Suhdekarikot

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Manaaja

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Yritin asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka ylipäänsä vaivautuu järjestämään hääjuhlia. Itse en sinunkin mainitsemastasi syystä sellaiseen ryhtyisi, mutta mistäs sinä tai minä tiedämme, mitä juhla merkitsee sellaiselle, joka sitä kovasti odottaa ja on siitä pitkään haaveillut (kuten olen ymmärtänyt Ylermin vaimon suhtautuvan).
Vaivautuu? Itse ainakin haluan joskus häät, ja toivottavasti tulen sellaiset saamaankin. Siksi, että juhlien järjestäminen on mukavaa eikä vaivaannuttavaa, ja iloiset ja juhlivat ihmiset ovat mukavampia kuin ei-iloiset ja ei-juhlivat ihmiset. Paskat itse instituutiosta, rakkaus tulee muualta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Manaaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Yritin asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka ylipäänsä vaivautuu järjestämään hääjuhlia. Itse en sinunkin mainitsemastasi syystä sellaiseen ryhtyisi, mutta mistäs sinä tai minä tiedämme, mitä juhla merkitsee sellaiselle, joka sitä kovasti odottaa ja on siitä pitkään haaveillut (kuten olen ymmärtänyt Ylermin vaimon suhtautuvan).
Vaivautuu? Itse ainakin haluan joskus häät, ja toivottavasti tulen sellaiset saamaankin. Siksi, että juhlien järjestäminen on mukavaa eikä vaivaannuttavaa, ja iloiset ja juhlivat ihmiset ovat mukavampia kuin ei-iloiset ja ei-juhlivat ihmiset. Paskat itse instituutiosta, rakkaus tulee muualta.
"Vaivautua" viittaa vaivannäköön, ei vaivautuneisuuteen.

Onko sulla nyt tässä pointtina, että häät ovat sulle yhtä tärkeä juttu kuin Ylermin vaimolle, vai mitä yrität sanoa? Itselleni eivät ole, mutta yritin silti miettiä miltä tuntuu ihmisestä jolle häillä on suurempi merkitys kuin edellä kuvailemasi "bileet ja joku hassu sinetti".

Edit: Aika karulta muuten kuulostaa, jos ystäväsi ovat iloisia vain juhlissa. Mun ystävät ovat yhtä mukavia juhlissa ja ilman niitä. Ja paremmin heidän seuraansa pystyy keskittymään ilman, koska juhliin liittyy aina järjestelyjä ja ylläpitotoimia, isännän/emännän roolissa toimimista. Joten juhlat merkitsevät omasta näkökulmastani ylimääräistä (eli turhaa) vaivannäköä.
Manaaja

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

EveryWoman kirjoitti:Edit: Aika karulta muuten kuulostaa, jos ystäväsi ovat iloisia vain juhlissa.
Niinpä. Mun ystävät ovat pääpiirteittäin sarjamurhaajia ja palomiehiä. Voit arvata että naama on norsunvitulla ellei ole boolimaljaa nenän edessä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Haha! Voi sua, koita jaksella.
RP

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja RP »

Lolita kirjoitti:
Komppaus.

Mä en jaksa vieläkään ymmärtää ongelmaa, joka muhii näin kauan ja jota jaksetaan kitinässä vatvoa sivukaupalla. DTP!
Miksi pitäisi DTP?

Ylermi ei valota tilannetta juuri laisinkaan, mutta jotain on mennyt pahasti vikaan. Ylermi on muistaakseni myöntänyt veljen tehneen ns. paskat vaimolleen.

Meidän ei tarvitse ymmärtää miksi sitä ja tätä vaan oleellisinta on, että jotain on sovittu mistä ei ole pidetty kiinni. Ja kiinnipitämättömyys on aiheuttanut ilmeisesti suurempaakin murhetta.

Ylermi ei ole ilmeisesti sitten suhtautunut tähän vaimon haluamalla tavalla, seissyt hänen takanaan kun siihen on selkeästi aihetta.

Olen varmaan tosi outo ihminen, mutta mä oletan että oma mieheni seisoo minun takanani silloin kun siihen on aihetta ja sama toimii toisinkin päin. Jos kokisin mieheni olevan niin munaton tai välinpitämätön ettei toimittaisi silloin kun siihen on aihetta, meillä olisi ongelma. Issue. Iso issue. Se hiertäisi ja pistäisi miettimään.

Ymmärrän ettei kaikille ihmisille lojaalius, kunnioitus, läpi tulen ja tuiskun toisen vuoksi-asenne ole niin kovin tärkeitä asioita parisuhteessa ts. ihmisessä joka todennäköisesti on se tärkein ja läheisin.

Jos oma rakas veljeni olisi tehnyt jotain vastaavaa miehelleni (mitä se nyt ikinä onkin, mutta ilmeisen paskat) olisin todennut että paskan teit, annappa olla viimeinen kerta, love ya. Saman tekisin jos mieheni tekisi cacat veljelleni. Mä en näe tässä mitään ongelmaa tai hankaluutta. Seistä sen takana jolle vääryys on tehty, huolimatta siteistä.

Jos ei voi aviomieheensä/vaimoonsa luottaa näissä asioissa niin mihin sitten voin. Kysyn vaan.

No mutta, se olen vain minä.
Zeb

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vesper kirjoitti:Mikä tekee vaimosta veljeä tärkeämmän?
Useimmiten aikuinen kai priorisoi oman perheen lapsuudenperheen edelle. Oman perheen kanssa eletään. Onneksi ei yleensä ole tarpeen tehdä valintaa. Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Zeb kirjoitti:Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?
Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Zeb

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Zeb »

YY-hässäkkään että ihme pissapäisyyksiä pitää sitten polttareiden nimissä harrastaa. Luuri veljelle ja kadoksiin? WTF?
Toimistorotta

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

exPertti kirjoitti:Tekisi mieli vetää esiin "Lolitalla on omia parisuhdekähinöitä" -kortti ja vedänkin sen.
Mä vedän "ette ymmärrä Lolitan huumoria" -kortin ja naureskelen paskaisesti päälle.
RP

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?
Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.
Ei mun mielestä tarvikaan. Riittää kun seisoo sen takana jolle on vääryys tehty. Jos omaisin munattoman miehen niin mulla olisi aikamoisen ankeat ajat anoppini kanssa, todella. Ei tarvitse valita äidin ja vaimon väliltä, riittää että toimii kun vääryys tapahtuu. Saman se tekee kun mä laitan "vittu anoppi"-vaihteen päälle. Ja niin sen pitääkin, laittaa palikat takaisin kohdilleen kun flippaan aiheettomasti.
RP

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja RP »

Toimistorotta kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tekisi mieli vetää esiin "Lolitalla on omia parisuhdekähinöitä" -kortti ja vedänkin sen.
Mä vedän "ette ymmärrä Lolitan huumoria" -kortin ja naureskelen paskaisesti päälle.
Mä työnnän korttinne sinne minne ei aurinko teilläkään paista ja tanssin rytmillisesti ripaskaa.
Zeb

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vesper kirjoitti:Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.
Tuoreessa Oliviassa miehiltä oli kysytty kenet pelastaisi uppoavasta laivasta, vaimonsa/itsensä, vaimonsa/lapsensa, lapsensa/itsensä. Äitiä tai veljeä ei tuossa paatissa ollut, mutta olisihan ne voitu lisätä.

Itse pystyn laittamaan ihmiset tärkeysjärjestykseen, oli se sitten valitettavaa tai ei.
Toimistorotta

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

exPertti kirjoitti:Ihan jäskättää kummalle se lankeaa. :P
Pistetäänkö, pertti, pullo laatuskottilaista vetoa? Zänssisi ovat selkeästi 50-60%.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vesper kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Olisitko voinut kysyä myös että mikä tekee vaimosta äitiä tärkeämmän?
Olisin varmaan, en vaan itse osaa laittaa itselleni tärkeitä ihmisiä tärkeysjärjestykseen.
Mun on kyllä aika helppoa sanoa, että minä+puolisoni (ja tietty jatkossa mahdolliset lapset) ovat minulle maailman tärkeimmät ihmiset, ja muu perhe tulee sitten seuraavaksi. Jos pitäisi valita, kumpaa en enää ikinä elämässäni tapaa: äitiä vai puolisoa, niin äidistä luopuisin, vaikka se ei mukavalta tuntuisikaan (en nyt määrittele mikä olisi yhteydenpidon loppumisen syy, koska itsekäs näkökulmani tulee parhaiten esille kun ei tarvitse miettiä että joku kuolisi jne.).
prosessi

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minäkin haluan osallistua veikkaukseen, vaikka olenkin taas vähän jälkijunassa.

On veljeksiä ja kaksosia. Jälkimmäisillä voi olla ihan liikaa yhteisiä geenejä, jotta evoluutiopsykologian perusperiaatteet toimisivat totutuilla tavoilla. Mihin suuntaan nämä perusperiaatteet sitten taipuvat, riippuu kovasti kaksosista.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Jep. Yhdessäolo toisen ihmisen kanssa ei saa millään tasolla perustua järkevyyteen.
Manaaja

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kaikki naiset ovat järjettömiä - ei ongelmaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja saira »

^95% ihmisistä on kananmunia (by Peltsi eräässä haastattelussa koskien elokuvaa Mies ilman menneisyyttä)... Ei ongelmaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

EveryWoman kirjoitti:Ainoa vähän vastaava pystyssä oleva jenkkimerkki on Rodarte (ei ole kovin monta vuotta vielä ollut olemassa), mutta mulle ainakin on toistaiseksi epäselvää, onko niillä vieläkään mitään missään pysyvästi myynnissä. Toinen vähän sinne päin on Ohne Titel; saapa nähdä miten pärjäävät tulevina vuosina.
Muotiviikot ovat käynnissä, joten ajattelin käydä päivittämässä tietoja näkemyksistäni: Jenkeissä on tänä syksynä ekaa kertaa 12 vuoteen ihan useita kappaleita kiinnostavia, uusia merkkejä. New York oli melkein yhtä kiinnostava kuin Lontoo. Ennenkuulumatonta!

(Mutta en edelleenkään tykkää Jenkeissä vaadittavasta markkinointipainotuksesta, joten en ole kuitenkaan sinne muuttamassa.)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Turhan paljon roiskeita ja juurakkoa viime aikoina meidän parisuhteessa. Helppohan parisuhde ei toisaalta saa olla, sillä silloin ainakin itse tuudittautuu ja ote katoaa. Sitä luulee monesti toimineensa edes sinnepäin ja vilpittömin aikein, mutta turhan usein se ei riitä. Yritän kuitenkin tehdä parhaani ja sillee...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Zeb

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Turhan paljon roiskeita ja juurakkoa...
Tähän tarvittaisiin nyt vähän niitä yksityiskohtia mutta arvatenkaan niitä ei heru.
Zeb

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suvinen kirjoitti:Mikä siinä on että pitkään seukanneilla pariskunnilla alkaa kaikki mennä alamäkeä juuri häiden jälkeen?
Voisiko olla että valmiiksi rakoilevaa parisuhdetta koetetaan joskus paikata avioon menolla?

Meilläkin mietitään taas niitä häitä 8)
RP

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja RP »

No voihan se olla jonkinlaista "tässä se nyt on"-kriiseilyäkin. Parisuhde on saanut viimeisen silauksensa, lapsiluku täynnä, omakotitalo ja tila-auto hankittu. Nyt olisi sitten aika purskuttaa hamaan tappiin asti annetuilla eväillä.

Joillekin se tulee naimisiin menon jälkeen, joillekin lapsen. Riippuu kai toteuttamisjärjestyksestä.

Monesti joidenkin asioiden saavuttaminen on helpompaa kuin niiden saavutettujen asioiden kokeminen/eläminen/ylläpitäminen. Mitä ne jutut sitten kenellekin on.
Zeb

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:No voihan se olla jonkinlaista "tässä se nyt on"-kriiseilyäkin. Parisuhde on saanut viimeisen silauksensa, lapsiluku täynnä, omakotitalo ja tila-auto hankittu. Nyt olisi sitten aika purskuttaa hamaan tappiin asti annetuilla eväillä.

Joillekin se tulee naimisiin menon jälkeen, joillekin lapsen. Riippuu kai toteuttamisjärjestyksestä.

Monesti joidenkin asioiden saavuttaminen on helpompaa kuin niiden saavutettujen asioiden kokeminen/eläminen/ylläpitäminen. Mitä ne jutut sitten kenellekin on.
Joo, käypä teoria. Jonkinlainen myöhästynyt sitoutumiskammokohtaus.
elco

Re: Suhdekarikot

Viesti Kirjoittaja elco »

Suvinen kirjoitti: Mikä siinä on että pitkään seukanneilla pariskunnilla alkaa kaikki mennä alamäkeä juuri häiden jälkeen? Tuttavapariskunta seurusteli 15- vuotiaasta, tekivät lapsen, ostivat talon ja menivät naimisiin. Ero tuli alle vuoden päästä häistä. Sukulaisella edessä kohta sama juttu, ei ekaa hääpäivää vietetty ja sormuksia jo nostellaan pöydälle joka jumalan riidan aikana.
Faija sanoo, että kannattaa olla pitkään kihloissa, koska se vastaavasti lyhentää naimisissaoloaikaa.

En ole kyllä vielä ehtinyt edes kihloihin, kun on ollut niin paljon kaikkea kiirettä.
Vastaa Viestiin