Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mitä mieltä olette: onko lapsella parempi olla huono äiti/isä, kuin ei äitiä/isää ollenkaan, olettaen että toinen näistä on edes jonkin verran vastuuntuntoinen, kasvatuskykyinen ja rakastava?

Nyt on tässä lähipiirissä ollut (ei me!) paljonkin juttua siitä, että toinen vanhemmista "käy" kotona kun huvittaa, tai päästetään katsomaan lasta "kun on kerran äiti/isä" vaikka olis minkämoinen mylkky kyseessä.

Omasta mielestäni, niin karulta kuin se kuulostaakin, on tietenkin hyvä olla edes tarina/tieto siitä kuka/minkälainen äiti/isä on, mutta jos kyseessä on sellainen ihminen, jota en itse uskalla tai kykene pitämään muuten käsietäisyydellä, en päästäisi kotiini tai lasten lähelle, ellei olisi pakko.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jos ei ole vaarallinen lapselle, niin lapsella lienee oikeus tavata toista vanhempaansa. Toisen vanhemman mielipiteet ovat toisarvoisia tässä suhteessa.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:Jos ei ole vaarallinen lapselle, niin lapsella lienee oikeus tavata toista vanhempaansa. Toisen vanhemman mielipiteet ovat toisarvoisia tässä suhteessa.
Eli onko tässä tarve odottaa, että jotain tapahtuu, kunnes päätetään toisin... ?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elppis kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Jos ei ole vaarallinen lapselle, niin lapsella lienee oikeus tavata toista vanhempaansa. Toisen vanhemman mielipiteet ovat toisarvoisia tässä suhteessa.
Eli onko tässä tarve odottaa, että jotain tapahtuu, kunnes päätetään toisin... ?
No jos lapsi haluaa tavata vanhempaansa, niin ei kait siinä sen toisen vanhemman mielipiteet paina. Kun ne vanhempien mielipiteet toisistaan tunnetusti eron jälkeen eivät ole aina niin viileän objektiivisia.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Jos ei ole vaarallinen lapselle, niin lapsella lienee oikeus tavata toista vanhempaansa. Toisen vanhemman mielipiteet ovat toisarvoisia tässä suhteessa.
Eli onko tässä tarve odottaa, että jotain tapahtuu, kunnes päätetään toisin... ?
No jos lapsi haluaa tavata vanhempaansa, niin ei kait siinä sen toisen vanhemman mielipiteet paina. Kun ne vanhempien mielipiteet toisistaan tunnetusti eron jälkeen eivät ole aina niin viileän objektiivisia.
Tämä (itsestään)selvää. Ajattelin näitä pienempiä, joilla se oma mielipide tosiaan menee sen mukaan, kuka tuo pikkuauton tai tikkarin käydessään..
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vanhemmat vaihtoon!
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Yksikin huono vanhempi voi tehdä lapsesta Stadinarskan, vaikka suhde toiseen vanhempaan olisikin pääosin kunnossa. Mieluummin siis ilman.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:Yksikin huono vanhempi voi tehdä lapsesta Stadinarskan, vaikka suhde toiseen vanhempaan olisikin pääosin kunnossa. Mieluummin siis ilman.
Ehkä minun ei tarvitse sanoa tähän postaukseen mitään. Kyllä se taitaa kaikille kertoa, tai toivottavasti kertoo, tästä ihmisestä ja hänen sielustaan tai sen köyhyydestä.
Melkoisen röyhkeää on.

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Manaaja

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kerro arska vähän sun isäsuhteesta? Millainen se oli kun olit pieni?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kyllä se tärkeää on, että lapsella on ikioma käsitys siitä, mikä tai millainen on se hänen vanhempansa, vaikka ei tämän kanssa asuisi ja eläisikään. Itseäni ainakin etenkin varhaisteini-iässä pohditutti kovasti, kuka olen ja mistä olen tullut ja yksi tärkeä osa siitä on geeniperimän, josta väkisinkin puolet tulee siltä toiselta vanhemmalta, jota ei liiaksi asti ole elämässään tapaillut.

Lapsella itselläänhän ei varsinaisesti (oman näkemykseni mukaan) ole oikeuksia siihen etävanhempaansa. Ainoastaan velvollisuus tavata silloin, kun se sille "poissaolevalle" vanhemmalle sopii ja kun hän haluaa käyttää tapaamisoikeuttaan. :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

mustaenkeli kirjoitti:Lapsella itselläänhän ei varsinaisesti (oman näkemykseni mukaan) ole oikeuksia siihen etävanhempaansa. Ainoastaan velvollisuus tavata silloin, kun se sille "poissaolevalle" vanhemmalle sopii ja kun hän haluaa käyttää tapaamisoikeuttaan. :?
Tapaamisoikeus on nimenomaan lapsella, ei vanhemmalla. Tietenkään ketään ei voi pakottaa tapaamaan lastaan, mutta periaatteellisella tasolla on hyvä muistaa, että puhutaan lapsen oikeuksista.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Paska vanhempi vai ei ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:Kerro arska vähän sun isäsuhteesta? Millainen se oli kun olit pieni?
No kuules slemama siellä (tahallinen virhe), oletpas sinä nyt kiinnostunut minun vanhemmastani. Tässä on se haitta, että tiedän sinun olevan vihamielinen ja ilmeisesti jotain läpityhmiä sukkeluuksia taas suoltava, niin ei minulla sikäli olisi intoa sinulle taustastani puhua.
On toki selvää, että jos taas en puhu niin sitten sekin on kummallista.

Olen itseasiassa varmaan selostanut taustaanikin. Sinähän, manamama, olet kova kaivamaan entisiä, joten löytänet.

Minä sanoisin, että olen erittäin tyytyväinen kun olen syntynyt vanhemmilleni. He aina pitivät yhtä ja heiltä sain hyvät sivistyneet elämänopit, sanotaan näin. Sinä nyt ilmeisesti riidankylväjäeläimen virkasi puolesta jotain herjaat (NÄYTÄ ETTÄ olet asiallinen, se piristäisi!), mutta tottakai olen miettinyt vanhempiani ja olen ollut aina erittäin tyytyväinen. Isäni oli kanssani paljon ja hän oli kova tekemään työtä ja hyvin sosiaalinen. Perheessäni ehkä sitä erityistä oli muutto toisille paikkakunnille useasti ulkomaita myöten, ja erilaisia tilaisuuksia viljalti. Ja ehkä..Ehkä se on vaikuttanut minuun jollaintavalla, kenties? Kaverit vaihtui tiheästi, mutta peruskavereita jäi silti! Se erityinen myös oli, että ei ollut puutetta koskaan (eikä yltäkylläisyyttä myöskään). Sekä täysin väkivallaton ja turvallinen lapsuus. Puhuimme ja keskustelimme paljon ja ristiriitatilanteet aina selvitettiin rakkaudella ja puheella eikä hedelmättömällä huutamisella. Joskus toki ääni kohottui, sehän on selvä. Siitä voin kiittää vanhempiani ja hyvää tuuriani. Oliskos tässä tarpeeksi. Ei kovin erityistä, mutta eikös nykyaikana ole aina dramatiikkaa, että tällainen mukavuus tai tavallisuus ja vailla suuria ongelmia oleva perhe on jo erikoista, heh.

Muistaa täytyy, että maailma on erilainen. Jos olisin nyt 20-vuotias niin vanhempani olisivat varmasti enemmän helisemässä, hekin?? En tiedä.

MUTTA nyt saisit kyllä, mana, vastavuoroisesti, jos olet mies etkä lahna, kertoa omasta isästäsi ja äidistäsi. Siis sinun pitäisi se tehdä!

Xibelle erikoishalaus :h: tuolla tympeässä ketjussa viimeinen postaus. Että hän on ihana nuori nainen. Ei voi kun hymyillä, että kaltaisiaan TERVEHENKISIÄ vielä on!! :) :) :)

STADINARSKA vastasi
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin