Se pöntön kansi...

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Oppiiko mies laittamaan pöntön kannen kiinni?

Äänestys päättyi 10.10.2009 13:35

oppii
10
48%
ei opi
6
29%
oppii, mutta jättää toisinaan kiusallaan kannen ylös :twisted:
5
24%
 
Ääniä yhteensä: 21

Zeb

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ei opi. Syy voi tietysti olla siinä etten ole nähnyt vaivan arvoiseksi yrittää kouluttaa. Pienet on onneksi murheet jos ne tällä tasolla liikkuu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maailma olisi parempi paikka ilman kansia pöntöissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Nehemiah James

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Suvinen kirjoitti:Maailma olisi parempi paikka ilman pönttöjä.
Reikä lattiassa? En tykkää, olen monesti saanut koittaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Poistin pöntön. Loppui kitinä.

Kuva
Avatar
sode
Wannabe-kitisijä
Viestit: 2
Liittynyt: 11.09.2009 4:15
Paikkakunta: West Coast

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja sode »

Kitinä kun vaihtui kinättömään, niin johan opin laittamaan kiinni. :wink:
Ei se satu!
Rouva Pupu

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^ Sulla on ruma kuva.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Rouva Pupu kirjoitti:^ Sulla on ruma kuva.
Ja outo nimimerkki kuvaan nähden.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Rouva Pupu

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vesper kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:^ Sulla on ruma kuva.
Ja outo nimimerkki kuvaan nähden.
Ehkä sen tarkoitus on olla sarkastinen, tai sitten ei. Provosoiva suuntaan tai toiseen. Ruma se silti on :)

Ja sehän voi olla vaikka sos.demari.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Päälikansi auki aina ellei pyttyä käytä istuma-alusena (siis ei tarpeita varten), miksi?
1) Säästyy siltä löyhähdykseltä mikä yleensä sieltä pölähtää (yleisesti ylitiiviin) kannen avauksen yhteydessä (vaikka pytty tietty pestään vähintään viikoittain tai useammin).
2) Koskaan en ole tumpuloinut mitään niin että se päätyisi pyttyyn, ja koska kaikki tavarat ovat peilikaapissa eikä lavuaarin reunalla ei ne oikein voi sinne pudota paitsi kädestä, kotieläimiäkään ei ole joten ne eivät sinne joudu.
3) On paljon helpompi käytön ja pytyn huuhtelun jälkeen uudemman kerran vilkaista että kaikki todellakin lähti putkeen eikä takaisin tullut mitään ylläreitä.
4) On helpompi ohimennessään vilkaista pytyn yleinen siisteystilanne (jos vaikka tarttee ylimääräisen pesun).
5) Ei välttämättä tarvitse tehdä kannen/istuimen asennon vaihtoliikettä ennen käyttöä.
ja viimeksi
6) Jos ja kun pitää esim. vanha maito huuhtaista viemäriin (kaikkia keittiön neste/puolikiinteitä jätteitä ei tietysti saa huuhtoa pöntöstä) niin kädet yleensä on jo täynnä kannettavaa tavaraa (joka siis hetkeä myöhemmin tyhjennetään pyttyyn) ettei siinä kiinnosta ylimääräinen temppuilu kannen kanssa.

Jos sattuu olemaan vieraisilla niin siellä yleensä vessaan mennessään näkee talon tavan hoitaa asia -> noudatetaan talon tapaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja annepa »

Rouva Pupu kirjoitti:... unohtuu sitten täysinäiset roskapöntöt. Se on sitä dissaustaktiikkaa.
Hahhah, meillä on juuri roskiskoulutus menossa :D Tiedän että olen lapsellinen, mutta missä on sovittu että minä vien aina pellit, lasit, pahvit, lehdet ja biojäteen pois? No enpä vie enää. Lehtikasa on n. metrin korkea ja biojäteastia on täynnä. Saas nähä koska ne lähtee häviään kämpästä. Asiaa hiukan vaikeuttaa biojätteen osalta se, että mulla on parempi hajuaisti kuin puoliskolla. Pitänee alkaa kulkemaan (se talouden ainoa) pyykkipoika nenässä kohta. Tai lotrata mentolirasvaa nenän alle. Tai kieltäytyä tulemasta sisälle ja nukkua partsilla.

No joka tapauksessa minä ihan hyvin VOIN viedä ulos kaikki nämä roskat, mutta missä on sovittu että minä VIEN ne joka kerta? Ei missään. Ois vaan tosi kiva että toinenkin joskus tekisi näitä yhteisiä asioita oma-aloitteisesti. Ja kyllä, olen pyytänytkin ja aina on tapahtunut, mutta nyt toivon sitä oma-aloitteisuutta. Omanlaista dissaustaktiikkaa tämäkin. Dissaan roskat kunnes ne häviää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Tuota, tuli elävästi mieleen kun mummi ja vaari olivat elossa, niin mummihan aina teki kaikki kotityöt, eikä vaari olis oikeastaan osannutkaan vaikka olis halunnutkin. Kyllä suurin osa miehistä (ja naisistakin) on niin laiskoja että jos tekee toisen puolesta kaiken, niin saa varmasti tehdä tulevaisuudessakin :D
Rouva Pupu

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Meillä tuo roskien vieminen ohjautui aikoinaan miehelle ihan siitä syystä, että aamuisin lähti ensimmäisenä ovesta ulos. On ollut havaittavissa pientä kapinointia tosin ;)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Rouva Pupu kirjoitti:Meillä tuo roskien vieminen ohjautui aikoinaan miehelle ihan siitä syystä, että aamuisin lähti ensimmäisenä ovesta ulos. On ollut havaittavissa pientä kapinointia tosin ;)
Meillä tuo on tässä reilun vuoden aikana muotoutunut siten, että se, kummalla ei ole poika mukana ulos mennessä, vie roskat :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Nehemiah James

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vien erittäin mielelläni roskat pois. En halua elää roskan keskellä. Pesen pyykitkin oikein mielelläni, koska en halua kulkea paskasissa kuteissa. Käyn jopa suihkussa säännöllisesti, koska likaisena haisen. Perussiisteyttä sano. Nartulla on paha tapa nostaa roskat eteiseen johon ne sitten jää odottamaan kantajaansa. Koskaan en ole valittanut. Samalla ne siitä lähtee kun minäkin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:... unohtuu sitten täysinäiset roskapöntöt. Se on sitä dissaustaktiikkaa.
Hahhah, meillä on juuri roskiskoulutus menossa :D
Biojäteastia tyhjentyi tänään samaan aikaan kuin sekajäteastia. Hoksasin sanoa että "kiva". Lehdet, pahvit, pellit ja lasit on vielä paikallaan. No ehkä voin viedä pellit ja lasit kun menen tänään lenkille kun se palautuspiste on lenkin varrella, alkupäässä vielä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vain minä osaan lajitella oikein ja vielä roskat oikein, pellit, paristot, kankaat, pahvit oikein, te ette osaa..
Osaan pestä pyykit oikein, pestä astiat koneessa kuten käsinkin oikein, te muut ette osaa mitään, oikein tehdä. Asiasta ei keskustella.
Pyyhin Netikettiin..
prosessi

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

prosessi kirjoitti:Tavallaan pelottavaa, että ihminen on mahdollista ehdollistaa tuolla tavalla, että vessan oven avaamisen ääni viimeistään laukaisee sen muistamisen. Ilmeisesti oven avaamisen äänellä ja kannen auki olemisella on joskus ollut toistuvasti hyvin ikäviä seurauksia.
Hmmm... Nyt kansi on peräjälkeen jäänyt parikin kertaa auki, ilman mitään oven avaamiseen liittyviä ehdollistumisreaktioita. Ilmeisesti koulutuksen vaikutus katoaa hyvin nopeasti, ellei toimivaa lopputulosta todellakin valvo jatkuvasti, eli ihan sama kuin koirienkin suhteen. Tai sitten mieheke lukee salaa kitinää, vaikka väittääkin että ei... Entten tentten, mitenköhän lienee?
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Olenkohan mä nainen ollenkaan, vai miksi en näe ongelmaa tässä?

En itsekään yleensä koskaan laske sitä päällimmäistä kantta alas, korkeintaan silloin jos on vieraita tulossa (eli ehkä kolme kertaa vuodessa). Miksi pitäisi?
Fcuk

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mayah kirjoitti:Olenkohan mä nainen ollenkaan, vai miksi en näe ongelmaa tässä?

En itsekään yleensä koskaan laske sitä päällimmäistä kantta alas, korkeintaan silloin jos on vieraita tulossa (eli ehkä kolme kertaa vuodessa). Miksi pitäisi?
Luultavasti olet. Kaikki eivät vaan näe.

Ei pidä, mutta osa ihmisistä tekee niin, koska valmistajat kannen tuotteeseen laittavat. Olemme ohjelmoituja pupuja. Vetoamme suljetun paskalaitteen esteettisyyteen ja hygieenisyyteen, vaikka tosiasiassa olemme aivopestyjä hörhöjä.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Hellu »

annepa kirjoitti:Biojäteastia tyhjentyi tänään samaan aikaan kuin sekajäteastia. Hoksasin sanoa että "kiva".
Mäki sanoin just tollai ku mies heitti taas maitopurkit sekajätteen joukkoon.
Sit se aina sanoo ettei se ny oo niin vakavaa ja mun pakko vetää pultit, ei se runkkari ymmärrä että jos ei niitä sit oikeesti kans kierrätä niin se meinaa sitä että meikäläinen pesee jotain vitun roskia saatana!
Ja siis pöntön kansi täytyy pitää aina auki.
Sit ku kerranki pönttö on puhdas niin tartteehan sitä ihaillakki, ja sit ku se on paskanen on parempi jättää kans auki niinku muistutukseks.
Ei sitä kyl itseasiassa sen useemmin tuu pestyä, mut sehän on jo puoli ruokaa ku oon järkeilly homman tällee!
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Hellu kirjoitti:
annepa kirjoitti:Biojäteastia tyhjentyi tänään samaan aikaan kuin sekajäteastia. Hoksasin sanoa että "kiva".
Mäki sanoin just tollai ku mies heitti taas maitopurkit sekajätteen joukkoon.
Sit se aina sanoo ettei se ny oo niin vakavaa ja mun pakko vetää pultit, ei se runkkari ymmärrä että jos ei niitä sit oikeesti kans kierrätä niin se meinaa sitä että meikäläinen pesee jotain vitun roskia saatana!
Minäkin vien maito-, ja mehupurkit pahvinkeräykseen, mutta pesemään minä en niitä ole vielä alkanut. Joskus kaadan tilkan vettä purkkiin, että saan viimeisetkin mehut purkista juotua. Litran Jugurttipurkki pitää tietysti puristella tiukasti kasaan niin että viimeisetkin jugurtit tulee syötyä. kun purkki jää littanaksi ja sen työntää toisen purkin sisään niin, ei pääse purkkiin ilmaa eikä hajut leviä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hellu kirjoitti:
annepa kirjoitti:Biojäteastia tyhjentyi tänään samaan aikaan kuin sekajäteastia. Hoksasin sanoa että "kiva".
Mäki sanoin just tollai ku mies heitti taas maitopurkit sekajätteen joukkoon.
Sit se aina sanoo ettei se ny oo niin vakavaa ja mun pakko vetää pultit, ei se runkkari ymmärrä että jos ei niitä sit oikeesti kans kierrätä niin se meinaa sitä että meikäläinen pesee jotain vitun roskia saatana!
Ei varmaan ollu äänensävy sama, nimittäin olin oikeasti mielissäni kun mies vei sekä bion että sekajätteen ja toivottavasti laittoi ne roskakatoksessa oikeisiin astioihinsa.

Pahvit ja lehdet on yhä paikoillaan...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No eipä ole oppinut, mutta en laita minäkään kantta kiinni. Tosin sen istuinrenkaan se voisi kyllä opetella laittamaan alas, mutta ei se osaa vielä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Clay »

Minä osaan irroittaa istuinrenkaan ja kannen kokonaan! Vois olla hyvä muistutus vaikka ripustaa se lempitaulun paikalle.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Se pöntön kansi...

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Minä osaan virtsata seisaaltaani ja paskantaakin, jos tarve vaatii!!!111
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin