Farmarin naimakauppa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Aito_Johanna

Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Olisitko valmis menemään naimisiin maanviljelijän kanssa ja ryhtymään maatalon emännäksi/isännäksi?






(Erehdyin otaksuessani, että kaikki kelvolliset Hitchockin leffojen nimet on jo käytetty keskustelunavauksina. Kaivoin filmografian esiin - täällähän on vaikka mitä!)
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Gingston »

En ryhtyisi, mutta luulempa että osa tälläki palstalla suhtautuu
aseenteellisesti tähän kysymykseen. Maanviljelyssä ei kyllä pääse
kovinkaan hyviin tienesteihin ja saatetaan se vielä ajaa alas suomesta
Bob Geldofin kampanjan seurauksena, itse en tuota kehityksestä pidä
ollenkaan.
SingleMalt

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Aito_Johanna kirjoitti:Olisitko valmis menemään naimisiin maanviljelijän kanssa ja ryhtymään maatalon emännäksi/isännäksi?
Olisin. Enemmän houkuttaa tulevaisuus maaseudulla luonnon helmassa, turvallisessa ympäristössä ja avaran ympäristön keskellä, kun elämä ahtaassa kaupungissa kiven ja satunnaisten sekopäiden keskellä. Elinkeino on epävarma, mutta niin se on monessa muussakin hommassa.
HellBell

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja HellBell »

En. Tunnen itseäni sen verran, että tiedän ettei minusta ole maatalon emännäksi. Pakotetusti ehkä, mutta en olisi onnellinen. Eikä pakotus edes olisi mahdollista, joten edellinen virke on itse asiassa turha.

Edit: tarkennus
Viimeksi muokannut HellBell, 24.10.2005 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Klaara
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 03.10.2005 18:14

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Klaara »

No way in hell. Maatalon elämä ei yksinkertaisesti ole mua varten. Olen maailman ehkä epäkäytännöllisin tumpelo ja olisin maatalon töissä vain ja ainoastaan tiellä. Ajokortittomana ja autottomana ihmisenä en myöskään osaa kuvitella muuttoa ratikkapysäkin viereltä julkisen liikenteen ulottumattomiin. Sitä paitsi olen sivusta seurannut paria erittäin sotkuista avioeroa, jossa lähes koko aikuisen ikänsä samalla maatilalla työskennellyt pari on alkanut osittaa omaisuuttaan - ei kiitos sellaisia sotkuja.
Älä ruoki. Älä silitä.
Kreivitar

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Kyllä, jos on henkilökuntaa riittävästi tekemään "likaiset työt". tai vaihtoehtoisesti ei henkilökuntaa ollenkaan, mutta siinä tapauksessa ei myöskään töitä (ainakaan pakollisia, vapaaehtoisesti voin toki puuhastella kaikenlaista päivän fiiliksistä riippuen). Voisin vaikka ränsistyä kilpaa maatilani kanssa.

Voi huoh, unohdin kokonaan isännän. Isäntä voi esimerkiksi asua siinä päärakennuksen vieressä olevassa sivurakennuksessa.
tonttu8

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

En. En halua ja olen enemmän cityihminen.
nypari

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kaupungissa syntynyt ja kasvanut sitiboi. Mökki riittää mulle rauhoittumiseen. Maalla alkaa aika pian ahistaan, liian vähän toimintaa ja ärsykkeitä. Ei isäntäainesta siis.
1108

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Klaara kirjoitti:...
Kirjoitukseen sanottavaa yhtään mitään kuten ei koko keskusteluun.

Avatar vaan kiinnitti huomioni, Elppa2?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Joo, isolle viljatilalle. Kynnöt ja puinnit kerran vuodessa, loppuajan voikin vaikka sitten kirjoitella Kityyn ja kiusata emäntää. Tai mitä nyt mieleen juolahtaakaan..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Exsat

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Jos saisi rauhassa tutustua kyseiseen maatilaan ja sen töihin rauhassa ennen lopullista päätöstä, niin voisihan sitä harkita. Mä olen aika sopeutuvainen ihminen, kai sitä pärjäisi maalla siinä missä kaupungissakin. Kovasti olisi kyllä opettelemista, kun ikänsä on kerrostalossa asustellut.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Voisin muuttaa landelle kahdella ehdolla: jos saisin hevosen sinne mukaan enkä joutuisi hoitamaan mitään sikoja. Lehmiin vedän sen rajan..
Leilah

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Aito_Johanna kirjoitti:Olisitko valmis menemään naimisiin maanviljelijän kanssa ja ryhtymään maatalon emännäksi/isännäksi?
Minä olen tämän jo tehnyt. Käyn kyllä vielä töissä tilan ulkopuolella, mutta jatkossa olisi tarkoitus jäädä farmille töihin lehmiä lypsämään ja traktorilla ajamaan. Olin aika nuori kun menimme naimisiin, ja silloin ajatus maanviljelijän työstä tuntui ahdistavalta ja pelottavalta. Nyt kun olen kuitenkin ollut jo muutaman työelämässä ja aikuistunutkin, niin ajatus yrittäjyydestä ei tunnu enää niin hirveältä.
RolloTomasi

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Maatalon isannaksi? En, minulla on muita mielenkiinnon kohteita.

Maatilalle voisin muuttaa asumaan, jos minun ei paikkaa tarvitsisi hoitaa, vaan saisin vain asua siella. Maaseudulle puolestaan voisin muuttaa, mutta mieluummin kuitenkin sinne eramaamokkiin Lappiin.
Aito_Johanna kirjoitti: (Erehdyin otaksuessani, että kaikki kelvolliset Hitchockin leffojen nimet on jo käytetty keskustelunavauksina. Kaivoin filmografian esiin - täällähän on vaikka mitä!)
Eiko olekin! :D
Yönmustaritari

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

FatLeilah kirjoitti:lehmiä lypsämään ja traktorilla ajamaan.
Sanakin volvosta niin alkaa päitä tippumaan.

:on:

Sanotaan, että olen saanut tarpeekseni. En lähtisi. Joko akka kaupunkilaistuisi ja pyyhkisi paskat lahkeistaan tai jäisi metsästämään niitä paikallisia turilaita.
Leilah

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Yönmustaritari kirjoitti:[Sanakin volvosta niin alkaa päitä tippumaan.
Aina olen ajanut Volvolla. Tosin vanhoilla.
Yönmustaritari

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

FatLeilah kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:[Sanakin volvosta niin alkaa päitä tippumaan.
Aina olen ajanut Volvolla. Tosin vanhoilla.
Volvo volvo rakkaus tai kuolema............Volvoooooo

Turvallinen.....Ennen kaikkea.........Turvallinen.

Hyvä hyvä....
HoundDog

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Aito_Johanna kirjoitti:Olisitko valmis menemään naimisiin maanviljelijän kanssa ja ryhtymään maatalon emännäksi/isännäksi?
Oh can't you see
Oh you misjudge me
I look like a farmer
But I'm a lover
You can't judge a book by looking at the cover
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Mikäs siinä ois isäntänä ollessa.

Sisko kun meni jyväjemmarin kanssa alttarille niin onhan sitä maatilaeläämää saanut ihmetellä ihan käytännön muodossakin. Kovaa työtä se on, eikä elukat välitä onkos sulla krapula vai ei, ruokaa ne silti vaatii. Samaten ne pellot vaatii kylväämistä ja kyntemistä jaksoit sä istahtaa Masseyn selkään tai et.

Mutta en kuitenkaan vieroksu ajatusta täysin. Jotenkin sellainen pieni idylli omavaraisuudesta saattaisi kiehtoakin jos sopivaa emäntääkin ois tarjolla :D

Ainoa vahinko tuossa voisi olla et tarttis muuttaa kaupungista pois... ja auta armias niitä taksikuluja ku pitää baarista päästä kotiin :P
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Yönmustaritari

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

M-ojo kirjoitti:eikä elukat välitä onkos sulla krapula vai ei
niin no.....Ei ne myöskään välitä teetkö töitä kännissä.
Avatar
Klaara
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 03.10.2005 18:14

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Klaara »

1108 kirjoitti: Elppa2?
Ei Elppa2, ainoastaan hyvin mun näköinen kuva. Onko hällä ollut joskus ko. avatar? Pahus vieköön, valokuvamuistini petti taas... :? Pahoittelen mahdollista plagiointia.
Älä ruoki. Älä silitä.
tonyjl

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja tonyjl »

Maalla on kyllä mukavia ja rempseitä ei niin itseään täynnä olevia tyttöjä. Mutta en kyllä farmariksi alkaisi missään olosuhteissa. Liian low tech.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Yönmustaritari kirjoitti:
M-ojo kirjoitti:eikä elukat välitä onkos sulla krapula vai ei
niin no.....Ei ne myöskään välitä teetkö töitä kännissä.
Paitsi ehkä jos kyseisessä olotilassa yrittäisit esmes keritä lampaita :twisted:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
hermine

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja hermine »

En osaa juurikaan tehdä mitään hyödyllistä, moraalini estää eläinten hyödyntämisen pelkässä rahamielessä ja olen tosi aamu-uninen, aika turha emäntä minusta tulisi. Suvulla on kyllä yks tila jo valmiiksi autiona, että sinne pääsisin maataloutta harjoittamaan ihan ilman isännänhankkimistakin jos jostain syystä alkaisi kiinnostaa vaikka kaikki nauraisivat varmasti jo ajatuksestakin. Enemmän innostaisi tehdä jotain epäkäytännölliselle haihattelijalle soveliasta etätyötä maalla ja siinä sivussa kotitarveviljellä kaikkea mahdollista kun tolleen pieninä annoksina vastapainona ajattelutyölle esim. puutarhahommat ovat mukavia.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Farmarin naimakauppa

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Luultavasti en alkaisi jyväjemmarin muijaksi tahi muuttaisi liian kauaksi kaupunkikeskuksista muutenkaan kovin helposti, no ehkä jos kilon palasina vietäisiin niin sitten.

Mökillä on kiva käydä muutamia kertoja kesässä mutta sepä se sitten maalaiselämää onkin ihan just sopiva siivu.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Vastaa Viestiin