Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Manaaja kirjoitti:
exsu kirjoitti:Enkä mä todellakaan haluaisi mitään satunnaispanoa kotiini säätämään teknisten härveleiden kanssa, mutta sen viikonloppuloman voisin ihan hyvin kelpuuttaa.
Niin, en harrasta satunnaispanoja tai satunnaispanona olemista, joten siksi ehkä näemme asian hieman eri tavalla. ;)
Ehkä niin. Mä kyllä väittäisin, että sinä olet meistä se jolla on viimeeksi ollut joku irtosuhde. ;)
Manaaja

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Varis kirjoitti:Miksi pitää oikein alleviivata ettei ymmärrä naisista mitään? Miten pihi sitä oikein saa olla, että ei osta naiselleen edes toisinaan jotain mikä häntä ilahduttaa? Monet naiset tykkäävät koruista, ei siinä sen kummempaa syytä tarvita.
Oletkos sä pillua tavoitteleva kundi vai turhamainen nainen?
Huora Harakka
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 18.02.2011 11:21

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Huora Harakka »

Boner kirjoitti:Eiks se ukko pääsisi helpommalla antamalla vaan käteistä?

Eiku, öh, joo.

:vihelt:
Pelkään verottajaa!

Tosissaan, onko tämä lahjojen antaminen / saaminen näin outo ajatus monenkin mielestä? Erikoista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En muista ostaneeni tässä mielessä yhtään mitään yhdellekkään naiselle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exsu kirjoitti:Ehkä niin. Mä kyllä väittäisin, että sinä olet meistä se jolla on viimeeksi ollut joku irtosuhde. ;)
Varmasti totta, mutta siitä ei sentään tarvinnut maksaa kuin taksimatkan verran.
AngryBird

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Huora Harakka kirjoitti: Tosissaan, onko tämä lahjojen antaminen / saaminen näin outo ajatus monenkin mielestä? Erikoista.
Mun mielestä on erikoista, että ottaa vastaan lahjoja kertomasi kaltaisessa suhteessa. Erikoista noin ylipäänsä ryhtyä moiseen suhteeseen mutta kukin tavallaan toki.
Manaaja

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Huora Harakka kirjoitti:Tosissaan, onko tämä lahjojen antaminen / saaminen näin outo ajatus monenkin mielestä? Erikoista.
Silloin kun se tulee hyvin pitkälti maksuna lyhyestä yhdessävietetystä ajasta ja niihin sisältyvistä yhdynnöistä niin kyllä.
AngryBird

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

En mä tietenkään ole lahjojen antamista tai saamista vastaan noin yleensä mutta lyhytaikaisessa, ei julkisuutta kestävässä suhteessa se on kyllä vähän erikoista.
Huora Harakka
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 18.02.2011 11:21

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Huora Harakka »

Viikonloppureissut menee monella harjakaisella firman piikkiin, enkä puhunut korujenkaan olevan mitään ökyhintaisia. Isoista lahjoista ei siis kyse, mutta varmaankin riittävän isoista ja tämä tutun antama nikki oikeutettu!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kottarainen kirjoitti:Mä olen ollut aika tarkka siitä keneltä lahjan hyväksyn. Pitää itse voida nähdä suhteella tulevaisuutta, muuten tulee sellainen olo että on jotain velkaa.
Annat vaan vastalahjan tuplana, niin on taas mitä odottaa !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Huora Harakka
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 18.02.2011 11:21

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Huora Harakka »

Tuskin olen ikinä kieltäytynyt lahjasta. Eikö se ole jotenkin loukkaavaakin?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
:D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Huora Harakka kirjoitti:Tuskin olen ikinä kieltäytynyt lahjasta. Eikö se ole jotenkin loukkaavaakin?
Riippunee siitä liittyykö lahjan antamiseen jonkinlaisia sanattomia tai yleisesti ymmärrettävissäolevia premissejä?
Huora Harakka
Kitinäaddikti
Viestit: 56
Liittynyt: 18.02.2011 11:21

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Huora Harakka »

Kottarainen kirjoitti:
Huora Harakka kirjoitti:Tuskin olen ikinä kieltäytynyt lahjasta. Eikö se ole jotenkin loukkaavaakin?
Sä oot kyllä joku trolli. Mut jatka vaan, oot ihan kivaa vaihtelua tänne.
Olin tosissani. :)

Vähän trollaan kuitenkin nyt, kai ne pakit otti vähän itsetunnon päälle tähän morkkisten jatkoksi. Ymmärrän kyllä sanomanne ihan ok.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä ollaan taas niin vitun tuomitsevia. Muistaakseni joululahjakeskusteluissa käytiin vähän samaa vääntöä, että voiko lahja olla ihan vaan lahja ilman mitään vastaodotuksia. Minun mielestäni voi, joten en näe tässäKÄÄN tapauksessa mitään ongelmaa. Ilmeisesti ne, jotka lahjoja antaessaan odottaa jotain vastineeksi, näkevät ongelman tässäKIN.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

En mä ainakaan näe tässä/tuossa ongelmaa. Kukin tavallaan.
Mutta miksei voi naida suhteen ulkopuolista vakipanoa(?) ilman jatkuvaa lahjontaa? Jos kerran vastapuolesta kyrpä/pimppa tuntuu hyvälle?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja RP »

No itse olen tykännyt lahjoa myös niitä hoitoja, silloin aikoinaan. Ihan vaan siksi että kivoille ihmisille on kiva antaa kivoja asioita. Ei siinä sen kummempaa.

Itse en niinkään välitä lahjojen saamisesta ellei tosiaan ole joku varsin osuva, ja niitä on eteen joskus sattunut ihan seksisuhteessakin. Mieheltä olen saanut vihkisormuksen ja kellon (ainoa koru ja asuste mitä käytän), muut lahjansa sitten sitä tarkasti kohteeseensa osuvaa shittiä.

Mulla on silti korulaatikko täysi, aika kalliitakin koruja. Ne on kaikki broidin ostamia. Eiku yksi on sen ensirakkauteni antama dimandisormus, jota en käytä, mutta muistona säilytän.

Mutta siis, miksi lahjojen antamisessa tai vastaanottamisessa olisi jotain outoa saati tuomittavaa.
Dumis

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Näkisin että tämä ketju kaipaisi nyt PetriFB:tä kertomaan totuuksia teille syntisille!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:Ihan vaan siksi että kivoille ihmisille on kiva antaa kivoja asioita. Ei siinä sen kummempaa.
Oot kyllä mun synnärillä erotettu kaksoissisko.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kivoja ihmisiä ei oo olemassa!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Joo, nyt vain murehtimaan, niin odotettavissa oleva elinikä laskee kuin lehmän häntä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Boner kirjoitti:
Dumis kirjoitti:mutta jos tahalleen hajoittaa kumppaniaan ja siinä samalla sitten luo perheeseen paskan ilmapiirin, niin kyllä mun kirjoissa silloin on kusipää.
Sama pätee siihen suhteen ulkopuoliseen tyyppiin. Siis siihen joka lähtee ukkomiehen/rouvan kanssa panemaan tietäen faktat.
Mulla on vähän hankaluuksia tämän kanssa. Kuten tässä on todettu, suhteita on monenlaisia ja niissä on erilaiset sopimukset sopivista käyttäytymistavoista. Niitä ei oikein ulkopuolinen voi tuntea. Muutenkaan ulkopuolisen on aika vaikea sanoa, missä tilassa toisen suhde kulloinkin on. Näistä syistä olisin kyllä jotenkin päätymässä siihen, että kyllä koko vastuu on sillä suhteessa olijalla, joka päättää suhteen ulkoiseen touhuun mukaan lähteä. Minusta suhteen ulkopuolisen tyypin paheksunnassa on vähän sellainen viktoriaaninen itsenäisten naisten paheksunnan maku, vaikka Boner ansiokkaasti korostikin kantansa sukupuolisitoutumattomuutta. Ja lisäksi synninpäästöni kolmansille osapuolille ei nähdäkseni ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, että esimerkiksi omalle identiteetilleni on ollut aika keskeistä se, etten moiseksi ulkopuoliseksi tyypiksi lähde.

Ja mitä lahjoihin tulee, niin minusta tuollaiset pikkuasiat, olivatpa kuinka ankkalinnamaisia tahansa, kuten matkoilta tuodut hajuvedet, suklaat, kukat ja jopa timanttisormustasoa vaatimattomammat korut jne. ovat ihan mukavia piristyksiä arkipäivään, vaikka ei kovin vakiintunut suhde olisikaan. Lisäksi ne ovat heterosuhteissa aika tasa-arvoisia siinä mielessä, että niitä voivat ostella niin mies kuin nainenkin.

Suhtautuisin paljon suuremmalla varauksella tuollaisiin viikonloppureissuihin. Niissä on helposti joku sellainen epäsymmetrinen valta-asema, joka on minusta vähän kummallinen, ja joka tuo tosiaan kuvaan jonkinlaisen seuralaispalvelumeiningin. Kiinnostaisi tietää onko esim. Exsu, joka viikonloppureissulle oli kepeästi lähdössä, ollut myös valmis itse järjestämään vastaavia satunnaisille tapaamisilleen. Pitäisin niitä luonnollisempina vähän vakiintuneemmassa seurustelusuteessa. No, ehkä minä olen vain tällainen epäromanttinen tylsimys, joka kammoaa liian kliseisiä sukupuolirooleja nähden niitä sielläkin, missä niitä ei oikeasti ole.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Boner

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Boner »

urpiainen kirjoitti: kyllä koko vastuu on sillä suhteessa olijalla, joka päättää suhteen ulkoiseen touhuun mukaan lähteä
Mä en pysty olla samaa mieltä millään. Minusta varattujen vokottelussa on jotain sellaista ilkeyttä ja itsekkyyttä, jota vaan en pysty käsittämään koskaan. Varsinkin kun on tiedossa tapauksia että ensin hypätään tietoisesti varatun sänkyyn ja sitten juorutaan asia varatun puolisolle.

Toki suhteessa olijalla on suurin vastuu tekemisistään, mut hei. Et usko kuinka helppoja panoja pitkään parisuhteessa olleet naiset ovatkaan. Joskus tuntuu että niiltä saa helpommin, kuin sinkuilta!

Tunnustan kyllä itsekin sekaantuneeni varattuihin, mutta paljon usemmin olen antanut varatulle pakit, kuin hypännyt sänkyyn sen kanssa, ja varsinkin jos se on ollut perheellinen. Jotenkin se tieto siitä, että saattaa olla aiheuttamassa lapsiperheen hajoamista, ei kiihota niin paljon että panot maistuisi.

Ja kyllä. Em. asiat ovat tapahtuneet sinkkuna ollessani.
urpiainen kirjoitti:Ja mitä lahjoihin tulee,

Tämä asia alkoi huvittamaan minua, kun tuumailin lahjojen antamista suomessa ja brasseissa. Täällä se on ok, mutta brasseissa kun katseli vanhempien suomalaismiehien paikallisten tyttösten tavaralahjontaa, ei voi kuin nauraa ajatukselle, että suomessa tehtynä homma on ok, mutta brasseissa tehtynä homma on paikallisten köyhyyden törkeää hyväksikäyttöä. :lol:
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Boner kirjoitti: Minusta varattujen vokottelussa on jotain sellaista ilkeyttä ja itsekkyyttä, jota vaan en pysty käsittämään koskaan. Varsinkin kun on tiedossa tapauksia että ensin hypätään tietoisesti varatun sänkyyn ja sitten juorutaan asia varatun puolisolle.
Mä oon ollu siinä uskossa, että varatut joutuvat itse hoitamaan sen vokottelupuolen.

Mä oon tässäkin asiassa sitä mieltä, että jokainen kantaa vastuun omasta elämästään, eikä vastuuta omasta parisuhteestaan voi myöskään vierittää ulkopuoliselle.
Vastaavasti en tuomitse toisten valintoja. Tehköön kukin niinkuin parhaakseen näkevät. Pitkissä suhteissa elämäntilanteet ja -näkemykset ehtii muuttumaan monta kertaa ja jokainen joutuu pohtimaan mitä kukin pitää tärkeänä. Kaikilla se ei ole se kuka panee ketä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Boner

Re: Petetäänkö onnellisissa liitoissa?

Viesti Kirjoittaja Boner »

Vagabondo kirjoitti: Mä oon ollu siinä uskossa, että varatut joutuvat itse hoitamaan sen vokottelupuolen.
:shock:

Eikö se ollutkaan kaikille selvää, että monia sinkkunaisia kiinnostaa varatut miehet?
Vastaa Viestiin