Puolisosi huonot puolet?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
RP

Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja RP »

Tuli tuossa mieleen Asiakeskustelun puolelta. Mitkä ovat oman kumppanisi huonot puolet vai väitätkö ettei niitä ole? :)

Vastaan toki itsekin, mutta katson persilmällä juuri Bondia.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Taitaa olla kaikki mahdolliset. Kun ei ole kuNmpparia..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä ajattelen kumppanin huonot puolet enemmänkin ärsyttävinä. Niillä ei noin pääsääntöisesti ole suurtakaan vaikutusta normaaliin elämään, mutta joskus aiheuttavat sen kyrvän otsalle.

Silloin harvoin kuin riidellään niin mies sulkee suunsa. Ja jos jotain inhoan niin suun sulkemista. On tyyppiä joka haluaa miettiä asioita, mä taas kutsun sitä vatvomiseksi. Itse kun haluaisin paahtaa ongelman ulos ja se on sitten siinä, elämä jatkuu.

Toinen on taipumus työnarkomaniaan. Ennen tämä ei juuri ärsyttänyt koska olen itse samanlainen, mutta nyt kun en ole työelämässä niin sen koneen voisi ajoittain sulkea hiukan aikaisemminkin. Ei sinänsä, sujuvasti puuhaan samalla omiani ja voidaan silti keskutellakin lomassa. Mutta näen kyllä potentiaalia siihen tyystin uppoutumiseenkin. Luonnekysymys.

Kolmas on perfektionismi. Aina voisi tehdä asiat paremmin. Tekemänsä nakkikastike voisi aina olla parempaa jos sitä ja tätä. Ja vatvonvatvon. Hyvä soosi edessä, get over it! Tämä perfektionisminsa kohdistuu vain ja ainoastaan omiin tekemisiinsä. Jos kohdistuisi itseeni taikka tytsään, tai molempiin niin Houstonilla olisi ylitsepääsemätön ongelma. Tämä piirre on myös yhteyksissä tuohon työnarkomaniaan.

Edit: lisäsisin vielä semmosen että olen kohtuu varma siitä että miehelläni on taipumusta nalkuttamiseen. Joskus olen huomaavinani. Kestän sen kuin mies.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12372
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ei ole kumppania.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:Mä ajattelen kumppanin huonot puolet enemmänkin ärsyttävinä. Niillä ei noin pääsääntöisesti ole suurtakaan vaikutusta normaaliin elämään, mutta joskus aiheuttavat sen kyrvän otsalle.
Sama vika Rahikaisella, ärsyttävää siis. Hellu on vähän saamaton joskus. Me ollaan jaettu kotityöt ja hänen vastuullaan on mm kierrätys. Joskus koko keittiö pursuaa pahvia ja peltiä kun "ei löydy sopivaa aikaa viedä niitä kierrätykseen". Minä alan silloin nakkelemaan peltiä ja pahvia lattialle, varsinkin jos ne ovat tiellä kun esim teen ruokaa. Olen kakara.

Hellu on pihi. Olen tästä hänelle sanonut ja hän on myöntänyt asian. Sanoin että tarkka saa olla mutta ei pihi. Pihiys on pikkumaista. Esim hän halusi juuri tietynlaisen veitsitelineen jossa oli 5 teräsveistä, mutta "kun se oli niin kallis". Jaa minusta 140e kunnon veitsisetistä ei ole paljoa. Ostin sen sitten hänelle joululahjaksi. Hän ilmeisesti tekee töitä asian eteen, which is nice. Hassua vielä että pihiys ei ulotu omaan rakkaaseen harrastukseensa, siinä hän on tarkka. Kaikissa muissa asioissa tuntuu olevan pihi.

Asioista on keskusteltu ja tuntuu että parempaan suuntaan ollaan menossa.

Yksi huono puoli, mikä ei ole korjauksessa, on se, että hän ei koskaan ole sanonut mitä huonoja puolia minussa on. En voi tehdä korjausliikkeitä kun en tiedä mitä korjata.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Väärä ketju!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Aika pienet ovat puolisoni puutteet ja viat, niin pienet, ettei niistä edes kehtaa valittaa.
Ehkä tämä ketju on enemmän naisille suunnattu miesten mollaus-ketju. Miehethän ovat jotenkin luonnostaan viallisia. :wink:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Cavallo kirjoitti:Ehkä tämä ketju on enemmän naisille suunnattu miesten mollaus-ketju. Miehethän ovat jotenkin luonnostaan viallisia. :wink:
Hyvinhän sä just onnistuit naisia mollaamaan, kyllä varmaan siis vaimoasikin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja RP »

annepa kirjoitti: Yksi huono puoli, mikä ei ole korjauksessa, on se, että hän ei koskaan ole sanonut mitä huonoja puolia minussa on. En voi tehdä korjausliikkeitä kun en tiedä mitä korjata.
Mä luulen että ne on usein ne vastakkaiset piirteet mitä itseäänkin ärsyttää. Eli meidän tapauksessa se että olen höyryjuna, välillä hiukan saamattomamman puoleinen sekä "kunhan se on sinnepäin"-tyyppi. Ja sitten se että kun alkaa se "on taas jätetty tiskialtaaseen röhnää" niin korvat sulkeutuu automaattisesti ja suu meinaa "joo, joo".
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Vesper kirjoitti:
Cavallo kirjoitti:Ehkä tämä ketju on enemmän naisille suunnattu miesten mollaus-ketju. Miehethän ovat jotenkin luonnostaan viallisia. :wink:
Hyvinhän sä just onnistuit naisia mollaamaan, kyllä varmaan siis vaimoasikin.
:wink: -hymiö korosti lauseen leikkimielisyyttä.

Mutta yleisön pyynnöstä sanoisin, että puolisoni shoppailee liikaa, tuo kotiin turhaa roinaa, eikä antanut eilen pilua.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:
annepa kirjoitti: Yksi huono puoli, mikä ei ole korjauksessa, on se, että hän ei koskaan ole sanonut mitä huonoja puolia minussa on. En voi tehdä korjausliikkeitä kun en tiedä mitä korjata.
Mä luulen että ne on usein ne vastakkaiset piirteet mitä itseäänkin ärsyttää. Eli meidän tapauksessa se että olen höyryjuna, välillä hiukan saamattomamman puoleinen sekä "kunhan se on sinnepäin"-tyyppi. Ja sitten se että kun alkaa se "on taas jätetty tiskialtaaseen röhnää" niin korvat sulkeutuu automaattisesti ja suu meinaa "joo, joo".
No nyt muistui mieleen että onhan se vinkunut siitä että mulla on huono itsekuri. Niin.... Esim sitä on ärsyttänyt se että saatan jäädä arkiaamuna makaamaan sänkyyn kun hän lähtee tunnollisena toimistolle. Olen tähän vastannut että mitä se kuule sun persettä kutittaa että mulla on pomon lupa tehä työt silloin kun huvittaa kunhan ne tulee tehtyä, oletko kateellinen. Oli se.... Minä nyt vaan en ole aamuihminen ja minulle on älyttömän vaikeaa nousta klo 6 ylös. Se onnistuu jos on pakko (= esim. sovittu tapaaminen johon ehtiäkseen täytyy nousta kuudelta) mutta aina kun mahdollista järjestän niin että ei ole pakko.

Ja sit sitä ärsyttää se että minusta kävely on kuntoilua, hänestä ei. "Kun et sinä liiku juuri ollenkaan". Aijaa. Minä käyn joka päivä vähintään tunnin lenkin koiran kanssa, mutta sehän ei ole liikuntaa. MINUA taas ärsyttää tuo yksisilmäisyys kun minusta kävely ON liikuntaa, saatana :D No okei tämä aihe ärsyttää molempia :D

Aikaisemmin mua ärsytti se että hän luuli että mulle tulee kaikki valmiina ja olen platinalusikka suussa. Mun vanhemmilla (jotka on lähteny käytännössä tyhjän päältä, molemmat) on sen verran omaisuutta että pystyin ostamaan ekan asuntoni käytännössä heräteostoksena kun vanhemmat lupasi taata puutuvan osan lainasta. Mulla ei ollut yhtään säästöjä. Se ärsytti häntä, koska hänen vanhemmillaan ei ole omaisuutta KOSKA EIVÄT SITÄ OLE HANKKINEET. Asia selvitettiin sillä, että kaikki olen itse maksanut ja ei se minun syy ole että hänen vanhemmat tai kukaan muukaan ei pysty auttaan häntä niinkuin minun vanhemmat pystyy. Olen ikuisesti kiitollinen porukoilleni avusta!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Se on vähän turhan nuori. Ihmiset kattoo vähän pitkään.
RP

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:Se on vähän turhan nuori. Ihmiset kattoo vähän pitkään.
Koskas sä oot seukkaamaan alkanut.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:Se on vähän turhan nuori. Ihmiset kattoo vähän pitkään.
Senkin narsissiNarsku! Sinua ne katsoo ne ihmiset ja en taida edes arvata syytä ettet vaan loukkaannu. Minä en halua loukata tunteitasi enkä ihmisenkään, ikinä!

Jos olet 50 niin tyttö saa olla 24 - 60 empiirisen kokemukseni mukaan ettei kukaan ajattele kovin erikoista.
Jos olet 40 niin tyttö saa olla 22-52, ettei kukaa ajattele erikoista, koska 40-vuotias mies ja 50-vuotias mies eivät erotu välttämättä toisistaan. Kyse on niin yksilöistä. Joku mies on kalju jo kakskymppisenä ja on 45 vuotiaan näköinen jne.

Jos mies on 60, niin tyttö saa olla 28 - 67 vuotias eikä kukaan ajattele kovin kummoisia ulkonäöltä.

Mutta muistaa täytyy, että vaikka mies olisi 110 vuotias, hänellä saa olla 17- vuotias morsian!! ja toki päinvastoinkin, mutta se tuntuu toki aina hassummalta.

En halua olla toki ahdasmielinen kun sanon tämän tai sovinisti. Minä vain toistan empiiristä kokemusta! Ihan eri asia onko se hyvä, että näin on!

Minusta ikäero paperilla ja sen laskeminen parisuhteessa on sitä kuuluisaa idiotismia kaiken kaikkiaan ja pikkusieluisuutta. Rakkaus ja tykästyminen ei saa olla iästä kiinni!!!


Oman puolisoni, jota tyttöystäväksi voi siteerata, huonoin puoli ei ole etupuoli eikä takapuoli eikä ainakaan alapuoli eikä yläpuolikaan. Olisikohan se vasen sivupuoli. :)

Lisäksi puolisoni ominaisuuksiin kuuluu olla varsin näkymätön (INVISIBLE) liiankin usein kun se on melkoinen TOUHO- tyttö!
Hän on minua tuntuvastikin nuorempi, mutta suhteemme kuuluu ns. epävarmoihin suhteisiin...silti inspiroiviin ja erikoisiin. Se ei johdu minusta ,joka olen mukava ja tavallinen. :P


Stadinarska
turskanmakuinen, puhdas valkoinen, näkyvä värillinen
.
Manaaja

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Se on vähän turhan nuori. Ihmiset kattoo vähän pitkään.
Koskas sä oot seukkaamaan alkanut.
Pakenen vastuuta ilmoittamalla etten ole alkanut. Olen ainoastaan estynyt tapailemaan muita naisia.
RP

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Se on vähän turhan nuori. Ihmiset kattoo vähän pitkään.
Koskas sä oot seukkaamaan alkanut.
Pakenen vastuuta ilmoittamalla etten ole alkanut. Olen ainoastaan estynyt tapailemaan muita naisia.
Sussa on selkeetä politiikon ainesta.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Pulkannaru kirjoitti:Taitaa olla kaikki mahdolliset. Kun ei ole kuNmpparia..
Joo, varmaan tässä on perustavaa laatua olevaa vikaa itsessä mikä näkyy päällepäin.
Tosin mitään noin pimeetä, kuin tuolla väkivaltaketjussa, ei oo käyny edes mielessä.
Sulla se on varmaan se vika, ku oot metsien kaatomies ja teet rankaa pinoon 20m3 päivässä! :D
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Suvinen kirjoitti:Ai niin, ja sehän on hirveän sotkuinen ihminen. Oikein sikapossu. Kaikki päältä riisutut vaatteet jäävät tasan sille paikalle lattialle, kaapin ovet koko ajan auki, roskapusseja ei voi koskaan kiikuttaa ulos, enkä tajua miten tiskialtaan saa edes täyttymään niin nopeasti mitä se päivän aikana saa. Imurointi on tuntematon käsite, eikä pyykkikonekaan liian tuttu ole.
Ei kai tämä niin ihmeellistä ole. Kyllä tiedän tyyppejä, jotka asuu "hotellissa", ovat tottuneet siihen ja pitävät sitä itsestäänselvyytenä. Tavallaan ei käy kateeksi, koska aika helvetisti niitä riitoja sitten on vastineeksi. Sitä viljaa pui mitä kylvää ... :roll:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Leevi kirjoitti: Kyllä tiedän tyyppejä, jotka asuu "hotellissa", ovat tottuneet siihen ja pitävät sitä itsestäänselvyytenä.
Minä tiedän tyyppejä jotka luulivat asuvansa hotellissa kunnes huomasivat että ruokaa oli tehty vain yhdelle ja yhtään puhdasta vaatetta ei ollut kaapissa. Luulijat sitten kysyivät "hotellinpitäjältä" että miksi ei palvelu pelaa. Vastauksena oli että "ei tämä ole mikään hotelli". 8)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Leevi »

annepa kirjoitti:Luulijat sitten kysyivät "hotellinpitäjältä" että miksi ei palvelu pelaa. Vastauksena oli että "ei tämä ole mikään hotelli". 8)
Juuri näin.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Väsyneenä äyskii ja tiuskii (ei ajattele sanojaan) minulle sekä huutaa lapsille. Tuolloin ei myöskään ole läsnä, vaan lähinnä paikalla ja pinna palaa erittäin helposti.

Kotitöidenteossa on petrannut viimeaikoina kovasti, joten imurinkin saattaa joskus kädestään havaita ja tiskikoneen käyttökin sujuu - edes ajoittain. Mutta, ne kalsarit kylppärin lattialla, sukat makkarin lattialla sekä tyhjät kahvikupit siellä sun täällä olkkarin tasoilla ihan oikeasti ärsyttää.

Ei hallitse raha-asioitaan ja talouttaan.

Pelaa tietokoneella toisinaan ärsyttävyyteen asti. Haluaisi kovasti jakaa itseään ja aikaansa ihan kaikille mahdollisille ja mahdottomille kummin kaimoja myöten, eikä tunnista omaa rajallisuuttaan ja yhtäkkiä onkin pää kolmantena jalkana jeesaamassa jotain kaveria X asiassa Y, jonka jälkeen on taas niin väsynyt, ettei jaksa olla läsnä kotona.

Laiminlyö itseään, eikä hoida terveyttään.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sukupuolijakauma kertoo ainakin oivallisesti, kuka perheissä nalkuttaa. Tämä näin yleismaailmallisena kommenttina kaikkia heteropariskuntia koskien.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja RP »

Nojuu, sillä on tapana joskus heilutella jalkojaan silleen jotenkin homosti esim. sohvalla istuessaan. Tuli mieleen kun tänään taas ja totesin että lopeta nyt toi homovispaus. No ei ollakaan sitten eilisen naurettu näin paljon.

Ei siis mitään homoja vastaan, mutta jotenkin se nyt ei vaan sovi raavaalle miehelle, se tommonen vispaaminen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyl miekin kuittaan jos joku asuste tms on liian homomainen. Palstalle mainittavaksi sopiva huono puoli on aivan saatanan huono arviointikyky sen suhteen, kuinka paljon joku duunihomma vie aikaa. Siis sattuuhan näitä toisinaan itsellekin, mutta eniten vituttaa se "varmaan parin tunnin tikki"-> odotus yhteisestä illasta -> homma valmistuukin kolmelta aamuyöllä. Myönnettäköön, että toisinaan syy ei ole pelkästään ao. henkilössä.


Olen muuten viime ajat keskittynyt sen hyvien puolien miettimiseen. Aika aikaa kutakin.
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puolisosi huonot puolet?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää on helppo! Ihan järkyttävän huono muisti/keskittymiskyky/mikälie, lopputuloksena kuitenkin on, että jos ei muistuttele tai tee itse, niin tärkeätkin asiat jäävät hoitamatta. Ja siis myös sellaiset, jotka ovat miehelle tärkeitä esim. työn tai harrastusten kannalta. Olen välillä periaatteellisista syistä antanut tyypin toimia oman onnensa nojassa, mutta seurauksena on aina katastrofi, joten tärkeät asiat tuplavarmistan tai teen itse.
Tämä piirre on kyllä helpottunut vuosien mittaan, joten toivoa ehkä vielä on.
Vastaa Viestiin