne selitetään niin, että ymmärrys pysyy mukana.
Minä vähän luulen, ettei tuo selittäminen olisi se hankala homma, erityisesti pienillä lapsilla kun on kätevä taipumus ottaa asiat sellaisina kuin ne ovat, hyvin käytännönläheisesti. Enemmän luulen, että juuri tuollaiset aikuisten itkuun purskahtamiset ovat kummallisia ja vaikeita ymmärtää, ellei niitä selitetä kunnolla. Asumisjärjestelyt ja kumppanien vaihdokset voivat olla paljonkin helpompia asioita kuin kummallisesti käyttäytyvät vanhemmat, vaikka nuo ensiksimainitut noin aikuisen näkökulmasta ovatkin paljon suurempia mullistuksia ja jälkimmäiset "vain" tunteita.
Tix

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Tix »

prosessi kirjoitti:
Tix kirjoitti:Lapsi on hyvä syy harkita tarkkaan millaisia muutoksia haluaa ympärilleen, millä tahdilla lapsi niitä kohtaa ja miten ne selitetään niin, että ymmärrys pysyy mukana.
Minä vähän luulen, ettei tuo selittäminen olisi se hankala homma, erityisesti pienillä lapsilla kun on kätevä taipumus ottaa asiat sellaisina kuin ne ovat, hyvin käytännönläheisesti. Enemmän luulen, että juuri tuollaiset aikuisten itkuun purskahtamiset ovat kummallisia ja vaikeita ymmärtää, ellei niitä selitetä kunnolla. Asumisjärjestelyt ja kumppanien vaihdokset voivat olla paljonkin helpompia asioita kuin kummallisesti käyttäytyvät vanhemmat, vaikka nuo ensiksimainitut noin aikuisen näkökulmasta ovatkin paljon suurempia mullistuksia ja jälkimmäiset "vain" tunteita.
Erittelet noita asioita ihan kuin niiden välillä ei olisi luonnostaan syy-seuraussuhde? Ja kyllä siinä olosuhteiden muutoksessa itsessäänkin melkoista selittämistä on. Melko optimistinen ajatus, että lapsen reaktio vanhempien eroon olisi vain se, että onpas kivaa kun on kaksi kotia ja jahas, täälläpäs onkin uusi setä, terve vaan! Pienet lapset ovat kaikkein pahimpia konservatiiveja. Kaikki merkittävät muutokset arjessa järkyttävät perusturvallisuutta joksikin aikaa. Muutostahti ja -tapa vaikuttaa kovasti, että kuinka pitkäksi.
ninnithequeen

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä en enää ees viitti kommentoida mitään.

Kyllä, minuun sattuu ja lujaa. Antakaa mun olla.
Geetzu

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Mä en enää ees viitti kommentoida mitään.

Kyllä, minuun sattuu ja lujaa. Antakaa mun olla.
Hei... Sä teet just sen mokan, minkä moni muukin (esim. minä) täällä eli kerrot asioista vain osan ja senkin aika sekalaisin fiiliksin. Hehkut hyvää oloa, heti perään itket pahaa, olet kiitollinen huomiosta ja sitten taas haluat rauhaa. Olet sekaisen oloinen. Ihmiset puuttuvat.

En mä tiedä haluatko sä nyt oikeasti rauhan vai et, taas on hullun rekkamiehen uus pärstäkuva ilmestyny galleriaan. Ei susta oikein tiedä, toimin fiiliksellä sit! Tsempit!
prosessi

Re: Mitä nainen ei ymmärrä miehessä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ninni, en tässä nyt sitten puhu ollenkaan sinusta, vaan aiheesta yleisellä tasolla. Sinua en halua kritisoida millään tavoin, toivon että asianne järjestyvät parhaalla mahdollisella tavalla.
Tix kirjoitti:Erittelet noita asioita ihan kuin niiden välillä ei olisi luonnostaan syy-seuraussuhde? Ja kyllä siinä olosuhteiden muutoksessa itsessäänkin melkoista selittämistä on. Pienet lapset ovat kaikkein pahimpia konservatiiveja. Kaikki merkittävät muutokset arjessa järkyttävät perusturvallisuutta joksikin aikaa. Muutostahti ja -tapa vaikuttaa kovasti, että kuinka pitkäksi.
Tietenkin niiden välillä on syy-seuraussuhde, lähinnä mietin vain sitä, että mitä kaikkea lapselle täytyy selittää, miksi ja millä tavalla.

Sen sijaan tuo perusturvallisuusjuttu ei ole ollenkaan niin yksioikoinen, eikä tärkeysjärjestys tosiaan ole mitenkään itsestäänselvä. Väitän ihan vakavissani, että esimerkiksi "uusi setä" järkyttää lapsen perusturvallisuutta vähemmän kuin esim. vanhempien pahat riidat. Ja huolestuttavaa on, että suurin osa vanhemmista kyllä tajuaa "uusien setien" olemassaolon selittämisen tärkeyden, mutta pelkään kovin monen jättävän lapsen kuulemat riidat selittämättä. Perusturvallisuus järkkyy tavallisesti vain siksi aikaa, kun lapsi ei ymmärrä mistä oikein on kyse. Tietenkin kovin nopea muutostahti voi johtaa siihen, ettei lapsi missään vaiheessa pysy kärryillä, jolloin perusturvallisuus voi kärsiä pysyvästi. Lapsen "konservatismi" johtuu ihan siitä, että kun asiat pysyvät ennallaan, ne ovat helpoiten ymmärrettävissä.

Myönnettäköön, että itse olen ehtinyt kyynistyä sen verran, että yksi suurimmista syistä parisuhdevastaisuudelleni liittyy nykyään mahdolliseen uuteen eroon, mietin eroa jo ennen kuin olen edes tavannut ketään potentiaalista kumppaniehdokasta... Ajattelumalli menee jotenkin niin, että entä jos taas joutuisi eroamaan? Silloin lapselle todennäköisesti hyvin tärkeäksi muodostunut ihminen voisi kadota kokonaan hänen elämästään, koska kyseessä ei kuitenkaan olisi biologinen isä, johon lapsi normaalisti kuitenkin pitää yhteyttä vaikka vanhemmat olisivatkin eronneet. Sellainen totaalinen katoaminen olisi lapselle niin kova paikka, ettei moisia riskejä halua edes ajatella, saati sitten konkretisoida.

Noin muuten tuosta eroon liittyvästä sekaisin olosta, itse olin pahiten sekaisin ennen erokissan nostamista pöydälle. Kun asiat konkretisoituivat, sitä sai paremmin kiinni omasta elämänhallinnastaankin. Onneksi kuulun niihin ihmisiin, jotka kykenevät pysähtymään miettimään.
Vastaa Viestiin