Partakone?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

Olen ajanut naamani sileäksi viimeksi neljä vuotta sitten. Silloin höylällä ja tuloksena oli punatulkkujen verilöyly ja naamanahka kuin murkkuikäisellä finnisankarilla. Höylä ei sovi kuin pallien sheivaamiseen.

About 10 vuotta olen ajanut naamani vain lyhentäen sängen samalla koneella jolla leikkaan harvat haituvanikin. Sillä ei palleja sheivata, eikä saada aikaiseksi alle 1 mm sänkeä.

Kysymys. Onko jo nykyään olemassa sähkökoneita, joita voi käyttää joka päivä naamanahan räjähtämättä? Palleja sillä ei ole tarkoitus sheivata.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kun alleviivasit sanan sileäksi, niin pitääkö sen siis olla aivan über porsliini?

Mä käytän sellaista perintäistä Phlipsin ladattavaa, jossa on kolme pyörivää terää. Siinä saa säätää, kuinka ärhäkästi rouhii.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Kun alleviivasit sanan sileäksi, niin pitääkö sen siis olla aivan über porsliini?.
No, kun han sillä nyt pystyisi edes joka päivä ajamaan naamansa niin, ettei nahka kulu puhki.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun alleviivasit sanan sileäksi, niin pitääkö sen siis olla aivan über porsliini?.
No, kun han sillä nyt pystyisi edes joka päivä ajamaan naamansa niin, ettei nahka kulu puhki.
Eikös tässä välissä yleensä metrikset ala pauhamaan jostain lotioneista?
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Olen ajanut naamani sileäksi viimeksi neljä vuotta sitten. Silloin höylällä ja tuloksena oli punatulkkujen verilöyly ja naamanahka kuin murkkuikäisellä finnisankarilla. Höylä ei sovi kuin pallien sheivaamiseen.

Kysymys. Onko jo nykyään olemassa sähkökoneita, joita voi käyttää joka päivä naamanahan räjähtämättä? Palleja sillä ei ole tarkoitus sheivata.
Mä luovuin partakoneista yli 15v sitten ja vaihdoin höylään, kun se oli paljon ystävällisempi iholle, joten lukitsen vastauksen "ei".
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: Mä luovuin partakoneista yli 15v sitten ja vaihdoin höylään, kun se oli paljon ystävällisempi iholle

Mulla ei kestä naama ja kaula höylää lainkaan. Tissiposki kai.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun alleviivasit sanan sileäksi, niin pitääkö sen siis olla aivan über porsliini?.
No, kun han sillä nyt pystyisi edes joka päivä ajamaan naamansa niin, ettei nahka kulu puhki.
Tuossa Philipsissäni on tosiaan sellainen säätö, jonka avulla voi säätää hellävaraisemmaksi, jos liikaa ärsyttää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Mä luovuin partakoneista yli 15v sitten ja vaihdoin höylään, kun se oli paljon ystävällisempi iholle

Mulla ei kestä naama ja kaula höylää lainkaan. Tissiposki kai.
Niin, siis kokemukseni mukaan partakoneet on vielä pahempia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:
masa kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Mä luovuin partakoneista yli 15v sitten ja vaihdoin höylään, kun se oli paljon ystävällisempi iholle

Mulla ei kestä naama ja kaula höylää lainkaan. Tissiposki kai.
Niin, siis kokemukseni mukaan partakoneet on vielä pahempia.

Joo kyllä. Olen ekan sähkökoneeni todennut vesilinnun heittokapulaksi jo vuonna -86.

Mutta että ovatko ne vieläkin yhtä huonoja?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutulla sanoisin, että on ihosta kiinni mitä kestää. Konella on heti paukuroilla kun taas normaalisti vetelen yleensä tylsällä höylällä ainoastaan suikunkosteaa naamaa ilman jälkiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Gillette Fusion Power ainakin itsellä toimii hyvin, suhteellisen herkkä iho mullakin naamassa ja normaalit höylät ärsyttää ihoo aika urakalla. Perustana siis ihan tavallinen partahöylä, joka vaan tärisee. Mainospuheiden mukaan vähentää ihoärsytystä ja kyllä se niin tuntuu tekevänkin normaaliin Fusioniin verrattuna. En jaksa yleensä ees mitään geelejä käyttää, ihan pelkkää vettä vaan liukasteena.

Toimii tarvittaessa myös tärisevänä seksileluna.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

exPertti kirjoitti:https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=115922

Vaikka joku tuollainen. Vesipestävä kannattaa helpon hoidettavuuden takia ottaa ja en ainakaan itse tykkää piuhan päässä olevista, joten ladattava.
Nyt on sanottava sanani että mulla on ollut pari n. satasen Philipsin partakonetta ja niiden ajojälki ei ole kyllä kovin kummoinen. Saa höylätä ihan huolella ja moneen kertaan. Meikän hyvä iho ei tietenkään kärsi siitä kun höylä ei tahdo kunnolla leikata vaikka kuin putsii konetta.

Manaaja ja tixuli vissiin sitten olivat tyytyväisempiä kalliimman luokan Philipsin koneisiin.

edit: puhun taas höylästä ja koneesta sekaisin, mutta siis konetta tietysti tarkoitin joka kohdassa.
Viimeksi muokannut Dumiz, 31.10.2011 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

Saako tolla rahalla muka jotain toimivaakin?

Olisn kuvitellut että koneen pitää olla jonmpi kumpi näistä :kontrolli:

https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=112252

https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=105018
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:
Saako tolla rahalla muka jotain toimivaakin?

Olisn kuvitellut että koneen pitää olla jonmpi kumpi näistä :kontrolli:

https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=112252

https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=105018
En tiedä noista pesukeskuksista, mutta iso plussapuoli hinnan noustessa tuosta lienee se, että latausajat pienenevät. Tuotahan saa tosiaan ladata sen 8h.
Lautausajan lyhyydestä maksamisessa ei kyllä oo järkeä. Mulla ainakin kun alkaa olla virtaska lopussa laitan piuhan kiinni, ajan sillä loppuun. Sitten jätän piuhan kiinnin ja seur. aamuna on latautunut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulla taitaa olla joku 6000-sarjanen piliseivi herkkyyssäädöllä nykyään aiemman 5000-sarjasen säätämättömän tilalla jos en ihan väärin muista. Ihan suht kivastihan se toimii, mutta oon nykyään siirtynyt käyttämään enemmän höyliä, koska tuntuma on jotenkin kivempi. Eikä höylä ole tällaiselle laiskemmalle ajelijalle niin nirso jokapäiväisen ajelun suhteen kuin kone, jonka toiminta muuttuu huomattavasti inhemmaksi heti jos sänki on yli 2 päivän mittainen. Joutuu siinä tapauksessa vetää aina rajaajalla ensin pohjat ja pyöröterillä loput, joka menee vähän työlääksi ja ihoa kuormittavaksi. Samoin alakaulan alueen lähes ihonmyötäisesti kasvavat karvat menee helpommin höylällä, kone helposti jättää ne ja sitä ihoa joutuu survomaan aika inhasti joka suunnasta voimalla että saa ne pois.

Höylien suhteen oon huomannut että omistamieni laatuhöylien (Gillette Mach 3, Mach 3 Turbo, Wilkinson Quattro) sijaan kaikkein parhaiten toimii yllättäen BICin 3-teräinen kertishöylä, jota voi käyttää ihan hyvin 3-4 kertaa. Noi edellämainitut soveltuvatkin parhaiten siihen kassien sheivaamiseen kunhan niitä on tylsyttänyt ensin yhden tai kaksi käyttökertaa partahommissa. Ennen vierastin höyliä samasta koetusta syystä kuin sinä, mutta ongelmani on tainnut lähinnä olla siinä etten ole osannut painaa höylällä tarpeeksi kovaa ihoa vasten, jolloin sheivaamisesta on tullut enemmän repivää ja siten karvatuppia helpommin ärsyttävää. Herkän naaman höylääminen on myös helpompaa kun käy ensin suihkussa tai vetää 10min ennen varsinaista partavaahdolla ajamista kosteusvoidetta naamaan.

Itse oon ajatellut että jos konekaupoille pitäisi lähteä niin seuraavan kerran katselisin herkähkön hipiäni kanssa että se kone olisi a) philips b) veden alla huuhdeltava c) niveaa ruikkiva. Eli taitais mennä 8000-sarjan piliseivin puolelle.
Manaaja

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Lautausajan lyhyydestä maksamisessa ei kyllä oo järkeä. Mulla ainakin kun alkaa olla virtaska lopussa laitan piuhan kiinni, ajan sillä loppuun. Sitten jätän piuhan kiinnin ja seur. aamuna on latautunut.
Samaa mieltä. Lisäksi tommonen pikalataaminen kuormittaa helposti enemmän noita vaihtokelvottomia akkuja ja lyhentävät sen vuoksi koko koneen käyttöikää. Itse aina lataan samaan tapaan yön/vuorokauden yli täyteen heti kun huomaan että koneen pyörimisvauhti alkaa hyytyä, ja sitten taas ajan niin monta kertaa ilman piuhaa että sama toistuu, ellen ole lähdössä jonnekin reissuun, jolloin lataan akut täyteen ennen reissua akkujen varaustilasta riippumatta enkä ota verkkojohtoa mukaan. Backupiksi sitten höylä jos sattuu kämäset.

Joka tapauksessa tolla tavalla mulla on koneiden käyttöikä helposti ollut 5+ vuotta, ja akkuja aiemmin alkaa melkeenpä terät sanoa itsensä ensin irti. Enkä henkilökohtaisesti olisi kyl itse valmis maksamaan partakoneesta kovin paljoa yli satasta.
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:No sinällään näin, mutta käsittääkseni ne ovat konkreettisia eroja noissa. En ole mitään kalliimpaa naamakarvanajajaa kokeillut, joten en muista eroista tiedä.
Olen kyllä hyvin hämmästynyt jos ei toleransseissa, terä,- ja muissa koneen materiaaleissa ole eroja.
Manaaja

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No sinällään näin, mutta käsittääkseni ne ovat konkreettisia eroja noissa. En ole mitään kalliimpaa naamakarvanajajaa kokeillut, joten en muista eroista tiedä.
Olen kyllä hyvin hämmästynyt jos ei toleransseissa, terä,- ja muissa koneen materiaaleissa ole eroja.
Luulen (mutu) että noita teräyksiköitä tehdään esim. philipsillä korkeentaan kahta eri sarjaa joita sitten mainostetaan joko nimettömänä tai jonain sensodyneplussana ja sitten parempaa sarjaa erikseen jonain sensodynesuperhyperplussana. Ei tee oikein järkeä valmistuskustannusten osalta että tuotantolinjoja olisi kovin monille erilaisille raapoille.

Yleensä ne ihan top-notch -huippumallit vaan sisältävät just näitä ihme automaagipuhdistus-pikalaturiyksiköitä, joille en henkilökohtaisesti anna yhtään mitään arvoa. Mulle ainoa merkittävä tekijä puhdistuksen kannalta on se, että saan huuhtastua pölyt pois juoksevan veden alla. Myös kun toi latausaikahomma on mielestäni täysin merkityksetön, niin mulle noi aivan topendissä olevat laitteet vaikuttavat vain vähän rahat pois tyhmiltä -luokan vehkeiltä sen sijaan että sisältäisivät enää yhtään mitään konkreettista lisää. Voin toki olla väärässäkin, koska en ole koskaan omistanut sellaista. Joka tapauksessa uusi kone leikkaa aina paremmin kuin se vuosia vanha, koska terät tylsyy noissakin, vaikka olevinaan ovatkin automaattisesti pyöriessään teroittuvat.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Alkoi taas uuden Fusionin terä takkuamaan, kun markkinoille tuli uusi neliteräinen tuotos.. ;) Pidättelin itseäni Fusionin ostossa niin kauan että meni vanhaksi ja sai tarjoushintaan, elämä on kuin tylsä höylä, se vetää turhat epätasaisuudet pois. Kannattaa ensin naama pehmittaa kuumalla vedellä ja saunan jälkeen iho ottaa mielellään vastaan vaikka höylässä olisikin vain terä tai kaksi..

Gillette Atra-> Gillette Atra Plus-> Gillette Custom-> Gillette Custom Plus-> Gillette Sensor ->Gillette Sensor Ecxel-> Gillette Sensor 3 -> Gillette M3 power-> Gillette Mach 3-> Gillette Mach 3 Turpo-> Gillette Fusion Power ->Gillette Fusion Power Phantom Razor->Gillette Fusion Proglider------->???
Gillette Gusion-> Gillette Susion surf 5-> Gillette whatever..

Ei kannata ostaa teriä varastoon hapettumaan lisäksi neutriinot tylsyttää aina teriä koska ne menee kaiken olevaisen läpi kiinteä hiukan hadastaa niitä muttei pysäytä..

Partaveitsi on paras mutta kun on täriseväkätinen puolisokea niin mieluumin terät kiinivarressa ja silleen..
Viimeksi muokannut Niba, 31.10.2011 15:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^^ No en mä kauheen paljon vikaan näyttänyt menevän. Sen tarkempaa taustatyötä tekemättä näyttäs että teriä on olemassa käytännössä 1 normaaliversio ja 2 niveaversiota? :D
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Onko noi ihan nykyajan koneisiin?
On ainakin osa. Jos pointtina oli osoittaa että on niitä teräyksiköitä ziljoona erilaista, niin tottahan toki on sillon kun niissä tulee mallikohtaisesti yhteensopivat kuoret mukana. Kokonaan toinen asia sitten onko se itse terä siinä kolmen terän teräyksikössä yhtään erilainen noiden sarjojen välillä. Ainakin ne niveaa keskeltä ruuttaavat terät toki ovat vrt. perusteriin.
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: onko se itse terä siinä kolmen terän teräyksikössä yhtään erilainen noiden sarjojen välillä.

Kuulostaa uskomattomalta että 60 euron koneessa on sama terä kuin 300 euron koneessa. Millä se leikkausjälki sitten paranee?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: onko se itse terä siinä kolmen terän teräyksikössä yhtään erilainen noiden sarjojen välillä.
Kuulostaa uskomattomalta että 60 euron koneessa on sama terä kuin 300 euron koneessa. Millä se leikkausjälki sitten paranee?
Toisaalta, se on uskomatonta vain jos se on totta.
Voititko taas pitkävedossa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Partakone?

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Voititko taas pitkävedossa?
En. Mutta nyt ihmettelen tota sun stalkkerointias.
Vastaa Viestiin