Digi-tv + tallentava digiboxi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
AngryBird

Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Tyhmä kysyy, että kuinka mä saan nuo vehkeet kytkettyä yhteen niin, että toimii? Vai saanko mitenkään?
[LG-telkkari, ei kortinlukijaa + Topfield tallentava boxi kortinlukijalla + PlusTV-kortti].
Voiko boxia ylipäänsä kytkeä digitelkkariin?

Selkokielellä, kiitos :]
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Koskapa Topfieldin tallentava boksini on kiinni 10+ vuotiaassa kuvaputkitelkkarissa niin vastaan: JUU.

Arvaus: antennipiuha kiinni boksiin ja boksi kiinni telkkariin vaikka hdmi:llä.
Luulen et pelittää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
AngryBird

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Eli digi+digi pelittää? Onko tää nyt varma kans?
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Siis kuuluuko kysymys, että voiko digiboksin kytkeä kiinni telkkariin? :D
Pröötprööt
AngryBird

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

pierupylly kirjoitti:Siis kuuluuko kysymys, että voiko digiboksin kytkeä kiinni telkkariin? :D
Kysymys kuuluu voiko digiboksin kytkeä digitelkkariin. Eli toimiiko 2 x digi vai heitänkö ton tallentavan vehjeksen lepikkoon?
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

AngryBird kirjoitti:Eli digi+digi pelittää? Onko tää nyt varma kans?
Mulla antennitalous, kaapeliboksi. Älä kysy, miksi ja miten, mutta toimii. Digitelkku, kortteineen + tallentava boksi. Toimii siis niin, että jos haluun tallentaa, käytän boksia. Muuten vaan pelkkä telkku. Toimii kyllä, mut en osaa kertoa, kuinka kytketään yhteen, koska en ole itse johtoja viritelly :?
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
AngryBird

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

exPertti kirjoitti: Siis vedät johdot
Tämä on ehkä se ensisijainen ongelma.
Oon yleensä ulkoistanut nää jollekin kaverille mutta nyt kaikki potentiaaliset johdottajat asuvat ihan saatanan kaukana :D
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Eikös suurimmalla osalla ihmisiä ole digiboksi kiinni digitelkkarissa? Vai tarkoititko siis sitä, että voiko kummankin vehkeen digiviritintä hyödyntää samanaikaisesti? Ja miten Pulkannarun vanhassa putkitelkkarissa on digiviritin? Täh?
Pröötprööt
AngryBird

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

pierupylly kirjoitti:Eikös suurimmalla osalla ihmisiä ole digiboksi kiinni digitelkkarissa?
Mistä minä tiedän? Mulla ei ole ollut puoleentoista vuoteen digiboksia lainkaan koska digitelkkari. Nyt sain ihan ilmaiseksi paketissa olevan tallentavan eikä mulla ole siis aavistustakaan niiden yhteensopivuudesta.

Tauolla oleva PlusTV-korttikin olis eikä huvita ostaa telkkariin kortinlukijaa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

AngryBird kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Eikös suurimmalla osalla ihmisiä ole digiboksi kiinni digitelkkarissa?
Mistä minä tiedän? Mulla ei ole ollut puoleentoista vuoteen digiboksia lainkaan koska digitelkkari. Nyt sain ihan ilmaiseksi paketissa olevan tallentavan eikä mulla ole siis aavistustakaan niiden yhteensopivuudesta.
Ois siitä varmaan jonkinlainen haloo noussut jossain vaiheessa, jos taulutelkkarin kanssa ei pystyiskään tallentamaan ohjelmia laisinkaan ;) Mutta toimii tietty juu.
Pröötprööt
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Siis vedät johdot kuten ennen videoaikana. Ensin digiboksiin ja siitä ulostulosta telkkariin. Sitten digiboksi scartilla kiinni telkkariin. Profit. Sitten kummankin oma digiviritin hoitaa kuvan muuntamisen.
Ei profit vaan major fail.

Jos on boksi jossa on scart-liitin ja hdmi-liitin niin on päivänselvää että käytetään HDMI-liitintä. Digiviritin televisiossa ei vaikuta mitenkään sisääntulevaan kuvasignaaliin, tuli se sitten mitä kautta tahansa, vaan tarjoaa oman kuvasignaalinsa televisiokanavista. Ulkopuolelta piuhasta tulevaa kuvaa ei muunna digiviritin vaan television kuvankäsittelyelektroniikka, joka siis esimerkiksi konvertoi SD-muodossa tulevan kuvan HD-muotoon, ellei laita boksia tekemään em. konversiota, tuuppaa sitä HDMI-liittimen kautta televisioon ja (tarvittaessa) kytke television vastaavaa kikkastelua pois päältä.

Jos kyseinen plustv-kortti on ostettu ikäänkuin HD-lähetyksiä silmällä pitäen, voi toki törmätä siihen, että toimiiko plus-tvkortti vai ei. Edellyttää ymmärtääkseni että molemmat vehkeet tukevat korttilinkitystä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Korttilinkitys

Tuohon korttilinkitysasiaan ei voi oikein ottaa kantaa ellei tiedä televission ja boksin mallia.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

AngryBird kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Siis kuuluuko kysymys, että voiko digiboksin kytkeä kiinni telkkariin? :D
Kysymys kuuluu voiko digiboksin kytkeä digitelkkariin. Eli toimiiko 2 x digi vai heitänkö ton tallentavan vehjeksen lepikkoon?
Lyhyempi versio. Toimii.

Kortin täysi toimivuus on sitten se kysymysmerkki. SD-kanavien pitäisi toimia ongelmitta. HD-kanavien kohdalla probleema on jopa todennäköinen, mutta sillä ei ole väliä jos se ei ole HD-boksi.
Universaali disclaimer.
AngryBird

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

PlusTV-kortti on lähinnä Juniorin ja Maxin takia, HD:t on ihan se ja sama :)

Kiitsa vastanneille. Kokeilen räjähtääkö mikään.
Manaaja

Re: Digi-tv + tallentava digiboxi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo, tottakai voi. Ei tee minkäännäköistä eroa/vaadi minkään huomioonottamista vrt. analogitelkkariin.
Vastaa Viestiin