MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Eroottiset systeemit, kuten dildopyllyheterous

Kuinka monta seksikumppania sinulla on ollut?

Äänestys päättyi 26.09.2005 19:03

0-5
14
22%
5-10
13
20%
10-20
18
28%
20-30
3
5%
30-50
9
14%
50-100
5
8%
yli 100
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 65

AarneAnkka

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hebuli kirjoitti:Vain naiset tuntuvat pähkivän onko mahdollisesti tullut jaettua piparia liian monelle. Väitän että harvat miehet pähkivät samaa pippelinjaon suhteen, edes tuolla tasolla kuin sinä. Enintään miehiä harmittaa jos on jaellut pippeliä liian harvoille naisille.
Joo. Kai se on itsetuntokysymys.

Jos minulle selviäisi että joku nainen on fiilannuthöylännyt 20-50 miehen kanssa, ensimmäinen ajatukseni ei ole "lutka / jakorasia", vaan "voi ei, hän on pannut ties kuinka montaa miestä, joista monet ovat varmasti isompia / vahvempia / romanttisempia / itsevarmempia / komeampia / panokonemaisempia / isomunaisempia kuin minä; tuskin pärjään heille vertailussa" koska ainahan vähänkin hemaisevat naiset noita alfapanokoneita löytää baareista. Lisäksi kun monissa deitti-ilmoituksissakin peräänkuulutetaan "kokenutta" naistenkaatajamiestä, niin kriisi on selvää pässinlihaa.

Ajatusmallini on taatusti virheellinen, mutta en ole vielä löytänyt parempaa tilalle.

Yksi nainen kertoi minulle päätäni silittäen ettei hän tee vertailuja. Hyvä niin. Vaan moniko muu tekee?
killkill

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja killkill »

AarneAnkka kirjoitti:... ettei hän tee vertailuja. Hyvä niin. Vaan moniko muu tekee?
Kuiskaan salaisuuden: kaikki tekevät.
Fiksut Naiset (tm) eivät kuitenkaan sano sitä ääneen, koska tietävät miten herkästi mies ottaa tässä asiassa itseensä -> seksin laatu ja määrä vähenevät.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Tulipa muuten mieleeni tästä ketjusta eräs asia. En tiedä oliko tää vaan ja ainoasta mun omaa vainoharhaisuuttani, vaiko todellinen "issue", mut mulle on käyny näin.. Et elin tosissaan jossain vaiheessa sellasta aika railakasta sinkkuelämää, kunnes tapasin erään miehen. Se oli vanhempi ku minä, ja kokenu aika paljon elämässään. Olin sille alusta asti rehellinen kaikesta, niinku menneisyydestäni, ja musta tuntu että se ihminen hyväksy mut täysin sellasena kun olin. No, alettiin sitten seurustelemaan..mut sitten kun se suhde jatku pidemmälle, mul ei ois saanutkaan olla enää "seksuaalista historiaa". Sit olin niinsanotusti lutka..
Et mitä helvettiä? Ensin on ok, kun on ollu paljon kumppaneita, mut sit myöhemmin ei enää ookaan..?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Hebuli

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

AarneAnkka kirjoitti:Jos minulle selviäisi että joku nainen on fiilannuthöylännyt 20-50 miehen kanssa, ensimmäinen ajatukseni ei ole "lutka / jakorasia", vaan "voi ei, hän on pannut ties kuinka montaa miestä, joista monet ovat varmasti isompia / vahvempia / romanttisempia / itsevarmempia / komeampia / panokonemaisempia / isomunaisempia kuin minä; tuskin pärjään heille vertailussa"
Mutta toisaalta, nainen saattaa seurassasi pähkiä aivan samaa, oliko edellinen seksikumppanisi mahdollisesti kauniimpi/parempi sängyssä/kiinteäpeppuisempi/isorintaisempi kuin hän. Joten vaakakupit ovat tasan.

Eräs "exä" kaiveli minulta jossain vaiheessa ohimennen tietoa millaisia muut seurustelemani tai kohtaamani naiset ovat olleet. Erityisesti häntä tuntui kiinnostavan olivatko he olleet lihavampia vai hoikempia kuin hän. Kuitenkin hän vaikutti noin muuten varsin itsevarmalta naiselta, mutta silti tuntui kovasti kiinnostavan. Ehkä hän kartoitti millaisia mieltymyksiä minulla on? Vastaavasti, olihan se minustakin jostain syystä edes hitusen mielenkiintoista nähdä hänen lomakuva-albumissaan kuvia ex-poikaystävistä, kun hän niitä esitteli. Ehkä sitten kuitenkin tein mielessäni jotain vertailuja, vaikka yleensä kumppanin historia ei niin paljoa kiinnosta ainakaan pakkomielteeksi asti.
Viimeksi muokannut Hebuli, 23.09.2005 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hebuli

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

sipsi kirjoitti:No, alettiin sitten seurustelemaan..mut sitten kun se suhde jatku pidemmälle, mul ei ois saanutkaan olla enää "seksuaalista historiaa". Sit olin niinsanotusti lutka..
Et mitä helvettiä? Ensin on ok, kun on ollu paljon kumppaneita, mut sit myöhemmin ei enää ookaan..?
Voipi olla ettei se sitten ollutkaan hänelle ok edes alussa, vaikka muuta sanoikin. Monesti vasta ajan kanssa ihmisistä paljastuu eri puolet ja todelliset ajatukset eri asioista, alussa nyt voi puhua mitä vaan tehdäkseen toiseen edullisen vaikutuksen.

Toki on myös mahdollista, että asia alkoi vaivata häntä vasta kun hän rupesi pähkimään sitä enemmän, mutta yleisellä tasolla se kai edelleen tarkoittaa ettei kyseiselle miehelle ole ok jos hänen kumppanillaan on ollut railakas menneisyys. Pystyy ehkä kieltämään tuon puolen itsestään alussa.

EDIT: Tuli toki myös mieleeni että ehkä häntä alkoi ajan kanssa pelottaa että railakas menneisyys olisi muka osoitus suuremmasta taipuvaisuudesta pettämiseen parisuhteessa. Vaikea sanoa onko todellinen pelko, koska toisaalta juuri vähän kokeneet saattavat parisuhteessa jäädä harmittelemaan vähäisiä kokemuksiaan muista miehistä/naisista.
Filovirus

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Geetzu kirjoitti:
Ystäväni on nyt löytänyt Elämänsä Miehen. On niiiin rakastunut, kaikki on upeasti, muuttivat vihdoin samalle paikkakunnalle jne jne. Tunnusti kuitenkin murehtivansa miehen täydellistä kokemattomuutta. Kamuni ei ole koskaan pettänyt tai tullut petetyksi, mutta omat hyppynsä hyppineenä on liian varma, että miehellä tulee vielä se sama halu kokea uutta ja muita, jonka niin moni ainakin mielessään allekirjoittaa... Toisaalta kun ei tiedä paremmasta, kaipaako sitä muuta? En tiedä. Itse ymmärrän kamun huolen (ja huonon itsetunnon). Siinä rakastuneen tilassa kun on jotenkin haavoittuvimmillaan...
Kyllä minäkin tämän hyvin ymmärrän. Onneksi ihmiset ovat yksilöllisiä, jotkut ovat täysin tyytyväisiä siihen yhteen seksikumppaniinsa, koska se on se rakkaus, jotkut voivat ajatella millaista se olisi muidenkin kanssa vaikka eivät ajatuksista tekoihin menisivätkään ja toiset taas menevät ajatuksista myös tekoihin, tavalla tai toisella.
Uskon, että tämänkin asian tietää vasta sitten kun suhde on pitkällä ja vakaalla pohjalla, sitten kun alkuhuuma on tasaantunut ja arki (ihana arki) suhteeseen tullut.

Mutta niin, kaipaako sitä jotain mistä ei tiedä? Kaippa sitä voi kaivata juuri sen vuoksi ettei tosiaankaan tiedä ja haluaisi tietää.

Itse seurustelin kokemattoman kanssa, itselläni ennen kyseistä suhdetta oli ollut yksi seksikumppani. Sen verran opetti, että erotessa tiesin takuulla, että koskaan en enää kokematonta kumppania ota, tai ainakin pyrin välttämään jos mitenkään mahdollista, sen verran pahasti asia tuli aina välillä, suht usein eteen, että ei kiitos never again.

Olen hyvin tyytyväinen että kumppanillani on aikaisempia kokemuksia niinkuin minullakin, osaa arvostaa hyvää parisuhdeseksiä samalla tavalla kuin minä ja tietää niinkuin minäkin, että irtosuhteet eivät autuaiksi tee. Toki jotkut ihmiset voivat tulla sitä en sano.

Mutta toisaalta, kyllä se aidan toinen puoli voi silti houkutella vaikka ihminen olisi miten kokenut tahansa, joten kai se tasapeli sitten on, en tiedä.
AarneAnkka

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hebuli kirjoitti:Mutta toisaalta, nainen saattaa seurassasi pähkiä aivan samaa, oliko edellinen seksikumppanisi mahdollisesti kauniimpi/parempi sängyssä/kiinteäpeppuisempi/isorintaisempi kuin hän. Joten vaakakupit ovat tasan.
Vaan ovatko vaakakupit tasan silloinkin, jos toisella on ollut 38 kumppania ja toisella 2? Kumppanien määrä korreloi kai lähinnä oman "kevytkenkäisyyden" kanssa, mutta kai se korreloi myös henkilön yleisen haluttavuuden kanssa?
Hebuli

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Vaola kirjoitti:Kysymys: Jos minulla on ollut esim. 30 seksikumppania, vastaanko 20-30 vai 30-50???
Riippuu siitä millaisen kuvan haluat itsestäsi muille antaa? Lutka vai prune?
Geetzu

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

AarneAnkka kirjoitti:Kumppanien määrä korreloi kai lähinnä oman "kevytkenkäisyyden" kanssa, mutta kai se korreloi myös henkilön yleisen haluttavuuden kanssa?
Ei välttämättä ainakaan naisten kohdalla.
hermine

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja hermine »

AarneAnkka kirjoitti: Kumppanien määrä korreloi kai lähinnä oman "kevytkenkäisyyden" kanssa, mutta kai se korreloi myös henkilön yleisen haluttavuuden kanssa?
Enpä nyt sanois, enemmänkin sen, että minkälaista tasoa vaatii vastapuolelta suhteessa omaan tasoon. Lisäksi aktiivisella itsensä tyrkyttämisellä on varmaan enemmän vaikutusta (seksi)seuran löytymiseen kuin hyvältä näyttämisellä. Et jos menee heiluttelemaan tissejään/pippeliään (vaikka virtuaalisestikin) jokaisen mahdollisen spurgun tai puutteisen ikälopun kulissisuhteessaan elävän eteen niin eiköhän sitä seksiä irtoa vaikka joka päivä useamman ihmisen kanssa susirumallekin.

Voihan tuollakin tietysti itsetuntoaan nostaa.
tonttu8

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Olen ihan sinut tän asian kans. Mitään en kadu, ei se mitään hyödyttäisikään.
Gina

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Gina »

AarneAnkka kirjoitti: Yksi nainen kertoi minulle päätäni silittäen ettei hän tee vertailuja. Hyvä niin. Vaan moniko muu tekee?
No joo... Kyllähän sitä varmaan jollain tasolla vertailee, oli se tiedostettua tai ei. Mutta jos nyt parisuhteesta puhutaan, niin seksi on siinä kuitenkin vain yksi osa-alue. Jos muut osa-alueet toimivat niin kyllä se antaa kärsivällisyyttä vaikka seksi aluksi kangertaisikin. Parisuhteessa kun on se hyvä puoli että seksi vain paranee ajan myötä, varsinkin jos molemmat ovat liikkeellä avoimin mielin eikä vain suorittaen. Toiselta voi oppia ja opettaa niiiin paljon. Ainakin minulle seksiin kuuluu olennaisena osana se läheisyys ja haluttuna olemisen tunne. Se on väkisinkin voimakkaampi ja parempi parisuhteessa kuin yhden yön jutuissa.

IMHO.
Geetzu

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

hermine kirjoitti:-- Voihan tuollakin tietysti itsetuntoaan nostaa.
Mun mielessäni tommonen ei nosta kenenkään itsetuntoa, ehkä helpottaa jotain 24/7 panetuksesta kärsivää... Toisaalta, en ole susiruma enkä sellaisten susirumien ajatuksia ole kuullut tai niitä ihan osaa miettiäkään. Yleensä kai seksin saamattomuus johtuu siitä, ettei ne kuuluisat tasot kohtaa...

Ihan OT alla, lässynlää.

Tämmösiä hassuja tuli tossa eilen miehen kanssa jutellessa mieleen:
Jostain syystä luotan itse eniten omanlaisiini ihmisiin. Siis ihmisiin, jotka ovat kokeneet samoja juttuja ja ajattelevat pääpiirteittäin samalla tavalla asioista kuin minä. Tästä esimerkkinä kun pettämiskeskusteluissa yleensä lauotaan se "kerran pettäjä - aina pettäjä" niin mun hassun mielestä se ei tosiaan mene niin vaan ihan päinvastoin...

Typeryydestä, lapsellisuudesta, spontaanisuudesta, aggreista - mistä vaan tämä johtuukaan, niin olen kai sellainen "opi kaikki kantapään kautta" -tyyppi. Kun on jutellut sellaisen miehen kanssa, joka on pettänyt joskus kumppaniaan, sitä löytää ne samat katumukset ja itseinhot toisesta kuin mitä tunnistaa itsestään. Tulee ajatus, että tämä ihminen ei ole potentiaalinen pettäjä, on jo kokenut sen paskan ja jokainen terve ihminen (mä törmään onneks vaan tervejärkisiin :]) suojelee itseään paskalta. Vaikka ei kai se noin mene välttämättä, mutta tämmösiä nyt höpistiin unisatuina eilen samalla kun pohdiskelimme niiden entisten hoitojen merkityksellisyyttä meidän nykytilanteessa. Mietin tota kamunkin tilannetta. Ihan älytöntähän se on antaa itsensä stressata turhia, pitäisi varmaan vain osata repiä se positiivinen vaihde silmään ja kelata "jos toinen joskus haluaa lähteä muiden matkaan niin siinähän lähtee, se on elämää ja mä varmuudella siitä selviän". Omassa nupissa ihminen ei ole yksiavioinen otus ja todennäköisyys sille, että uteliaisuus muita lajitovereita kohtaan tuosta vielä yltyy on jotenkin satavarmempaa silloin kun mitään kokemuksia ei siltä saralta vielä ole.

Joo, vois kirjottaa vaikka päiväkirjaa ennemmin, sori. :]
Filovirus

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Mä ajattelen aika lailla samalla tavalla kuin sinä Geetsu postauksessasi.
Se on jännä, että jotkut asiat vaan jostain syystä pitää oppia kantamaan kautta , jotta pystyy sanomaa, että hei ei tämä mun juttu ollutkaan vaikka niin olen ennen kokeiluakin ajatellut, tämä pätee myös muihin asioihin kuin suhteeseen taikka seksiin.

Mä en tiedä, mutta itse arvostan sitä, että voin keskustella syvällisestikkin kumppanin kanssa kyseisistä asioista, sillon tavallaan molemmat on niin itseään kuin vaan olla voi, sitä uskaltaa kertoa ja kuunnella sellaisia asioita, jotka itselleen taikka toiselle saattaa olla hankalia ym. Ja se fiilis, että on kaikki laittanut ns. pöydälle ja se toinen ymmärtää sua, ymmärtää sun kannan ja ehkä ymmärtää sun tunteet asiaa kohtaan ja siltin hyväksyy sut juuri sellaisena kuin olet.

Hiukan siirappista, mutta mulla on menkat tulossa laitan niiden piikkiin 8)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Filovirus kirjoitti:
Hiukan siirappista, mutta mulla on menkat tulossa laitan niiden piikkiin 8)
Mitähän meikäläinen voisi syyttää halusta saada eräs naisihminen syliini asap? GWB? Liikavarpaan kolotusta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
AarneAnkka

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Bluntly kirjoitti:Mitähän meikäläinen voisi syyttää halusta saada eräs naisihminen syliini asap? GWB? Liikavarpaan kolotusta?
Libidoa?
Hebuli

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

AarneAnkka kirjoitti:Vaan ovatko vaakakupit tasan silloinkin, jos toisella on ollut 38 kumppania ja toisella 2? Kumppanien määrä korreloi kai lähinnä oman "kevytkenkäisyyden" kanssa, mutta kai se korreloi myös henkilön yleisen haluttavuuden kanssa?
No mutta senhän pitäisi saada itse kukin vain röyhistämään rintaansa entistä enemmän, kun tällainen paljon kokenut henkilö on valinnut juuri sinut huolimatta niistä kaikista aiemmista. Eli sinä olet ilmeisesti vähintään yhtä hyvä ellei jopa parempikin kuin ne aikaisemmat, kun olet kerran kelvannut niin kokeneelle ja halutulle naiselle! ;)
AarneAnkka

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hebuli kirjoitti:Eli sinä olet ilmeisesti vähintään yhtä hyvä ellei jopa parempikin kuin ne aikaisemmat, kun olet kerran kelvannut niin kokeneelle ja halutulle naiselle! ;)
No niin.... voihan sen noinkin ajatella. Diu di diu. :ohyeah:
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Impi »

Hebuli kirjoitti:
Impi kirjoitti:Mitäpä katumista menneissä olisi? Jos on sinkkuna, niin ihan sama mihin suuntaan sitä piparia jakaa, jos vaan itseään huvittaa. Ei se käytössä kulu.
Vain naiset tuntuvat pähkivän onko mahdollisesti tullut jaettua piparia liian monelle. Väitän että harvat miehet pähkivät samaa pippelinjaon suhteen, edes tuolla tasolla kuin sinä. Enintään miehiä harmittaa jos on jaellut pippeliä liian harvoille naisille.
Se on tämä iänikuinen kahtiajako: "pukki" on tosimies, "horo" taas on halpa bimbo, jota ei voi kuvitellakaan lastensa äidiksi.

Jos (ja kun) miehet ajattelevat näin, niin eivät naisetkaan voi siitä kokonaan olla piittaamatta. En edes minä. Sen takia pidänkin useimmiten suuni kiinni tollaisista jutuista, ainakin IRL.. Jos kysytään, saatan vastata, mutta olen kuitenkin epämääräisesti nolona, vaikka mies olisi vastaavassa tilanteessa vaan ylpeä "saavutuksistaan".
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Faghag

Kokeneisuus takaa tyytyväisyyden!

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Seksikumppanien määrä on yleensä ongelma partnerille. Onneksi nykyisen miesystäväni kanssa olemme harjoittaneet erotiikkaa liki saman henkilömäärän kera, joten hänelle ei tule alemmuudentunnetta siitä, että olen pannut enemmän. Kokeneisuus näkyy molempien seksitaidoissa sekä estottomuudessa.

Seksi on kivaa, siksi sitä pitää harjoittaa runsaasti ja ruokahaluhan vaan kasvaa syödessä. Seksuaalisten mässäilyjen ja kokeilujen hyvä puoli on se, että tässä kypsässä iässä (kohta 36vee) osaa tyytyvä yhteen hyvään, eikä surffaile kolmen lähes yhtä hyvän kesken. Kaikkien pervoilujen jälkeen voin todeta, että tavallinen seksi, mieluiten oman kullan kanssa omassa sängyssä ja lähetyssaarnaja-asennossa on paras jumalaisten orkkujen tae. Nykyinen kumppanini on yksinkertaisesti PARAS rakastaja mitä mulla on koskaan ollut.

Tauteja ei ole tullut, koska en ole koskaan syönyt e-pillereitä. Monethan luulevat, e-pillerit ovat paras suoja paitsi raskautta myös sukupuolitauteja vastaan. Kondomi on ollut paras suoja, eikä kortsujen ostaminen tai kalun päälle rullaaminen tms. ole koskaan ollut allekirjoittaneelle punastelujen aihe. En ole myöskään kokenut kortonkia mitenkään naimisherkkyyttä häiritsevänä. Paras ehkäisykeino mielestäni on anaali- ja suuseksi.

Jos on paljon partnereita, on syytä käydä usein testeissä. Se on huomaavaisutta paitsi itseään myös muita kohtaan. Tosin tämähän on vain tätimäistä jälkiviisautta, sillä olen monta vuotta ollut yhden miehen nainen kerrallaan. Tosin miehet ovat vaihtuneet. :lol:
Faghag

Vielä tästä...

Viesti Kirjoittaja Faghag »

.. se joka toista haukkuu, on usein joko kade tai epävarma omista valinnoistaan. Tälläinen ainainen seksuaalisesti-kokenut-ihminen-on-pukki/huora-ajattelu on yleensä yleistä heidän keskuudessa, joilla ei ole uskallusta seksuaalisiin kokeiluihin, mutta salaista halua kyllä. Tosin en niitä kaikille suosittele. Meitä on moneen junaan, eikä kaikkien tule kokeilla kaikkea, vaikka yhteiskunnan vapaampi suhtautuminen siihen kannustaisi, jos asia aiheuttaa ahdistusta tai muuta vaivaa pään sisään.

Tosin olen huomannut erään empiirisen tosiasian chateissa keskustellessani, että seksuaalinen kokemattomuus yleensä korreloituu "salaisen seikkailuseuran" hakemiseen anonyymisti Internetin välityksellä. Itse pidän pelkuruutena sitä, että ei voi puhua avoimesti seksistä tai seksuaalisista tarpeistaan oman kumppaninsa kanssa, vaan mennään mieluummin hankkimaan kokemukset ja kenties tauditkin jostakin muualta. Tämä on ok, jos kyse on yhteisestä sopimuksesta, muussa tapauksessa monet käsittävät moisen toiminnan ns. pettämiseksi, joka saattaa loukata asiasta tietämätöntä osapuolta.

Seksi ei ole syntiä, eikä mikään saavutus sinällään, vaan ihmisnisäkkäiden tapa lisääntyä, mutta myös pitää hauskaa. Itse olen aina suhtautunut seksiin älyllisellä uteliaisuudella ja minua on kiinnostanut erilaiset tavat, joilla seksiin on suhtauduttu ja harjoitettu eri aikoina ja eri kulttuureissa. Tähän suosittelen erästä antropologisen, etnotieteellisen ja kulttuurihistoriallisen näkökulman omaavaa Edgar Gregersenin kirjoittamaa kirjaa Seksuaalisuuden maailma.

Toisille seksi on rakkauden fyysistä ilmaisua, toisille omien rajojen etsimistä ja seikkailua. Kunnioittakaamme molempia näkökantoja täysikasvuisten aikuisten välisissä seksuaalisissa suhteissa. Eihän se ole keneltäkään pois, jos naapurissa nussitaan.
AarneAnkka

Re: Kokeneisuus takaa tyytyväisyyden!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Faghag kirjoitti:Paras ehkäisykeino mielestäni on anaali- ja suuseksi.
Varsinkin yhdistettynä, tuossa järjestyksessä. :barf:
Faghag

Re: Kokeneisuus takaa tyytyväisyyden!

Viesti Kirjoittaja Faghag »

AarneAnkka kirjoitti:
Faghag kirjoitti:Paras ehkäisykeino mielestäni on anaali- ja suuseksi.
Varsinkin yhdistettynä, tuossa järjestyksessä. :barf:
*repeilee* perverssi pilkunnussija :lol:
Exsat

Re: Kokeneisuus takaa tyytyväisyyden!

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Faghag kirjoitti: Tauteja ei ole tullut, koska en ole koskaan syönyt e-pillereitä. Monethan luulevat, e-pillerit ovat paras suoja paitsi raskautta myös sukupuolitauteja vastaan.
Töissä tutustuin johonkin sinäminä-lehteen pitkästä aikaa, vai olisiko ollut suosikki? No joka tapauksessa, nuorisolehden oman kyselyn perusteella yli 20% vastanneista uskoi e-pillerien suojaavan sukupuolitaudeita. Aivan järkyttävän suuri määrä! En muista oliko vastaajien ikähaitaria eritelty, mutta olettaisin ko. lehtien lukijakunnan olevan n. 13-17-vuotiaita.

Tietämättömyys on ilmeisesti suoraan verrannollista koulujen seksuaalitiedoituksen vähentymiseen. Samoin olen huomannut työn kautta, että yllättävän moni nuori uskoo seksielämän loppuvan tuossa 20 ikävuoden korvilla. Aikuista ei pidetä uskottavana seksivalistajana, kun "mitä ne muka seksistä tietää.."
Faghag

Re: MIKÄ ON SUHTAUTUMISESI SEKSIKUMPPANIESI MÄÄRÄÄN?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

kesseli kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Äiteeni sukupolvella kuului asiaan, että naidaan vain rakastamansa miehen kanssa ja jos on ollut rakastunut vain yhteen niin entäs sitten? Ei mitään häpeämistä, päinvastoin laadukkuutta.
ja mikäs siitä seksistä tekee laadukkaampaa jos sitä on harrastanut vain yhden ihmisen kanssa?

DrD.
Se tietysti, että ei tiedä, onko kumppani seksuaalisesti huono vai hyvä kumppani, vai onko kumppanilla isompi tai pienempi kalu tai tissit tai pillu kuin muilla, kun ei ole mitään vertailupohjaa. Monissa tapauksissa "tyytyminen" yhteen kumppaniin on tuonut mukanaan seksuaalista tyytymättömyyttä.
Vastaa Viestiin