Vauva tuli taloon

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuh ... 14859.html

Yllä alustus aiheeseen. Miten lapsi on vaikuttanut sinun parisuhteeseesi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dave

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Miten lapsi on vaikuttanut sinun parisuhteeseesi?
Ei muista enää.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Ei muista enää.
Hö. Sun pitäis nyt vaan yrittää paremmin. Oot kuitenkin tuottelias ja karismaattinen palstailija, jonka esimerkkiä moni ujo ja hiljainen rohkenisi seurata. Et viittis latistaa MUN ketjua ennenkuin se edes pääsee vauhtiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dave

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Dave kirjoitti:Ei muista enää.
Hö. Sun pitäis nyt vaan yrittää paremmin. Oot kuitenkin tuottelias ja karismaattinen palstailija, jonka esimerkkiä moni ujo ja hiljainen rohkenisi seurata. Et viittis latistaa MUN ketjua ennenkuin se edes pääsee vauhtiin.
Etkö muista kitinäohjesääntöä: avautumisketjuissa ketjun aloittaja aina avautuu ensin!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Etkö muista kitinäohjesääntöä: avautumisketjuissa ketjun aloittaja aina avautuu ensin!
Komsii komsaa. Aloitus voi tosiaan onnistuessaan olla mainio keskustelun pohja, mutta sitten se voi toisaalta viitoittaa liikaa keskustelua.

Mutta...voin kyllä allekirjoittaa lehtijutun pullonkaulat ja kipuilut. Itseltä meni reilusti yli vuosi, ennenkuin katsoin jollain lailla sisäistäneeni, mitä perhe-elämä oikeasti vaatii ja miten ihmeessä jaksan ottaa vaimoa huomioon, silloinkin, kun energiaa ei enää ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bruce Willisika

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Vauvat ovat estäneet usean parisuhteen, joten kai ne ihan positiivisesti on vaikuttaneet.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja scarface »

Toivottavasti ei ihan heti vielä ole moista edes tulossa.. En tiiä. Onkohan musta koskaan äidiksi? Ei ainakaan vielä (34v) missään kello tikittele..
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

parisuhde ei kestänyt lasta. Ero tuli.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Aluksi oli kivaa, sitten kaikki oli vielä vittumaisempaa kuin ennen lasta, nyt näyttää taas ihan kivalta (ei siis kivalta, vaan ihan kivalta).
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:Aluksi oli kivaa, sitten kaikki oli vielä vittumaisempaa kuin ennen lasta, nyt näyttää taas ihan kivalta (ei siis kivalta, vaan ihan kivalta).
Ihan kiva kuulla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
küllküll

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja küllküll »

On vaikuttanut. Enemmän positiivisesti kuin negasti.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Molempi pahempi, muuttunut suhde ainakin on. Vaikeita kysymyksiä ovat olleet ja ovat vieläkin ajankäyttö, kotitöiden ja lapsenhoidon jakautuminen. Vastapainoksi molemmilta löytyy eri tavalla joustoa ja kärsivällisyyttä kuin ennen, ajantajuton osapuoli on oppinut jonkinlaista aikataulujen hahmottamista ja salamahermostuva niuho pientä rauhallisuutta ja erilaisten tapojen sietoa. Kokonaisuutena arvottaisin opitut ominaisuudet pidemmän päälle tärkeämmiksi kuin nämä kuitenkin joskus ohimenevät arjen ruuhkahuiput. Vaikea sanoa olisiko samaa kehitystä tapahtunut ilmankin lasta, tai missä ajassa.

Ehkä meillä ollaan vielä muutenkin niin varhaisvaiheessa etten hahmota parisuhteen hiomista ihan niin olennaiseksi kuin perheen kehittymistä. Toista pyritään huomioimaan mutta ei nyt helvetti sentään olemaan jatkuvasti tutkalla toisen "in"-tuntemuksista.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja scarface »

Ja häätyy sanoa, että musta ei olis äitipuoleks kellekään. Jos mun miehen kans nyt jostain syystä tulis ero, en haluais ainakaan minkään iskän kans hellustella. Evvk. En kumminkaan tykkäis sen penskoista - eikä nekään varmaan musta. :D
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Moninkertaisti ongelmat.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.hs.fi/kotimaa/V%C3%A4it%C3%B ... 5550513195

Joskus kai tarvitaan tutkimusta vahvistamaan terveen kaupunkilaisjärjen kanta. Aika usein kuulee lapsellisten tuttavapariskuntien elämöivän siitä, miten tärkeää on "hoitaa parisuhdetta" järjestämällä arjesta poikkeavaa, kahdenkeskistä laatuaikaa. Oman epätieteellisen otokseni pohjlata voisi jopa näyttää siltä, että mitä enemmän tätä korostetaan, sitä suuremmalla todennäköisyydellä korostajien parisuhde päät(t?)yy ongelmiin. Pääasiassa arkipäivässä tapahtuvaa parisudetta hoidetaan oppimalla nauttimaan arkipäivästä, ja heikennetään etsimällä pakoteitä arkipäivästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Luulin, että Urpsu olisi metastasoinut :(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Niba »

TUTTAVAPARISKUNNILLANI EI OLE JÄLKIKASVUA EIKÄ TULLE. Ilman jonkinlaista parisuhdetta lienee mahdotonta hankkia einakaan mieshenkilön vauvaa itselleen? Naiset tietenkin voivat sellaisia saada vaikka yhden yön seisokeilla. Joten heille parisuhteella ei ole niin merkitystä. Poistetaan tästä rekkakuskit. Mutta hyvä että pertti-äiti jaksaa peuhata lastensa kanssa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mun on hieman vaikea ymmärtää lukemaani. Ilmeisesti Niba tuossa ensinnäkin kertoo, että hän tuntee vain homopariskuntia, ja sen jälkeen hän esittää teorian siitä, että naiset voivat saada lapsen irtosuhteessa, mutta miehet vain vakiintuneessa parisuhteessa. Kuulostaa siltä tunnetulta kyselytutkimukselta, että naisilla on keskimäärin huomattavasti vähemmän (hetero)seksikumppaneita kuin miehillä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:^ Mun on hieman vaikea ymmärtää lukemaani.
Olisin huolestunut, jos ei olisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Niba »

urpiainen kirjoitti:^ Mun on hieman vaikea ymmärtää lukemaani. Ilmeisesti Niba tuossa ensinnäkin kertoo, että hän tuntee vain homopariskuntia, ja sen jälkeen hän esittää teorian siitä, että naiset voivat saada lapsen irtosuhteessa, mutta miehet vain vakiintuneessa parisuhteessa. Kuulostaa siltä tunnetulta kyselytutkimukselta, että naisilla on keskimäärin huomattavasti vähemmän (hetero)seksikumppaneita kuin miehillä.
En "tunne" yhtään homopariskuntaa, vain yksinäisiä miehiä, joitten seksuaalisesta suuntimasta ei minulle ole muodostunut kuvaa, vaikka ns. gaydar joskus hälyyttää väärin. Oletus on että gaydar toimii myös heteromiehillä? ;)

Koska minulla ei ole koskaan ollut homosuhdetta enkä ole edes suullani kokeillut kuten tunnettu palstalainen on.
Viimeksi muokannut Niba, 02.12.2011 14:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^ Mun on hieman vaikea ymmärtää lukemaani.
Olisin huolestunut, jos ei olisi.
Kuinni, voisihan Urpsu ihan hyvin olla oikea hevoskuiskaaja, joka ymmärtäisi vihjeestä Niban joka jutun.
:) Olisihan se kyllä hienoa, jos Urpsun erikoistaitoihin kuuluisi kommunikointi - eh - erityisten ihmisten kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Olisin huolestunut, jos ei olisi.
Kuinni, voisihan Urpsu ihan hyvin olla oikea hevoskuiskaaja, joka ymmärtäisi vihjeestä Niban joka jutun.
:) Olisihan se kyllä hienoa, jos Urpsun erikoistaitoihin kuuluisi kommunikointi - eh - erityisten ihmisten kanssa.
Mitenniin jos? Mä olen vääntänyt sivukaupalla EWSEn kanssa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
Herra puhuu viisaita. Meillä suurimman ongelman parisuhteelle lasten kanssa on tuonut se, että minulle tuo suurta iloa arjen pyörittäminen pikkuihmisten kanssa ja puoliso tuntuu kaipaavan jotakin täysin muuta ajoittain.
Voi kauhistuksen kanahäkki. Ennen muksua tuli ajoittain otettua irtiottoja arjesta, yhdessä ja erikseen. Eli suomeksi sanottuna tehtyä jotain täysin normaalista poikkeavaa. Onhan se ihan megahirveä ongelma jos sitä vielä kehtaa lapsellisenakin haluta.

Kauhistus.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja So Hard »

RP kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Herra puhuu viisaita. Meillä suurimman ongelman parisuhteelle lasten kanssa on tuonut se, että minulle tuo suurta iloa arjen pyörittäminen pikkuihmisten kanssa ja puoliso tuntuu kaipaavan jotakin täysin muuta ajoittain.
Voi kauhistuksen kanahäkki. Ennen muksua tuli ajoittain otettua irtiottoja arjesta, yhdessä ja erikseen. Eli suomeksi sanottuna tehtyä jotain täysin normaalista poikkeavaa. Onhan se ihan megahirveä ongelma jos sitä vielä kehtaa lapsellisenakin haluta.

Kauhistus.
Minusta tuossa on ihan hyvää synergiaa. Poikuus31 jää kotiin hoitamaan iloisena lapsia ja rouva lähtee naapurin rouvan kanssa Turkkiin tai Kanarialle irroittelemaan. Win-Win.
Universaali disclaimer.
RP

Re: Vauva tuli taloon

Viesti Kirjoittaja RP »

So Hard kirjoitti:
RP kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Herra puhuu viisaita. Meillä suurimman ongelman parisuhteelle lasten kanssa on tuonut se, että minulle tuo suurta iloa arjen pyörittäminen pikkuihmisten kanssa ja puoliso tuntuu kaipaavan jotakin täysin muuta ajoittain.
Voi kauhistuksen kanahäkki. Ennen muksua tuli ajoittain otettua irtiottoja arjesta, yhdessä ja erikseen. Eli suomeksi sanottuna tehtyä jotain täysin normaalista poikkeavaa. Onhan se ihan megahirveä ongelma jos sitä vielä kehtaa lapsellisenakin haluta.

Kauhistus.
Minusta tuossa on ihan hyvää synergiaa. Poikuus31 jää kotiin hoitamaan iloisena lapsia ja rouva lähtee naapurin rouvan kanssa Turkkiin tai Kanarialle irroittelemaan. Win-Win.
Mun haaveet on hieman yksinkertaisempia. Esim. nyt haikailen sänkyyn lukemaan postista saapunutta kirjaa suklaalevyn kera. Tosin taitaa jäädä toteutumatta; pitää kokkailla ja sitten rakennella legoja perheen kesken.
Vastaa Viestiin