Kondomien ehkäisyvarmuus

Eroottiset systeemit, kuten dildopyllyheterous

Kondomin pidempiaikaisena ehkäisymuotona käyttävänä..

.. olen aina ollut vastuullinen
9
17%
.. on kerran tai kaksi jäänyt käyttämättä
13
25%
.. jäänyt epäsäännöllisen säännöllisesti poies
3
6%
.. luvattoman usein, jälkikäteen hirvittänyt oikein
11
21%
.. käytetty oikein, mutta rikkinähän noita mänee
1
2%
En ole harrastanut kondomiehkäisyä kuin tilapäisesti, joten EVVK.
16
30%
 
Ääniä yhteensä: 53

Uusiopehmis

Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

Mua on mietityttänyt tää kysymys nyt tässä. Äänestä tähän vain, jos olet ollut joskus ehkäisyssä pidemmän aikaa kondomin varassa. Eli - onko joskus jäänyt laittamatta mutta silti on luotettu tuuriin, keskeytettyyn yhdyntään tai sopivaan ajankohtaan kuusta?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kerran on rouhittu ilman, mutta sillon otettiin riski että jos toinen kersa siitä napsahtaa niin siitähän tulee. Ei tullu, onnex. Toisella kerralla hain jälkiehkäisyn seuraavana aamuna. Joten virallisesti vastaus on ehkä/nolla. Vieraan ihmisen kanssa en moista riskiä ole ottanut enkä ottaisi, edes teininä, edes kännissä.

Kaverini on tullut menkkojen aikana harrastetusta suojaamattomasta seksistä raskaaksi, eikä kuulemma suosittele ;)
Prepare for the worstest.
Leila

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Leila »

Vakituisessa parisuhteessa, jossa vauva ei aiheuttaisi minkäänlaista paniikkia, kondomi on jäänyt monesti pois tai riisuttu kesken. Tällöin on sitten luotettu hyvään tuuriin tai keskeytykseen. Mutta todellakin vain silloin, kun raskaus ei olisi haitannut yhtään mitään.
Geetzu

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sama täällä, kyllä se kumi on jäänyt useasti pois (vaikkapa kun tyhmyyksissä ei oo kauppareissulle otettu taskuun ja sit autossa iskeny pakkosaada-olo), kuitenkin ajatuksella "ei tosiaan maailman loppu vaikka natsaiskin". Pidempään en ole ollut suhteessa tai seksisuhteessa kumin varassa, jäävi vastailee.
mustakikkeli

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Vihernikin kiusaksi pidempi vastaus.

En oikein ymmärrä vastausvaihtoehtoja, koska toiseksi viimeinen niistä ei sulje pois muita tai päinvastoin, joten en ole varma mikä niistä pitäisi valita (ei silti että sillä suurempaa merkitystä olisikaan kosmisessa mittakaavassa). Mitä tässä oikeastaan edes kysytään: kuinka usein turvautuu kondomiin, vai kuinka usein ne pettävät käytössä, vai Jotain Ihan Muuta?

Pisintä monivuotista suhdetta lukuunottamatta (jossa toinen osapuoli käytti suurimman osan ajasta pillereitä) olen "aina" käyttänyt kondomeja, ja varmistanut itse että niitä on ollut mukana. Tämä myös silloin vaikka toinen on käyttänyt tahollaan jotain muuta ehkäisyä. Pisin tällainen kondomin varassa toiminut suhde oli ehkä vajaan vuoden mittainen.

Kolme kertaa olen naisen ehdotuksesta jättänyt kortsun pois ainakin jollain intiimillä tapaamiskerralla. Yksi näistä oli tuon vajaan vuoden kestäneessä "suhteessa", kaksi muuta olivat puolituntemattomien kanssa, joten sikäli toimin noissa tilanteissa typerästi ja vastuuttomasti vastoin omia periaatteitani, koska luotimme vain toistemme sanaan että juu ei pitäis olla mitään tauteja. Olen sittemmin parantanut tapani.

Elämäni aikana ainoastaan yksi kondomi on mennyt käytössä rikki, ja tämäkin tapahtui aivan seksiurani alkumetreillä. Saattaa olla että kyseinen kumi oli jo aika iäkäskin, odottanut toiveikkaana käyttöä lompakossa vaikka huru mykke kauan.

Minkä vastausvaihtoehdon pallotan?
Uusiopehmis

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

mustakikkeli kirjoitti:En oikein ymmärrä vastausvaihtoehtoja, koska toiseksi viimeinen niistä ei sulje pois muita tai päinvastoin, joten en ole varma mikä niistä pitäisi valita

Minkä vastausvaihtoehdon pallotan?
Sulkeepa. Kondomien oikein käyttäminen tarkoittaa nimittäin sitä, että se puetaan oikein päin, oikealla tavalla ja ennen pippelin työntämistä pimppiin. Kuitenkin, oikein käyttämälläkin (vaihtoehto vastuullinen) se voi joskus hajota. Hajoamisen riski on apouts sama kuin käyttämättä jättämisen raskaaksi tulon kantilta. (vaihtoehto käytetty oikein, mutta hajoillut on)

Pallota mitä haluat.

Gallupin tarkoituksena oli valaista, että ovatko kondomit muillekin kuin itselleni itse asiassa kaikkein riskialttein ehkäisyväline sen kaikkein varmimman sijasta. Tuntuisi olevan varsin suurelle osalle, tosivastuullisia käyttäjiä on melko pieni osa vastaajista.
mustakikkeli

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

"Riskialttein" ilmeisesti viittaa tässä vain mahdolliseen raskauteen, koska mikään muu varsinainen ehkäisykeino ei ehkäise sukupuolitautien leviämistä. Haistan uuden gallupin...

Pallotin minkä halusin.
Uusiopehmis

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

mustakikkeli kirjoitti:"Riskialttein" ilmeisesti viittaa tässä vain mahdolliseen raskauteen, koska mikään muu varsinainen ehkäisykeino ei ehkäise sukupuolitautien leviämistä. Haistan uuden gallupin...

Pallotin minkä halusin.
Jos gallupin otsikko on "ehkäisyvarmuus" niin se tarkoittanee hedelmöittymistä. Sukupuolitaudit ovat asia erikseen, en usko että ne ovat kovinkaan monessa pitkäaikaisessa parisuhteessa kondomien käytön perustelu. Ellei toisella sitten ole parantumatonta sukupuolitautia tai toisella jotain pöpöfobiaa.
mustakikkeli

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Uusiopehmis kirjoitti:Jos gallupin otsikko on "ehkäisyvarmuus" niin se tarkoittanee hedelmöittymistä. Sukupuolitaudit ovat asia erikseen, en usko että ne ovat kovinkaan monessa pitkäaikaisessa parisuhteessa kondomien käytön perustelu. Ellei toisella sitten ole parantumatonta sukupuolitautia tai toisella jotain pöpöfobiaa.
Gallupissa ei taidettu missään vaiheessa tarkentaa että puhutaan vain pidemmissä (=?) parisuhteissa tapahtuvasta ehkäisystä yhden kumppanin kanssa. Ok jos näin tarkoitettiin.
Uusiopehmis

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

mustakikkeli kirjoitti:Gallupissa ei taidettu missään vaiheessa tarkentaa että puhutaan vain pidemmissä (=?) parisuhteissa tapahtuvasta ehkäisystä yhden kumppanin kanssa. Ok jos näin tarkoitettiin.
No my bad, yksi sana jäi kysymyksenasettelusta pois, varmaankin siksi että asiasta oli muualla debatti ja se koski juuri parisuhdeseksiä.
Edith

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ehdottoman ja taipumattoman vastuullinen.
hermine

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja hermine »

Kai mut vauvakuume saa lipsumaan eli oikeastaan toivonkin että "vahinko" tapahtuisi ja asiat sillälailla järjestyisi ihan itsestään kivasti (mulla on kauhukuvitelmia epätoivoisista raskautumisyrityksistä, toistuvista keskenmenoista ja raskaista hedelmällisyyshoidoista joilla ei ole mitään tulosta kun huomaan hedelmällisimpien vuosieni kuluneen johonkin, jota aivan yhtä hyvin olisin voinut tehdä myöhemminkin). Samoin suhdeseksin ollessa itsestäni riippumattomista syistä muuten tylsää/huonoa yritän sen aikana ajatuksenvoimalla rei'ittää sisälläni olevaa kumia että saisin minäkin sitten siitä jotakin, sen vauvan. Eipä oo silti koko 6-vuotisen kondominkäyttöhistoriani aikana yhdenkään erikokoisen- ja toimisen miehen kanssa millään erilaisista pukemistekniikoista minkäänmerkkinen kondomi ikinä hajonnut. Epävakiintuneissa suhteissa kondomeja käytän tietysti äärisäntillisesti, jos parisuhde on niin huono että vauva olisi katastrofi, ei taas mieleni tee seksiäkään.

Yleisesti ottaen en oikein tajua tämän kyselyn ideaa, koska eihän mikään ehkäisymenetelmä ole varma jos sitä ei käytä kunnolla (tai vaikka käyttäisikin), unohtelevathan monet pillereitäkin jatkuvasti eikä se silti tee pillereistä tehotonta ehkäisymenetelmää, että niitä on mahdollisuus olla käyttämättä ajoittain huolimattomuuttaan. Mä esim. olen niin lahopää että ehkä joskus seuraavalla viikolla muistaisin että ainiin, olisi se ehkäisyrengas pitänyt laittaa heti seksin jälkeen takaisin tai kappas, mulla on monen päivän pillerit syömättä. Kondomissa on kuitenkin muihin ehkäisimiin verrattuna se etu, että yleensä sen hajotessa vahingon huomaa heti eikä vasta sitten kun maha kasvaa (pillerithän voi pitää menkkoja keinotekoisesti yllä).
Uusiopehmis

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

hermine kirjoitti:Yleisesti ottaen en oikein tajua tämän kyselyn ideaa, koska eihän mikään ehkäisymenetelmä ole varma jos sitä ei käytä kunnolla (tai vaikka käyttäisikin), unohtelevathan monet pillereitäkin jatkuvasti eikä se silti tee pillereistä tehotonta ehkäisymenetelmää.
No normaalien hormonipillerien ehkäisyteho ei laske juuri lainkaan yhdestä unohdetusta pilleristä, mutta yksikin pimppiin päätynyt spermapisara voi hedelmöittää 1000 munasolua. Pilleri harvemmin myöskään unohtuu kiiman vuoksi. Nuvaringiä ei kait ole tarkoitus ottaa pois seksin ajaksi, eikä sen paremmin ihonalaista ehkäisykapselia eikä kierukkaakaan.

Point being - känni & kiima ovat vaarallisia kondomin ehkäisyteholle. Minkä tämäkin gallup osoittaa.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja mozart »

Meillä ei ole käytetty mitään ehkäisyä nyt 1½ vuoteen. Sitä ennen jätettiin e-pillerit pois käytöstä neljä vuotta sitten. Kortsulla vedäteltiin pillerien ja ehkäisyttömän ajan välinen aika.

Kyllä minä suosin edelleen kumia. Ei tule mielenhäiriöitä eikä keho tee tepposiaan.
segma

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja segma »

Tuli nyt hieman aihetta sivuten mieleen, että eikö miehille ole olemassa mitään "sisäisiä" ehkäisykeinoja piuhojen solmimisen lisäksi? Siittiötuotannon estäviä valmisteita? Jotain tällaista.
MarthaFocker

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

segma kirjoitti:Siittiötuotannon estäviä valmisteita? Jotain tällaista.
Eipä ole -ainakaan vielä. Sitä on kaiketi kehitelty viimeiset kaksikymmentä vuotta. Aina silloin tällöin tulee uutisia, notta pian se ón markkinoilla. Onhan se helpompaa estää kuukausittain yhden solun tuotto, kuin muutaman miljoonan.

Miesten pillerihän olisi ihan loistava juttu. Miehet ovat naisia vauvakammoisempia ja monet päätyvät isäksi vasten tahtoaan.
Naiset ovat herkempiä flippaamaan hormonivaihtelun takia. Ongelma poistuisi (suhteessa) kun mies olisi se, joka hormoneja kiskoo.

Kertasuhteissa tässä tulee tietysti se ongelma, että miehet ovat yleensä innokkaampia nussimaan ilman kumia. Jos nainen siihen suostuu joo-o ei o -tauteja lupauksella ja jäljellä on enää ehkäisykysymys, on miehen helppo sanoa, että ooon mulla pillerit. No siinähän ovat isukkeja sitten.
segma

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja segma »

Niin no, en tiedä ovatko miehet sen immuunimpia hormonivaihteluille, ulosanti vaan saattaa olla naisista poikkeavaa. No, sitä odotellessa.
Herra Manala

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mua kyllä kiinnostaisi paljonkin hankkia joku miehille valmistettu ehkäisymenetelmä. Kunhan se ei aiheuttaisi itkunvääntämistä, raivokohtauksia ja seksuaalista haluttomuutta - niinkuin naiset.
nokkaelain

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

segma kirjoitti:Tuli nyt hieman aihetta sivuten mieleen, että eikö miehille ole olemassa mitään "sisäisiä" ehkäisykeinoja piuhojen solmimisen lisäksi? Siittiötuotannon estäviä valmisteita? Jotain tällaista.
Mielialalääkkeet? Monilla miehillähän nuo aiheuttvat sen, ettei nalli ns. pala, vaikka homma muuten toimisi. Ehkä vaikutus on kuitenkin "tavallaan" epätoivottu.
Geetzu

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

nokkaelain kirjoitti:Mielialalääkkeet? Monilla miehillähän nuo aiheuttvat sen, ettei nalli ns. pala, vaikka homma muuten toimisi. Ehkä vaikutus on kuitenkin "tavallaan" epätoivottu.
Nallin palamisella meinataan vissiin lopullista laukeamusta, ejaculation, vaan kaikkihan tiedämme, että lapsia tulee ilmankin tätä...

Niin paljon kuin näenkin flippailevia naisia (peilistäkin silloin tällöin), mua arvelluttaa hirmusti enemmän ajatus, että miehelle syötettäis flippinappeja. Siis miehethän on ilman niitäkin hyvin suuri osa ihan kreisejä. Onko hyvä yleistys onko hä?
NuoriDaavid

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Herra Manala kirjoitti:Mua kyllä kiinnostaisi paljonkin hankkia joku miehille valmistettu ehkäisymenetelmä. Kunhan se ei aiheuttaisi itkunvääntämistä, raivokohtauksia ja seksuaalista haluttomuutta - niinkuin naiset.
Naiset aiheuttavat sinulle kaikkia noita?
MarthaFocker

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

NuoriDaavid kirjoitti:
Naiset aiheuttavat sinulle kaikkia noita?
Homo! Ehdit ennen mua! Mieletön tää köneksön meillä! Mennäänkö naimisiin?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mua kyllä kiinnostaisi paljonkin hankkia joku miehille valmistettu ehkäisymenetelmä. Kunhan se ei aiheuttaisi itkunvääntämistä, raivokohtauksia ja seksuaalista haluttomuutta - niinkuin naiset.
Naiset aiheuttavat sinulle kaikkia noita?
Eikö sitten sinulle? Itselleni kaikkea muuta paitsi noita itkukohtauksia, vittu akan vittuilun tähden ei vittu itketä, vittu.
Paras päivä ikinä.
Herra Manala

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

MarthaFocker kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Naiset aiheuttavat sinulle kaikkia noita?
Homo! Ehdit ennen mua! Mieletön tää köneksön meillä! Mennäänkö naimisiin?
Voi vattu mikä lobotomialiiton tst-taistelupari.

No selitänpä nyt. Niinkuin ois ollut kauheen hauska juttu jos oisin kirjottanu että tommosii ja tommosii oireita, ja sit laittanu perään että hehheh, naisethan ne silleen aina niin. Mutta ei, mä olen hauskempi kuin te, niin en laittanutkaan "niinkuin naisille" vaan "niinkuin naiset". Eli siis joo. Hehheh. Kiva että nää mun huonot läpät saa vääntää rautalangasta.

Ja et jos tosta niinku sit pitäis viel tulla nokkelana urputtaa (ku on vaa nii tyhmä ettei tajua) et "ai niinku nää aiheuttaaki sulle noita" ni mä en enää pysty vastaa mitään muuta kuin et "Valmet 150 on Hankkijan valinta".
AarneAnkka

Re: Kondomien ehkäisyvarmuus

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Herra Manala kirjoitti:
MarthaFocker kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mennäänkö naimisiin?
Valmet 150 on Hankkijan valinta.
Manala on mustis! :D
Vastaa Viestiin