Ketä sitten panisisit?

Eroottiset systeemit, kuten dildopyllyheterous
Flipperix

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Gattaca kirjoitti:Todennäköistä, että jotain väljästi samanhenkisten ihmisten hakeutumista tänne todella ilmenee.

Sori, en halua muuttua, munkin maailma on vielä olemassa.
Itse koen aika vähän samanhenkisyyttä Kitinäläisiin, kyllä kyse on enemmän joistakin yksilöistä kuin joukosta tai enemmistöstä. Se, että sinulla on epäilemättä iänkin tuoma voimakas muutosvastarinta kaikilla elämänalueilla tapahtuvaan kehitykseen/muutokseen ei tarkoita sitä, että ne joilla ei sitä ole, olisivat samanhenkisiä. Taipumuksesi yleistää yksittäiset sanomiset tai tapahtumat koko joukon arvoiksi on keskustelun kannalta melko masentavaa.

Sitä sinun maailmaasi, jossa kunnon naiset harrastavat painia pimppiä suojatakseen ei ole, eikä myöskään sitä, jossa geelin laittaminen hiuksiin olisi homoa. Jonkinlaisten kellojen pitäisi soida kun näet telkkarista Elisan mainoksen, jossa hattupäiset ukot naureskelevat rock'n'rollin rantautumiselle ja sille että "ennen miehet käyttävät korvakorua kuin.." jne. Maailma muuttuu, Eskoseni. 60-luvun Suomi oli jotain ihan muuta kuin 80-luvun Suomi ja 2000-luvun Suomi on taas Jotain Ihan Muuta ja Elämä On.

Jos kysyisit tiede.fi:n foorumilla, onko geelin hipsiminen hiuksiin homoa, saisit sieltäkin myös samankaltaisia vastauksia vaikka käyttäjäkunta lienee keskimäärin iäkkäämpää. Muutosvastarinta ja menneeseen takertumisen aste kun on niin kovin yksilöllistä, ja aika harva kuitenkaan muodostaa maailmankuvaansa vanhempiensa kokemusten ja sanomisten kautta, vaan käy läpi itsenäistymisprosessin vanhemmista ja on iän myötä heidän kanssaan eri mieltä yhä useammasta asiasta.

Se vaan ihmetyttää, että miten jaksat tuhlata niin paljon aikaa ja energiaa halveksimiesi ulkoavaruuden olentojen käsittämättömien käsitysten ihmettelyyn ja samanlaiseen nykymaailman menon päivittelyyn kuin mitä isoisoäitini tapasi harrastaa. "Kun nykyään nuoret asuu yhdessä ilman papin aamentakin." Isoäitini ei päivittele, vaan seuraa uteliaana muutosta lastensa ja lastenlastensa ja lastenlastensa maailmassa. Ja hän on sentään yli 80.
prosessi

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gattaca kirjoitti:Vittu, nyt kun musta tulee pikkuvarakas ja omistavaa luokkaa, niin sitten kai täytyis tehdä Kitinät eli unohtaa muu maailma ja imeä omaa persettä ja alkaa kehuaa rahoillaan ja leluillaan. Voisin kai käydä ampumassa mäyrätkin pois mailtani, ne joita säälittävänä viherpiipertäjänä olen metsästysseuran ansoja hajottamalla suojellut.
Olet kyllä todella säälittävä viherpiipertäjä, jos tuota todella neljän vuoden biologian yliopistokoulutuksen jälkeen olet tehnyt. Käsittämätöntä idioottimaisuutta. Mäyriä ei nykymäärillä ole todellakaan tarpeen suojella, sen sijaan niitä maassa pesiviä rauhoitettuja lintuja kyllä, joiden munia ja poikasia mäyrät syövät. Etkö todellakaan tiedä, että jopa luonnonsuojelualueille pyydetään metsästysseuroista apua pienpetojen karsimiseksi, jotta suojelutyö ei mene kokonaan pilalle?

EDIT: Poistettu tautologia.
Viimeksi muokannut prosessi, 03.09.2006 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Gattaca kirjoitti: ...
Joo. Eli joka kerta kun joku on sun kanssa eri mieltä ja sanoo sen ääneen, oletat että kaikki loputkin on samaa mieltä kun se yksi? Massiivinen kitisijäarmeija alati valmiina hyökkäämään onnettoman pikku-Gattacan kuplamaailmaa vastaan.

Ei ihmekään että alkaa olla nyörit aika löysällä, jos kehittelee kaiket päivät päässään tollasia salaliittoteorioita.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Sutenööri

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Flipperix kirjoitti:Se vaan ihmetyttää, että miten jaksat tuhlata niin paljon aikaa ja energiaa halveksimiesi ulkoavaruuden olentojen käsittämättömien käsitysten ihmettelyyn

Älä turhaa näe vaivaa ja yritä olla ystävällinen. Itkuiita loukkaantuu tästäkin kirjoituksestasi ja huutaa kookaburraa kiroten kaikki kitinäläiset kusipäiksi pingviineiksi. Ajanhukkaa big time.
Sutenööri

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

prosessi kirjoitti:Olet kyllä todella säälittävä viherpiipertäjä, jos tuota todella neljän vuoden biologian yliopistokoulutuksen jälkeen olet tehnyt. Käsittämätöntä idioottimaisuutta. Mäyriä ei nykymäärillä ole todellakaan tarpeen suojella, sen sijaan niitä maassa pesiviä rauhoitettuja lintuja kyllä, joiden munia ja poikasia mäyrät syövät. Etkö todellakaan tiedä, että jopa luonnonsuojelualueille pyydetään metsästysseuroista apua pienpetojen karsimiseksi, jotta suojelutyö ei mene kokonaan pilalle?
.
:jee:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Flipperix kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Todennäköistä, että jotain väljästi samanhenkisten ihmisten hakeutumista tänne todella ilmenee.

Sori, en halua muuttua, munkin maailma on vielä olemassa.
Itse koen aika vähän samanhenkisyyttä Kitinäläisiin, kyllä kyse on enemmän joistakin yksilöistä kuin joukosta tai enemmistöstä. Se, että sinulla on epäilemättä iänkin tuoma voimakas muutosvastarinta kaikilla elämänalueilla tapahtuvaan kehitykseen/muutokseen ei tarkoita sitä, että ne joilla ei sitä ole, olisivat samanhenkisiä. Taipumuksesi yleistää yksittäiset sanomiset tai tapahtumat koko joukon arvoiksi on keskustelun kannalta melko masentavaa. .
No kuule just sä edustat sitä "yleistystäni" oikein hyvin. Kokoomus-uuskonservatiivi, jonka mielestä ainakin Cityn aikana eläimillä ei ole tunteita ja joka "kärsivällisesti" on vastustanut eläinaktivismia.

Ja tuo sun "voimakas muutosvastarinta kaikilla elämänalueilla tapahtuvaan kehitykseen/muutokseen " osoittaa taas yksisilmäisyyttäsi, kun susta se "kehitys" kuitenkin on uusliberalismiasi ja geelihipsimisen ja muun teennäisyyden puolustamista, jota minä sanon rappioksi ja taantumiseksi. Eikä eläinaktivismia, luonnonsuojelua, heikompien suojaa ym.

Ja tuosta paistaa sitäpaitsi asenne, että uusi on aina parempaa. Niin klisee että. Joskus se on parempaa, joskus ei. Muttei koskaan itseisarvo.

Ja väität vielä että Kitinä ei olisi samanhenkisten lahko vaikka ITE OLET, OOTHAAN just sitä :D

Luulisin, että Kitinän henki on mitä ennen pilkattiin juppeiluksi. Kukkana ja kaunistuksena tuo Huima, joka paitsi että toki on ylivertaisen älykäs jumalolento, on täysin kliseinen ja vielä itseään aina kehuva karikatyyri sellaisesta.
prosessi kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Vittu, nyt kun musta tulee pikkuvarakas ja omistavaa luokkaa, niin sitten kai täytyis tehdä Kitinät eli unohtaa muu maailma ja imeä omaa persettä ja alkaa kehuaa rahoillaan ja leluillaan. Voisin kai käydä ampumassa mäyrätkin pois mailtani, ne joita säälittävänä viherpiipertäjänä olen metsästysseuran ansoja hajottamalla suojellut.
Olet kyllä todella säälittävä viherpiipertäjä, jos tuota todella neljän vuoden biologian yliopistokoulutuksen jälkeen olet tehnyt. Käsittämätöntä idioottimaisuutta. Mäyriä ei nykymäärillä ole todellakaan tarpeen suojella, sen sijaan niitä maassa pesiviä rauhoitettuja lintuja kyllä, joiden munia ja poikasia mäyrät syövät. Etkö todellakaan tiedä, että jopa luonnonsuojelualueille pyydetään metsästysseuroista apua pienpetojen karsimiseksi, jotta suojelutyö ei mene kokonaan pilalle?
Ensinnäkin vain kaks ja puol vuotta, en selvinnyt kasvintunnistuksesta :D Mikään lintubongarityypikään en ksokaan ollut.

Mutta tuosta jutustasi paistaa taas Kitinän paskasakin kulttuurisidonnaisuus. Meniskö millään jakeluun, että halusin, että niitä MÄYRÄYKSILÖITÄ ei tapeta, niiden mäyräyksilöiden ITSENSÄ takia? Ei tarkoituskaan silloin vastata koko ekosysteemistä, minä tykkäsin niistä MÄYRISTÄ. Joo ei varmaan. Eikä mene jakeluun mun ja kotini luontainen yksityisanarkismi ja normeista piittaamattomuus. Jatkossa varaan pienpetojen ja kissojen harventamisen itselleni, ja siis ainakaan ainoaan Rötön mäyränpesään ei kosketa.

Onhan mulla itseläkin metsästyslupa ja pyssyt, mutta pienpetojen suihinhan se riista on tarkoitettu ja ihmismetsästäjät se keinotekoinen paine.

Ja LILO: paraskin puhuja, sinä kävelevä kitinäklisee.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Gattaca kirjoitti:


Ja LILO: paraskin puhuja, sinä kävelevä kitinäklisee.
:D Ja mitenköhän ajattelit perustella tämän?
Ja tuosta paistaa sitäpaitsi asenne, että uusi on aina parempaa. Niin klisee että. Joskus se on parempaa, joskus ei. Muttei koskaan itseisarvo.
Öö...miten niin? Mun mielestä pointti tossa Flipperixillä oli ainoastaan se, että muutosta tapahtuu, halusit tai et. Niin on ollut aina ja tulee aina olemaan; vain muutos on pysyvää. Kyllä mun tietääkseni ihmiskunta luopui ehdottomasta edistysuskosta jo jokunen vuosisata sitten.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Sutenööri

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Lilo kirjoitti: :D Ja mitenköhän ajattelit perustella tämän?.
Noku sä olet kaamea lutka. Sä tosin et olisi lutka jos olisit menettänyt neitsyytesi karjakeittiössä isännälle emännän näyttäessä valoa lyhdyllä. Mutta nyt sä olet lutka. Äiti sano.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Lilo: kyllä mä sut ylitse tunnen. Kalahan se viimeiseksi huomaa järvessä asuvansa. Maalta katsoen huomaa, että siellähän on vitunmärkää.

Ja kyllä se mitä Tix muutoksella tarkoittaa on just kokoomusjuppeilua, ja hänestä se on vaan hyvä asia. Toisesta kulmasta se on taantumista.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Sutenööri kirjoitti:
Noku sä olet kaamea lutka. Sä tosin et olisi lutka jos olisit menettänyt neitsyytesi karjakeittiössä isännälle emännän näyttäessä valoa lyhdyllä. Mutta nyt sä olet lutka. Äiti sano.
Ai hitto. Mä luulin aina olevani siweyden sipuli, jääpöksy ja pihtari. Mutta kyllä äiti tietää paremmin. :sir:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
prosessi

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gattaca kirjoitti:Mutta tuosta jutustasi paistaa taas Kitinän paskasakin kulttuurisidonnaisuus. Meniskö millään jakeluun, että halusin, että niitä MÄYRÄYKSILÖITÄ ei tapeta, niiden mäyräyksilöiden ITSENSÄ takia? Ei tarkoituskaan silloin vastata koko ekosysteemistä, minä tykkäsin niistä MÄYRISTÄ. Joo ei varmaan. Eikä mene jakeluun mun ja kotini luontainen yksityisanarkismi ja normeista piittaamattomuus. Jatkossa varaan pienpetojen ja kissojen harventamisen itselleni, ja siis ainakaan ainoaan Rötön mäyränpesään ei kosketa.
Tuo on taas niin tyypillistä viherpiipertäjäasennetta, että alkaa ahdistaa. Entä ne lintuYKSILÖT? Joita kuolee huomattavasti enemmän yhden mäyrän toimesta. Tuo on aivan käsittämätöntä, että eläinten arvon ja siten suojelutarpeen määrää niiden söpöys, eli jos ei satu pitämään linnuista / olemaan lintubongari, ei linnuilla ole mitään arvoa.
Onhan mulla itseläkin metsästyslupa ja pyssyt, mutta pienpetojen suihinhan se riista on tarkoitettu ja ihmismetsästäjät se keinotekoinen paine.
Riista on yksi asia, ja ne suojeltavat lajit toinen. Sillä, että metsästäjät suojelevat riistaa "vääristä syistä" ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun ne katoavat lajitkin tulevat suojelluiksi siinä samalla, metsästäjien omalla kustannuksella.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Gattaca kirjoitti:Lilo: kyllä mä sut ylitse tunnen. Kalahan se viimeiseksi huomaa järvessä asuvansa. Maalta katsoen huomaa, että siellähän on vitunmärkää.
Tosiaan. Onneksi kuitenkin itse osaat analysoida myös oman tilasi hämmästyttävällä tarkkuudella.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Flipperix

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Gattaca kirjoitti:No kuule just sä edustat sitä "yleistystäni" oikein hyvin. Kokoomus-uuskonservatiivi, jonka mielestä ainakin Cityn aikana eläimillä ei ole tunteita ja joka "kärsivällisesti" on vastustanut eläinaktivismia.

Ja tuo sun "voimakas muutosvastarinta kaikilla elämänalueilla tapahtuvaan kehitykseen/muutokseen " osoittaa taas yksisilmäisyyttäsi, kun susta se "kehitys" kuitenkin on uusliberalismiasi ja geelihipsimisen ja muun teennäisyyden puolustamista, jota minä sanon rappioksi ja taantumiseksi. Eikä eläinaktivismia, luonnonsuojelua, heikompien suojaa ym.
Sun ongelma on siinä, että sä niputat yhteen kaikki asiat joista et pidä, ja kaikki ihmiset jotka ovat yhdestäkin asiasta eri mieltä kanssasi ovat samaa paskasakkia, klooneja joilla yhtäläiset arvot ja ajatukset ja toimintatavat. Niinno. Silti olen jatkuvasti eri mieltä monestakin asiasta oman viiteryhmäni edustajienkin kanssa, saati sitten pääosan kitinäläisistä.

Ei kaikki muutos ole mielestäni kehitystä, siksi käytinkin sanaparia kehitys/muutos. Sinä voisit käyttää varmaankin sanaparia taantuma/muutos, mutta ainoa varma asia on muutos. Ei minulla ole mitään heikompien suojaa tai luonnonsuojelua vastaan, eikä laillista eläinaktivismiakaan. Omien käsitysteni mukaisesti myöskin advokoin heikompien suojaa, meillä vaan voi olla erilainen käsitys siitä ketkä ovat heikkoja (kuten esim. maanviljelijät/tukiaiset) ja millä keinoin suojaa toteutetaan (passiivisuuden palkitseminen työttömyysturvalla) ja siitä, mikä on oikea tapa ajaa muutosta demokraattisessa yhteiskunnassa.
Gattaca kirjoitti:Ja tuosta paistaa sitäpaitsi asenne, että uusi on aina parempaa. Niin klisee että. Joskus se on parempaa, joskus ei. Muttei koskaan itseisarvo.
Ei sillä ole mitään merkitystä onko jokin parempaa. Yhteiskunnallinen muutos ei ole juuri koskaan yksilötason asia. Vain omaan elämäänsä voi vaikuttaa, ei koko maailman. Ellei satu olemaan Bush tai Caesar.
Gattaca kirjoitti:Ja väität vielä että Kitinä ei olisi samanhenkisten lahko vaikka ITE OLET, OOTHAAN just sitä :D
Kun sinä sanot niin, tottakai sen on oltava totta! Varaan kuitenkin oikeuden olla eri mieltä suurimmasta osasta asioita suurimman osan kanssa ja toimia eri tavoin elämässäni kuin suurin osa muista.
Gattaca kirjoitti:Luulisin, että Kitinän henki on mitä ennen pilkattiin juppeiluksi. Kukkana ja kaunistuksena tuo Huima, joka paitsi että toki on ylivertaisen älykäs jumalolento, on täysin kliseinen ja vielä itseään aina kehuva karikatyyri sellaisesta.
"Kitinä" on suurilta osin sitä, mitä nykyään sanotaan urbaaneiksi nuoriksi aikuisiksi, jotka ovat varmastikin huomattavasti vähemmän homogeeninen joukko kuin maaseudun aikamiespojat. Huima on hiukan 80-lukulaisessa mielessä juppimainen juu, mutta mitäs sitten? Eihän Huima ole kuin yksi yksilö? Suurin osa tämän paikan "jupeista" on pieni- tai keskituloisia tavallisia nuoria ihmisiä, joilla on tavallisten nuorten ihmisten elämänkokemus, ongelmat, haasteet ja tavoitteet ja joilla ei ole mitään tekemistä 80-luvun hulluina vuosina hullulla tavalla (laina)rahaa polttaneiden sliipattujen paskanpuhjien kanssa.

Eikä se ole kenellekään muulle kuin sinulle niin suuri tuskan aihe, että ne arvot ja tavoitteet ja ongelmat eivät välttämättä ole yhteneväiset maaseudulla perintöä odotellessa vanhempien nurkissa karhuttelevan aikamiespojan kanssa. Minua ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä, miksi silti vaivaudut tuohon isoäitimäiseen päivittelyyn ja moralisointiin ja kännispäissä purkautumiseen lähteä päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Eikö sinulla todellakaan ole tuon masokistisen viharakkaussuhteesi lisäksi mitään muuta kontaktia vanhempiesi seinien ulkopuolelle?
Viimeksi muokannut Flipperix, 03.09.2006 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja liz »

Gattaca kirjoitti:en selvinnyt kasvintunnistuksesta :D
Voi voikukka, ei kasvien tenttiminen nyt niin vaikeaa ole. Vaatii se tietysti vähän aikaa ja paneutumista.
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Prosessi: just niitä mäyriä tarkkailtuani en halunnut just niitä mäyriä tapettavan. Just niiden sen pesän mäyrien takia. Onko niin vaikea käsittää? Kun Suomeen kumminkin jää mäyriä, otin valtuudet päättää että just ne jäävät. Elämästä ei tule mitään jos aina pitää kysyä eduskunnan neuvoa.

Kohta kun omistan sen metsän, voin vippaskonstilla rauhoittaa ne itse, luulisin.

Niin ja joo, meillä tullaan jalassa sisälle, eikös ole sivistymätöntä :D
(Noin esimerkkinä, että voi elää normien ulkopuolellakin)
Flipperix kirjoitti:Sun ongelma on siinä, että sä niputat yhteen kaikki asiat joista et pidä, ja kaikki ihmiset jotka ovat yhdestäkin asiasta eri mieltä kanssasi ovat samaa paskasakkia, klooneja joilla yhtäläiset arvot ja ajatukset ja toimintatavat. Niinno. Silti olen jatkuvasti eri mieltä monestakin asiasta oman viiteryhmäni edustajienkin kanssa, saati sitten pääosan kitinäläisistä. ?
Sieltä mistä minä katson Kitinäläisten erot ovat yhtä pieniä kuin Uskontiefoorumin näkemyserot sinusta. Vaikka varmaan omasta mielestään ovat niin rikas kulttuuri. Et sä voi nähdä tätä mun silmillä, eikä oma vaikutelmasi ole mun näkökulma.

Kitinässä vain jotkut Snapa ja Hermine on näkyvimmin poikkeavia, ja heidätkin käsitetään jonain välihuutoina. Ja skarpeimpien eläinsuojelijoidenkin tietty tarttee olla masokistipervoäijä ja sitten sarjamurhaajahomo :D
Flipperix kirjoitti: meillä vaan voi olla erilainen käsitys siitä ketkä ovat heikkoja (kuten esim. maanviljelijät/tukiaiset) ja millä keinoin suojaa toteutetaan (passiivisuuden palkitseminen työttömyysturvalla) ja siitä, mikä on oikea tapa ajaa muutosta demokraattisessa yhteiskunnassa..
Just, kokoomuskliseitä. Sulle "itsestäänselvyyksiä" Ja sullekin voisin vaikka kuinka monta kertaa toistaa sen, että vaikka kaikki avoimet työpaikat täytettäisiin, sitten nollaa työpaikkaa kohden jäisi oli se 8.6 pitkäaikaistyötöntä, ja sä jauhaisit tuota samaa paskaa "kannustuksesta" .. kuin Homiekin, joka sentään ei ihan kokoomuspelle ole. Aina teillä silmä lipsuu, aina kieroilette saippuanliukkaana.

Ja sulle vosin vaikka kuinka monta kertaa toistaa, että jos eläimiä pidetään kunnioitettavina yksilöinä, niistä päättävä ihmisporukan päätös ei ole filosofisessa mielessä demokraattinen.

Samaten Kitinästä käsin maaseutua ei mielletä todelliseksi, eikä en asukkaita. Ne on vain numeroita. Onhan sitä kaupunkilaisilla käsityksiä. Yksikin IRL-juppi selitti, miten hyvin hänen sukulaisensa (tietty sekin on olemasaoleva) nyt tekee maataloudella hyvää bisnestä, kun vie kyläkauppaan pussi kerrallaan tavaraa.. just joo, rinnakkaistodellisuus. Ja aina tietysti todennettavissa, mutta silti yhtä ufoa kuin Elcon työsuhde.
Flipperix kirjoitti: Ei sillä ole mitään merkitystä onko jokin parempaa. Yhteiskunnallinen muutos ei ole juuri koskaan yksilötason asia. Vain omaan elämäänsä voi vaikuttaa, ei koko maailman. Ellei satu olemaan Bush tai Caesar.
Ei sitä voi muuttaa, mutta ei siitä tarvitse tykätäkään. Mulle kyllä täällä hoetaan että muutu tai kuole.
Flipperix kirjoitti: "Kitinä" on suurilta osin sitä, mitä nykyään sanotaan urbaaneiksi nuoriksi aikuisiksi, jotka ovat varmastikin huomattavasti vähemmän homogeeninen joukko kuin maaseudun aikamiespojat
Joo just tuota jengiä. Ja jos ei ole kuin Kitinä ja toisaalla amisjuntit, niin sori, mua tympii. Ja vittuuko minä siitä tyynnyn jos vaikka sheivailu on maan tapa? Vituttaa vaan sellaiset uudet vaatimukset.
Flipperix kirjoitti: . Huima on hiukan 80-lukulaisessa mielessä juppimainen juu, mutta mitäs sitten? Eihän Huima ole kuin yksi yksilö?
Ai sun tarvii kysyä? :D
Ja onhan täällä kaikkea ihmemiestä, Elcoa, Manalaa, NuoriDaavid, sinä, melkein kaikki äänekkäimmät on urbaaneja nuoria menestyjiä ja uusliberaaleja.
Flipperix kirjoitti: Suurin osa tämän paikan "jupeista" on pieni- tai keskituloisia tavallisia nuoria ihmisiä, joilla on tavallisten nuorten ihmisten elämänkokemus,
ongelmat, haasteet ja tavoitteet ja
Silti se vaatepelleily, bilekulttuuri, panotouhut, aika yleinen viher- ja vasurivastaisuus, aivan kumma talouselämäkeskeisyys ym. on yleistä. Ja voi olla, että se todella on jo koko maailma. Mutta sori taas, en tykkää. Ennen kaikkea monet kokee tällä jotain yhteisyyttä ja pitävät muita kiinnostavina ihmisinä. Mulle se kiinnostavuus näkyy täällä tosi harvoin.

Ihanneyhteiskuntani fiktiossa, toki vain fiktio: "Villin Pohjolan" kylä :D
(äläkä viiti sanoo että olivat huippuprofeesionaaleja ja työtätekeviä ja se astronautti ökyrikas.. se mutkaton luonnonasenne siinä ja flanellipaidat joita ei kytätä)

Suosikkileffani:
B-luokan "Logan´s Run", jossa petaan Kitinämäisestä muovimaailmasta luontoon.
Flipperix kirjoitti: joilla ei ole mitään tekemistä 80-luvun hulluina vuosina hullulla tavalla (laina)rahaa polttaneiden sliipattujen paskanpuhjien kanssa.
Ei niin mutta tuosta sivuheittona. Kun kerran sanoin, että vaatteiden´ja tyylien kanssa pelleily on jo yhtä pahaa kuin 80-luvulla, arvaa mitä minulle vastattiin: "Niin. vaatteistasi päätellen tuletkin 80-luvulta" :D
Flipperix kirjoitti: Eikä se ole kenellekään muulle kuin sinulle niin suuri tuskan aihe, että ne arvot ja tavoitteet ja ongelmat eivät välttämättä ole yhteneväiset maaseudulla perintöä odotellessa vanhempien nurkissa karhuttelevan aikamiespojan kanssa. ?
Sillä olenko sitä, ei ole suoraa yhteyttä yleisiin asenteisiini.
Mutta joo, muista sää nyt lukea Kauppalehti, samalla nauttia hyvää viiniä ja sheivata säärikarvasi :D
Flipperix kirjoitti: Minua ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä, miksi silti vaivaudut tuohon isoäitimäiseen päivittelyyn ja moralisointiin ja kännispäissä purkautumiseen lähteä päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen??
Olen vesiselvä, kuten kankeudesta näkee.
Tälläkään kertaa en mielestäni mitään aloittanut. Viime päivinä on vaan useissa aiheessa kasautunut tuota "sä et luuseri tajuu mitään" -haukkumista jopa nyrkkeilysäkistä ja siitä mitä haluan warettaa, sanojeni vääristelyä, juppien "organisaatioiden" rinnakkaistodellisuutta ja sitten saippuanliukasta konstailua joissa faktatkin muuttuvat kun Kitinäläinen puhuu. Ilman että olsin tarkoittanut alkaa mitään "saarnaamaan". Tää rasittaa. riitti jo tässä ketjussa, toivon.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Gattaca kirjoitti:Ei sitä voi muuttaa, mutta ei siitä tarvitse tykätäkään. Mulle kyllä täällä hoetaan että muutu tai kuole.
Sinua käsketään/neuvotaan muuttumaan vain siksi, koska kitiset olevasi tyytymätön nykyiseen elämääsi. Lopeta valittaminen, osoita sen verran suvaitsevaisuutta, ettet arvostele muiden kuvittelemasi kaltaista elämää, ja ehkä ne muutosvaatimuksetkin siitä vaimenevat. Pientä pilkkaa ja ivaa et voi kyllä välttää tämän monivuotisen melskaamisen jälkeen. Ole ihan mitä lystäät ja miten päin tahansa, niin täällä muutkin ovat. Muita et voi muuttaa, itseäsi et halua, joten annetaan asioiden olla.

Pitäisi varmaan vaihtaa yleiseksi Gattacaan suhtautumislinjaksi myönteleminen. Mitä sitä vastaankaan sanomaan tai selittelemään, kun voi aina sanoa: "Just noin! Siinä olet kyllä aivan oikeassa!" terästettynä "amen" ja "hallelujaa" -huudoilla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Lilo kirjoitti:Ai hitto. Mä luulin aina olevani siweyden sipuli, jääpöksy ja pihtari. Mutta kyllä äiti tietää paremmin. :sir:
Eikös lutka ole juuri sellainen, joka ei anna sinulle? Tai siis minulle? Tai siis, öh, sille joka sanoo?

LUTKA!!!
NuoriDaavid

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gattaca kirjoitti:
Sutenööri kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Mä haluun vielä PENNUN/PENTUJA, siinä se.
Ei siihen 18 vuotiasta pystytisua tarvite.
Ei toki.
Kitinässä aina vittuillaan kun laitan teinisivujen pystytisumisujen kuvia, että et sä niitä saa. No en varmaan, mutta saahan niitä digata. IhQuja vaikka olisin 120-vuotias. Moni yli kolmekymppinenkin nainen voi sitäpaitsi olla hoikka ja pystytisuinen :D Sitäpaitsi äsken syntyneisiin mulla ei olis mitään henkistä yhteyttäkään, enkä siis skorettaisi.

Mutta Kitinässä valistetaan, etten saa haaveillakaan alle menopaussinaisista enää, ja sellainen verraten sattuu.
Liika pornon katselu on haitallista, oikeesti.

Jos minäkin katselisin jatkuvasti barely legal -pornoa, niin varmastikin sillä saattaisi olla vaikutusta siihen millaisena näen vaimoni.

Jos lopettaisit jatkuvan pornon katselun, niin todennäköisesti se lisäisi ikäistesi naisten viehättävyyttä silmissäsi.
Sutenööri

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos lopettaisit jatkuvan pornon katselun, niin todennäköisesti se lisäisi ikäistesi naisten viehättävyyttä silmissäsi.
Niin, tai ainakin vaihtaa MILF-pornoon..
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja martza »

Että ketä panisin?
Pakko myöntää, että tuo Tanja Saarela(Karpelan) on edelleenkin panetuslistani kärjessä ja aivan hänen kannoillaan on himoittava, ihana, seksikäs, sensuelli, Satu Silvo. :h: :h:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
NuoriDaavid

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vielä tuohon yhteen lempiaiheeseen, eli onko Kity homogeeninen. Mielestäni missään tapauksessa ei.

Kyllä täällä on esimerkiksi vaaleanpunaisia, tumman punaisia, vihreitä, oikeistolibraaleja, maltillisia porvareita ja nukkuvien puolueeseen kuuluvia.

On (omasta mielestäni) viherpiipertäjiä ja teknokraatteja, hihhuleita ja ateisteja, sovinisteja ja femakkoja, postmodernisteja, you name it we got it!

On lutkia ja pihtareita, panomiehiä ja ei-niin panomiehiä.

Mielestäni tämän porukka on varsin heterogeenistä.
Flipperix

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

NuoriDaavid kirjoitti:Mielestäni tämän porukka on varsin heterogeenistä.
Siinä gattaca voi silti olla oikeassa, että täällä on hyvin suuriääninen kokoomus-uusliberalistinen hyvätuloisten joukko, jonka talous- ja sosiaalipoliittisten näkemysten yhteneväisyys on melko suurta. Se joukko on kuitenkin hyvin pieni, eikä samankaltaisia mielipiteitä sitten muista asioista keskustellessa välttämättä löydykään.

Samoin varmaankin pitää paikkaansa, että toimisto- ja tietotyöläisten joukko on osuudeltaan suurempi kuin valtaväestössä työajan viihdehetkikäytönsä vuoksi, eikä täällä nyt sattuneesta syystä kauheasti keskustalaisia kökkötraktoreita ole pauhaamassa.

Silti mitään hellyyttävää konsesusta ei oikein mistään muusta asiasta taida löytyä kuin siitä, että Gattacan tapa niputtaa Kitinäläiset heterogeeniseksi, steriilin lutkamaiseksi, New Yorkin ja Lontoon välillä kelluvaksi paskasakkijuustovalmistelautaksi on ihmeellisiin harhakuviin perustuviin yleistyksien sekä kaksinaismoralismin, alemmuudentunnon ja ylimielisyyden omituisen sekoituksen varaan rakentuva pysyvä ilmiö, jonka ennustettavuus on vuodenaikojen kulkua säännöllisempää. Olipas muuten pitkä virke!
Viimeksi muokannut Flipperix, 05.09.2006 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elukka

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

martza kirjoitti:Pakko myöntää, että tuo Tanja Saarela(Karpelan) on edelleenkin panetuslistani kärjessä
Tanja Vienonen-Karpela-Saarela-<mikävittusenytsittentälläviikollaonkin> on kyllä saanut pahan kukkahattutartunnan sitten missivuosiensa.
TJEU:

Kuva
Tanja Vienonen - missi

VS.

Kuva
Tanja Saarela - kulttuuriministeri (:roll:)
NuoriDaavid

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Flipperix kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mielestäni tämän porukka on varsin heterogeenistä.
Siinä gattaca voi silti olla oikeassa, että täällä on hyvin suuriääninen kokoomus-uusliberalistinen hyvätuloisten joukko, jonka talous- ja sosiaalipoliittisten näkemysten yhteneväisyys on melko suurta. Se joukko on kuitenkin hyvin pieni, eikä samankaltaisia mielipiteitä sitten muista asioista keskustellessa välttämättä löydykään.

Samoin varmaankin pitää paikkaansa, että toimisto- ja tietotyöläisten joukko työajan viihdehetkikäytössä on osuudeltaan suurempi kuin valtaväestössä, eikä täällä nyt sattuneesta syystä kauheasti keskustalaisia kökkötraktoreita ole pauhaamassa.

Silti mitään hellyyttävää konsesusta ei oikein mistään muusta asiasta taida löytyä kuin siitä, että Gattacan tapa niputtaa Kitinäläiset heterogeeniseksi, steriilin lutkamaiseksi, New Yorkin ja Lontoon välillä kelluvaksi paskasakkijuustovalmistelautaksi on ihmeellisiin harhakuviin perustuviin yleistyksien sekä kaksinaismoralismin, alemmuudentunnon ja ylimielisyyden omituisen sekoituksen varaan rakentuva pysyvä ilmiö, jonka ennustettavuus on vuodenaikojen kulkua säännöllisempää. Olipas muuten pitkä virke!
Tietokonetta työssään näpyttävät ovat luonnollisesti erittäin voimakkaasti yliedustettuna siitä yksinkertaisesta syystä, että tämä on nettifoorumi.

Saattaa olla, että täällä on hyvin suuriääninen kokoomus-uusliberalistinen hyvätuloisten joukko. Toinen mahdollisuus on, että suodatat muiden viestit pois huomaamattasi. Ainakin minulla on taipumus lukea ennemmin niiden viestejä, jotka ovat mielestäni kanssani samalla aaltopituudella.

Kepulaiset ovat uskoakseni selkeästi aliedustettuina, ehkäpä syy on se, että tämä on alunperin City-lehden palstalta paenneiden foorumi ja toisaalta ehkä kepulaiset tekevät suhteessa enemmän rehellistä työtä kuin kitinäläiset, eikä heillä ole työaikana mahdollisuutta kirjoittaa tänne.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketä sitten panisisit?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

martza kirjoitti:Pakko myöntää, että tuo Tanja Saarela(Karpelan) on edelleenkin panetuslistani kärjessä
Hui kamala! Mun naismakuun muija ei vetoa ollenkaan. Veikkaan sen johtuvan osittain hänen tyylittömyydestään. Tyylikokeiluja on vuosien varrella ollut paljon, mutta mikään niistä ei näytä kuvastavan häntä henkilönä. Ikään kuin hän haluaisi pukeutumisella, meikillä ja kampauksella piilottaa sen ihmisen, joka hän todellisuudessa on.

(Aivan: asiallisesti, siististi ja laadukkaisiin vaatteisiin pukeutuva voi kuin voikin olla tyylitön.)
Vastaa Viestiin