miten määrittelet, onko joku hoikka?

Eroottiset systeemit, kuten dildopyllyheterous
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Oikaisin tässä juuri pari päivää sitten erään 35v naisen käsityksiä itsestään.

Hän totesi ettei hänestä ainakaan hoikkaa saa, mutta eipähän tule talvella kylmä kun on hiukan enemmän lihaa luiden ympärillä kuin noiden malli-, ja missi rimpuloiden.

No minä olin alkanut kirjoitella hänelle, koska deittiprofiilin perusteella totesin mielenkiintoiseksi. Minä siis tarkistin profiilista mitä hän oli painokseen ilmoittanut, ja laskin painoindeksiksi 20,76. Kysyin että, "Mitä sä sitten olet omasta mielestäs ellei hoikka?" Totesin että hän on minua paljon hoikempi, ja että kyllä minua on sanottu hoikaksi. Hän kiitti minua kehusta ja sanoi ettei kukaan ole koskaan ennen sanonut häntä hoikaksi. Omasta mielestään hän on normaali.

Mitä teidän mielestänne tarkoittaa hoikka? Treffisivustoilta löytyy naisia jotka ilmoittavat kehotyypikseen normaali ja painoindeksi on silti 24, kun laskemaan rupeaa. Kyllä sillä nyt on aika paljon merkitystä painaako 170 pitkä nainen 60 vai 70 kiloa. Vaikka kaipa sitä jokainen omasta mielestään on normaali

Kun painoindeksi tippuu alle 19 niin, taitaa olla laiha eikä hoikka.
Jaa oma painoindeksini on 22,5. Olenko minä siis hoikka? Kertokaa mielipiteenne.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Vaola kirjoitti:Normaalipainoinen nainen on hoikka, alipainoinen laiha ja ylipainoinen lihava. Noin suunnilleen.
'Me naiset' lehden nettisivujen mukaan painoindeksillä 19-27 on normaali painoinen.
No ei se painoindeksillä 27 enää takuulla mikään hoikka ole.

Toisen sivuston mukaan: http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm
>20-25 on normaali painoinen, ja alle 20 on alipainoinen, 25-30 lievä on ylipaino.

Heittelee melkoisesti. Eikä sillä 25 indeksilläkään enää voi puhua hoikasta. Onko muita mielipiteitä?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

varmaan myös vaikuttaa se miten paino on jakautunut ja mistä se koostuu. jos se paino on esim. lihasta, niin kyllähän sitä on paljon hoikempi silmään kuin läskin kanssa. myös se vaikuttaa onko se paino esim. isot rinnat vai iso kaljamaha.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Rouva Pupu

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

No sinällänsä on muu mielipide, koska en mene painoindeksin mukaan vaan silmien mukaan. Pienelläkin painoindeksillä voi näyttää isommalta ja toisinpäin. Se riippuu puhtaasti siitä mitä kropassa on ja missä se sijaitsee, millainen ruumiinrakenne on, lyhyesti sanottuna.

Ja kyllä, itse saan painaa korvilla kuullen aika paljon, että näytän normaalipainoiselta edes, saati hoikalla painoindeksi tuloksella olen minikokoa XS näyttäen alipainoiselta vaikka sitä en painoindeksin mukaan ollut. Enkä ole ainoa tässä "tilanteessa".
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Normaali (BMI 16+), tukeva, ylipainoinen, läski, tankkeri. Asteikko alkaa normaalista, koska jos naiselle antaa ymmärtää, että tämä on hoikka, hän alkaa lihomaan heti.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Clay kirjoitti: jos naiselle antaa, hän alkaa lihomaan heti.
Yleensä siinä kumminkin kestää jokunen kuukausi ennen kuin se alkaa näkyä.
Prepare for the worstest.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Mies = pituus - 100

Nainen = pituus - 110

Fakta.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Larla »

Jos nyt pitäisi hoikkuus pelkkien numeroiden perusteella määritellä näkemättä toista. Sanoisin, että hoikka on 19-22 painoindeksiin lukeutuva. Toisaalta myös joku 24 painoindeksin omaava voi olla hoikankin näköinen jos on lihaksikasta tyyppiä kun se lihasmassa painaa enempi kuin läski. Joten ihan yhtä tyhjän kanssa koko indeksi, ainakin mitä tulee hoikkuuden määritelmään.

Oikeastaan kaikki pelkkiin numeroihin perustuva määritelmä on suolesta. Enkä itse lähde siihen. Eiköhän hoikka ole sellainen jolla sitä läskimassaa ei ole kohtuuttomasti nähden muuhun massaan.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Larla kirjoitti: Oikeastaan kaikki pelkkiin numeroihin perustuva määritelmä on suolesta. Enkä itse lähde siihen. Eiköhän hoikka ole sellainen jolla sitä läskimassaa ei ole kohtuuttomasti nähden muuhun massaan.
Onhan rasvaprosentti jo aika tarkka määritelmä, sekin on vain numeroita.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Larla »

Clay kirjoitti:
Larla kirjoitti: Oikeastaan kaikki pelkkiin numeroihin perustuva määritelmä on suolesta. Enkä itse lähde siihen. Eiköhän hoikka ole sellainen jolla sitä läskimassaa ei ole kohtuuttomasti nähden muuhun massaan.
Onhan rasvaprosentti jo aika tarkka määritelmä, sekin on vain numeroita.
Okei jos nyt satut tietämään toisen rasvaprosentin. Kyllä minä määrittelen hoikkuuden silmämääräisesti. Jos joku näyttää hoikalta, se on hoikka oli sen painoindeksi tai rasvaprosentti sitten mitä tahansa.

Harvemmin tulee kysyttyä ihmisiltä näiden rasvaprosentteja.
Avatar
Larla
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 16.07.2006 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Larla »

Niin ja sanoisin, että painoindeksin ollessa 24 on normaali. Minun painoindeksini on niillä tietämillä (23-24) enkä nyt ainakaan läskiksi tunne itseäni. Vai pitäisikö?
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Larla kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Larla kirjoitti: Oikeastaan kaikki pelkkiin numeroihin perustuva määritelmä on suolesta. Enkä itse lähde siihen. Eiköhän hoikka ole sellainen jolla sitä läskimassaa ei ole kohtuuttomasti nähden muuhun massaan.
Onhan rasvaprosentti jo aika tarkka määritelmä, sekin on vain numeroita.
Okei jos nyt satut tietämään toisen rasvaprosentin. Kyllä minä määrittelen hoikkuuden silmämääräisesti. Jos joku näyttää hoikalta, se on hoikka oli sen painoindeksi tai rasvaprosentti sitten mitä tahansa.

Harvemmin tulee kysyttyä ihmisiltä näiden rasvaprosentteja.
Mutta onko hoikalla ja normaalilla jotain eroa? Jos niin mikä se on?
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Suvinen kirjoitti:
Jyrki73 kirjoitti: Mutta onko hoikalla ja normaalilla jotain eroa? Jos niin mikä se on?
Hassua, mutta pitkiä "normaalipainoisia" kutsutaan helpommin hoikaksi kuin lyhyitä ja normaalipainoisia. Itse saan jatkuvasti kuulla olevani hoikka. Olen 170 senttiä pitkä ja painan 63 kiloa, eli painoindeksi on liki 22. Pitkät raajat ja kaula tekevät vaikutelman, sanon ma.

Itse sanoisin, että hoikka on aina normaalia laihempi, normaali taas voi olla mitä tahansa langanlaihan ja ylipainoisen väliltä.
Niin tuo nettiystäväni josta ketjun alussa kerroin, hän on 172 pitkä painoa 60 profiilin mukaan ainakin, ja väittää ettei häntä ole koskaan sanottu hoikaksi. :?:
Rouva Pupu

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jyrki73 kirjoitti:
Niin tuo nettiystäväni josta ketjun alussa kerroin, hän on 172 pitkä painoa 60 profiilin mukaan ainakin, ja väittää ettei häntä ole koskaan sanottu hoikaksi. :?:
Miksi yleensä jollekin pitäisi sanoa että on hoikka taikka vastavuoroisesti läski.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Rouva Pupu kirjoitti:
Jyrki73 kirjoitti:
Niin tuo nettiystäväni josta ketjun alussa kerroin, hän on 172 pitkä painoa 60 profiilin mukaan ainakin, ja väittää ettei häntä ole koskaan sanottu hoikaksi. :?:
Miksi yleensä jollekin pitäisi sanoa että on hoikka taikka vastavuoroisesti läski.
Usein ihmiset kehuvat toisiaan ja monet varmaankin haluavat näyttää hyvältä. hoikka näyttää monen mielestä hyvältä, eikö? Vai eikö sinua saa kehua?
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Rouva Pupu kirjoitti:Ja kyllä, itse saan painaa korvilla kuullen aika paljon, että näytän normaalipainoiselta edes, saati hoikalla painoindeksi tuloksella olen minikokoa XS näyttäen alipainoiselta vaikka sitä en painoindeksin mukaan ollut. Enkä ole ainoa tässä "tilanteessa".
En muuten ihan ymmärtänyt tätä lausetta. Onkohan mun lukutaidossa jotain vikaa?
Siis miten näytät alipainoiselta, ja millä mitattuna?
Rouva Pupu

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jyrki73 kirjoitti:
En muuten ihan ymmärtänyt tätä lausetta. Onkohan mun lukutaidossa jotain vikaa?
Siis miten näytät alipainoiselta, ja millä mitattuna?
Perustelen siinä oman kantani miksi luotan enemmän silmiini kuin painoindeksiin tarkastellessani ihmisten painoa, jos sitä edes teen.

Väännän siis rautalangasta; painoindeksillä, joka viittaa hoikkaan taikka "normaalipainoiseen" näytän itse alipainoiselta (ymmärtääkö, ymmärtääkö) itseni niinkuin terveysalan henkilöiden silmissä, vaikka painollisesti en ole alipainoinen (ymmärtääkö, ymmärtääkö). Mikä luonnollisesti johtaa siihen, että painoindeksi ei kerro miltä näytän, koska olen "normaalipainoisen" näköinen vasta suht korkealla painoindeksillä ja kilomäärällä (ymmärtääkö, ymmärtääkö).
Lepikkorapu

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Lepikkorapu »

Vitun väliä.
SikaMika

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Rouva Pupu kirjoitti:
Miksi yleensä jollekin pitäisi sanoa että on hoikka taikka vastavuoroisesti läski.
Aivan. Miksi niitä kaikkia ei voi sanoa suoraan läskeiksi? Ja jos eivät siitä tokene, niin vielä lisäksi rumiksi?
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Painoindeksi on niin paljon vain viitteellinen, joten komppaan, ettei sen perusteella mitään kannata päätellä. Hoikka on silloin hoikka, kun hän peilistä katsoessaan näyttää hoikalta. Hoikka voi kyllä olla myös sellainen kysymysmerkin muotoinen pannuperseinen vetelä makaroni, joten ei hoikka ole vielä mikään saavutus. Ns. normaalipainon rajoihin mahtuu hyvin monenlaista vartaloa. Itsekin olin yhdessä vaiheessa painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen, vaikka rasvaprosentti oli alta 10.

Kyllä se vaatii useampia adjektiiveja, jos oikeasti tarkemmin ihmisen kehoa haluaa kuvata.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Rouva Pupu

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

SikaMika kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
Miksi yleensä jollekin pitäisi sanoa että on hoikka taikka vastavuoroisesti läski.
Aivan. Miksi niitä kaikkia ei voi sanoa suoraan läskeiksi? Ja jos eivät siitä tokene, niin vielä lisäksi rumiksi?
Älä viitsi kommentoida, jos et edes tajua kysymystä.
SikaMika

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Rouva Pupu kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
Miksi yleensä jollekin pitäisi sanoa että on hoikka taikka vastavuoroisesti läski.
Aivan. Miksi niitä kaikkia ei voi sanoa suoraan läskeiksi? Ja jos eivät siitä tokene, niin vielä lisäksi rumiksi?
Älä viitsi kommentoida, jos et edes tajua kysymystä.
Läski.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Jyrki73 kirjoitti:
Larla kirjoitti:
Clay kirjoitti:
Onhan rasvaprosentti jo aika tarkka määritelmä, sekin on vain numeroita.
Okei jos nyt satut tietämään toisen rasvaprosentin. Kyllä minä määrittelen hoikkuuden silmämääräisesti. Jos joku näyttää hoikalta, se on hoikka oli sen painoindeksi tai rasvaprosentti sitten mitä tahansa.

Harvemmin tulee kysyttyä ihmisiltä näiden rasvaprosentteja.
Mutta onko hoikalla ja normaalilla jotain eroa? Jos niin mikä se on?
Hoikka lihoo, normaali laihduttaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Sormilla :lol:
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Rouva Pupu

Re: miten määrittelet, onko joku hoikka?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

SikaMika kirjoitti:
Läski.
Todella yllättävää.
Siksi en ihmettele, että sinulle hoikkuus on synonyymi kauneudelle ja ilmeisesti ylipaino rumuudelle toisin kuin minulle.

Enkä siksi myöskään ole yllättynyt, että sinulla on vaikeutta ymmärtää miksi en ihmettele jos jotakin itsestään selvyyttä ei välttämättä sanota ääneen. Toki "olet hoikka" voi jollekin olla kehu, tosin tätä kehua kuulee yleensä sanottavan laihduttaneille ihmisille. Mielestäni kuitenkin kehut tyyliin "näytät hyvältä" tai vaikkapa "sinulla on hyvä kroppa" ainakin omasta mielestäni kehuna on enemmän kertova ja näin ollen sillä on enemmän arvoa.
Vastaa Viestiin