Patongin kestotesti

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 01.04.2015 12:34

No niin, nyt on auto pompautettu ja taas yksi epäluotettava ranskalainen katsastustilastoja rumentamassa. Yksi aurauksensäätötanko pitää vaihtaa. Parempilaatuinen versio motonetissä 30 euroa.

Lisäksi katsastusmies kuittasi, että etujarrulevyt on alamitassa. Menivät kyllä vielä läpi, joten pakko ei olisi vaihtaa, mutta olen jo muutaman vuoden niiden uusimisen ajankohtaa arponut, joten taidan laittaa ne uusiksi tänä keväänä renkaanvaihdon yhteydessä. Uudet levyt kestänevätkin sitten auton loppuelämän ajan. Jarrupalojen kanssa hintaa kertyy noin 135 euroa.

Viimevuonna ei tullu korjattua kuin pakolliset, joten takaiskarit odottaa edelleen vaihtoa, mutta taitaa lykkääntyä vielä ainakin vuodella, kun katsastuksella ei ollut niistä mitään huomautettavaa. Katsotaan, jos näillä korjauksilla pääsis taas vuoden verran eteenpäin.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 11781
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 01.04.2015 12:47

Säästää pitkän pennin kun osaa itse korjata. Nostan hattua.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 29.04.2015 14:06

Sain auton katsastuksesta läpi. Satuin saamaan osat vähän halvemmalla, niin korjauskulut jäi lopulta alle sadan euron.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 31.03.2016 11:25

Vagabondo kirjoitti:No niin, nyt on auto pompautettu ja taas yksi epäluotettava ranskalainen katsastustilastoja rumentamassa. Yksi aurauksensäätötanko pitää vaihtaa. Parempilaatuinen versio motonetissä 30 euroa.
Uusi vuosi, uudet säätötangot. Tänä vuonna menee vaihtoon sitten loput kolme.

Käsijarrua pitäisi taas säätää. Se tuntuu olevan säätöä vailla joka vuosi, joten ajattelin uusia vaijeriston, kun sitä ei autoon ole vaihdettu missään vaiheessa. Oishan sen varmaan saanut säätämällä ilmaiseksi toimimaan sen verran, että pääsee katsastuksesta läpi, mutta jos uus vaijeri toimis vaikka muutaman vuoden ilman säätämistä.

Tilasin jo uudet osat 135 eurolla. Periaatteessa kaikki osat olisi kotona vaihdettavissa, mutta jarruvaijerin vaihtamiseksi autoa pitää kuulemma purkaa sen verran, että nosturin kanssa sujuu huomattavasti helpommin, joten taidan vaihdattaa ainakin sen jollakin muulla. Töistä tulee tänä vuonna siis hieman lisäkuluja varaosien päälle. Samalla vois tietysti vaihdattaa öljyt, kun öljynsuodatin on tuossa autossa vähän ikävässä paikassa.

Katsotaan, jos auto menis näillä taas vuoden eteenpäin.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2021
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja KKK » 31.03.2016 12:56

Olis vaan fasiliteetit niin kyllähän noita kulkuneuvoja enemmänkin korjaisi. Mopoa ei voi oikeastaan talvisäilössä laittaa koska se on niin stnan ahdas, toi keularemppa oli ihan riittävä sirkus.

Taivasalla olen autoon yhden tukivarren vaihtanut ja se oli ihan riittävän "hauska" homma ilman voimatyökaluja, vaikka apuna metrinen vääntövarsi hylsylle ja rost-flashia korillinen. Piakkoin edessäoleva kytkinremppa menee ammattilaiselle, pitää purkaa puoli autoa. Osat säädin tosin ulkomailta huomattavasti Suomen hintoja edullisemmin - eikä ole edes mitään harakiriosia.

Edelleen suurin saavutus tällä rintamalla - josta olen edelleen ylpeä: oikosulku poltti ensimmäisestä autostani etupään sähköistä suuren osan. 20 asteen pakkasessa istuin autossa puoli päivää varusteina yleisvirtamittari, johtoja ja abikoja sekä kusenpolttama kytkentäkaavio. Sain kondikseen. Samaan vaunuun tulikin sitten harjoituksen vuoksi vaihdettua kardaanin ristinivelet, tukivarsia... you name it. Nykyään on tullut laiskaksi ja mukavuudenhaluiseksi, ei jaksa tuolla pihalla pimeässä ja kylmässä konttailla.

Enkä minäkään mitään "osaa". Tekemällä oppii. Ja kysymällä. Ja mokaamalla.
Amazing shit happens!

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 31.03.2016 13:17

KKK kirjoitti:Taivasalla olen autoon yhden tukivarren vaihtanut ja se oli ihan riittävän "hauska" homma ilman voimatyökaluja, vaikka apuna metrinen vääntövarsi hylsylle ja rost-flashia korillinen.
Ei voimalla, vaan rälläkällä. Tai niin ainakin ammattilaiset on mua opastaneet. Ruostuvat yleensä sen verran pahasti kiinni, että niitä tosiaan on rehellisin konstein vaikea saada auki.

EDIT: Eikö sulla ollut isompi asunto haussa? Katso sellainen missä on autotalli, niin saat puuhastelutilaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2021
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja KKK » 31.03.2016 14:26

Vagabondo kirjoitti:Ei voimalla, vaan rälläkällä. Tai niin ainakin ammattilaiset on mua opastaneet. Ruostuvat yleensä sen verran pahasti kiinni, että niitä tosiaan on rehellisin konstein vaikea saada auki.

EDIT: Eikö sulla ollut isompi asunto haussa? Katso sellainen missä on autotalli, niin saat puuhastelutilaa.
Arvaapa millä se lopulta aukes? Kolmen pisteen vihje: ei käsityökaluin :evil:

Tietenkin autotalli on hakuprioriteeteissä vahvasti mukana, mutta koska budjetti on rajallinen, on hyväksyttävä että täydellistä unelmataloa täydelliseltä paikalta täydellisin varustein ei näillä resursseilla osteta. Jostain on tingittävä.

Autotalleja on lähinnä 1970-luvulla ja vanhemmissa taloissa ja sitten 2000-luvulla rakennetuissa. Siinä välissä rakennetuissa suht harvinainen. Lämpimän parin auton tallin jälkirakentaminen on sevverta kallis pieti, että siihen tuskin on varaa.
Amazing shit happens!

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 28.04.2016 14:27

Vagabondo kirjoitti:Tilasin jo uudet osat 135 eurolla. Periaatteessa kaikki osat olisi kotona vaihdettavissa, mutta jarruvaijerin vaihtamiseksi autoa pitää kuulemma purkaa sen verran, että nosturin kanssa sujuu huomattavasti helpommin, joten taidan vaihdattaa ainakin sen jollakin muulla. Töistä tulee tänä vuonna siis hieman lisäkuluja varaosien päälle. Samalla vois tietysti vaihdattaa öljyt, kun öljynsuodatin on tuossa autossa vähän ikävässä paikassa.

Katsotaan, jos auto menis näillä taas vuoden eteenpäin.
Nojoo, ei mennyt ihan suunnitelman mukaan. Katsustuksessa eivät huomanneet, että toisesta takajarrusta oli jarrusatulasta sylinteri jumissa ja joutu vaihtamaan koko satulan, kun sylinteriä ei saanut irtoamaan. Käsijarrusta vaihdettiin vain renkaille menevät vaijerit ja jätettiin kahvalle menevä vielä paikoilleen, niin ei tarvinnut lähteä nosturille. Töistä pääsin aika vähällä, kun paremmin osaava tuttu kävi tekemässä enimmät.

Rahaa meni kaikkineen noin 550€ sisältäen öljynvaihdon, joten vähän kalliimpi kevät tänävuonna. Käsijarrusta tulee vielä lisäkustannuksia, jos nyt jossain vaiheessa saan aikaiseksi sen loppupätkän vaihdattaa, mutta ajolupa on nyt taas vuodeksi eteenpäin, eikä muita remontteja ole tällä hetkellä tiedossa. Katselin, että autoon oli vuoden aikana tullut noin 12tkm. Aika lyhyttä ajoa tolla tulee nykyään ajeltua, kun kaikki pidemmät matkat pyritään ajamaan vaimon dieselillä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 31.03.2017 10:12

Kävin taas vuosittaisessa pompautuksessa. Ei muuta korjattavaa kuin yksi alapallonivel (17€ alkuperäislaatu @motonet). Voivat olla hankalia vaihtaa pihassa, joten ajattelin teettää vaihdon. Työstä siis koituu hieman lisäkustannuksia, mutta aika edullisesta saa leiman paperiin. Viime vuosi olikin vähän kallis, niin ihan kiva, että pääsee tasaamaan kuluja.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 26.04.2017 11:25

Vuosi olisi sitten taas ajo-oikeutta autolla. Tutun tuttu vaihtoi alapallon parilla kympillä, niin korjauksiin ei paljoa rahaa uponnut. Edellisestä katsastuksesta oli kilometrejä kertynyt vain reilu 8K, kun kaikki vähänkin pidemmät matkat keskitetty vaimon modernimpaan dieseliin, kun se kulkee yli puolet pienemmillä polttoainekuluilla.

Autokuume vaivaa edelleen ja ensimmäistä kertaa elämässäni harkitsen vakavissani uuden auton ostamista. Olin kuvitellut, ettei sellaista päivää tulisi. Rahoituskuvio, kun en haluaisi perheen autoihin kuukausittain menevän rahamäärän paljoa kasvavan, ja järjellä hyväksyttävien perusteluiden keksiminen on vielä vaiheessa. Pikkasen joutuu vielä työstämään, kun tuo auto on ollut niin halpa ja hyvä. Tässä kuitenkin etsitään järkisyitä jo sen verran harmaalta sektorilta, kuten kolariturvallisuudesta ja mahdollisesti edessä olevista remonteista, että auto voi vaihtua ennen seuraavaa katsastusta.

Katselin jo, että myös tulevassa autossa on 6,5" kaiutinpaikat, joten kaiutinsarja pitäisi olla helppo siirtää. Jakosuotimien sijoittaminen voi toki vaatia hieman miettimistä. Automerkkien tarjoamat hifisarjatkin* on aina ihan surkeita, niin tuo on ihan kynnyskysymys auton vaihdolle.

*Tähän saa saman valmistajan kaiuttimet kuin minulla on nytkin, mutta kaiutinvalmistajan sivujen perusteella ne on halpismallia, joten en usko olevan suorituskyvyltään lähelläkään nykyisiäni. Täytyy toki käydä koekuuntelulla varmistamassa mielipide.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 11781
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 26.04.2017 11:45

Onko sulla ajatusta, paljonko olet valmis laittamaan rahaa? Jos 45K on mahdollinen, odottaisin Teslan Model 3:sta ja Opelin Ampera e:tä (Chevrolet Boltin europpaversio). Ellei sitten ole pakko ajaa 1000km putkeen yhdellä pissatauolla välissä.

Jos ei halua ostaa, OP kulku liisaa nimenomaan sähköautoja

https://op-kulku.fi/

Toki paikasta A paikkaan B ja takaisin kuljettavan uuden auton saa paljon halvemmallakin, mutta polttomoottori on niin vanhaikainen kapistus, että ei sellaista mielestäni kannata ostaa.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 26.04.2017 12:36

James Potkukelkka kirjoitti:
26.04.2017 11:45
Ellei sitten ole pakko ajaa 1000km putkeen yhdellä pissatauolla välissä.
2000+ pitää tarvittaessa pystyä puskemaan vuorokaudessa. Kakkosautona sähköauto tai hybridi olisi hyvä, mutta en usko, että kannattaa kahta kallista autoa pitää, joten en usko, että vielä tässä vaiheessa tulee sähköautoa taloon. Pikemminkin pitäisi vaihtaa toi toinen auto pienempään ja halvempaan, ettei autoilu leikkaa liikaa matkailubudjettia.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 11781
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 26.04.2017 14:58

Vagabondo kirjoitti:
26.04.2017 12:36
James Potkukelkka kirjoitti:
26.04.2017 11:45
Ellei sitten ole pakko ajaa 1000km putkeen yhdellä pissatauolla välissä.
2000+ pitää tarvittaessa pystyä puskemaan vuorokaudessa.
:sir:
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 25.10.2017 10:24

Oli sytytyshäiriöitä moottorissa, niin piti käyttää korjaamolla. Teetin samalla öljyt+suodattimen vaihdon. Häiriöt poistui tulppien ja sytytyspuolan vaihdolla. 340€ maksoi yhteensä ja nyt moottori taas kehrää nätisti.

Kävin koeajamassa 5008:n, mutta haluamaani en oikein saa mitenkään alle 600€ kuukausilyhennyksen. Liian kallista mun makuun. Moottorihäiriöiden ilmestyessä tutkin myös muita vaihtoehtoja, mutta en löytänyt niistäkään riittävän hyvää diiliä. Vanha on kuitenkin edelleen niin hyvä ajaa, että kannattaa ennemmin korjata sitä, kuin tuhlata reilusti enemmän rahaa uudemman vempeleen hankintaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 25.10.2017 10:32

Vagabondo kirjoitti:
26.04.2017 11:25
Katselin jo, että myös tulevassa autossa on 6,5" kaiutinpaikat, joten kaiutinsarja pitäisi olla helppo siirtää. Jakosuotimien sijoittaminen voi toki vaatia hieman miettimistä. Automerkkien tarjoamat hifisarjatkin* on aina ihan surkeita, niin tuo on ihan kynnyskysymys auton vaihdolle.

*Tähän saa saman valmistajan kaiuttimet kuin minulla on nytkin, mutta kaiutinvalmistajan sivujen perusteella ne on halpismallia, joten en usko olevan suorituskyvyltään lähelläkään nykyisiäni. Täytyy toki käydä koekuuntelulla varmistamassa mielipide.
Kuten epäilinkin, niin tuo 5008:n Focalin hifisarja oli sitä tyypillistä edullista hifiä. Tarkka ja erotteleva, mutta kylmä, sävytön ja etäinen. Ei vastaa mun vaatimuksia, joten äänentoistolle olisi pakko tehdä jotain. Tää oli se viimeinen naula arkkuun, joka hautasi mun autokuumeen toistaiseksi :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 9002
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja urpiainen » 25.10.2017 15:10

Vagabondo kirjoitti:
25.10.2017 10:32
Tää oli se viimeinen naula arkkuun, joka hautasi mun autokuumeen toistaiseksi :D
Mä luulen, että mun ikälopulla patongillani alkaa matkan pää häämöttää. Tosi ärsyttävää, en millään viitsisi alkaa mietiä tuollaistakaan hankintaa. Eli autokuumeelle olisi tarvetta, mutta jotenkin se ei vain käynnisty. Toivottavasti vanha ranskaleipä jaksaa vielä ainakin talven yli!

Minä en aseta äänentoistolle juuri mitään vaatimuksia, mutta muuten auton tulee olla sellainen, että kamat, mukaanlukien esim. sukset, mahtuvat hyvin sisään, vaikka ottaisi hiihtokavereita kyytiin enemmänkin. Käytännössä tämä edellyttänee farmarikorista autoa kolmessa osassa taittuvalla takapenkillä. Ja kun pitäisi vielä olla edes melkein järjellisen hintainenkin, vaihtoehdot lienevät 5008, Karoq tai vielä edullisempi Astra-farmari. Tosin varsinkin tuota viimeistä ei varmaan saa espoolaiset edes ostaa, koska automiehille aiheutettu myötähäpeä olisi liikaa. Toivottavasti patonki kestää vielä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 11078
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala » 25.10.2017 15:30

Mä olen kohta kaksi vuotta suunnitellut autokaupoille lähtöä. Sen verran olen vaimon kanssa saanut asiaa sovittua, et nykyisen arvon päälle laitetaan kymppi lisää. Eli uusi auto saisi maksaa noin 24k€. Ja tarkoitus on ostaa 2-3 v vanha tapaus. Toyota, oikeastaan kaksi sellaista perä jälkeen vaihtuu joksikin muuksi, ehkä volkkariksi tai sitten joku tila-auto.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 11781
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 25.10.2017 15:37

Vagabondo kirjoitti:
25.10.2017 10:32
Vagabondo kirjoitti:
26.04.2017 11:25
Katselin jo, että myös tulevassa autossa on 6,5" kaiutinpaikat, joten kaiutinsarja pitäisi olla helppo siirtää. Jakosuotimien sijoittaminen voi toki vaatia hieman miettimistä. Automerkkien tarjoamat hifisarjatkin* on aina ihan surkeita, niin tuo on ihan kynnyskysymys auton vaihdolle.

*Tähän saa saman valmistajan kaiuttimet kuin minulla on nytkin, mutta kaiutinvalmistajan sivujen perusteella ne on halpismallia, joten en usko olevan suorituskyvyltään lähelläkään nykyisiäni. Täytyy toki käydä koekuuntelulla varmistamassa mielipide.
Kuten epäilinkin, niin tuo 5008:n Focalin hifisarja oli sitä tyypillistä edullista hifiä. Tarkka ja erotteleva, mutta kylmä, sävytön ja etäinen. Ei vastaa mun vaatimuksia, joten äänentoistolle olisi pakko tehdä jotain. Tää oli se viimeinen naula arkkuun, joka hautasi mun autokuumeen toistaiseksi :D
Eo:n perusteella myönnän sinulle kultaisen hifistely-ansiomerkin tammenlehvillä :)
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 25.10.2017 16:40

James Potkukelkka kirjoitti:
25.10.2017 15:37
Eo:n perusteella myönnän sinulle kultaisen hifistely-ansiomerkin tammenlehvillä :)
Tota... Kiitoksia kaiketi. En oikein tiedä miten lausetta pitäisi tulkita.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 13.04.2018 11:48

Se on taas katsastusaika. Tänä vuonna oli ohjelmassa sitten se toinen keulan alapallo. Käytin korjaamolla, kun en viitsinyt alkaa tappelemaan irroituksen kanssa. Samalla tarkasteli päästöjä ja jo vuosia piinannutta taaempien lambda -anturien vikakoodia, joka on hieman muuttunut tässä vuosien saatossa. Epäili, että etummaiset katalysaattorit taitaa olla vajaatoimiset, mutta taaemmat riittää pitämään päästöt sallituissa rajoissa, joten ei ollut varma etteikö uusillakin antureilla tulisi vikakoodia. Taaemmilla antureilla ei kuitenkaan ole vaikutusta moottorin toimintaan ja vikakoodillakin on puskuri nollauksen jälkeen ettei se syty heti, niin nollailen jatkossakin vikakoodit ennen katsastusta, niin muuta korjausta ei tarvita. 90€ kustansi tämä ilo.

Oikeaa takajarrua pitää kanssa säätää ennen uusintatarkastusta. Liukutapit on jumahtanut paikoilleen, enkä saanut niitä suosiolla liikkumaan. Koska huolletun vaihtosatulan saa 100€, niin en viitsi sen enempää tapella. Tänään pitäisi poiketa Motonetista hakemassa varaosa ja laittaa viikonloppuna paikoilleen. Pari sataa näyttäisi siis menevän tänä vuonna katsastuksessa havaittujen puutteiden korjaamiseen. Aika edullisesti näyttäisi auto taas jatkavan matkaa.

Tuulilasin vaihtoa harkitsen, kun kulunut lasi vähän heikentää näkyvyyttä vastavalossa, mutta en tiedä raaskinko.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 17681
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Bluntly » 13.04.2018 11:52

Vagabondo kirjoitti:
13.04.2018 11:48
Tuulilasin vaihtoa harkitsen, kun kulunut lasi vähän heikentää näkyvyyttä vastavalossa, mutta en tiedä raaskinko.
Jos katsastussetä päättää, että perkele niin tuostahan tulee nykyisin ajokieltoa eikä vanha kunnon korjauskehotus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.

Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 4977
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo » 13.04.2018 12:30

Bluntly kirjoitti:
13.04.2018 11:52
Vagabondo kirjoitti:
13.04.2018 11:48
Tuulilasin vaihtoa harkitsen, kun kulunut lasi vähän heikentää näkyvyyttä vastavalossa, mutta en tiedä raaskinko.
Jos katsastussetä päättää, että perkele niin tuostahan tulee nykyisin ajokieltoa eikä vanha kunnon korjauskehotus.
Koskisiko noita uudempia autoja, joissa lasi on merkittävä koria kantava elementti. Ei ole katsastusmiehet vaihdosta edes vihjailleet vielä, vaikka lasi alareunasta halki koko matkalta. Lopputalvesta vaan tuli uusi kiveniskeymä ikävän keskelle, niin aloin miettimään koko lasin vaihtoa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 17681
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Bluntly » 13.04.2018 12:34

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.

Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 2854
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow » 14.04.2018 4:46

On topic!

Toukokuussa 2016 ostin 1998 lokakuussa käyttöönotetun Renault Clion kesäautoksi 800:lla eurolla. Kahden kesän ja talven jälkeen on kohtuullista kirjata muistiin, että patonki kestää. Heittämällä leimoista läpi ja ajossa edelleen.
Who says you need to buy a guitar?

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24260
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Patongin kestotesti

Viesti Kirjoittaja exPertti » 10.05.2018 15:49

Patongit kestävät. Itsellä on neljäs ranskalainen putkeen ja ainoastaan kahteen ensimmäiseen tehtiin kumpaankin kaksi huoltoa vuosihuolto-ohjelman ulkopuolelta.
Came here for school, graduated to the high life

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa