Sivari vai intin käynyt?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Vakava suhde sivarin kanssa?

Juu, eipä esteitä
24
53%
Ei ikinä, isänmaan pettureita mokomat
4
9%
Voisin harkita, ehkä, mutta mieluummin intin sais olla käynyt
10
22%
EVVK
7
16%
 
Ääniä yhteensä: 45

Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Toisesta ketjusta poimitun perusteella..
ninnithequeen kirjoitti:
Edith kirjoitti:Ainiin, kyllä mun mielestä vaan monet nuoren polven kirjastosedät on aika hottiksia. Yritin tuossa jo aiemmin tänä syksynä kysellä City-lehden Walter de Campin palstalta vinkkejä niiden viettelemiseksi, mutta eipä ole ainakaan toistaiseksi vastannut.
Ne on sivareita. Aina.
Naisilta nyt lähinnä siis kyselen.. toki miehetkin saavat kantansa esittää tai ajatuksiaan asiasta.

Kuuluuko jokaisen miehen käydä armeija ja jos ei käy niin voiko sellaisen ihmisen kanssa kerta kaikkiaan harkita vakavaan suhteeseen ryhtymistä?
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
MarthaFocker

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

En näe ainuttakaan estettä, miksi ei voisi alkaa seurustella.

Kärjistäen (unohdamme esimerkissä nyt sen minkä oikeasti kuuluu ratkaista)
Jos minun pitäisi valita ääripäistä, eli isänmaallisesta aattellisesta kapiasesta tai armeijaa viimeiseen välttelevästä miehestä, niin kyllä sen sivarin (tai vapautuksen saaneen, tai totaalikieltäytyjän) ottaisin. Ei puhettakaan.

En ole koskaan pitänyt armeijaa tai sen käymättömyyttä mitenkään merkitsevänä asiana.

Sisältö ratkaisee.
HellBell

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Ihan yhtä hyvin voisin seurustella sivarin kuin intin käyneenkin kanssa - kummatkaan seikat eivät ratkaise suhteen aloittamiskysymystä. Persoona ratkaisee.
(Ja kyllä, olen seurustellut että tapaillut niin sivaria/n kuin intin käynyttäkin/neenkin kanssa.)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Eipä esteitä. Vanhasta kaveriporukasta puolet ovat sivareita, pitkätukkia ja muita liimanhaistelijoita.
Jaa, mutta paitsi että en mie kyllä miehen kanssa seurustelisi.
Huh, lipsahdinko freudilaiseen kakkaan ja putosin kaapista?
Totaalikieltäytymisen kanssa voisi olla niin ja näin, palavasieluiset aatteen ihmiset kun pakkaavat olemaan rasittavia.
HellBell kirjoitti:sivaria/n kuin intin käynyttäkin/neenkin
Helykkä voitti nyt kyllä "Viikon sekavin lause" - palkinnon. =)
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Faghag

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Vaikka itse ihailen siilitukkia, lihaksia, aseita ja sotilaspukeutumista á la univormut ja maiharit, on minulle ihan sama, onko seurustelukumppanini käynyt armeijan vai ei.

Siviilipalvelus ei tee kenestäkään epäisänmaallista, sillä yleensä (ja nimenomaa sosiaalisesta painostuksesta johtuen) on näillä hemmoilla pätevät syyt aseistakieltäytymiseen.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Faghag kirjoitti:Vaikka itse ihailen siilitukkia, lihaksia, aseita ja sotilaspukeutumista á la univormut ja maiharit
Melkein yhtä yliarvostettua kuin miesten hömpötys sairaanhoitajien perään. Tuliterät varsikengät ovat toki siistin näköiset, mutta hiertävät jalat verille alta aikayksikön.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Geetzu

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Henkkoht ei niin mitään väliä. Enpä muista koskaan edes kyselleeni tuommoisia asioita tutustumis/ihastumisvaiheessa, tai harva nainen kai onkaan, mutta tuskin olen siis edes miettinyt tuollaista. Oletus ehkä omassa päässäni semmonen "hän on mies, hän on käynyt armeijan" vaan enpä ole suuremmin hämmästynyt jos tuo olettamus on osoittautunut vääräksi. Se, että mies häpeää inttikieltäytymistään on toki kiinnostusta laskevaa (ainakin siinä yhdessä ainoassa kokemassani tapauksessa). Itsensä häpeily nyt ei vaan koskaan herätä innostusta. Ehkä myötätuntoa ja sekaista empatiaa, mitä en halua uusia (seurustelu- tai seksimielessä eteen tulleita) tuttavuuksia kohtaan missään nimessä tuntea. Muistan oman äijän kotiutuneen palveluksestaan muutama kuukausi takaperin silloin kun tavattiin, se vaan tuli silloin puheeksi duuneista ja opinnoista juteltaessa...
Exsat

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Rautavittu kirjoitti:.
Kärjistäen (unohdamme esimerkissä nyt sen minkä oikeasti kuuluu ratkaista)
Jos minun pitäisi valita ääripäistä, eli isänmaallisesta aattellisesta kapiasesta tai armeijaa viimeiseen välttelevästä miehestä, niin kyllä sen sivarin (tai vapautuksen saaneen, tai totaalikieltäytyjän) ottaisin. Ei puhettakaan.

En ole koskaan pitänyt armeijaa tai sen käymättömyyttä mitenkään merkitsevänä asiana.

Sisältö ratkaisee.
Yhdyn täysin.

No mä asun sivarin kanssa, joten tämä oli ehkä arvattavissa, mutta yleisestikin pidän ihmisistä, joilla on munaa seurata periaatteitaan.

Sitäpaitsi parisuhteeseen sivarin kanssa liittyy ainakin pari hyvää puolta puolia verrattuna armejan käyneeseen:
-ei ikuisia inttijuttuja
-ei pöljiä inttikavereita
Dumari

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Exsat kirjoitti:Sitäpaitsi parisuhteeseen sivarin kanssa liittyy ainakin pari hyvää puolta puolia verrattuna armejan käyneeseen:
-ei ikuisia inttijuttuja
-ei pöljiä inttikavereita
Voin kyllä nyt tunnustaa että kävin intin.

-Nykyään pyrin pitämään inttijutut visusti poissa keskusteluista(noin yleensä), koska melkein jokaisella käyneellä on aina lisättävää, joten se keskustelu ei lopu ikinä kun kerran alkaa...

-Ej olla inttikavereita, mutta tämän lasken kyllä enemmän miinukseksi kuin plussaksi. Toki siellä "kavereita" tuli monista, mutta meillä ei ole vaan mitään yhteydenpitoa(numeroitakaan ei taida olla kuin yksi).
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Dumari kirjoitti:Voin kyllä nyt tunnustaa että kävin intin.
Miekin.
-Nykyään pyrin pitämään inttijutut visusti poissa keskusteluista(noin yleensä)
Miekin. Jostain syystä ihmiset alkavat aina vaan helposti puhumaan aiheesta miun läsnäollessa ja kyllähän mie toisaalta mielelläni asiasta puhun.
-Ej olla inttikavereita, mutta tämän lasken kyllä enemmän miinukseksi kuin plussaksi. Toki siellä "kavereita" tuli monista, mutta meillä ei ole vaan mitään yhteydenpitoa(numeroitakaan ei taida olla kuin yksi).
Sama juttu. Vanhoista inttikavereista yhteyttä pidän vain yhteen, ja siihenkin vain siksi että ollaan koulukavereita.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Lilo

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Hölkäsen pölähtävän yhdentekevää onko mies käynyt intin vai en.
Sen sijaan en haluaisi ukkoa jonka asenne sivareihin on "ne vois kaikki viedä saunan taakse". :nuts:
Hebuli

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Exsat kirjoitti:Sitäpaitsi parisuhteeseen sivarin kanssa liittyy ainakin pari hyvää puolta puolia verrattuna armejan käyneeseen:
-ei ikuisia inttijuttuja
-ei pöljiä inttikavereita
Ei inttiin mennä kavereita hakemaan! Sitä varten on kity.
Dumari

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Lilo kirjoitti:Sen sijaan en haluaisi ukkoa jonka asenne sivareihin on "ne vois kaikki viedä saunan taakse". :nuts:
No emmiekään haluaisi naista, jonka asenne olisi sama. Kiihkoilu on kiccelistä!
RolloTomasi

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Exsat kirjoitti: -ei pöljiä inttikavereita
Miksi niihin poljiin taytyisi pitaa yhteytta?
Sen ymmarran, etta hyviin tyyppeihin pitaa yhteytta.
Muutaman inttikaverin kanssa pysyin kavereina pari vuotta.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja martza »

Näin reservin kersanttina voisin ilmaista mielipiteeni, että jokaisella on oikeus tehdä mitä lystää, käykö armeijan vai ei. Itse en sivareita arvosta pätkääkään, mutta en heitä tuomitsekkaan.
:wink: :9mm:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gingston »

Jos hieman kysymystä sovelletaan niin minulle ei olisi este
vaikka nainen olisikin kapiainen.

Itse en ole käynyt armeijaa, en ole sivari, enkä todellakaan
totaali, mutta jos vain voisin niin suorittaisin kaikki nämä ilomielin.
Tosin voin minä nytkin totaalin suorittaa, vankilassa yöpymiseen
kun voi suorittaa vaikeuksitta kuka tahansa, paitsi eskimo tai muu
avaran alueen alkuperäiskansan edustaja.

Kannatan yleistä asevelvollisuutta ja jos oikein jokin ärsyttää niin
saatan kiusata sekä armeijan että sivarin käyneitä. Mutta perkele
että osasi olla kutsunta päivä ahdistavaa, jätkät eivät viitsineet jutella ja
naisilla oli muutan vain halveksiva asennei, minä kun luulin ettei suomi ole militaristinen.

Minä vastaiin siis EVVK, vaikka periaattessa hyväksyn kaiken.
Filovirus

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Riippuu siitä miksi ihminen olisi sivari, käytännön syyt vs. periaatteet.

Hiukan epäilen, että mulla olisi paljoakaan yhteistä ihmisen kanssa jolla kyseessä on ne periaatteet.
Yönmustaritari

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

KisSandra kirjoitti:Toisesta ketjusta poimitun perusteella..
ninnithequeen kirjoitti:
Edith kirjoitti:Ainiin, kyllä mun mielestä vaan monet nuoren polven kirjastosedät on aika hottiksia. Yritin tuossa jo aiemmin tänä syksynä kysellä City-lehden Walter de Campin palstalta vinkkejä niiden viettelemiseksi, mutta eipä ole ainakaan toistaiseksi vastannut.
Ne on sivareita. Aina.
Naisilta nyt lähinnä siis kyselen.. toki miehetkin saavat kantansa esittää tai ajatuksiaan asiasta.

Kuuluuko jokaisen miehen käydä armeija ja jos ei käy niin voiko sellaisen ihmisen kanssa kerta kaikkiaan harkita vakavaan suhteeseen ryhtymistä?
Tasavertaisuuden nimissä saattaisin naiselta, joka kumppanikseni pyrkisi vaatia tätä valtion tarjoamaa koulutusta.
tonttu8

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Ei ratkaise. Ei väliä minulle, onko käynyt kummanko. Kyllä siinä ratkaisee miljuuuuuunat muut asiat.
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gingston »

tonttu8 kirjoitti:Ei ratkaise. Ei väliä minulle, onko käynyt kummanko. Kyllä siinä ratkaisee miljuuuuuunat muut asiat.
Kyllä siinä ratkaisee miljuuuuunat. ;)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Ei väliä. Olen seurustellut sivarin kanssa, (myös vihreiden ja punaisten papereiden ('vilpillisesti') hankkineiden kanssa), ja armeijan käyneiden kanssa. Nostan hattua intin käyneille miehille, mutta kunnioitan myös sivareiden periaatteita ihan samalla lailla.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja martza »

Mulla asuu todellinen EVP, kapteeni, naapurustossa ja 3-4 kertaa vuodessa hän pyytää aina mukaansa ampumaan armeijan ampumaradalle, rynnäkkökiväärillään. Se on ihan kiva poksautella maalitauluihin. Etäisyys on 100 metriä ja tulokset ovat olleet 80-90 pisteen välillä, 10 sarjoissa. Toiset metsästää hirviä ja muita eläimiä, mutta mä en taasen tykkää yhtään metsästämsiestä. Tarkkuusammunta on ihan mukavaa ja saa tuntumaa suomaiseen rynkkyyn säännöllisesti. :wink:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

martza kirjoitti:Mulla asuu todellinen EVP, kapteeni, naapurustossa ja 3-4 kertaa vuodessa hän pyytää aina mukaansa ampumaan armeijan ampumaradalle, rynnäkkökiväärillään. Se on ihan kiva poksautella maalitauluihin. Etäisyys on 100 metriä ja tulokset ovat olleet 80-90 pisteen välillä, 10 sarjoissa. Toiset metsästää hirviä ja muita eläimiä, mutta mä en taasen tykkää yhtään metsästämsiestä. Tarkkuusammunta on ihan mukavaa ja saa tuntumaa suomaiseen rynkkyyn säännöllisesti. :wink:
Offtopic: Hyi saatana, tulikin mieleen että mennään huomenna ampumaan kohdistusammuntoja illalla. Todennäköisesti sataa räntää vaakasuoraan. Pyssykkäkin on vielä varastorasvassa ja pitäisi puhdistaa.
Ihanuutta.
Ontopic: Intin käyneen kanssa voisi olla toisaalta ihan jännää seurustella, toisaalta taas .. Sitä pitää mielummin kotiasiat kotiasioina. Ei helvetissä jaksaisi 24/7 näitä juttuja.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Edith

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kun on ollut kaks vuotta ilman, siinä enää sotilasarvoja kysellä.

Ihastuttua tullut molempiin suuntiin. Vain kaikkein fanaattisimmat maanpuolustusihmiset ovat vähän että nou-nou. Mutta tärkeintä, että osaa perustella oman valintansa itselleen ja on sopusoinnussa sen kanssa.
Yönmustaritari

Re: Sivari vai intin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Suvinen kirjoitti: Helppohan se on inttiin muiden mukana mennä joku 6kk suorittamaan ja joka viikonloppu lomille. Höh.
Noh. Sanoista tekoihin. Eikun anti mennä sinne vaan.
Vastaa Viestiin