Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Minulle tärkeämpää on ehdottomasti se millainen on. Se mistä pitää ei vaikuta niin paljon. En kaipaa välttämättä yhteisiä harrastuksia, leffa- tai levyhyllyä, se olisi vain kiva bonus.

Tosin muistan kun kerroin ystävilleni erään parisuhteeni hyvin erilaisista musiikkiimauista. Monet olivat vakuuttuneet, että jos toinen kuuntelee kone/DJmusiikkia jne ja toinen metallia ja rockia ei se voi kestää. "Parisuhteessa ILoveYouMoreThanSunshine-trancea ja KunKöysiOnLiianPitkäJaKattoLiianMatala-itsemurhaprogea ei voi yhdistää, teistä ei ikinä tule onnellisia..."

Yleisesti näköjään mielipiteenä on, että se mistä pitää on tärkeämpää kuin itse ihminen. Minulle sillä ei ole merkitystä, ellei kyse ole todella isoista perustavanlaatuisista asioista, kuten mielipiteet lapsien hankkimisesta, naimisiinmenosta jne.

Ja tietenkin hyvä olisi olla olla kutakuinkin samanlainen käsitys oikeudesta ja moraalista, ettei tule pahoja konflikteja sillä saralla. En voisi suvaitsevana ihmisenä harkita parisuhdetta esimerkiksi rasistisen ihmisen kanssa. Mutta eikös tämä jo sitten lasketa siihen mikä olet?
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Mulla ja avomiehellä ei oikeastaan ole mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita paitsi kaljan juonti ja biliksen pelaaminen.
Mä uskon jumalaan, mies ei TODELLAKAAN.
Mies inhoaa lähes kaikkea mun musiikkia, minä inhoan lähes kaikkea mitä hän kuuntelee.
Politiikasta ei voida alkaa edes keskustelemaan.
Lapset saattaa jäädä hankkimatta koska kasvatusmetodeista ollaan niin eri mieltä.
Minä olen kunnianhimoinen ja haluan päästä elämässä eteenpäin,
miestä ei vois vähempää kiinnostaa.
Muutama vuosi ollaan yhdessä oltu enkä oo edes tullut ajatelleeksi kuinka erilaisia ollaan.
En ymmärrä miten jonkun mielestä toisen musiikkimaku voi olla joku kriteeri.
pertzi

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Hellu kirjoitti:Mulla ja avomiehellä ei oikeastaan ole mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita paitsi kaljan juonti ja biliksen pelaaminen.
Mikä teitä sitten yhdistää? Minkä varaan rakennatte suhteenne?

p.
Geetzu

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

pertzi kirjoitti:
Hellu kirjoitti:Mulla ja avomiehellä ei oikeastaan ole mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita paitsi kaljan juonti ja biliksen pelaaminen.
Mikä teitä sitten yhdistää? Minkä varaan rakennatte suhteenne?

p.
Höpö, ei se kalja ihan heti tästä maailmasta lopu.
HellBell

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

urpiainen kirjoitti:.. kirjan sankarit kehittelevät teoriaa siitä, että parisuhteen kannalta vain sillä on väliä, mistä pitää. Millainen on näiden pitämisiensä takana ei ole tärkeää.

.. Vai onko preferenssien ja niiden takana olevan subjektin erotteleminen joka tapauksessa keinotekoista - ja jos on, vahvistaako tämä kirjassa esitetyn teorian?
..
Tavallaan on keinotekoista, sillä se mistä pitää, kertoo aina jotakin ihmisestä itsestään ja erityisesti silloin, kun tarkennetaan 'mistä pitää'-kohtaa miksi-sanalla. Mistä pitää ja miksi pitää siitä mistä pitää kertoo ihmisestä pitämiensä asioiden takana.

"Pidän popista, koska se on parasta musaa ikinä."
"Pidän popista, sillä siinä harvemmin esiintyy hirveitä riitasointuja tahi kauheita kovaäänisyydessään massiivisia rämpytyksiä eikä poppia leimaa muutenkaan mikään raskaampi piirre."
"Pidän popista, koska se huvittaa minua."
"Pidän popista, koska sitä soitetaan kaikilla hyvillä radioasemilla kaikista eniten ja kaikki ystävänikin kuuntelevat sitä."
"Pidän popista, koska *seuraa 4 sivullista musiikinhistoriaan perehdyttävää infoa ja harkittuja perusteluja popin miellyttävyydestä*
"Pidän popista, koska olen pop."
"Pidän popista?! En nyt sanoisi niinkään. Sanoisin etten pidä - pop ei juuri koskaan kosketa minua."
"En kuullut kysymystä.. Pidänkö pojista vai popista? Mitä tällä haetaan? Siveetöntä."


Voimme päätellä kaikenlaista/jotakin näiden puheenvuorojen esittäjistä puheenvuorojensa perusteella, eikö?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kreivitar kirjoitti:Itsensa kanssa olisi ehkä helppo seurustella, kun voi olla lähes kaikesta samaa mieltä ja ajatuksenjuoksu on hyvin ennalta-arvattavaa.
Mutta ne ikävät piirteet, joista itsestään ei pidä ja jotka toisessa sitten huomaa on äärimmäisen ärsyttäviä ja raivostuttavaa katsella....
Tämän vuoksi en ikinä seurustelisi itseni kanssa. Seuraukset vois olla pahoja.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

pertzi kirjoitti: Mikä teitä sitten yhdistää? Minkä varaan rakennatte suhteenne?
Me ollaan niin tylsiä ihmisiä että nautitaan arjesta ja jutellaan tyhjänpäiväisyyksistä.
Ollaan yhdessä niin kauan kuin se tuntuu hyvältä.
On meillä sentään yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat,
olen huomannut että yhteiset unelmat auttavat jaksamaan stressin ja kiireen keskellä.
Jaksaa käydä läpi ne huonotkin kaudet kun on jotain mitä odottaa,
ja tietää että toinekin haluaa samaa.
nojoojust

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Meillä pidetään samantyyppisistä asioista, mutta se ei todellakaan tarkoita että ne asiat olisivat täsmälleen samoja. Musiikista, elokuvista, nelijalkaisista, tiedettä, politiikkaa, sosiaalisia ilmiöitä käsittelevistä keskusteluista yms. pidetään, mutta esim. musiikki- ja elokuvamaut eivät kohtaa missään, poliittiset käsitykset tai ilmiöiden selitykset ovat täysin toisistaan eriäviä jne. mutta silti koemme molemmat olevamme samanlaisia. Eivätkä siis edes syymme pitää niistä asioista joista pidämme ole samoja.

Edellämainitun seurauksena "pakotamme" toisiamme esim. katsomaan jompaakumpaa miellyttäviä elokuvia "tänään mä määrään"-periaatteella. Ja se, että toinen ei pidä jostain elokuvasta, ei ole hyväksyttävä syy kieltäytymiselle, sillä ainahan voi olla väärässä, ja jos oma käsitys säilyy, on kokemusta seuraava keskustelu erityisen mielenkiintoinen. Ja itse asiassa, sama seuraus on myös mielenmuutoksesta, koska silloin voi pohtia miksi ennakkokäsitys on ollut niin negatiivinen, mikä sen muutti, jne.

Tutustuimme aikoinaan netitse, ja silloin molempien silmään oli pistänyt ehkä tärkeimpänä se, että toinen tuntui "puhuvan samaa kieltä". :gee:
RolloTomasi

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

HellBell kirjoitti:Tavallaan on keinotekoista, sillä se mistä pitää, kertoo aina jotakin ihmisestä itsestään ja erityisesti silloin, kun tarkennetaan 'mistä pitää'-kohtaa miksi-sanalla. Mistä pitää ja miksi pitää siitä mistä pitää kertoo ihmisestä pitämiensä asioiden takana.
Hip, samaa mielta.

Yleensa hakeudun sellaisten ihmisten luokse, jotka pitavat samoista asioista enemman tai vahemman samoista syista, koska olen huomannut, etta minulla on enemman yhteista sellaisten ihmisten kanssa, jotka pitavat samoista asioista.

(Hakeudun? Ihmisten luokse? Ei, en mina hakeudu ihmisten luokse kuin hyvin, hyvin pitkalla aikavalilla. Tassa on takana vuosikausien pituinen tarkkailu. Myos se, etta pitaa samoista asioista eri syista, vaikuttaa. Kerran tapasin tyton, joka kertoi pitavansa kauhuelokuvista, mutta ei tiennyt kuka on Vincent Price. En oikein tiennyt miten suhtautua asiaan.)
Pikku-Akka

Re: Onko mistä pitää tärkeämpää kuin millainen on?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Löysimme toisemme netistä ja siinä ihan ekana käytiin läpi leffat, kirjat, harrastukset ja musiikkimaut. Huomattiin, että meillä on aika paljon yhteistä. Kumpikin on matkustellut samoissa paikoissa, lukenut samoja kirjoja ja kattonut samoja elokuvia ja tykännyt. Niin ja kumpikin tykkää metallista. No, siinähän olikin jo syytä tavata ihan livenä. Ulkonäölliset seikat ja henkilökemiat vaikuttivat vasta omien tykkäämisten kohteiden selostuksen jälkeen, joten eiköhän sillä ainakin meijän suhteessa ollut suurikin vaikutus.

Teemme asioita yhdessä juuri sen takia, että pidämme samoista asioista. Ja kai me pidämme edes hieman toisistammekin.. Ihan vaikka luonteen takia.
Vastaa Viestiin