Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nastamuumio kirjoitti: Kysyisin lähinnä, voisiko huipputuloksiin vaadittavan valmennuksen määrä vaihdella eri ihmisillä. Siis nimenomaan valmentajan suorittaman valmennuksen, ei niinkään itsenäisen harjoittelun määrä.
Lahjattomasta ei saa huippua kukaan. Esim. Huippujuoksijaksi on ihan turha yrittää, jos lantion rakenne on liian leveä. Huipulle pääseminen sen sijaan ei vaadi kilpakumppaneita suurempaa lahjakkuutta. Myös valmennuksen rooli on aika vähäinen menestyksessä.

Tyypillisesti huiput saavuttavat tuloksensa äärimmäisen kurinalaisen itsenäisen harjoittelun kautta. Tiger Woods voitti ensimmäisen kisansa alle 3 vuotiaana ja ennen kuin hän osasi tarttua mailaan, hän joutui seuraamaan isänsä puttailua autotallissa. Myöhemmin urallaan Tiger treenasi edelleen enemmän kuin muut. Tiger esimerkiksi hakkaa erikoislyöntejä tolkuttoman paljon, koska joskushan sinne bunkkeriin sitten päädytään ja se ei saa pilata kisaa. Moni muu luottaa vain tuuriinsa.

Hyvä artikkeli lahjakkuuden yliarvioinnista:
http://money.cnn.com/2008/10/21/magazin ... n.fortune/
NuoriD

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti: Kysyisin lähinnä, voisiko huipputuloksiin vaadittavan valmennuksen määrä vaihdella eri ihmisillä. Siis nimenomaan valmentajan suorittaman valmennuksen, ei niinkään itsenäisen harjoittelun määrä.
Lahjattomasta ei saa huippua kukaan. Esim. Huippujuoksijaksi on ihan turha yrittää, jos lantion rakenne on liian leveä. Huipulle pääseminen sen sijaan ei vaadi kilpakumppaneita suurempaa lahjakkuutta. Myös valmennuksen rooli on aika vähäinen menestyksessä.
Eikö kappale ole sisäisesti ristiriitainen? Mitä se kova harjoittelu auttaa, jos lantio on liian leveä?

Pikajuoksuakin harjoittelee äärimmäisen kovaa hyvin moni. Silti vain yksi kerrallaan voi voittaa.

Mitä tulee Tiger Woodsin, niin hän ei varmaankaan ole maailman eniten ja koviten harjoitellut golffari.

Maailmahan on täynnä kovaa treenaavia urheilijoita, joista ei koskaan tule huippuja.

Esim. minusta ei varmasti koskaan olisi tullut huippuviulista, juoksijaa tai golffaajaa, vaikka isä olisi pakottanut harjoittelemaan yksi vuotiaasta. Toki hyvä olisi voinut tulla.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Eikö kappale ole sisäisesti ristiriitainen? Mitä se kova harjoittelu auttaa, jos lantio on liian leveä?
Ei mikään harjoittelu voi poistaa selkeää haittaa. Sen sijaan synnynnäisen lahjakkuuden tarjoamat edut vaikuttavat pieniltä harjoittelun tuomiin etuihin nähden.
NuoriD kirjoitti:Pikajuoksuakin harjoittelee äärimmäisen kovaa hyvin moni. Silti vain yksi kerrallaan voi voittaa.
Harjoitteiden vaativuus ja suunnitelmallisuus on vähintään yhtä tärkeää kuin toistot tai 'kovuus'.
NuoriD kirjoitti:Mitä tulee Tiger Woodsin, niin hän ei varmaankaan ole maailman eniten ja koviten harjoitellut golffari.
Vaikea sanoa kun en tunne golf-piirejä. Jotenkin kuvittelisin, että sylivauvasta asti treenannut Tiger ihan oikeasti treenaa enemmän kuin muut. Ainakin Tigerilla on aikamoinen haba verrattuna muihin golffareihin. Vaikuttaisi siltä, että Tiger treenaa varmuuden vuoksi lihasvoimaakin enemmän kuin muut. Formulapuolella Schumi taisi olla aina punttisalilla tai lenkillä silloin kuin ei säätänyt autoa insinöörien kanssa.
NuoriD

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

En oikein osta juttuasi sen takia, että suosituissa lajeissa kovaa, paljon ja oikein treenaavia on valtava määrää.

Vuorokaudessa on kuitenkin vain 24 tuntia ja kukaan ei voi treenata sen enempää.

Kun esim. pikajuoksua treenaavat varmasti vähintää kymmenet tuhannet lähess 24/7/365 ja lopulta vain yksi on maailman nopein, niin kyllä ne geenit ratkaisevat.
nastamuumio

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

NuoriD kirjoitti: Huomattava älyllinen kehitysvammaisuus estää normaalin itsenäisen ihmiselämän.

Äläkä turhaan ota esiin ihmisarvokorttia. Nyt ei puhuttu siitä. Kaikki lähti liikkeellee siitä, onko älykkyys ihmisen tärkein ominaisuus. Se on.

Sen puutteesta on ihmiselle kaikkein eniten haittaa.
Joo, suhteessa itsenäiseen elämään se ilman muuta on tärkeää, mutta ei ihmiselämän hyvyydenkään mittaamiseen ole mitään absoluuttisia mittareita ja normaalikin on sosiaalisesti konstruoitu käsite, ja jos päästään tietyn vähimmäistason yli, sillä ei ole tuollaista merkitystä. Ja se vähimmäistaso on ylitetty jos vertailtaan keskiarvoista eurooppalaista ja keskiarvoista afrikkalaista.

Tatu Vanhasen kiistellyissä tutkimuksissa kyllä oli ainakin jollekin afrikkalaiselle valtiolle saatu asukkaiden keskivertoälykkyysosamääräksi jotain, joka luokiteltaisiin älyllisen kehitysvamman piiriin, mutta noi nyt on aika kiisteltyjä, enkä tunne noita juttuja ollenkaan, joten en nyt lähde sen pidemmälle näiden pariin. Ilmeisestihän älykkyyden kehittymistä voi kuitenkin haitata esim. erittäin yksipuolinen ravinto lapsuudess, ja kai yleisen koulutustason myötä noita osamääriä on hieman jouduttu säätämään, kun on saatu parempia tuloksia yms. Mutta joidenkin esitysten mukaanhan eroja on silti, vaikka noiden vaikutuksia jotenkin neutralisoitais.

Älykkyyttä voi kai määritellä muun muassa kyvyksi tulla toimeen erilaisissa olosuhteissa ja tällöin voi tietty pohtia, voisko esim. muutamaa pistettä vähemmän skoraava köyhä ja tyhjästä nyhjäämään tottunut afrikkalainen pärjätä keskivertoa kitinäläistä paremmin esim. jossain suurkatastrofin jälkeisessä tilanteessa.
Viimeksi muokannut nastamuumio, 26.05.2010 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nastamuumio

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

prosessi kirjoitti: Miksi kenenkään pitäisi tavoitella vähempää kuin omia äärirajojaan?
Useimmat tyytynevät elämässä vähempään. Mua ei ainakaan kiinnosta etsiä oikeasti äärirajojani missään asiassa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nastamuumio kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Miksi kenenkään pitäisi tavoitella vähempää kuin omia äärirajojaan?
Useimmat tyytynevät elämässä vähempään. Mua ei ainakaan kiinnosta etsiä oikeasti äärirajojani missään asiassa.
Äärirajojensa etsiminen kuulostaa kovin Sarasvuolta. Miksi vitussa pitäisi olla niin tavoitteellinen? Pelkkä ajatuskin ahdistaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Suosittelen omien äärirajojensa etsimistä ainakin yhdellä tai kahdella osa-alueella.[/quote]
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
nastamuumio

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Pulkannaru kirjoitti:^
Suosittelen omien äärirajojensa etsimistä ainakin yhdellä tai kahdella osa-alueella.
Työssä ja vapaa-ajassa?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kapeammilla sektoreilla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Toimistorotta

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Pulkannaru kirjoitti:^
Kapeammilla sektoreilla.
G-mies kokeili äärirajojaan. Kuudestilaukeava. Tätä meinasit?

Ei pysty eikä kykene mitään äärirajoja hakemaan. Kultainen keskitie on lopoisampaa.
nastamuumio

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Useimmissa asioissa ja kokonaisuuksissa 80 % riittää, niin välttää turhaa stressiä. Jossain yksittäisemmässä suorituksessa voin tehdä kaikkeni, mutta en todellakaan aio asettaa tavoitteekseni tulla esimerkiksi äärimmäisen hyväksi opettajaksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Toimistorotta kirjoitti:Ei pysty eikä kykene mitään äärirajoja hakemaan. Kultainen keskitie on lopoisampaa.
En tuntisi eläväni olemalla Aina kultaisella keskitiellä.
Omia äärirajoja voi itse kukin hakea vaikkapa urheillessa/kuntoillessa. Esim kokeilemalla kuinka nopeasti (lihakset totaalisen jumissa tai silmissä sumenee ja ihoa pistelee hapenpuute) pääsen tuon jyrkän ja korkean mäen päälle. Pk-seudulla tuollaisia mäkiä ovat mm Paloheinän ja Malminkartanon täyttömäet.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
prosessi

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Miksi kenenkään pitäisi tavoitella vähempää kuin omia äärirajojaan?
Useimmat tyytynevät elämässä vähempään. Mua ei ainakaan kiinnosta etsiä oikeasti äärirajojani missään asiassa.
Äärirajojensa etsiminen kuulostaa kovin Sarasvuolta. Miksi vitussa pitäisi olla niin tavoitteellinen? Pelkkä ajatuskin ahdistaa.
Sanoo mies, joka toisaalla kirjoittaa:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:9km lenkki. Joku reilun parin viikon tauon jälkeen lenkki kulki hyvin. Oikeastaan jalat olivat käsittämättömän hyvässä kunnossa, vaikka su oli reenit, ma säbä ja ti peli. Ironista tässä on se, että hengityselimet eivät pysyneet mukana ja kävelinkin hetken siinä seiskan kohdalla. Olen surkea malttamaan, tiedän.
prosessi

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nastamuumio kirjoitti:Useimmissa asioissa ja kokonaisuuksissa 80 % riittää, niin välttää turhaa stressiä. Jossain yksittäisemmässä suorituksessa voin tehdä kaikkeni, mutta en todellakaan aio asettaa tavoitteekseni tulla esimerkiksi äärimmäisen hyväksi opettajaksi.
Enpä minä tarkoittanutkaan, että koko elämä pitäisi elää äärirajoilla. Useinhan on niin, että jos sattuu omaamaan jonkin tietyn erityislahjakkuuden, eikä uhraa muuta elämää sen alttarille, kyseinen erityislahjakkuus ei saa riittävästi tilaa kehittyäkseen merkittäviksi suorituksiksi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Yhdeksän kilsan lenkki ei ole rajojen hakemista. Jos juoksisi maratonin harjoittelematta, niin se olisi jo vähän sinnepäin.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ei matka vaan se vauhti !!1

Pitkä matka tuntuu erilailla äärimmäiseltä kuin vaikka minuutin..parin sinnittely näköä sumentavassa hapenpuutteessa.
Joskus 14..15-vuotiaana kiersin Solvallan marssin Nuuksion mäkisissä maisemissa. Ei tuntunut erityisen pahalle, mitä nyt lopussa ei jaksanut juosta kuin alamäet ja nekin juurijajuuri pystyssä pysyen.
Mielestäni olin kuitenkin enemmän äärirajoilla parisen vuotta sitten kaverien kanssa lenkillä, jolloin matkassa oli yksi meitä kahta huomattavasti kovempi kuntoinen. Lenkki oli noin 10km, josta rauhallisella vauhdilla ekat 8km. Loppupuolella tuo orierivikkelä otti 2km loppukirin ja lähdin peesiin. Viimeisessä nousussa tipahdin vauhdista, kun silmissä sumeni ja en enää erottanut hiekkatietä metsästä/pellosta ja pistelipä kuin neuloilla käsivarsia ja koko yläkroppaakin aikalailla. Jäin lopulta noin 150m. Kaksi seuraavaa aamua olin sahapukkia jäykempi muualtakin kuin tärkeimmästä paikasta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
elco

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja elco »

Tyhmyys, rumuus, lihavuus, vasemmistolaisuus/vihreys, uskonnollisuus, ärsyttävyys, yli 35 ikä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Pulkannaru kirjoitti:^Ei matka vaan se vauhti !!1
No näinhän se tietysti on. Jotain kunnosta kai kertoo se, että pystyy vetämään itsensä noin piippuun, huonokuntoiselta se ei onnistuisi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Hauskaa, että jokainen joka mainitsee älykkyyden jossain muodossa on tyhmä. Moni ääliö jättää mainitsematta, mikä tarkoittanee etteivät ole nirsoja idiootteja vaan rumia ja tyhmiä.
Tyhmällähän ei ole minkäänlaisia aseita havaita kuka on tyhmä ja kuka ei, vaan dallaspulla yhtä tyhmän kohdatessaan onkin törmännyt älykkääseen tyyppiin ja sitten marssitaan kertotaulua ihmetellen auringonlaskuun.
Jos triangelia haetaan... EW lampsii silmät pyörien ja selittäen, miten on tyhmää aloittaa keskustelua autonrenkaista ennen kuin on määritellyt mitä tarkoittaa autorenkailla, millä hän luonnollisesti tarkoittaa polkupyörän satulaa, kun vieressä pyörii Manaaja pähkinää turpa, aivot ja perse täynnä, heijastellen paskalla tykillä hyvää elokuvaa kyrpäänsä samalla kehuen kuvaa ja haukkuen elokuvaa (kun ei mitään siitä tajua), Tixin vinkuessa perässä EWlle, että häneltä kyllä löytyy kotoa polkupyörän satula ja osaapa ihan itse nimensäkin kirjoittaa ja EW ja Manaaja pohtii miksi tuo juntti puhuu autonrenkaista.

Elco lienee ainoa, joka ei varsinaisesti ole tyhmä, mutta jos aivot ui tuollaisessa määrässä kusta ja paskaa, niin voisin kuvitella miehen seurustelevan Bajamajan kanssa. Bajamajahan ei tunnetusti ole järin nokkela, joten se siitä miehen kriteeristä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Riemumieli kirjoitti:No näinhän se tietysti on. Jotain kunnosta kai kertoo se, että pystyy vetämään itsensä noin piippuun, huonokuntoiselta se ei onnistuisi.
Pelkkä hyvä kunto ei pelkästään mahdollista totaalisesti piippuun vetämistä. Vaatii myös yläpäätä, jolloin pääsee totaalipiippuun heikollakin kunnolla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Crowbar kirjoitti:EW ja Manaaja
Tää tuntui jotenkin tosi pahalta.
Manaaja

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mites porukka suhtautuu pois nypittyihin mutta piirrettyihin kulmakarvoihin?

Ei nyt ehkä mikään tapailun lopettava turn-off mulle, mutta täytyy sanoa että noista ulkonäöllisistä yksityiskohdista niitä ainoita, jotka saa kysymään hiljaa päässään "Voi miksi?"
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:Mites porukka suhtautuu pois nypittyihin mutta piirrettyihin kulmakarvoihin?

Ei nyt ehkä mikään tapailun lopettava turn-off mulle, mutta täytyy sanoa että noista ulkonäöllisistä yksityiskohdista niitä ainoita, jotka saa kysymään hiljaa päässään "Voi miksi?"
Tai "ei näin..."
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Yksittäiset pelin lopettavat turnoffit deittimatskussa

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vaola kirjoitti:^^ Kaikilla mun tutuilla, joilla on tuollaiset piirretyt kulmakarvat, se johtuu yksinkertaisesti siitä, etteivät sellaiset kasva heille. Mitä nyt muutama vaalea haiven... Kyllä se täysi kulmakarvattomuuskin on aika höhlän näköistä, vaikken noiden viivojen fanittaja itsekään ole.
Niin mut onko sen pakko olla yks ohut pitkä viiva? Eikö sitä voi piirtää millään muulla tavalla?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin