Seksuaalinen valta

Eroottiset systeemit, kuten dildopyllyheterous

Seksuaalinen valta heteromarkkinoilla

On naisten käsissä (tai haarovälissä)
15
63%
On miesten käsissä (tai ainakin toisessa kädessä)
2
8%
Ei ole kenenkään käsissä
7
29%
 
Ääniä yhteensä: 24

Aava

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Aava »

SikaMika kirjoitti: Hih hih! Luulenpa, että teit juuri virheen.


Yhdenkö vain? Mutta sehän on vähän!
No, aivan sama. Ei olisi ensimmäinen kerta eikä taatusti viimeinenkään.
SikaMika

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Herra Manala kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Kysymyksen voi tietenkin asetella niin, että supistetaan molempien sukupuolten markkina-arvojen merkitys kokonaan pois, ja kysytään näin:

Kumpi vie ja kumpi vikisee, kun vastassa ovat markkina-arvoltaan keskenään täsmälleen samanarvoiset mies ja nainen (tai näistä tasaisesti koostuva joukko)?
No jos nyt oikein aletaan pilkkua nussimaan, niin täsmälleen samanarvoista markkinatilannetta ei ole olemassakaan. Se on aina häviöllä joka haluaa/tarvitsee enemmän.
Jos nyt oikein aletaan pilkkua nussimaan, niin täsmälleen samanarvoinen markkinatilanne toki on olemassa jos molemmat haluavat yhtä paljon (vaikkapa ei yhtään). Mutta pilkunnussintaahan tämä toki on.
Herra Manala kirjoitti: Jos kuitenkin haluat markkina-arvot poistaa tästä yhtälöstä (jonka ympärillä koko asia ylipäätänsä pyörii) niin eihän jäljelle jää yhtään mitään muuta kuin teoreettista mussutusta sukupuolten välisestä epätasa-arvosta. Edelleenkään, minun mielestäni nainen ei vie yhtään sen enempää kuin mieskään. Paitsi toki jos on itse itsensä sellaiseen tilanteeseen alentanut, että vonkuen juoksee pillun perässä. Silloin mennään kuitenkin taas markkina-arvojen puolelle ja tullaan takaisin siihen pisteeseen, kumpi haluaa/tarvitsee enemmän. Jos se näkyy, on automaattisesti hävinnyt ottelun.

Maailmassa ei ole niin hottia ihmistä, ei miehenä kuin naisenakaan, joka voisi valita _ihan_ kenestä tahansa. Mutta kyllä se alfuus/ulkoiset piirteet tässä painaa sen verran, että markkinat toki kasvavat.
Tää ei ollut pilkunnussintaa, vaan asiaa. Harmi vain, että munansa luovuttaneita miehiä on maailma niin väärällään, ettei tilanne aina ihan tuolta näytä. Tilanteesta onneksi kärsivät vain juurikin ne samat munattomat, joten omaa (ja kaveriensa) kuoppaa kaivavat.
SikaMika

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Aava kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Hih hih! Luulenpa, että teit juuri virheen.


Yhdenkö vain? Mutta sehän on vähän!
No, aivan sama. Ei olisi ensimmäinen kerta eikä taatusti viimeinenkään.
Meinaan vaan, että saatoit juuri saada itsellesi e-lämän pituisen "kumppanin"!
NegaDuck

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

SikaMika kirjoitti:Harmi vain, että munansa luovuttaneita miehiä on maailma niin väärällään, ettei tilanne aina ihan tuolta näytä. Tilanteesta onneksi kärsivät vain juurikin ne samat munattomat, joten omaa (ja kaveriensa) kuoppaa kaivavat.
Valtapelistäkö siinä sitten vain on kysymys?
Herra Manala

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Valtapelistäkö siinä sitten vain on kysymys?
Mikäpä elämässä ei olisi? Kyllähän näitä asioita tunnetusti mitataan kaikilla mittareilla.
Aava

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Aava »

SikaMika kirjoitti: Meinaan vaan, että saatoit juuri saada itsellesi e-lämän pituisen "kumppanin"!
Jaa. Pelkällä palautteesta kiittämisellä? Ei kai nyt sentään.
NegaDuck

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Valtapelistäkö siinä sitten vain on kysymys?
Mikäpä elämässä ei olisi? Kyllähän näitä asioita tunnetusti mitataan kaikilla mittareilla.
Niin... kuinkahan suuri osa viehättävyydestä sitten onkaan fyysistä ja synnynnäistä ja maneerista, ja kuinka suuri osa taas pelkkää psykologiaa ja taitavaa toisen yläpuolelle asettumista?
SikaMika

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Harmi vain, että munansa luovuttaneita miehiä on maailma niin väärällään, ettei tilanne aina ihan tuolta näytä. Tilanteesta onneksi kärsivät vain juurikin ne samat munattomat, joten omaa (ja kaveriensa) kuoppaa kaivavat.
Valtapelistäkö siinä sitten vain on kysymys?
Riippuu mistä ja kenestä puhutaan. Mun mielestäni tyyppi, joka on valmis myymään periaatteensa jatai itsekunnioituksensa mistä tahansa syystä, on munaton. Liian moni mies on naisen edessä munaton saadakseen pesää, ja jotkut naiset huomaavat tämän ja alkavat käyttää sitä hyväkseen. Näiden naisten edessä saavat sitten pokkuroida kaikki seuraavatkin "uhrit", jos ovat pokkuroidakseen. Ja näitä pokkuroijiahan siis riittää.

En mä mitään helvetin nyrkki-hellamallia ole tässä tyrkyttämässä, pois se minusta. Tyrkytän vain ihmisille, miehille ja naisille, halua uskaltaa olla oma itsensä. Jos joku vielä senkin jälkeen päättää haluta toimia jonkun toisen kynnysmattona, niin mikäs siinä; elämä on valintoja.
NegaDuck

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

SikaMika kirjoitti: halua uskaltaa olla oma itsensä
Mutta mitä jos jotkut on omia itsejään nimenomaan kynnysmattoina? :)
SikaMika

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Aava kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Meinaan vaan, että saatoit juuri saada itsellesi e-lämän pituisen "kumppanin"!
Jaa. Pelkällä palautteesta kiittämisellä? Ei kai nyt sentään.
Wait and see, baby! :wink:

Sä et tunne G-Poikaa kovin hyvin, huomaan.
Aava

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Aava »

SikaMika kirjoitti: Sä et tunne G-Poikaa kovin hyvin, huomaan.
Mä en tunne ketään Kitinästä kovin hyvin. Jotenka siitä on lähdettävä, että kuka tahansa voi minä hetkenä hyvänsä yht'äkkiä kusasta lirauttaa silmään :D
Viimeksi muokannut Aava, 28.03.2008 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SikaMika

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NegaDuck kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: halua uskaltaa olla oma itsensä
Mutta mitä jos jotkut on omia itsejään nimenomaan kynnysmattoina? :)
Jos ei puhuta mistään kepeistä lauantaisaunan jälkeisistä domina-leikeistä, en usko kenenkään olevan oma itsensä kynnysmattona. On tietty ihmisiä, jotka ovat ennemmin johdettavia kuin johtajia, mutta on heilläkin olemassa oma tahtonsa. Siinähän se pointti olikin, kuinka paljon omaa tahtoasi vastaan olet valmis toimimaan saadaksesi jotain tapahtuvaksi.
SikaMika

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Aava kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Wait and see, baby! :wink:

Sä et tunne G-Poikaa kovin hyvin, huomaan.
Mä en tunne ketään Kitinästä kovin hyvin. Jotenka siitä on lähdettävä, että kuka tahansa voi minä hetkenä hyvänsä yht'äkkiä kusasta lirauttaa silmään :D
I'm one of the good guys, trust me! :mrgreen: :twisted: :wink:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Olen kyllä sitä mieltä, että kellä vittu sillä valta. Noin yleisperiaatteena. Valitettavasti. Niin se enimmäkseen toimii eläinmaailmassakin. Urokset kilpailevat naaraiden huomiosta, uhraavat siihen voimansa ja elämänsä, jopa koristautuvat naaraiden houkuttamiseksi epäkäytännöllisillä riikinkukon pyrstöillä ja muilla. Näennäisesti välinpitämättömät naaraat sitten valitsevat.

Mutta edelleen jurppii tuo "markkina-arvoteorianne". Mikä ihmeen kitinämaailman yksioikoinen ja itsestäänselväksi luuloteltu käsitys teillä on ihmisten arvostuksista? Onko se joku geelipää-yökerhobilettäjien maailma? :D Totta kai on kauniimpia ja rumempia ihmisiä. Ja menestyjiä ja luusereita. Mutta ulkonäkö-arvostuksetkin vaihtelevat paljon. Joku arvostaa vain bodareita, toinen ei voi sietää niitä. Minusta jotkut monien miesten suosimat naistyypit näyttävät vastenmielisiltä. Jollekin menestyjä on rahaa keräävä investointipankkiiri, toinen taas halveksii sellaista ja sankarinsa voi olla tiedemies, taiteilija tai vaikka tyyppi joka pitää orpokotia villieläimille.

Johan menee tuskaiseksi, jos tutustuminen ei keskity siihen, onko tuo ihminen kiinnostava, vaan koko ajan pitäisi kalkuloida sen yleistä markkina-arvoa ja vertailla omaan markkina-arvoon jonkun muka yleispätevän ISO- tai DIN-standardin mukaan. Hyi helvetti tätä nykysuomea!
Elppis kirjoitti: Skenario 1: 5 naista, 1 mies tulee pöydän ääreen pyytäen liittyä seuraan = rohkea ja itseluottamusta omaava äijä.

Skenario 2: 5 miestä, 1 nainen tulee pöydän äären pyytäen liittyä seuraa = joko huora tai epätoivoinen.

On se vaan kumma ;)
Hmmmmm...
Minulle on joskus väitetty (täälläkö, en muista) että baareihin mennään "tapaamaan ihmisiä" tai "tutustumaan uusiin ihmisiin" periaatteessa ihan yleisen sosiaalisuuden hengessä, ja mahdollinen pariutuminen on ylimääräinen sattuma. Ei taida ollakaan niin, jos kuvaamissasi tilanteissa heti ensimmäisenä tulee mieleen pokausyritys ja sitten sukupuolinussintaan kelpaavuuden arviointi eikä "ihanaa kun saan uusia kavereita, istu toki siihen" :D
Aava kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Hih hih! Luulenpa, että teit juuri virheen.


Yhdenkö vain? Mutta sehän on vähän!
No, aivan sama. Ei olisi ensimmäinen kerta eikä taatusti viimeinenkään.
Ei huolta. Kunhan olen huomannut monet Kitinäjuttusi ajattelevan ihmisen tekstiksi. Ja kasvosi ovat herkät. Mutta vonkaamaan en jaksa ruveta, olen muutenkin hajauttanut vonkuukohteitani liikaa :D
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Aava

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Aava »

Gat kirjoitti: Ei huolta. Kunhan olen huomannut monet Kitinäjuttusi ajattelevan ihmisen tekstiksi. Ja kasvosi ovat herkät. Mutta vonkaamaan en jaksa ruveta, olen muutenkin hajauttanut vonkuukohteitani liikaa :D
Ei mulla ole muuta huolta kuin se, että koska en tunne Kitinästä juuri ketään, joskus odotan kauhulla sitä, että te vakiojäsenet asettelette sen teidän jonkun "rutiini-ensihoitokusetuksenne" mullekin, kuten ehkä teette kaikille rookie-kirjoittajille :D

Niin.. kuten sanoin, kaikesta netissä leijailevan paskanjauhannan sietämättömästä keveydestä huolimatta liikutuin palautteestasi. Osittain siksi, että itse en haluaisi panna niitä, keitä en kokisi puoleensavetävinä ja osittain siksi, että vaikutat jotenkin kuitenkin vilpittömältä. Ja siitäkin syystä palautteesi liikutti, koska minun mittakaavassa (miten vähäpätöinen se sitten onkin) panettavuus on jo kova sana/"rankkaa" palautetta. Se, panettaako joku tyyppi minua vaiko ei, onkin oikeastaan ensisijaisin asia, jonka miehestä määrittelen. Koska se olisi mulle se vilpittömin, mieluisin ja yksinkertaisesti paras tunneilmaisutapa. Olet kuitenkin kasvoton nimimerkki, joka luo lähdekritiikkiä varsin paljon. Saatat siis myös toisaalta yksinkertaisesti vaan olla niin taitava imartelija/silmäänkusija, että vaivauduin palautteeseesi takertumaan.

No mutta, minä kun en muutenkaan hirveästi arvosta puhumista ja sanoilla kikkailua, siis myöskään IRL. Tämäkin imartelu on siis kuitenkin jätettävä omaan arvoonsa, josta syystä on myös oikeastaan aivan sama, vonkaatko vaiko et. Osuit kuitenkin siis hermoon, kun kehuit pantavaksi. Ja siitä siis kiitos. Kaikesta kyseenalaisuudesta huolimatta tuli h-vetin hyvä mieli :D
Aava

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Aava »

(Myönnän heti alkuun, että tästä kinastelu on korkeintaan yhtä hyödyllistä kuin tupakointi - ehkä siis vaan itse asiassa haitallista. Silti pakko tarttua tähän.)
Gat kirjoitti: Olen kyllä sitä mieltä, että kellä vittu sillä valta. Noin yleisperiaatteena. Valitettavasti. Niin se enimmäkseen toimii eläinmaailmassakin. Urokset kilpailevat naaraiden huomiosta, uhraavat siihen voimansa ja elämänsä, jopa koristautuvat naaraiden houkuttamiseksi epäkäytännöllisillä riikinkukon pyrstöillä ja muilla. Näennäisesti välinpitämättömät naaraat sitten valitsevat.


Missä kaupungissa asut? Määkin haluan sinne, jossa urokset kilpailevat naaraista ja naaraat keskittyvät valitsemaan. Onko sellaista paikkaa tosiaan jossain Suomessa... ?

Ja naaraatko eivät muka kilpaile urosten huomiosta.. eivät panosta ulkonäköönsä viehättääkseen heitä, eivät koristaudu epäkäytännöllisesti uroksia varten....? Höh. Ihan kukkua. Siis uroksistahan käydään aivan mieletöntä taistelua. Myös silloin, kun he ovat naimisissa tai muuten vaan varattuja. Olosuhteista siis riippumatta.

Tässä nyt vaan ehkä korostuu se yleinen taipumus, mistä tälläkin palstalla on ollut puhetta, että jos nainen lähestyy miestä, hänet nähdään helposti kiimaisena jakorasiahuorana, joka ei muuten miestä saa kuin itse sellaisen "kamppaamalla". Ja tällaisen stigman välttämiseksi naiset melko harvoin lähestyvät. Se ei kuitenkaan kerro yhtään mitään siitä, kuinka paljon naiset lopulta ajattelevat miehiä. Ja totta puhuen, kyllä itsekin ajattelen sen niin, että jos mies ei lähesty, hän ei ole kiinnostunut ja/tai että ulkonäöllisesti en viehätä häntä lainkaan.

Ja eikai niitä syviä kaula-aukkoja, push-upeja, valtavaa hajuvesibisnestä jne. olisi vain siksi, että naiset ehostautuisivat yksistään omaksi ilokseen... ?
Herra Manala

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aava kirjoitti:Määkin haluan sinne, jossa urokset kilpailevat naaraista ja naaraat keskittyvät valitsemaan. Onko sellaista paikkaa tosiaan jossain Suomessa... ?
Tervetuloa kitinään.
elco

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja elco »

Aava kirjoitti:
Gat kirjoitti:


Missä kaupungissa asut?
Tuoretta lihaa myllyyn.
NegaDuck

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aava kirjoitti:Määkin haluan sinne, jossa urokset kilpailevat naaraista ja naaraat keskittyvät valitsemaan. Onko sellaista paikkaa tosiaan jossain Suomessa... ?
Missä tahansa maaseudulla.

Mutta jos haluat vieläkin enemmän valinnanvaraa, mene Kiinaan maaseudulle, siellä on oikea armeija poikamiehiä kun kaikki tyttölapset perinteisesti jätetään... saattamatta tähän maailmaan. Kiinassa on itse asiassa sama tilanne kaupungeissakin, mutta vähemmän kärjistettynä.

Venäjällä taas on toisinpäin. Miehiä kuolee kuin kärpäsiä alkoholismiin, liikenneonnettomuuksiin, sotiin sekä miliisin ja mafian pahoinpitelyihin, joten naisenemmistö huhuilee siellä miesten perään. Siellä jo se, että mies juo alkoholia vain kohtuullisesti, tekee hänestä super-alfamiehen. Eikös se Putin-laulukin mennyt just jotenkin tohon tyyliin? "Putin on supermies, hän ei juo..."
Aava

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Aava »

NegaDuck kirjoitti: Missä tahansa maaseudulla.
Oih. Joku jyväjemmari-hiihtelijä-lujakoura-jätkänsälli oliskin varsin miellyttävää seuraa. Ois ne heinäladot ja muut upeet luonnonläheiset puitteet... Mutta mun työ- ja harrastusvaatimukset tekis maaseutuelämisen aika epäkäytännölliseksi. Valitettavasti. Plus etten ole mikään kodin hengetär kun ehkä joskus ohimennen joidenkin mikrosekuntien ajan :cry:
NegaDuck kirjoitti: Mutta jos haluat vieläkin enemmän valinnanvaraa, mene Kiinaan maaseudulle, siellä on oikea armeija poikamiehiä kun kaikki tyttölapset perinteisesti jätetään... saattamatta tähän maailmaan. Kiinassa on itse asiassa sama tilanne kaupungeissakin, mutta vähemmän kärjistettynä.
Kiitos neuvosta, mutta ajatus miehen torpedoimisesta itärajan takaa ei kyllä hotsita yhtään :). Kiinasta yli 170 cm pitkän miehen etsiminen saattais rajoittaa tarjontaa yllättävän paljon. Minä kun en niin haluais pussailla alaviistoon :D Ja vaikka kiinan kieltä osaisikin, kuuntelen mieluummin lakonisia suomalaismiehiä kuin sellaisia jatkuvaa oraalista oriental-ripulia. Tulis vaan pää kipeäksi :D Plus että lähtökohtaisesti mua viehättää skandinaavinen vaaleus/ristiverisyys aika lujaa, koska itse olen suhteellisen tummaverinen. Ja miehen ulkonäön/olemuksen pitää olla panettava.
NegaDuck kirjoitti: Venäjällä taas on toisinpäin.


Venäjällä menee kaikki toisinpäin. Valitettavan monessa asiassa vieläpä väärinpäin.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Leila »

Itse törmäsin näihin Laasasen ajtuksiin ensimmäisen kerran kun hän oli radiossa haastateltavana ja toisen kerran kun hän oli Voimala-ohjelmassa. Kauhean baarikeskeinen maailma tällä herralla kyllä on. "Kun ollaan baarissa niin naiset sitä ja miehet tätä ja baarissa naiset valitsee kenelle antaa ja kenelle jne." Hyvänen aika, tapaavat kai ihmiset nyt muuallakin kuin baarissa! Seksikumppaneitakin löytyy muualta kuin baarista. Muutenkin nuo Laasasen jutut vaikuttaa jotenkin katkeran nuoren miehen nillitykseltä. Oon itse tuntenut montakin mukavaa miestä, jotka ei ulkonäön puolesta todellakaan ole mitään mister Finland -tasoa, mutta siltikin niillä on ihan fiksut ja mukavat tyttöystävät tai vaimot. Ja lapsiakin, eli on ne joskus saaneet ihan todistettavasti.
Edith

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ehdotan empiiristä testausta näille jutuille. Ihan just siellä baarimaailmassa, että olis ees jonkinlaista tsaannssia Laasasenkin teorioilla. Keskiviikkona? Perjantaina? Lauantaina?
NegaDuck

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Kappas, linkki tähän ketjuun löytyi ihan tuolta Laasasen blogista, jonka taas löysin googlettaessani linkkiä itse kirjaan, jonka juuri äsken luin loppuun. YNpyrä on sulkeutunut.
NuoriDaavid

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:Kappas, linkki tähän ketjuun löytyi ihan tuolta Laasasen blogista, jonka taas löysin googlettaessani linkkiä itse kirjaan, jonka juuri äsken luin loppuun. YNpyrä on sulkeutunut.
:shock:

Kitinä alkaa olla liikaa julkisuudessa. Uskaltaako tänne enää kirjoittaa...
MGandhi

Re: Seksuaalinen valta

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Leila kirjoitti:Ja lapsiakin, eli on ne joskus saaneet ihan todistettavasti.

Toihan nyt ei tarkoita muuta kuin, että joku on saanut todistettavasti.
Vastaa Viestiin