Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Eroottiset systeemit, kuten dildopyllyheterous

Kuinka varmistat sukupuolitaudittomuutesi luopuessasi kumista?

Aina tavatessani uuden kumppanin, käymme 6kk varoajan jälkeen käsikädessä tarkastuksissa, ennenkuin luovumme kumista.
4
13%
Käyn itse vähintään kerran vuodessa tarkastuksissa, ja vaadin kumppanilta jonkin kirjallisen todistuksen samasta.
2
6%
Käyn itse säännöllisesti tarkastuksissa, mutta luotan kumppanini sanaan taudittomuudestaan.
9
29%
Saatan joskus käydä itsekseni testeissä ihan vain tarkistamassa oman tilanteeni. Muista en tiedä.
10
32%
En käy testeissä. Sukupuolitaudit eivät tartu minuun, eivät ole ennenkään tarttuneet. Ei mulla mitään ole, honest.
6
19%
En käy testeissä, koska minulla on jo HIV ja/tai hepatiitti, enkä halua paljastua.
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 31

mustakikkeli

Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Melko yleistä lienee että ainakin pidemmissä suhteissa aletaan jossain vaiheessa vedellä paljaalla käyttäen mahdollisesti vaihtoehtoisia ehkäisykeinoja. Jotkut saattavat haluta jättää kortongin joskus pois jopa puolituntemattomien kanssa.

Mutta kuinka varmistat oman (ja mahdollisesti kumppanisi) puhtauden, kun tulee aika siirtyä kumittomaan aikakauteen? Monilla sukupuolitaudeillahan on useiden kuukausien varoaika, minkä jälkeen vasta saadaan luotettavat testitulokset, kunhan ei ole sinä odotteluaikanakaan harrastanut suojaamatonta seksiä kenenkään muun kanssa.

Aiemmista palstan keskusteluista olen saanut kuvan että uuden suhteen alussa yhdessä testeissä käynti olisi kovinkin yleistä, mutta jostain syystä itselleni tällaista vaatimusta tai edes ehdotusta ei ole vielä kertaakaan tullut eteen kenenkään taholta, vaikka on päätetty kokeilla ainakin väliaikaisesti suojaamatonta seksiä. Enpä ole älynnyt tai iljennyt itsekään ehdottaa samaa, ehkä syystä että olen itse kyllä ollut valmis jatkamaan kumin käyttöä. Olen kerran oma-aloitteisesti käynyt testeissä, kun halusin varmistuksen rotupuhtauteni säilymisestä ankarissa oloissa.
Sannnu

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Mulla on ollut suhteissa periaate, että siinä vaiheessa kun voidaan katsoa tilanteen vakiintuneen, ja kyseeseen tulee "paljaalla veto", molemmat käy testeissä. Sit voidaan aloittaa ikäänkuin puhtaalta pöydältä...ja tämä on täysin joustamaton asia.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Sannnu kirjoitti:Mulla on ollut suhteissa periaate, että siinä vaiheessa kun voidaan katsoa tilanteen vakiintuneen, ja kyseeseen tulee "paljaalla veto", molemmat käy testeissä. Sit voidaan aloittaa ikäänkuin puhtaalta pöydältä...ja tämä on täysin joustamaton asia.
Samma här eli testeihin 6 kk:n päästä suhteen alusta ja ennen testejä kortsun käyttöä ja yksiavioisuutta. En ymmärrä, mitä ihmiset oikein häpeilee, kun sukupuoliterveydestä huolehtiminen tuntuu olevan niin vaikeata joillekin. Ikäänkuin se jotenkin vähentäisi romanttisuutta tai jotain muuta sellaista tai asiasta huolehtiminen olisi joku epäluottamuslause toista kohtaan.
Viimeksi muokannut Keikaus, 11.02.2007 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kikkelis kokkelis.
Uusiopehmis

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

En käy kerran vuodessa tarkastuksessa, vain partnerien vaihtumisen välissä. Kun ei ole zekzuaalinen hurjastelija, se ei tarkoita edes vuoden väliä. Haluan kuitenkin aina voida sanoa, että olen testatusti tautivapaa ja pyydän samaa partneriltani.

Minkä mä nyt sitten pallotan, häh? Ei täs oo sopivaa.
Rouva Pupu

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

voiko koskaan olla testatusti tautivapaa. otan esiin taas esimerkiksi kondylooman.
mustakikkeli

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Ihailtavaa suoraselkäisyyttä neljältä ekan pallottaneelta, varsinkin jos linja on pitänyt jokaisen uuden suhteen alussa jossa on joskus siirrytty kumittomalle linjalle.

Kakkosvaihtoehtoonkin ovat jotkut vastanneet myöntävästi. Täytyy myöntää etten itse tullut edes säilyttäneeksi omaa puhtaustodistustani, tai ehkä se jostain paperiarkistoista hyvällä onnella löytyy? Tosin eihän sekään ole enää toiselle mikään tae nykytilanteesta. Voin kuvitella kuinka kumppani lukee toisen tuomaa vuotuista puhtaustodistusta läpi kuin koulutodistusta ikään. :wink:

Mutta hyvä, meillähän on ihan tervehenkistä nuorisoa. Suomi nousuun!
AarneAnkka

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Uusiopehmis kirjoitti:En käy kerran vuodessa tarkastuksessa, vain partnerien vaihtumisen välissä. Kun ei ole zekzuaalinen hurjastelija, se ei tarkoita edes vuoden väliä. Haluan kuitenkin aina voida sanoa, että olen testatusti tautivapaa ja pyydän samaa partneriltani.

Minkä mä nyt sitten pallotan, häh? Ei täs oo sopivaa.
Sama täällä. Olen kyllä ollut testeissä, ja todettu tautivapaaksi.
Rouva Pupu

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

mustakikkeli kirjoitti:
Mutta hyvä, meillähän on ihan tervehenkistä nuorisoa. Suomi nousuun!
Osalle naisista tämä saattaa olla aika automaattinen juttu. Esimerkiksi jos käyttää epilsuja niin ainakin itsellä jo automaattisesti vuositarkastuksessa otetaan sukupuoltauti testit, toki ei sisällä HIV testiä, eikä herpestestiä.
mustakikkeli

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Uusiopehmis kirjoitti:En käy kerran vuodessa tarkastuksessa, vain partnerien vaihtumisen välissä. Kun ei ole zekzuaalinen hurjastelija, se ei tarkoita edes vuoden väliä. Haluan kuitenkin aina voida sanoa, että olen testatusti tautivapaa ja pyydän samaa partneriltani.

Minkä mä nyt sitten pallotan, häh? Ei täs oo sopivaa.
Sinulle sopii parhaiten ehkä tuo nelosvaihtoehto, koska luotat kuitenkin varsin paljon uuden kumppanin sanaan että hänen sinulle todisteena esittämänsä puhtaustodistus on edelleen lainvoimainen.
mustakikkeli

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Rouva Pupu kirjoitti:Osalle naisista tämä saattaa olla aika automaattinen juttu. Esimerkiksi jos käyttää epilsuja niin ainakin itsellä jo automaattisesti vuositarkastuksessa otetaan sukupuoltauti testit, toki ei sisällä HIV testiä, eikä herpestestiä.
Olen kuullut että pilsujen käyttäjät menisivät vuositarkastuksiin, mutta oletin että siinä katsottaisiin läpi kaikki sukupuolitaudit. HIV ja herpes kuuluvat ikävästi juuri niihin parantumattomiin sukupuolitauteihin.
Rouva Pupu

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

mustakikkeli kirjoitti: Olen kuullut että pilsujen käyttäjät menisivät vuositarkastuksiin, mutta oletin että siinä katsottaisiin läpi kaikki sukupuolitaudit. HIV ja herpes kuuluvat ikävästi juuri niihin parantumattomiin sukupuolitauteihin.
Voi toki olla paikkakuntakohtaista, mutta kyllä ainakin omissa asuinpaikoissani kyseiset testit pitää pyytää erikseen, mahdollisesti mennä antamaan näytteet muualle.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Emmä tiiä. Mä taidan olla jostain vaihtoehtojen ulkopuolelta oleva tautinen lutka. Vakiintuneessa suhteessa luotan toisen sanaan siinä vaiheessa kun kumista luovutaan. Oma testailu taas... Mä en edes tiedä missä mun terveyskeskus on. Vakaviin suhteisiin mennessäni olen kyllä sattumalta ollut testattua tavaraa. Mulla on siis vielä edessä tuon asian miettiminen; pitäisikö käydä säännöllisesti varmuuden vuoksi (vaikkei seksiä harrastakaan) vai vasta sitten kun aloittaa uuden suhteen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
mustakikkeli

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Lolita kirjoitti:Emmä tiiä. Mä taidan olla jostain vaihtoehtojen ulkopuolelta oleva tautinen lutka. Vakiintuneessa suhteessa luotan toisen sanaan siinä vaiheessa kun kumista luovutaan. Oma testailu taas... Mä en edes tiedä missä mun terveyskeskus on.
Etkä ole vaihtoehtojen ulkopuolella. Sinulle sopii selvästikin viitoskohta, eli luotetaan hyvään tuuriin puolin ja toisin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mustakikkeli kirjoitti:Etkä ole vaihtoehtojen ulkopuolella. Sinulle sopii selvästikin viitoskohta, eli luotetaan hyvään tuuriin puolin ja toisin.
Itse kallistuisin ennemmin neloskohdan kannalle. Kyllä minuunkin sukupuolitaudit tarttuvat, ja joskus on tarttunutkin, ja olen käynyt koipiani ympäri Suomea levittelemässä lääkäreille tarkastustarkoituksessa syystä tai toisesta. Huvikseni en ole käynyt, kuten neloskohdan väite antaa ymmärtää. Aion myös selvittää oman terveyskeskukseni sijainnin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Itseni olen tarkastuttanut joitakin kertoja epäsäännöllisen säännöllisesti, yleensä viimeistään silloin kun olen harkitsemassa kumittomaan aikakauteen siirtymistä. Tunnustan kuitenkin luottaneeni vakipartnereissani sanoihinsa puhtaudestaan, yksi tosin ihan pyytämättä esitti tuoreen paperin missä asia oli mustana valkoisella ja tämä toki oli kovin mukavaa. Pitäisi kai tulevassa olla entistä tarkempi ja vaatia lappua muiltakin, siitäkin huolimatta etten pettymään olekaan toistaiseksi joutunut. Kumittomaan aikakauteen nyt ei toki siirrytä ihan helposti kenenkään kanssa, pitää olla selkeästi juteltuna asiat selväksi ja siirtymisen ehdottomana edellytyksenä on itsensä minulle lupaaminen ihan vain ja ainoastaan yksinoikeudella. Suuseksissä olen kyllä lipsunut ja harrastanut ilman suojauksia :oops: Voi kai sitä sitäkin kautta taudit tarttua mutta ei onneksi ole käynyt ohrasesti *koputtaa puuta*.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Kid

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Sanotaanko näin että sinkkuaikoinani kävin säännöllisesti testattavana. Mutta kumia käytin kuitenkin niissä yhen/kahen/kolmen jne illan/viikon/kuukauden suhteissa.
Pitempiaikasissa suhteissa kun kumi on jätetty pois, olen luottanut toisen sanaan. Ajatellen että tuo kyllä välittää minusta sen verran ettei asian suhteen käy pelleilemään. J

Tokihan voi käydä niinkin, että toinen ei vaan tiedä kantavansa jotain tautia ja näin ollen tartuttaa kumppanin.

Mulla on sitten käynyt hyvä tuuri ja ei ole tarvinnut popsia ties mitä lääkkeitä. Terve kun pukki!
Angita

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Kun suhde alkaa vakiintua käydään yhdessä testeissä - periaatteen nainen kun olen. Sinkkuna ollessa vaadin kortongin käyttöä ja käyn varmuuden vuoksi kerran vuodessa testeissä.
Geetzu

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mun tuli käytyä sinkkuna melko usein, vaikka kumia huolellisesti käytettiin. Olin ehkä turhankin pelokas, tosin tautien suhteen kai ei voi ollakaan... Se oli sitten se ainoa (näin muistelisin) kerta kun kumi jäi puoltutun kanssa --> klamydia. Kantoi tietämättään, oman testauksen ja mun "testauksen" välillä vaan yks gimma, joten tartuttaja selvisi helposti ja gimmakin tiedon kuultuaan hakeutui hoitoon. Mä taas en ehtinyt levittää, sattumalta tuo klamy kuitenkin löytyi siinä samalla kun raskaus todettiin.

Ei muuten mulla ainakaan ole papassa tsekattu kuin klamy, kyllä kaikki muut on pitänyt tutkituttaa itse.

OnTopic: Mies käväisi testeissä (vaikka edellisistä olikin vain yksi kumppani ja noin puoli vuotta) päästäkseen pimpille. Muistelisin et näin jonkun paperilappusen, mut en mene vannomaan. Ainakaan en kyllä todisteita pyytänyt.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

"Saatan joskus käydä itsekseni testeissä ihan vain tarkistamassa oman
tilanteeni. Muista en tiedä"

Exparisuhteessa ei tullut mieleenkään käydä. En tuntenut tarvetta enkä kokenut huolta moisesta. Minä typerys! Kiitos tämän aiheen ja vietetyn hulttiokesän eräänlaisena pisteenä, menen vihdoin ruokkiksella testeihin. Bon Voyage--->
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en ole ikinä saanut mitään paperilappuja tautituloksista. Ihan vaan puhelimessa on aina sanottu, että negatiisista näyttää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Lolita kirjoitti:Mä en ole ikinä saanut mitään paperilappuja tautituloksista. Ihan vaan puhelimessa on aina sanottu, että negatiisista näyttää.
Jostain kumman syystä ei muuten HIV-tuloksia sais ees puhelimessa kertoa. Tosin onpa se mullekin sanottu... Kai se ois hyvä kun ois yhtenevä linja tulosten kertojilla tuossa, joku joka on aina kuullut negatiivisuudestaan puhelimitse saattaapi vaikka seota mikäli joskus kuuluu sanat "minulla ei ole lupaa kertoa tätä puhelimessa, tulethan paikan päälle juttelemaan". (Itseasiassa kaipa sen silloin voi kertoa kun potilaan henkilöllisyys on tulosten kertojalle varma asia? Vaikkapa mun neuvolatäti, kyllä se tunnistaa jo äänestä ja tietää siis tiedon menevän oikean henkilön korviin.)
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Geetzu kirjoitti: vaikka kumia huolellisesti käytettiin.
Tottakai!
Geetzu kirjoitti: OnTopic: Mies käväisi testeissä (vaikka edellisistä olikin vain yksi kumppani ja noin puoli vuotta) päästäkseen pimpille. Muistelisin et näin jonkun paperilappusen, mut en mene vannomaan. Ainakaan en kyllä todisteita pyytänyt.
No ilman muuta, vain yksi välissä ja toisen kanssa vain hiukan keskusteltiin ja paperitkin esiteltiin. Asia vilpitön.
Ollaan vaan ja nautitaan
Geetzu

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

jouden-za kirjoitti:Asia vilpitön.
Siis antaisit mun nyt pitää tän luottamuksen ja lapsellisen uskon, mitä koen! :D
Ei mut pointtihan on se, että tarkkana on oltu, ei ehkä muksuttomina niin tarkkoina oltaiskaan... On ne himot vaan aika hurrrrja jutska!
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Geetzu kirjoitti:
jouden-za kirjoitti:Asia vilpitön.
Siis antaisit mun nyt pitää tän luottamuksen ja lapsellisen uskon, mitä koen! :D
Olet niiiiiiiiiiin samanlainen täsäkin asiassa kuin mun daami. Sekin on kertonut niin uskomattomia satuja mulle että huh huh. En tiedä että johtuuko se vain siitä että kun ei katso totuutta silmiin, niin on paaaaaljon helpo,pi elää.

No niin tai näin mutta voin sanoo että kun mut tapasi niin asiat on käyty aika-ajoin SEIKKAPERÄISESTI:D läpi, siis hyvinkin realistisesti. Ai miksi, no siksi että välillä tulee satulinna täyteen ja sitten pitää vähän päivittää tilanteita.

Geetzu kirjoitti: Ei mut pointtihan on se, että tarkkana on oltu, ei ehkä muksuttomina niin tarkkoina oltaiskaan... On ne himot vaan aika hurrrrja jutska!
On on munkin ollut kuulemma tarkkana..

..bai the wei, niin mun kanssa ku mentiin sänkyyn eka krt (tapailtu 3,5vk= rispektiä) ja sitä kordaria vaati, niin tokihan sen laitoin päälle mutta kohta sanoin että nyt kortsu lähtee ja työnsin paljaan kyrpäni sinne ihanaan kiimaiseen pilluun..eli sitä ne himot teettää=skordari.
Ollaan vaan ja nautitaan
mustakikkeli

Re: Seksuaalinen vastuuntuntosi?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

voyager2 kirjoitti:Kiitos tämän aiheen ja vietetyn hulttiokesän eräänlaisena pisteenä, menen vihdoin ruokkiksella testeihin. Bon Voyage--->
Lykkyä pyttyyn! Kerro sitten kuinka kävi.
Vastaa Viestiin