Yhteydenpito kumppanin kanssa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Xiberia kirjoitti:Nti X on seurustellut uuden poikaystävänsä kanssa parisen vuotta, ja he asuvat yhdessä. Nti X soittelee poikaystävälleen parhaimmillaan kerran tunnissa, ja vähintäänkin useita kertoja työpäivän aikana. Minusta tämä tuntuu hieman ylimitoitetulta.

Miten teillä pidetään yhteyttä kumppaniin työpäivän aikana? Onko välttämätöntä soitella? Mikä on liikaa? Tarkoitan tässä lähinnä pariskuntia, jotka ovat päässeet alkuhuumastaan yli ja asuvat yhdessä, jolloin sitä kasvokkain tapahtuvaakin kontaktia on päivittäin. Muutkin saavat toki ottaa kantaa.
Hei Xib. En ehdi nyt katsoa muita vastauksia, mutta tässähän on toki kysymys puhtaasta mustasukkaisuudesta kumppaniin (hyvä ettei kumppari!). Onko se sitten vakavaa? No se on peräti luonnollista noin suhteen alkuaikoina kun ollaan suunnattoman epävarma kumppanista.
Ongelmahan poistuu aika piankin jatkossa, ja se muuntuu siihen ettei soiteta lainkaan, ajan mittaan. Näin kai tavallisesti.
Jutut siirretään kotiaikaan.
PÄÄasia tässä on harkita, onko mustasukkaisuus sitä laatua, että se voisi kehittyä vaaralliseksi ajanmittaan. Tästä syystä naisen mustasukkaisuus on yleensä kai vaarattomampaa kuin miehen.
Ratkaisu on asiasta rakentavasti puhuminen, jolloin siis ei saa missään tapauksessa nolata toista tai tiuskia. :)
Terveisin psykiatri SA
bedlam

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Riemumieli kirjoitti:En minä kaivoonkaan hyppää, kun se voi sattua, olen kai sitten heikko.
Oisko jotain kuitenkin pikkasen pielessä, jos kumppaninsa kanssa kommunikointia vertaa kaivoon hyppäämiseen.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Herra X on seurustellut kohta 5 vuotta neiti Y:n kanssa.

Herra X soittaa viikolla jos kerkeää tai jaksaa. 0-5 puhelua viikossa. Muuten netissä nähdään.

Alkuperäisen postin neiti varmaan kuolisi jos joutuisi elämään tilanteessa jossa toinen tekee töitä toisella paikkakunnalla. Ei kovinkaan terve asenne.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
prosessi

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ei soitella meilläkään ilman hyvää syytä. Ei miehelle sen enempää kuin ystävillekään. Töissä ei tosin pahemmin rupatella työkavereidenkaan kanssa, koska moinen häiritsee työntekoa. Silloin joskus kun olen töistä enemmän esim. kitinään kirjoittanut, syynä on ollut tarve irrottaa ajatukset kunnolla siitä varsinaisesta työstä, muttei kuitenkaan niin liikaa, ettei työstä enää saisi kunnolla otetta, kuten kävisi jos soittaisi/kirjoittaisi miehelle, jonka kanssa keskustelut eivät muutenkaan ole mitään rupattelua, vaan niin vaativia ettei niistä tokene ihan parissa tunnissa. Eli sellaiset säästetään kotiin.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja swirl »

Manaaja puhuu asiaa, kuten myös RP ja EW. Ja Kreitsu! :komp:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kyl mä tulkitsen tiuhaan puolison kanssa työpäivän aikana kommunikoivan oudoksi, symbioosihakuiseksi, läheisriippuvaiseksi get-a-life-tyypiksi. Juoruamista ja läpänheittoa varten on kaverit ja työkaverit. Voi sille vähiten väärälle joskus jonkun hassun meilin lähettää, mut joku 10 yhteydenottoa päivässä kuulostaa huolestuttavalta. Kyl kotona sitten ehtii, jos jaksaa, juoruta ihan tarpeeksi.
Kyllä mä väittäisin, että mulla on erittäin hyvä elämä. Jonka jaan rakastamani ihmisen kanssa. Ehkä tämä jatkuva yhteydenpito korvaa sitä, että meillä yhteinen aika on hetkittäin todella vähissä, kun molemmilla on päivätyön lisäksi paljon muutakin. Ollaan saman urheiluseuran hallituksessa (eix oo sairasta ja outoa sekin?) ja siihen liittyy tosi paljon hommia, mulla on opiskelut ja jumpallakin pitäisi ehtiä käydä että pää ja kroppa pysyisivät kasassa, mies treenaa 5-6 päivänä viikossa ja matkustaa harva se viikonloppu ulkomaille pieksemään ihmisiä.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja sipsi »

swirl kirjoitti: mies treenaa 5-6 päivänä viikossa ja matkustaa harva se viikonloppu ulkomaille pieksemään ihmisiä
No tämä se vasta sairasta onkin! Eikö niitä voi piestä täällä Koto-Suomessa?

Sain juuri tekstiviestin, että "päivä täys". Ei muuta. Mitähän tämä mahtaa kertoa mun parisuhteen tilasta..? Mut yleensä ei kyl koodailla kovinkaan paljon, mä en tykkää puhua puhelimessa koska täällä ei ole omaa rauhaa. Enkä muutenkaan. Soitetaan jos on asiaa. Ja välillä chattaillaan Facebookissa. 8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Kai Nalo

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

sipsi kirjoitti:Soitetaan jos on asiaa.

Näin meilläkin. Nyt kun hoitovapaa on päällä, soitellaan yleensä maksimissaan kerran päivässä ja silloinkin vain jos on oikeaa asiaa.

Meillä ei esmes muija käytä juurikaan sähköpostia vaan ehkä kerran viikossa avaa, jos muistaa. Chattia tai mesea se tuskin edes tunnistaa ja töiden alkaessa sillä ei edes ole aikaa soitella sitä yhtäkään puhelua.

Mitenkähän ihmeessä sitä muuten pariskunnat tulikaan toimeen ennen kännyköitä ja tietokoneita? Kirjekyyhkyt oli varmasti todella arvokkaita..
ninnithequeen

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Heh, just meni tunti puhelimessa Ukkokullan kanssa kesken sen työpäivän. Samoin eilen. Ei sil olekaan niin kiire kun se väittää kiukuspäissään.

(tätä viestiä kirjoittaessa se soitti uudestaan ja meni viel vartti luurissa, heh)
Kai Nalo

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

ukkokulta, rekkis, ukkokulta, rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta,
rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta, rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta,
rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta, rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta,
rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta, rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta,
rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta, rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta,
rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta, rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta,
rekkis,ukkokulta, rekkis, ukkokulta, rekkis, itku, parku, hammasten kiristys.

Vittu. Nore.
ninnithequeen

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Ai vitsi et harmittaa, sinäkin ku oot niin ihana ollu aina mua kohtaan.
Manaaja

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:^Ai vitsi et harmittaa, sinäkin ku oot niin ihana ollu aina mua kohtaan.
Sen sijaan että sä aina arvottaisit ihmiset sen mukaan kuinka "ihania" ne on sua kohtaan tai kuinka paljon niistä on "hyötyä" sulle, sä voisit oikeasti joskus pysähtyä miettimään onko ihmisillä oikeata syytä noihin turhautumisiinsa sun suhteen, ja oisko niiden sanomassa sitä kuuluisaa pointtia. Sä olet jotenkin aivan käsittämättömän narsistinen ihminen, joka ei tunnu näkevän todellista maailmaa sen sumuverhon lävitse jossa ihmiset ovat hyviä tai pahoja sen mukaan miten paljon ne antaumuksella säälii sua ja taputtelee sua hyväksyvästi selkään silloinkin kun olet aivan täydellinen paskamutsi.

Lasten sydänvaivojenkin kohdalla sä tunnut olevasi kiinnostuneempi mahdollisuudesta kerjätä sääliä itsellesi kuin itse lapsen hyvinvoinnista. Kun sä puhut lapsen sydänvaivojen yhteydessä pienen ihmisen kärsimyksistä, niin tunne-elämältään terveelle ihmiselle ei ole alkuun juolahtaa mieleenkään, että sä tarkoitatkin pienen sydänvaivaisen lapsen kärsimysten sijaan omaa marttyrismiasi.

Ihan oikeasti, hae hoitoa itsellesi. Mua suoraan sanottuna vituttaa rajattomasti että sun kaltaiset ihmiset menee tekemään ja kasvattamaan lapsia ylipäätään ilman että tajuavat ison pyörän sutivan tyhjää aivan posketonta vauhtia. Sääliksi käy, mutta ei sinua, vaan ainoastaan niitä lapsia. Ja joo, toi on pahinta mitä sulle säälipuimurille voi sanoa, tiedän.

Saatanan saatana sentään.
Kai Nalo

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ :komp:

Mä en todellakaan jaksa ymmärtää miten joku edes viitsii enää tukea ja ymmärtää kaiken sen tuen ja neuvomisen jälkeen jota palstan ymmärtäjät tarjosivat ja jonka Ninni niskoja nakellen veti vessanpöntöstä alas paskaakaan välittämättä.
ninnithequeen

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vittu teille voi ku nauraa.

Kysykääpä niiltä auttajilta otinko avun vastaan? Häh? Ei täällä hei kaikkea lue. Ja ei, ette onnistu nyt pilaamaan mun hyvää päivääni.

Säälin kerjäämistä? Joo, ehkä mä kaipaan hiukan tukea, mutta ottakaa se miten otatte.
RP

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
Lasten sydänvaivojenkin kohdalla sä tunnut olevasi kiinnostuneempi mahdollisuudesta kerjätä sääliä itsellesi kuin itse lapsen hyvinvoinnista. Kun sä puhut lapsen sydänvaivojen yhteydessä pienen ihmisen kärsimyksistä, niin tunne-elämältään terveelle ihmiselle ei ole alkuun juolahtaa mieleenkään, että sä tarkoitatkin pienen sydänvaivaisen lapsen kärsimysten sijaan omaa marttyrismiasi.
Hyvä, että joku uskalsi sanoa tämän ääneen. Itselläni ei ollut pokkaa tähän. Suorastaan järkytyin, ihan aikuisten oikeasti.

Ninni, hae hoitoa. Tämä maailma ei kaipaa enää yhtään ainoaa vituiks mennyttä lasta.
Manaaja

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Kysykääpä niiltä auttajilta otinko avun vastaan? Häh? Ei täällä hei kaikkea lue.
Minkäslaista apua sulle on tarjottu, olet ottanut vastaan, ja miltä taholta?
ninnithequeen

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Manaaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kysykääpä niiltä auttajilta otinko avun vastaan? Häh? Ei täällä hei kaikkea lue.
Minkäslaista apua sulle on tarjottu, olet ottanut vastaan, ja miltä taholta?
Aika moni tältäkin palstalta on tuonut konkreettista apua lapsenhoitoon liittyen, ja paljon. Ja moni pelastanut taloudelliselta ahdingoltakin. Näitä ei täällä huudella ja nimiä en sano.
Manaaja

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kysykääpä niiltä auttajilta otinko avun vastaan? Häh? Ei täällä hei kaikkea lue.
Minkäslaista apua sulle on tarjottu, olet ottanut vastaan, ja miltä taholta?
Aika moni tältäkin palstalta on tuonut konkreettista apua lapsenhoitoon liittyen, ja paljon. Ja moni pelastanut taloudelliselta ahdingoltakin. Näitä ei täällä huudella ja nimiä en sano.
Tällainen apu ei auta sinun eikä sun lastesi hyvinvointia pitkässä juoksussa pätkääkään.
Kai Nalo

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: Tällainen apu ei auta sinun eikä sun lastesi hyvinvointia pitkässä juoksussa pätkääkään.
Niin, raha kyllä kelpaa mutta ei neuvo: älä hajota perhettäsi ja unohda se rekkis.


Toivon totisesti että UK saisi huoltajuuden yksin itselleen. Uuden naperon kohdalla huostanotto kuulostaa tulevaisuudelta. Lapsi parka.
Manaaja

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Mä kyllä toivon ihan sydämestäni että Ninni vihdoin tajuaisi oikeasti sairastavansa tuota narsistisenomaista persoonallisuushäiriötä jota epävakaaksi persoonallisuudeksi kutsutaan, ja hakisi siihen oikeasti apua, jotta saisi ukkokultansa takaisin ja ihan oikean mahdollisuuden elää onnellista ja tasapainoista, ehjän perheen elämää, ja kasvattaa tasapainoisia lapsia.

Mutta tällä tavoin edeten yksi ihminen vain pitkässä juoksussa pilaa neljän ihmisen elämän ja henkisen terveyden, eikä edes itse suostu näkemään sitä. Se jos mikä on vähän helvetin traagista.
Kai Nalo

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:saisi ukkokultansa takaisin
Menisitkö sä takasin, jos sun puoliso olisi hajottanut perheenne toisen miehen takia, tehnyt tämän kanssa muksun ja sitten palaisi takaisin syrjähypyn muksu mukanaan?

Tietenkin tuo pitäsi tehdä lapsen takia, mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin jos vastaus on: "never."
Manaaja

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:saisi ukkokultansa takaisin
Menisitkö sä takasin, jos sun puoliso olisi hajottanut perheenne toisen miehen takia, tehnyt tämän kanssa muksun ja sitten palaisi takaisin syrjähypyn muksu mukanaan?

Tietenkin tuo pitäsi tehdä lapsen takia, mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin jos vastaus on: "never."
Menisin, jos mulla olisi tieto siitä että suhteen aikaiset ja sen jälkeiset vaikeudet ovat johtuneet toisen hoitamattomasta mielenterveysongelmasta eikä siitä että toinen yksinkertaisesti on vain paha, ilkeä ja väärä ihminen itselle.

Mä uskon että Ninnin ukko ajattelee kuten minäkin ajattelin epävakaan ihmisen kanssa seurustellessani: Niin paljon on koettu, rämmitty suossa ja annettu anteeksi, ettei tätä kaikkea ole yksinkertaisesti voitu tehdä turhan takia.

Minä tein sen turhan takia, ja toivon, että UK ei joutuisi kokemaan samaa. Se jos mikä vituttaa ja syö miestä, paljon enemmän kuin anteeksianto ja uudelleenrakennus.
Kai Nalo

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^

Olet sitten paljon parempi ihminen kuin minä. Itse en tuohon pystyisi ikinä enkä koskaan. Sen sijaan tekisin kyllä kaikkeni, että saisin huoltajuuden itselleni.

Viis siitä horosta, oli selitys tai sairaus mikä tahansa.
Manaaja

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:^

Olet sitten paljon parempi ihminen kuin minä. Itse en tuohon pystyisi ikinä enkä koskaan.
En minäkään olisi kuvitellut pystyväni ennen omakohtaista kokemusta. Siperia opettaa, ja joskus myös nielemään oman ylpeytensä pidemmälle kuin olisi hyväksi.

Enpä siis olisi yhtään niin varma, voiko tuolla mitata ihmisen paremmuutta esimerkiksi parisuhdemateriaalina. Ei se arpikudoskaan kovin kaunista katseltavaa ole.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Mylwin kirjoitti:Herra X on seurustellut kohta 5 vuotta neiti Y:n kanssa.
Herra X soittaa viikolla jos kerkeää tai jaksaa. 0-5 puhelua viikossa. Muuten netissä nähdään.
Alkuperäisen postin neiti varmaan kuolisi jos joutuisi elämään tilanteessa jossa toinen tekee töitä toisella paikkakunnalla. Ei kovinkaan terve asenne.
Se on sitä läheisriippuvuutta ja elämää ikään kuin reunalla eli kaikki on aina ihanaa ja mahtavaa tai aevan paskaa. Mutta mikäs siinä, jos haluaa elää pelkkää ylä- ja alamäkeä, kuoleepahan ainakin ennen aikojaan.

Btw olisi hauska tietää, miten tämän palstan täytyy olla koko ajan kontaktissa -persoonat sekoaisivat, jos kommunikointi katkeaisi esimerkiksi päiväksi tai pariksi. Uskoisin, että parin tunnin päästä soitettaisiin poliisille, puolen päivän päästä kallonkutistajalle ja 48 tunnin jälkeen naru olisi tukevasti kaulassa.

Tosiaan miten sitä ennen tultiin toimeen, kun ei ollut puhelimia, ilmeisesti sellaista aikaa ei ollutkaan (?).
Paras päivä ikinä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Yhteydenpito kumppanin kanssa

Viesti Kirjoittaja annepa »

swirl kirjoitti:^Ja elämää kannattaa elää silleen varovasti, siltä varalta että ero tulee? :roll: Samalla perusteella ei kyllä kannata lapsiakaan tehdä eikä naimisiin mennä - on vaikeampaa sitten, kun tulee ero??!!!?!!!!11 Minusta tuollainen asenne on säälittävämpää.
Ero tulee, halusit tai et, tavalla tai toisella. Jos luulet että kumpikin teistä elää elämänsä onnellisena loppun asti toisen kanssa, elät harhassa. Tai no, onhan sitä niinkin käynyt että koko porukka kuolee kerralla vaikka kolarissa, mutta aika harvinaisia nuo on. Niin että paree alkaa tiedostaan että ero tulee, koska asian tiedostaminen tekee sen yksinelämisen sitten helpommaksi. Mutta ei siitä murhetta tarvi ottaa ja pelätä koko ajan että toinen kuolee, tiedostaminen riittää. Minusta.

Mun hyvän ystävättären ukki kuoli viime vuonna ja mummo olikin sitten hetken aikaa ihan sormi suussa kun ukki oli hoidellut esim kaikki raha-asiat. Mummo oli kuitenkin kova pala ja sanoi sukulaisille että "no jos autatte niin opettelen, ei tässä mitään". Siis niinkuin käytännön kannalta ajateltuna. Tunnepuolella asia ei toki ollut noin suoraviivainen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin